روش بررسی DPI ماوس در مک

9
مرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 905 بازدید

روش بررسی DPI ماوس در مک 

حساسیت ماوس مک خود را با بررسی DPI آن محک بزنید.

-----

سافت‌مک: همهٔ ما به محاسبهٔ Pixels Per Inch = PPI (پیکسل در اینچ) نمایشگرهای آیفون و آیپد خود عادت کرده‌ایم. اما معیار دیگری که باید آن را بدانید Dots Per Inch = DPI (نقطه در اینچ) ماوس خودتان است. با دانستن آن می‌توانید سرعت حرکت مکان‌نمای ماوس در صفحه نمایش و مقدار مورد نیاز حرکت دادن دست خود را برآورد کنید.

در این مقاله ما روش به دست آوردن DPI ماوس مک را به شما نشان خواهیم داد.

 

DPI چیست؟

DPI سنجشی برای معادل‌سازی حرکت یک ماوس برای بازنمایی در مانیتور شما است. بنا بر این، به عنوان مثال، اگر شما یک ماوس با DPI 1080 داشته باشید، در این صورت برای پیمودن عرض یک نمایشگر HD کافیست تا دست خود را فقط یک اینچ حرکت دهید.

در حقیقت این حساسیت سنسور در ماوس را نشان می‌دهد. برای اکثر کارهای روزمره، شما نیازی به دانستن DPI نخواهید داشت، اما اگر یک گیمر هستید یا در مک با گرافیک سر و کار دارید، پس در این صورت می‌تواند بسیار سودمند باشد.

لازم به ذکر است که، در عین حالی که یک DPI بالاتر نشانهٔ نیاز کمتری به حرکت دادن ماوس فیزیکی است، اما این لزوماً تجربهٔ بهتری را ایجاد نمی‌کند، و برخی از کاربران به این نتیجه می‌رسند که مکان‌نما خیلی سریع جابجا می‌شود و کنترل دقیق آن دشوار است.


چگونه می‌توانم DPI ماوس خودم را تشخیص دهم؟

در مک. او. اس هیچ تنظیماتی وجود ندارد که بتوان با آن DPI ماوس را تشخیص داد، زیرا رفتن به Settings > Mouse تنها گزینه‌هایی را برای افزایش یا کاهش سرعت ردیابی، سرعت پیمایش، به همراه برخی گزینه‌ها و دکمه‌های پیمایش را ارایه می‌دهد.

روش بررسی DPI ماوس در مک

بنا بر این، شما باید مهارت‌های کارآگاهی خود را به کار بگیرید تا متوجه شوید که نشانگر کوچک شما تا چه اندازه می‌تواند حساس باشد.

بهترین استراتژی این است که به بسته‌بندی ماوس نگاهی بیندازید و ببینید که آیا DPI ماوس در آنجا ذکر شده است یا خیر. اگر بسته‌بندی ماوس را دور انداخته‌اید، باید به وب سایت تولید کننده یا یک وب سایت خرده‌فروش مراجعه کرده و ببینید که آیا DPI ماوس را در بین Technical Specifications (مشخصات فنی) آن ذکر کرده است یا خیر.

روش بررسی DPI ماوس در مک

اگر هیچ یک از اطلاعات مورد نیاز شما را ارایه نمی‌دهند، همیشه گزینهٔ امتحان کردن یک محاسبه‌گر آنلاین DPI وجود دارد. این محاسبه‌گرهای آنلاین به شما کمک می‌کنند تا DPI یک ماوس را به صورت دستی اندازه‌گیری کنید.

قبل از شروع، حتماً به مسیر Settings > Mouse رفته و سرعت Tracking را بر روی Fast (سریع) قرار دهید. این امر باعث می‌شود که ماوس در حداکثر DPI خود حرکت کند.

به سایت DPI Calculator (محاسبه‌گر DPI) رفته و دستورالعمل‌ها را کامل مطالعه کنید. این موارد به شما این امکان را می‌دهد تا بر روی میز کار خود اندازه‌گیری کنید تا بتوانید ماوس را برای حرکت از یک طرف صفحه به طرف دیگر حرکت دهید. اندازه‌گیری را بر اساس استفاده از اینچ یا سانتیمتر (که می‌تواند با کلیک بر روی دکمهٔ Unit تنظیم شود) را در فیلد Target distance (فاصلهٔ هدف) وارد کنید.

مسافت مورد نظر برای حرکت دادن ماوس را بر روی میز یا یک تکه کاغذ مشخص کنید. سپس ماوس را در سمت چپ قرار داده و اطمینان حاصل کنید که مکان‌نما در قسمت هدف قرمز رنگ واقع در سمت چپ ناحیهٔ خط‌کش در پایین صفحه قرار داشته باشد.

روش بررسی DPI ماوس در مک

اکنون دکمهٔ ماوس را کلیک کرده و نگه دارید و آن را به انتهای خط مشخص شدهٔ خود منتقل کنید. شما باید بتوانید Actual DPI نمایش داده شده در نتایج محاسبه را مشاهده کنید. در حقیقت، این می‌توانید یک فرآیند پیچیده باشد، بنا بر این توصیه می‌کنیم که آزمایش را چند بار تکرار کنید.

اگر نتایج کمتر از آنچه که انتظار داشتید بود، زمان آن فرا رسیده است که به یک ماوس جدید ارتقاء دهید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
کیفیت را همواره شاخص بدانید. برخی از مردم به محیطی که در آن تنها بهترین و عالی ترین پذیرفته است تعلق ندارند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘