روش انتقال اطلاعات و تنظیمات از یک آیفون قدیمی به یک آیفون جدید

9
تیر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 10 دقیقه
0 نظر 1210 بازدید

 روش انتقال اطلاعات از یک آیفون قدیمی به یک آیفون جدید

آیفون جدیدی خریداری کرده‌اید؟ مبارک است! تنها کاری که باید انجام انتقال تمامی اطلاعات شما (عکس‌ها، مخاطبین، برنامه‌ها) از گوشی قدیمی به گوشی جدید است. در اینجا روش تعویض آیفون‌ها و انتقال همه چیز با خیالی راحت و ایمن ذکر شده است.

-----

سافت‌مک: یکی از جالب‌ترین چیزها در مورد خرید یک آیفون جدید این است که بدانید چقدر آسان می‌توانید آن را دقیقاً مشابه آیفون قدیمی خود تنظیم کنید.

وقتی کار خود را از طریق این آموزش تمام کردید، گوشی جدید شما دقیقاً شبیه به مدل قدیمی شما خواهد بود. همان تصویر پس‌زمینه؛ همان برنامه‌هایی که خریداری کرده بودید در همان پوشه‌های قبلی ذخیره می‌شوند؛ همهٔ عکس‌های شما در برنامهٔ Photos قرار می‌گیرند؛ ایمیل به همان روشی که دوست دارید راه‌اندازی می‌شود؛ پیام‌های متنی قدیمی در برنامهٔ Messages شما ظاهر می‌شوند؛ تمام مخاطبین شما و همهٔ تنظیمات بی‌شماری که به روش خودتان انجام داده‌اید اعمال خواهد شد.

به لطف آی. او. اس و آی‌کلود، این کار به راحتی و تقریباً در هر کجا انجام می‌شود (البته تا زمانی که به یک وایفای دسترسی داشته باشید). در این مقاله روش راه‌اندازی و تنظیم آیفون جدید از فایل پشتیبان‌گیری تلفن قبلی را به شما نشان خواهیم داد و روش انتقال اطلاعات کلیدی در صورتی که بازیابی از نسخهٔ پشتیبان امکانپذیر نباشد.


انتقال برنامه‌ها و اطلاعات از یک آیفون به یک آیفون دیگر

به روشی یک آیفون جدید به دست آورده‌اید و می‌خواهید تمام داده‌ها و اطلاعات خود را از گوشی قدیمی خود به آن منتقل کنید. انجام این کار بسیار ساده است.

مرحله 1: تهیه نسخهٔ پشتیبان

اولین کاری که باید انجام دهید تهیهٔ یک نسخهٔ پشتیبان از آیفون قدیمی خودتان است. می‌توانید در iCloud نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید، یا از iTunes یا Finder در مک یا PC استفاده کنید. ما ترجیح می‌دهیم که از آی‌کلود استفاده کنیم، زیرا این به این معنی است که ما می‌توانیم در هر مکانی به آن دسترسی پیدا کنیم و نیازی به همراه داشتن کامپیوتر خودمان نیست، اما استفاده از iTunes و Finder سریع‌تر خواهد بود.

تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از طریق آی‌تیونز

اگر در حال استفاده از یک PC یا یک مک که مک. او. اس موهاوی یا نسخه‌های جدیدتر را اجرا می‌کند، می‌توانید از آی‌تیونز استفاده کنید. روش انجام آن به این صورت است:

1. آیفون خود را به مک یا PC خود وصل کنید.

2. iTunes را باز کنید.

3. قبل از دسترسی به آیفون از طریق آی‌تیونز، ممکن است نیاز به باز کردن قفل آیفون خود داشته باشید.

4. همچنین ممکن است هشداری را مشاهده کنید: Do you want to allow this computer to access information on [your name]'s iPhone? (آیا می‌خواهید به این کامپیوتر اجازه دهید که به اطلاعات موجود در آیفون [نام شما] دسترسی داشته باشد؟). بر روی Continue (ادامه) کلیک کنید و در صورت لزوم رمز عبور را در آیفون خود وارد کنید.

5. همچنین ممکن است یک به روز رسانی نرم‌افزاری در مک یا PC شما لازم باشد. در این صورت بر روی Install (نصب) کلیک کنید.

6. اکنون آی‌تیونز باید آیفون شما را در بخش Devices (دستگاه‌ها) در ستون سمت راست نشان دهد. همچنین در کنار منوی کشویی Music آیکون iPhone را مشاهده خواهید کرد. بر روی آیکون iPhone کلیک کنید.

7. اطلاعاتی در مورد آیفون خود و بخشی با عنوان Backups (پشتیبان‌گیری‌ها) را مشاهده خواهید کرد. در اینجا می‌توانید پشتیبان‌گیری در This Computer (این کامپیوتر) را انتخاب کنید.

8. برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان، بر روی Back Up Now (هم‌اکنون پشتیبان‌گیری شود) کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

- روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد خود با macOS 10.15 Catalina

- روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

روش انتقال اطلاعات از یک آیفون قدیمی به یک آیفون جدید

تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از طریق Finder

اگر مک شما مک. او. اس کاتالینا یا نسخه‌های بعد از آن را اجرا می‌کند، نقش آی‌تیونز در روند فوق توسط Finder انجام خواهد شد. (زیرا آی‌تیونز دیگر در کاتالینا وجود ندارد). چگونگی انجام این کار در اینجا ذکر شده است:

1. آیفون خود را به مک وصل کنید.

2. برنامهٔ Finder را باز کنید. اگر قبلاً از آن استفاده نکرده باشید، احتمالاً یک پنجرهٔ جدید باز می‌شود که می‌توانید برای این منظور از آن استفاده کنید. اگر چنین اتفاقی نیفتاد، با استفاده از کلیدهای ترکیبی Cmd + N یک پنجرهٔ جدید باز کنید.

3. در ستون سمت چپ پنجرهٔ Finder و در قسمت Locations به دنبال دستگاه خود باشید. بر روی آن کلیک کنید.

4. در سمت راست پنجره باید اطلاعاتی راجع به آیفون خود مشاهده کنید - دقیقاً همان اطلاعاتی که پیش از این در آی‌تیونز دیده بودید. در صورتی که از قبل انتخاب نشده باشد، بر روی برگهٔ General در قسمت بالا کلیک کنید.

5. در بخش Backups گزینهٔ Back up all of the data on your iPhone to this Mac (تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از تمام داده‌های آیفون در این مک) را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم با انتخاب تیک کنار Encrypt local backup (رمزگذاری نسخهٔ پشتیبان محلی) و ایجاد یک رمز عبور، نسخهٔ پشتیبان را رمزگذاری کنید.

6. بر روی Back Up Now (هم‌اکنون پشتیبان‌گیری شود) کلیک کنید.

روش انتقال اطلاعات از یک آیفون قدیمی به یک آیفون جدید

تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از طریق iCloud

از طرف دیگر، ممکن است ترجیح دهید از آی‌کلود برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان استفاده کنید. اگر در آینده نیاز به راه‌اندازی و تنظیم یک آیفون جدید بدون مک خود را داشته باشید گزینهٔ مناسبی است. و اگر بخواهید اطمینان حاصل کنید که پشتیبان‌گیری‌های روزانه اتفاق می‌افتد (بدون این که نیازی به اتصال آیفون خود به مک داشته باشید)، در نظر داشته باشید که احتمالاً برای فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود باید هزینه بپردازید.

در اینجا روش تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از آیفون با استفاده از آی‌کلود ذکر شده است:

1. برنامهٔ Settings را در آیفون خود باز کنید.

2. بر روی نام / تصویر خود در بالا ضربه بزنید، سپس بر روی iCloud ضربه بزنید.

3. list of Apps (لیست برنامه‌ها) را با استفاده از آی‌کلود بررسی کنید تا مطمئن شوید که از تمامی برنامه‌های دارای داده‌های مورد نیاز شما نسخهٔ پشتیبان تهیه خواهد شد.

4. تا رسیدن به iCloud Backup (پشتیبان‌گیری آی‌کلود) به پایین اسکرول کرده و سپس بر روی آن ضربه بزنید.

روش انتقال اطلاعات از یک آیفون قدیمی به یک آیفون جدید

5. مطمئن شوید که iCloud Backup روشن باشد (دکمهٔ کشویی باید سبز رنگ باشد).

6. برای شروع تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان بر روی Back up Now (هم‌اکنون پشتیبان‌گیری شود) ضربه بزنید.

روش انتقال اطلاعات از یک آیفون قدیمی به یک آیفون جدید

در نسخه‌های قدیمی‌تر آی. او. اس، به مسیر Settings > iCloud > Backup رفته و بر روی Back Up Now ضربه بزنید.

همچنین بخوانید: روش استفاده از آی‌کلود درایو (iCloud Drive) برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد

دارندگان اپل واچ…

دارندگان اپل واچ مراقب باشند: تعویض آیفون نیاز دارد تا اپل واچ خود را ریست کنید. قبل از ریست کردن ساعت، از برنامه‌ها و تنظیمات آن در برنامهٔ Watch در آیفون شما نسخهٔ پشتیبان تهیه می‌شود - در مورد فضای ذخیره‌سازی نگران نباشید، زیرا نسخه‌های پشتیبان چیزی در حدود 100 تا 200 کیلوبایت حجم دارند.

به خاطر داشته باشید که اگر در اپل واچ خود اطلاعات سلامتی دارید، شما باید از طریق آی‌کلود یا با استفاده از یک نسخهٔ پشتیبان رمزگذاری شدهٔ آی‌تیونز از آن نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید، زیرا به دلایل قانونی، اپل مجاز نیست داده‌های شخصی مربوط به سلامتی شما را در نسخه‌های پشتیبان محافظت نشده ذخیره کند.

این به این معنی است که اگر تصمیم دارید در آی‌تیونز یک نسخهٔ پشتیبان بدون رمزگذاری را تهیه کنید (در آی‌کلود به صورت خودکار رمزگذاری انجام می‌شود)، نسخهٔ پشتیبان شما برنامه‌های اپل واچ شما را بازیابی می‌کند، اما داده‌های مربوط به تمرین‌ها و سلامتی شما را منتقل نخواهد کرد.

مرحله 2: آیفون جدید خود را روشن کنید

پس از روشن کردن آیفون جدید، برای راه‌اندازی دستگاه، به سادگی دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

مرحله 3: بازیابی از نسخهٔ پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

پس از ورود به آیفون جدید با اپل آیدی خود، از شما سؤال می‌شود که آیا می‌خواهید آیفون خود را به عنوان یک آیفون کاملاً جدید راه‌اندازی کنید یا این که مایل هستید نسخهٔ پشتیبان موجود در آی‌تیونز یا آی‌کلود را بازیابی (Restore) کنید.

در اینجا، گزینهٔ Backup from iCloud (نسخهٔ پشتیبان از آی‌کلود) یا Backup from iTunes (نسخهٔ پشتیبان از آی‌تیونز) را انتخاب کرده و جدیدترین نسخهٔ پشتیبان از آیفون قدیمی خود را انتخاب کنید.

مرحله 4: صبر کنید تا اطلاعات شما بازیابی شود

پس از انتخاب یک نسخهٔ پشتیبان برای بازیابی، داده‌ها و تنظیمات از آیفون قدیمی شما به آیفون جدید منتقل می‌شوند. مدت زمان لازم ممکن است بسته به اندازهٔ فایل پشتیبان (آی‌تیونز یا آی‌کلود) و سرعت وایفای شما (آی‌کلود) متفاوت باشد.

پس از اتمام این کار، شما باید تمام تصاویر، مخاطبین، پیام‌ها و داده‌های دیگر موجود در آیفون قدیمی خود را در دسترس داشته باشید.


روش انتقال اطلاعات به یک آیفون جدید

روش فوق برای کسانی که قبلاً آیفون‌های خود را به عنوان یک آیفون جدید راه‌اندازی نکرده‌اند مناسب است. اما در مورد آن دسته از ما که قبلاً استفاده از تلفن جدید را شروع کرده‌ایم و نمی‌خواهیم از یک نسخهٔ پشتیبان بازیابی کنیم، چه باید کرد؟ خوشبختانه راهی وجود دارد که حتی اگر آیفون جدیدی را راه‌اندازی کرده باشید بتوانید برخی از اطلاعات را بدون استفاده از یک نسخهٔ پشتیبان انتقال دهید.

روش زیر از آی‌کلود اپل استفاده می‌کند و باید تمامی عکس‌ها، مخاطبین، یادداشت‌ها، تقویم‌ها و رمزهای عبور سافاری را از آیفون قدیمی به آیفون جدید شما منتقل کند.

مرحله 1: آی‌کلود را در آیفون قدیمی خود فعال کنید

در آیفون قدیمی خود، برنامهٔ Settings را باز کرده و مطمئن شوید که با حساب اپل آیدی / آی‌کلود خود وارد سیستم شده‌اید و به یک شبکهٔ وایفای نیز وصل شده باشید.

پس از ورود به سیستم، در بالای صفحه بر روی اطلاعات اپل آیدی خود کلیک کرده و سپس بر روی iCloud کلیک کنید. دکمهٔ کشویی تمام مواردی را که می‌خواهید به آیفون جدید خود منتقل کنید (Photos، Contacts و موارد دیگر) را در حالت روشن قرار دهید. آیفون خود را به وایفای متصل کنید و داده‌های شما باید همگام‌سازی با آی‌کلود را شروع کنند، هر چند هیچ نوار پیشرفتی برای مشاهدهٔ مقدار همگام‌سازی وجود ندارد.

روش انتقال اطلاعات از یک آیفون قدیمی به یک آیفون جدید

مرحله 2: آی‌کلود را در آیفون جدید خود فعال کرده و داده‌ها را همگام‌سازی کنید

پس از همگام‌سازی آیفون قدیمی خود با آی‌کلود، زمان آن رسیده است که تمام داده‌های خود را به آیفون جدید خود منتقل کنید. درست مانن آیفون قدیمی، به Settings (تنظیمات) بروید و مطمئن شوید که با همان حساب اپل آیدی / آی‌کلود که در آیفون قدیمی وارد شدید، وارد سیستم شده‌اید. سپس تنظیمات آی‌کلود را باز کرده و دکمهٔ کشویی هرآنچه را که می‌خواهید دانلود کنید را در حالت روشن قرار دهید.

پس از چند دقیقه، باید بتوانید اطلاعات قدیمی خود را که در برنامه‌های مربوط به خود مانند Photos و Contacts ظاهر می‌شوند را پیدا کنید.

مرحله 3: برنامه‌های خریداری شده را دانلود کنید

هر چند که مرحلهٔ فوق اطلاعاتی از قبیل تصاویر، فیلم‌ها و مخاطبین را با موفقیت انتقال می‌دهد، اما همه چیز را منتقل نمی‌کند. اگر می‌خواهید به برنامه‌های خریداری شدهٔ خود دسترسی پیدا کرده و آنها را دانلود کنید، می‌توانید به فروشگاه برنامه (App Store) رفته، بر روی برگهٔ Updates (به روز رسانی‌ها) ضربه بزنید تا صفحهٔ Purchased (خریداری شده) را پیدا کنید. با انجام این کار، لیستی از هر برنامه‌ای که دانلود کرده‌اید، چه به صورت رایگان و چه به صورت خریداری شده، برای دانلود در آیفون شما در دسترس است.

شایان ذکر است که اگر می‌خواهید به تنظیمات قدیمی خود (ورود به سیستم وایفای، Settings و غیره)، داده‌های برنامه‌های شخص ثالث (ذخیرهٔ بازی)، داده‌های سلامتی / ورزش، یا پیام‌های متنی دسترسی داشته باشید، باید آیفون جدید خود را پاک کرده و مجدداً راه‌اندازی کنید، و این بار یک نسخهٔ پشتیبان از آیفون قبلی خود را برای بازیابی انتخاب کنید.

تمام کاری که باید انجام می‌دادید همین بود! اکنون آیفون جدید شما نباید از آیفون قدیمی قابل تشخیص باشد… البته به جز تمام ارتقاءهای سخت‌افزاری.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘