بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای مک

29
تیر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
0 نظر 1391 بازدید

 بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای مک

هک شدن می‌تواند نتایج فاجعه‌آمیزی داشته باشد. یکی از راه‌های ایجاد ممانعت برای مهاجمان احتمالی، استفاده از یک برنامهٔ مدیریت رمز عبور در دستگاه‌های خودتان است. در اینجا شش مورد از در حال حاضر بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای مک. او. اس معرفی شده است.

-----

سافت‌مک: رمزهای عبور یک معضل هستند. با توجه به این که بیشتر زندگی مدرن ما در اینترنت سپری می‌شود، اکنون ایجاد رمز عبور برای ایمیل، پخش رسانه، بازی، امور مالی و سایر سرویس‌های خودمان یک شر ضروری است.

اما از آنجا که قواعد از یک سایت به سایت دیگر متفاوت است (یک سایت برای رمز عبور نیاز به دو سمبل و استفاده نکردن از حروف بزرگ دارد و سایتی دیگر نیاز به ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و یک حداقل تعداد حروف دارد)، و این که استفاده از رمزهای عبور اصلی برای هر حساب کاربری مهم است و باید به صورت مرتب آنها را به روز رسانی کرد، سعی در به خاطر سپردن همهٔ آنها فقط می‌تواند کار حضرت فیل باشد.

اینجاست که برنامه‌های مدیریت رمز عبور به کار می‌آیند. این برنامه‌ها به کاربران امکان ایجاد یک رمز عبور اصلی را می‌دهد، پس از آن برنامه ورود به حساب‌های دیگر را کنترل می‌کند. فقط لازم است یک رمز عبور با ترکیبی از حروف، اعداد و سمبل را به خاطر بسپاریم؟ خیلی خوب به نظر میاد. در اینجا مجموعه‌ای از بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای مک را معرفی خواهیم کرد.

ما در مقاله‌ای جداگانه به «بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای آیفون» پرداخته‌ایم. و برای ایمن نگه داشتن اطلاعات خود، حتماً مقالهٔ «راهنمای جامع نکات امنیتی مک: بهترین تنظیمات امنیتی مک» را نیز مطالعه کنید.

 

برنامه‌های مدیریت رمز عبور چگونه عمل می‌کنند؟

ایدهٔ مدیریت رمز عبور، ساده‌تر کردن دسترسی شما به حساب‌های کاربری مختلف است. این کار توسط مدیر تولید یک رمز عبور اصلی انجام می‌شود و سپس از آن استفاده می‌کنید تا به قسمت داشبورد آن دسترسی پیدا کنید، جایی که تمام جزئیات ورود به سیستم شما در آن ذخیره شده است. در اینجا می‌توانید رمزهای عبور بسیار پیچیده‌تری را برای هر سرویس وارد کنید، با علم بر این که مدیر رمز عبور به صورت خودکار جزئیات را از طریق افزونه‌های موجود در مرورگر شما یا از طریق برنامه‌هایی بر روی گوشی هوشمند و تبلت شما پر خواهد کرد.

همچنین برنامه‌های مدیریت رمز عبور می‌توانند رمزهای عبور تصادفی را برای حساب‌های شما ایجاد کنند. هک کردن این موارد معمولاً سخت‌تر از رمزهای عبوری است که شما ایجاد می‌کنید، زیرا آن طور طراحی نمی‌شوند که به راحتی توسط انسان‌ها حدس زده شوند.

بدیهی است که امنیت از اولویت بالایی برخوردار است - همان طور که برنامه‌های مدیریت رمز عبور کلیدهای مجازی قلمرو پادشاهی شما هستند - به همین دلیل، تمام برنامه‌های معرفی شده در زیر از رمزنگاری سطح بالایی برای محافظت از جزئیات حساب‌های شما استفاده می‌کنند.

بسیاری از آنها دارای کیف پول دیجیتالی هستند. بنا بر این اطلاعات بانکی شما با خیالی آسوده ذخیره شده و سپس برای خرید آنلاین، بدون نیاز به دست بردن در جیب یا کیف خود برای شماره کارت و تاریخ انقضاء، استفاده می‌شود.

معمولاً این خدمات به صورت رایگان ارایه نمی‌شوند. اما بسیاری از آنها مدت آزمایشی را ارایه می‌دهند. بنا بر این می‌توانید ببینید که آیا آن برنامه برای شما مناسب است یا خیر. پس از پایان دورهٔ آزمایشی، باید مبلغ ماهانهٔ اندکی را پرداخت کنید. اما ما فکر می‌کنیم که این هزینه‌ای است که وقتی می‌خواهید فقط یک رمز عبور را در ذهن خود حفظ کنید باید بپردازید.


برنامه مدیریت رمز عبور Dashlane

بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای مک

:: رایگان (39.99 دلار برای نسخهٔ پرمیوم)

برنامهٔ Dashlane مدیر رمز عبوری است که طی چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است. یک دلیل احتمالی برای این امر، ردیف رایگان ارایه شده است. پس از نصب Dashlane می‌توانید تمام جزئیات حساب ذخیره شدهٔ خود را به مرورگر خود کشیده و آنها را در قسمت داشبورد و جایی که می‌توانید آن را مشاهده و مدیریت کنید، در دسترس قرار دهید.

برنامه، رمزهای عبور فعلی شما را تجزیه و تحلیل می‌کند تا ببیند تا چه اندازه امن هستند و بر اساس دفعات تکرار استفاده از جزئیات ورود در چندین سایت، به شما یک امتیاز کلی می‌دهد. همچنین یک ویژگی برای جایگزینی خودکار رمزهای عبور با آنهایی که توسط Dashlane تولید شده است وجود دارد.

پلاگین‌ها و افزونه‌های برنامه برای کروم، سافاری و فایرفاکس در دسترس هستند، که همهٔ آنها هنگام مراجعه به یک وب سایت، فرم‌ها و جزئیات ورود به سایت را پر می‌کنند.

جزئیات کارت اعتباری و پی‌پال را می‌توان در بخش کیف پول دیجیتالی برنامه، در کنار نسخه‌های دیجیتال پاستورت شما و سایر شناسه‌ها ذخیره کرد. همچنین قسمتی برای هر یادداشتی که می‌خواهید ایمن باشد وجود دارد.

رابط کاربری واضح و مرتب Dashlane به معنای امکان تنظیم و استفادهٔ آسان از آن است. این واقعیت که دارای رمزگذاری 256 بیتی AES است و دارای برنامه‌هایی برای آی. او. اس، لینوکس، ویندوز، مک. او. اس و اندروید است، اگر یک تازه وارد در استفاده از مدیریت رمز عبور باشید، آن را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما تبدیل می‌کند.

ردیف رایگان برنامه امکان استفاده از تنها یک سرویس را به شما می‌دهد. اما اگر بخواهید رمزهای عبور خود را با تلفن و تبلت خود همگام‌سازی کنید، بعلاوه از مزیت وی. پی. ان داخلی و فضای ذخیره‌سازی امن نیز استفاده کنید، پس باید برای ردیف پرمیوم (Premium) سالانه 39.99 پوند / 39.99 دلار پرداخت کنید.


برنامه مدیریت رمز عبور LastPass

بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای مک

:: شروع قیمت از رایگان (سالانه 36 دلار برای نسخهٔ پرمیوم)

LastPass احتمالاً به خاطر یکی از پیشگامان اصلی بودن در این زمینه، شناخته شده‌ترین برنامهٔ مدیریت رمز عبور است. این شرکت تأکید جدی بر امنیت دارد و با استفاده از رمزگذاری 256 بیتی AES همراه با PBKDF2 SHA-256 و Salted Hashes برای امنیت کامل در ابر، ترافیک امنی را ایجاد می‌کند.

این برنامه تمامی رمزگذاری‌های خود را به صورت محلی انجام می‌دهد. بنا بر این LastPass هرگز رمز عبور اصلی شما را نمی‌داند، و همچنین ردیف پرمیوم از تأیید هویت دو عاملی به عنوان یک لایهٔ امنیتی مضاعف پشتیبانی می‌کند.

پلاگین‌ها و افزونه‌هایی برای مرورگرهای سافاری، فایرفاکس، کروم، اینترنت اکسپلورر، اج و اوپرا در دسترس است که تمامی این موارد به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت خودکار به اطلاعات ورود به سایت‌ها و حساب‌های خود دسترسی داشته باشید. برنامه‌های موبایل برای آی. او. اس و اندروید را نیز می‌توان در فروشگاه برنامهٔ مربوطه یافت.

یک رابط کاربری ساده و سرراست، با طراحی‌تر و تمیز و بصری دارد. درست مانند سایر برنامه‌های مدیریت رمز عبور، شما به یک گاوصندوق که کلیهٔ رمزهای عبور شما در آن ذخیره شده است دسترسی دارید و با لمس یک دکمه می‌توانید آنها را به گزینه‌های پیچیده‌تری تبدیل کنید. همچنین LastPass در مورد این که رمزهای عبور شما برای حساب‌های موجود چقدر امن هستند توصیه‌هایی خواهد کرد.

این برنامه یک کیف پول دیجیتال برای ذخیرهٔ جزئیات کارت شما، بعلاوهٔ قسمت دیگری برای شناسه‌های رسمی مانند گذرنامه و گواهینامهٔ رانندگی ارایه می‌دهد.

در کنار نسخهٔ رایگان، می‌توانید برای یک برنامهٔ پرمیوم با قیمت 32.99 پوند / 36 دلار در سال ثبت نام کنید. کسانی که می‌خواهند وسعت استفادهٔ بیشتری داشته باشند، می‌توانند ردیف خانواده را انتخاب کنند که شامل شش حساب کاربری است و سالانه فقط 48 دلار در وب سایت LastPass هزینه دارد.

یکی از مزایای یک ردیف خریداری شده، تهیه نسخهٔ پشتیبان اضطراری است که به معنای این است که در صورت تصادف یا حتی درگذشت، دسترسی به حساب شما به خانوادهٔ شما داده می‌شود.

لازم به ذکر است که LastPass به دلیل وضعیت و محبوبیت آن، طی چند سال گذشته مورد هدف هکرها نیز بوده است که منجر به یافتن چند آسیب‌پذیری در کد آن شده است. اما LastPass برای رفع هر آسیب‌پذیری به سرعت عکس‌العمل نشان داده است و در مورد ماهیت مشکلات به صورت عمومی اطلاع‌رسانی کرده است. به لطف یک بخش بزرگ رمزگذاری و امنیت مورد استفادهٔ این شرکت، این طور به نظر می‌رسد که تا به امروز هیچ اطلاعاتی از کاربران به بیرون نشت نکرده است.


برنامه مدیریت رمز عبور 1Password

بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای مک

:: 36 دلار

یکی دیگر از مورد علاقه‌های پرسابقه 1Password است. تقریباً مانند سایر پیشنهادات موجود در این لیست، برنامه همراه با یک گاوصندوق استاندارد است که می‌توانید از طریق رمز عبور اصلی به آن دسترسی پیدا کنید و در آن می‌توانید جزئیات مختلف ورود به حساب خود را مشاهده و به روز رسانی کنید.

یک نسخهٔ آزمایشی 30 روزهٔ رایگان در دسترس است، اما پس از آن باید به یک اشتراک پولی بروید که در حال حاضر 32.99 پوند / 36 دلار در سال هزینه دارد. در این صورت شما می‌توانید در هر دستگاه دلخواهی از نرم‌افزار استفاده کنید، از جمله برنامه‌های همراه آیفون و اندروید که نسخهٔ آیفون آن از تاچ آیدی نیز برای ورود به سیستم پشتیبانی می‌کند.

باز هم امنیت در اولویت است، زیرا 1Password از رمزگذاری مبداء به مقصد استفاده می‌کند، بنا بر این فقط شما کلید حساب خود را در اختیار دارید. 1Password دارای رمزگذاری 256 بیتی AES و فعالیت شما را در حسابتان را نظارت می‌کند تا در صورت مشاهدهٔ هرگونه رفتار غیرعادی، هشدارهایی را برای شما ارسال کند.

یکی از ویژگی‌های جالب و جدید 1Password حالت Travel (سفر) است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که هنگام مسافرت به خارج از کشور، اطلاعات خاصی را از دستگاه خود حذف کنید. اگر شما از برخی ایست و بازرسی‌های سختگیرانهٔ گمرکی که اکنون خواستار دسترسی به دستگاه‌های شما هستند بخواهید عبور کنید، این امر می‌تواند بسیار مفید باشد. بهترین قسمت آن جایی است که وقتی دوباره به خانه برمی‌گردید، می‌توانید با زدن یک کلیک در تنظیمات، همه چیز را به حالت اول برگردانید.

برنامهٔ 1Password جوایز بی‌شماری را کسب کرده است و همیشه یک سرویس با کاربری آسان برای توصیه است. آنها در کانادا مستقر هستید و می‌دانید که چه آدم‌های نازنینی هستند.


برنامه مدیریت رمز عبور Keeper

بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای مک

:: 29.99 دلار

شرکت Keeper خدمات خود را به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان، چه در رده مصرف کننده و چه در رده تجاری ارایه می‌دهد.

وقتی لیست ویژگی‌هایی که برنامه دارد را مشاهده کنید، جای تعجبی هم ندارد. شما می‌توانید رمزهای عبور نامحدودی را ذخیره کنید، Keeper رمز عبورهای جدید و قوی را به صورت خودکار تولید می‌کند و آنها را در چندین دستگاه همگام‌سازی می‌کند. همهٔ اینها در کنار اطلاعات کارت اعتباری و سایر اسناد مهم که در گاوصندوق امن خود نگهداری می‌کند.

همچنین پشتیبانی از تاچ آیدی در مک، سازگاری با اپل واچ و گزینهٔ استفاده از تأیید هویت دو مرحله‌ای نیز وجود دارد.

شاید یکی از دلایل محبوبیت آن، قیمت مناسب آن باشد. یک حساب کاربری فردی سالانه 20.99 پوند / 29.99 دلار هزینه دارد، یا یک هزینهٔ 44.99 پوندی / 59.99 دلاری برای ردیف خانواده که پنج حساب کاربری برای شما فراهم می‌کند که می‌توانید در تمام دستگاه‌های خود (مک. او. اس، آی. او. اس، ویندوز و اندروید) استفاده کنید. به نظر می‌رسد که به نفع ما است.


برنامه مدیریت رمز عبور Enpass

بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای مک

:: رایگان

کسانی که به دنبال یک راه حل ساده و ایمن بدون رخنه در اطلاعات‌شان هستند، باید Enpass را در نظر داشته باشند.

مشتریان دارای مک. او. اس می‌توانند کاملاً رایگان از آن استفاده کنند، در حالی که هزینهٔ اضافه کردن هر دستگاه موبایل سالانه 9.99 پوند / 11.99 دلار هزینه دارد، و یا این که می‌توانید یک خرید یکباره با هزینهٔ 45 پوند / 49.99 دلار را انتخاب کنید. این قیمت‌های پایین به این دلیل است که Enpass هیچ یک از اطلاعات شما در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند. در عوض، همه چیز رمزگذاری شده و در دستگاه شخصی شما نگهداری می‌شود.

جزئیات را می‌توان با اطمینان از طریق iCloud، Dropbox، OneDrive، Google Drive، Box یا ownCloud/WebDAV همگام‌سازی کرد تا همهٔ دستگاه‌های خود را همگام نگه دارید.

شما هنوز هم از ویژگی‌های کلاسیک سایر برنامه‌های مدیریت رمز عبور مانند، پر کردن خودکار فرم‌ها، آنالیز امنیتی رمزهای عبور خود و ایجاد آسان رمزهای عبور جایگزین پیچیده، ذخیره‌سازی ایمن برای اطلاعات حساس و رمزگذاری 256 بیتی AES، بعلاوهٔ پشتیبانی از دستگاه‌های آی. او. اس، اندروید و اپل واچ برخوردا هستید.

این برنامه کمی بیشتر از برخی دیگر از برنامه‌های این لیست مفید است، اما ما رویکرد آن مبنی بر این واقعیت که داده‌های شما هرگز دستگاه شما را ترک نمی‌کنند را دوست داریم.


برنامه مدیریت رمز عبور NordPass

بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور برای مک

:: رایگان (ماهیانه 2.99 دلار برای نسخهٔ پرمیوم)

یکی از جدیدترین اضافه شده‌ها در عرصهٔ مدیریت رمز عبور NordPass است که توسط همان همراهان خوب NordVPN ساخته شده است. مورد اخیر یکی از وی. پی. ان‌های مورد علاقهٔ ما است و این طور به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری جدید ارزش توجه شما را نیز داشته باشد.

در زمان بررسی ما، هیچ برنامهٔ اختصاصی دسکتاپ وجود ندارد. اگر چه این شرکت از آن زمان به بعد برنامه‌هایی را برای مک، ویندوز و لینوکس معرفی کرده است. در عوض از طریق افزونه‌های مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اوپرا و اج به NordPass دسترسی پیدا می‌کردیم که کماکان در دسترس هستند. متأسفانه هنوز نسخه‌ای برای سافاری وجود ندارد که امیدواریم در موعد مقرر اصلاح شود، اما می‌توانید برنامه را در دستگاه آیفون یا اندروید خود نصب کنید.

افزونه‌های دسکتاپ کاملاً برجسته هستند، همراه با وارد کردن سریع رمزهای عبور موجود از سایر سرویس‌ها، معماری دانش صفر (Zero Knowledge)، الگوریتم رمزگذاری محلی XChaCha20، تولید رمز عبور، ذخیره‌سازی ایمن جزئیات اعتباری و یادداشت‌ها، بعلاوهٔ یک رابط کاربری شسته و رفته برای مدیریت تمام داده‌های مختلف شما.

قیمت آن مناسب است، سالیانه 32.99 پوند / 35.88 دلار، و در زمان نوشتن این مقاله NordPass پیشنهاد ویژه‌ای را ارایه می‌دهد که می‌توانید با 54.99 پوند / 59.79 دلار برای مدت دو سال ثبت نام کنید که این یک پیشنهاد عالی است.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است. یک موفقیت بسیار بزرگ بهتر از موفقیت های مقطعی و کوتاه است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘