روش تهیه نسخه پشتیبان از پیام‌ها در آی‌کلود و مشاهده پیام‌ها در تمام دستگاه‌های شما

2
مرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1155 بازدید

 روش تهیه نسخه پشتیبان از پیام‌ها در آی‌کلود و مشاهده پیام‌ها در تمام دستگاه‌های شما

تمام پیام‌های خود را در تمام دستگاه‌های خود همگام‌سازی کنید، از عکس‌ها و پیوست‌های ارسال شده از طریق iMessage نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید، بعلاوه در فضای ذخیره‌سازی آیفون خود صرفه‌جویی کنید. در این مقاله روش تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از پیام‌های خود در آی‌کلود آورده شده است.

-----

سافت‌مک: در اینجا روش همگام‌سازی تمام پیام‌های خود در تمام دستگاه‌های شما، تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از عکس‌ها و پیوست‌های ارسال شده از طریق iMessage، بعلاوهٔ روش صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی آیپد، آیفون و مک شما، و دسترسی به تمام سابقه پیام‌های خود در هر دستگاه آورده شده است.

در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) در ژوئن سال 2017 اپل فاش کرد که قصد دارد Messages (پیام‌ها) را بهبود بخشد تا پیام‌های شما همیشه در همهٔ دستگاه‌های شما همگام‌سازی شوند. تا پایان ماه مه 2018، تقریباً یک سال کامل، طول کشید تا این شرکت آی. او. اس و مک. او. اس را به روز رسانی کند تا این امر ممکن شود.

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه Messages (پیام‌ها) را در آی‌کلود پیاده‌سازی کنید، ادامهٔ مطلب را بخوانید.

اما، در ابتدا، یک مقدمهٔ کوتاه دارم:

پیام‌ها چگونه برای همگام‌سازی استفاده می‌شوند

پیش از این هم، اگر در آیپد، آیفون یا مک خود با یک اپل آیدی وارد می‌شدید، برنامه‌های Messages در هر دستگاه، پیام‌های دریافتی را همزمان نشان می‌دهند. اگر به یک پیام پاسخ دهید، مکالمه در هر دستگاه به روز رسانی می‌شود. در غیر این صورت، همیشه به این صورت عمل نمی‌کند.

به عنوان مثال، اگر تمام دستگاه‌های شما به اینترنت متصل نشده باشند یا روشن نباشند، پیام‌ها به آنها نخواهد رسید. اگر شما یک پیام را در یک دستگاه حذف کنید، تا زمانی که آن را از تمام دستگاه‌های خود حذف نکنید، آنها همچنان در همهٔ دستگاه‌های دیگر شما باقی خواهند ماند.


Messages آی‌کلود چه کاری انجام می‌دهد؟

اگر Messages را در آی‌کلود روشن کنید (ما در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار انجام دهید)، این چیزی است که می‌توان انتظار داشت:

پشتیبان‌گیری در آی‌کلود: تمام پیام‌های شما (این شامل iMessages و پیام‌های SMS ارسال شده از انواع دیگر تلفن نیز می‌شود) به جای ذخیره در دستگاه‌های شما، در آی‌کلود ذخیره می‌شود.

پیوست‌ها و تصاویر: این شامل تمام پیوست‌ها و تصویرهایی است که از طریق Messages به شما ارسال می‌شوند - که اغلب به دلیل وجود همین تصاویر است که Messages فضای زیادی را در آیفون شما اشغال می‌کند.

در هر دستگاه: از آنجایی که تمام پیام‌های متنی شما در ابر ذخیره می‌شوند، می‌توانید از هر دستگاه خود به آنها دسترسی داشته باشید - البته تا زمانی که به حساب iMessage خود وارد شوید.

همیشه همگام‌سازی شده: یکی از دلخوری‌ها در مورد روش استفاده از Messages این بود که پیام‌ها همیشه همگام‌سازی شده نبودند، و به این بستگی داشت که آیا در هنگام مکالمه دستگاه شما آنلاین بوده است یا خیر، و اگر پیامی را در یک دستگاه حذف می‌کردید، همچنان بر روی دستگاه‌های دیگر شما باقی می‌ماند. اکنون، از آنجایی که همه چیز در ابر اتفاق می‌افتد، همه چیز در تمام دستگاه‌های شما آینه می‌شود.

دستگاه جدید، پیام‌های قدیمی: اگر دستگاه جدیدی را ثبت کنید، تمام سابقهٔ پیام‌های خود را در اختیار خواهید داشت؛ بدون نیاز به پشتیبان‌گیری از آیفون قدیمی که پیش از این تنها راه انجام این کار بود.

حذف نکنید: ما فکر می‌کنیم که این گزینهٔ بهتری برای صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی آیفون نسبت به Auto Delete Old Conversations (حذف خودکار مکالمات قدیمی) فعلی است که پیام‌های قدیمی دریافت شده از بیش از یک سال پیش را حذف می‌کند. این گزینه به شما اجازه نمی‌دهد که پیام‌هایی را که می‌خواهید نگهداری کنید، مثلاً پیام‌هایی از بستگان درگذشتهٔ خود، را داشته باشید. این یک گزینهٔ یا همه یا هیچ بود.

صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی: این می‌تواند فضای ذخیره‌سازی باارزش شما در آیفون را حفظ کند. قبل از این که ما این ویژگی را در Messages خودمان روشن کنیم، 5.7 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در آیفون ما اشغال شده بود. بعلاوه، از آنجایی که عکس‌ها و پیوست‌های موجود را در ابر ذخیره می‌کند، باعث می‌شود که فضای ذخیره‌سازی محلی در آیفون و مک شما آزاد شود.

پشتیبان‌گیری سریع‌تر: از آنجایی که هر دستگاهی که متعلق به شما باشد از تمام کتابخانه Message شما نسخهٔ پشتیبان تهیه کرده است، می‌تواند فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود را هدر دهد. بعلاوه، پشتیبان‌گیری معمول آیفون شما باید به سرعت اتفاق بیفتد، زیرا فایل Messages شما کوچک‌تر خواهد بود، چون فقط جدیدترین پیام‌های شما به صورت محلی ذخیره می‌شوند.

آیا این ویژگی خوبی برای شما است؟ در ادامه روش تنظیم Messages در آی‌کلود ذکر خواهد شد.

نکات منفی:

مواردی که ممکن است نظر شما را تغییر دهد:

برای همیشه حذف می‌شود: اگر پیامی را حذف کنید، آن پیام از نسخهٔ پشتیبان نیز حذف خواهد شد. بنا بر این در هنگام پاک کردن یک پیام در آیفون خود، این را در نظر داشته باشید.

نیازمند فضای ذخیره‌سازی: اگر Messages را در آی‌کلود فعال کنید، این احتمال وجود دارد که به فضای ذخیره‌سازی‌ای بیشتر از 5 گیگابایت نیاز داشته باشید. قیمت‌ها از 79 پنی در ماه برای 50 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شود. خبر خوب این است که اپل ماه اول را به صورت رایگان ارایه می‌دهد. بنا بر این می‌توانید در این مدت یک ماهه تصمیم بگیرید که آیا واقعاً به فضای ذخیره‌سازی بیشتر نیاز دارید یا خیر. و در صورتی که بعد از گذشت یک ماه به این نتیجه رسیدید که نیازی به فضای بیشتر ندارید، می‌توانید بدون پرداخت حتی یک پنی، آن را کنسل کنید.


روش راه‌اندازی و تنظیم Messages در آی‌کلود

اگر تصمیم گرفته‌اید که می‌خواهید تمام پیام‌های خود را در تمام دستگاه‌های خود همگام‌سازی کنید، به صورتی که اگر پیامی را حذف کردید آن پیام از تمام دستگاه‌های شما حذف شود، و این که تمام سابقهٔ Messages خود را در هر دستگاه و از طریق ابر در دسترس داشته باشید، در ادامه روش فعال‌سازی Messages در آی‌کلود آورده شده است.

راه‌اندازی Messages در آیفون و آیپد:

به تأیید هویت دو عاملی نیاز خواهید داشت و بایستی که آی. او. اس 11.4 یا بالاتر را در آیفون یا آیپد خود نصب کرده باشید.

1. به مسیر Settings > Apple ID > iCloud بروید.

2. Messages را روشن کنید.

همچنین به منظور همگام‌سازی سابقهٔ پیام‌های خود برای اولین بار، بایستی به برق و اتصال وایفای متصل شوید. از آنجایی که ممکن است حجم دادهٔ زیادی وجود داشته باشد، اپل به شما اجازه نمی‌دهد که بدون این که به برق وصل باشید و آنلاین باشید به روز رسانی کنید. اگر شارژ باتری تلفن شما تمام شود و خاموش شود، همگام‌سازی قطع خواهد شد، و به همین ترتیب از اشتراک داده تلفن خود استفاده نکرده و از یک اتصال وایفای استفاده خواهید کرد.

بعد از همگام‌سازی اولیه، تا زمانی که به اینترنت متصل باشید، همه چیز همیشه باید به روز باشد.

راه‌اندازی Messages در مک:

Messages in iCloud در به روز رسانی 10.13. 5 مک. او. اس وارد شد. روش تنظیم آن از این قرار است:

1. به مسیر Messages > Preferences بروید.

2. بر روی کادر کنار Enable Messages in iCloud (فعال کردن Messages در آی‌کلود) کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

- روش ارسال و دریافت پیام‌های متنی در مک

- آموزش زمانبندی ارسال پیام‌های متنی در آیفون

- روش پشتیبان‌گیری و انتقال پیام‌های متنی به یک آیفون جدید

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘