چگونه یک Dock ناپدید شده در مک را برگردانیم

21
تیر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1372 بازدید

 چگونه یک Dock ناپدید شده در مک را برگردانیم

در حال دست و پنجه نرم کردن با یک Dock متمرد هستید که مرتباً از مک شما ناپدید می‌شود؟ در اینجا چند روش مختلف برای حل این مشکل ذکر شده است.

-----

سافت‌مک: Dock مک. او. اس روشی عالی برای دسترسی سریع و آسان به برنامه‌های مورد علاقهٔ شما است. اما اگر با ناپدید شدن آن مشکل دارید، چند روش برای اطمینان از این که در جای خود باقی بماند وجود دارد.

در این مقاله ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه Dock را همیشه در معرض دید خود داشته باشید.


برای تنظیم Dock از تنظیمات سیستم استفاده کنید

ساده‌ترین روش برای اعمال تنظیمات Dock استفاده از System Preferences (تنظیمات سیستم) است. بر روی آیکون اپل در گوشهٔ بالا سمت چپ صفحه کلید کرده و سپس از منوی کشویی گزینهٔ System Preferences را انتخاب کنید.

در پنجره‌ای که ظاهر می‌شود، بین Desktop & Screen Saver و Mission Control گزینه‌ای برای Dock پیدا خواهید کرد. بر روی آن کلیک کنید.

اکنون تنظیمات مختلفی برای Dock در دسترس قرار می‌گیرد، از جمله اندازه و موقعیت آن روی صفحه نمایش. به ردیف کادرهای قابل انتخاب در پایین پنجره نگاه کنید.

چگونه یک Dock ناپدید شده در مک را برگردانیم

در آنجا گزینه‌ای با عنوان Automatically hide and show the Dock (مخفی کردن و آشکار کردن خودکار Dock) را پیدا خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که کادر انتخاب آن علامت نخورده باشد، بنا بر این Dock اکنون باید همیشه قابل مشاهده باشد (مگر این که تصمیم بگیرید یک برنامه را تمام صفحه کنید).


راست کلیک کردن روی Dock

راه دیگر برای دسترسی به تنظیمات Hide (مخفی) راست کلیک کردن بر روی Dock است. از آنجایی که آیکون‌هایی برای برنامه‌های مختلف از قبل در Dock موجود است، باید خط عمودی در سمت راست Dock که برنامه‌ها را از بخش Downloads و Trash جدا می‌کند را پیدا کنید.

با شناور کردن نشان‌گر ماوس بر روی آن، به یک فلش دو طرفه تبدیل می‌شود. وقتی آن را مشاهده کردید، برای باز کردن منوی تنظیمات سریع، راست کلیک کنید.

چگونه یک Dock ناپدید شده در مک را برگردانیم

در آنجا گزینهٔ Turn Hiding Off (حالت مخفی شدن خاموش شود) را مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب کنید و Dock شما هر زمان که یک برنامه در حالت تمام صفحه نباشد باید روی صفحه بماند.

 

ریست کردن لیست تنظیمات

اگر بعد از این که مراحل بالا را دنبال کردید و همچنان با مشکل ناپدید شدن Dock روبرو هستید، این می‌تواند به خاطر مشکل با یک فایل خراب یا مورد تنظیم نشدهٔ دیگری باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید بررسی این است که آیا به روز رسانی سیستم برای نصب موجود است یا خیر. این کار آسان است: با کلیک کردن بر روی آیکون اپل در گوشهٔ بالا سمت چپ، گزینهٔ App Store (فروشگاه برنامه) را انتخاب کنید و وقتی که باز شد بر روی برگهٔ Updates (به روز رسانی‌ها) کلیک کنید.

اگر برگهٔ به روز رسانی‌ها خالی باشد، ممکن است که حذف کردن فایل تنظیمات به جای آن مؤثر باشد. با انجام این کار Dock شما دوباره به همان وضعیتی که در ابتدای خریداری کردن مک ظاهر می‌شد، باز می‌گردد. بنا بر این هر میانبر برنامه‌ای که در آنجا قرار داده‌اید حذف شده و بعد از انجام این کار، باید دوباره آنها را اضافه کنید.

برنامهٔ Finder را باز کنید، سپس کلید Option را نگه دارید و بر روی گزینهٔ Go در نوار منوی بالای صفحه کلیک کنید. این کار چند گزینه که معمولاً پنهان هستند را نشان می‌دهد، یکی از آنها Library است. بر روی آن کلیک کرده و سپس پوشهٔ Preferences را انتخاب کنید.

چگونه یک Dock ناپدید شده در مک را برگردانیم

به پایین اسکرول کنید تا زمانی که فایلی به نام com. apple. dock. plist را پیدا کنید. شما باید این فایل را حذف کنید (یا با استفاده از کلید Backspace یا کشیدن آن به Trash / سطل زباله).

اکنون دستگاه را مجدداً راه‌اندازی کنید و مک. او. اس یک لیست تنظیمات پیش‌فرض جدید ایجاد می‌کند که امیدوارم مشکل را برطرف کند.

اگر هنوز هم این مشکل پیش می‌آید، توصیه می‌کنیم که با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

همچنین بخوانید: روش افزودن، حذف کردن و چیدمان برنامه‌ها در Dock مک
 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘