روش استفاده از فیس‌تایم / FaceTime در مک

4
تیر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 15 دقیقه
0 نظر 3404 بازدید

روش استفاده از فیس‌تایم / FaceTime در مک 

در اینجا روش برقراری یک تماس ویدیویی فیس‌تایم در مک، روش تنظیم فیس‌تایم به صورتی که دوستان و خانواده بتوانند با شما تماس ویدیویی برقرار کنند، و ترفندهای فیس‌تایم از جمله روش تغییر آهنگ‌های زنگ، روش پر کردن صفحه نمایش، روش چرخاندن ویدیو، روش قطع صدا و موارد دیگر ذکر شده است.

-----

سافت‌مک: ما نمی‌توانید همیشه در کنار خانواده و دوستان خود باشیم (خصوصاً حالا!) اما این به این معنی نیست که شما نمی‌توانید آنها را ببینید. تا زمانی که بستگان و دوستان شما یک دستگاه اپل داشته باشند می‌توانند از برنامهٔ فیس‌تایم (FaceTime) استفاده کنند و شما می‌توانید با آنها تماس تصویری برقرار کنید. ما در ادامه چگونگی انجام این کار را توضیح خواهیم داد.

نکتهٔ عالی در مورد فیس‌تایم این است که استفاده از آن کاملاً رایگان است. تماس‌های فیس‌تایم رایگان هستند زیرا از داده‌های وایفای یا تلفن همراه استفاده می‌کنند (به جای محاسبه دقیقه‌های تماس با تلفن همراه). این به این معنی است که حتی اگر در حال فیس‌تایم کردن با فردی در آیفون خود هستید، در حالی که از خانه دور هستید و به وایفای متصل نیستید، مجبور نیستید هزینهٔ مکالمه‌ای را بپردازید. تمام چیزی که شما لازم دارید یک اتصال اینترنتی برای مدت زمان تماس است.

از ایدهٔ تماس ویدیویی خوشتان نمی‌آید؟ لازم نیست نگران این باشید که در هنگام برقراری یک تماس فیس‌تایم به بهترین شکل ممکن ظاهر شوید، زیرا می‌توانید فقط از FaceTime Audio (فیس‌تایم صوتی) استفاده کرده و یک تماس صوتی برقرار کنید. فایدهٔ این کار این است که صدا بسیار واضح‌تر از یک تماس تلفنی معمولی است. (این امر با دریافت تماس‌های تلفنی در مک کمی متفاوت است. روش انجام این کار را در اینجا مطالعه کنید: روش برقرای تماس تلفنی از یک مک).

در مورد فیس‌تایم چند نکتهٔ منفی نیز وجود دارد. فقط در صورت داشتن یک مک یا یک دستگاه آی. او. اس‌ی که از فیس‌تایم پشتیبانی می‌کند می‌توانید از فیس‌تایم برای تماس با شخصی استفاده کنید (بنا بر این به یک آیفون 4 یا بالاتر که آی. او. اس 4.1 یا بالاتر را اجرا می‌کند، یک آیپد لمسی که آی. او. اس 4.1 یا بالاتر را اجرا می‌کند، یک آیپد 2 یا بالاتر، یا یک مک که OS X 10.9. 2 یا بالاتر را اجرا می‌کند نیاز است). اینها دستگاه‌های اپل زیادی هستند، بنا بر این شانس شما را بیشتر می‌کند. اما اگر طرف مقابل دستگاه اپل نداشته باشد، برای برقراری یک تماس ویدیویی باید از اسکایپ (Skype) یا یک جایگزین دیگر استفاده کنید.

شخصی که با شما تماس می‌گیرد نیز باید وارد فیس‌تایم شود و در صورت حضور در یک مک باید فیس‌تایم را باز کند. فیس‌تایم برای دریافت تماس در آیفون یا آیپد نیازی به باز بودن ندارد. در این مورد می‌توانید مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش استفاده از فیس‌تایم در آیفون و آیپد» را مطالعه کنید.

 

آنچه برای فیس‌تایم در مک نیاز دارید

بیشتر مک‌ها برای برقراری تماس فیس‌تایم مجهز هستند. آنچه که نیاز دارید در اینجا ذکر شده است:

  • شما و شخص دریافت کننده باید به اینترنت متصل شوید. شما به یک اتصال اینترنتی با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه یا بهتر نیاز دارید. اگر می‌خواهید یک مکالمهٔ ویدیویی HD برقرار کنید، به یک اینترنت با سرعت 1 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.
  • هر دو به یک دوربین داخلی یا یک دوربین متصل نیاز دارید. اگر می‌خواهید یک تماس ویدیویی HD برقرار کنید، به یک دوربین FaceTime HD داخلی احتیاج دارید. اکثر مک‌ها با یک دوربین FaceTime ارایه می‌شوند، اما اگر یک مک مینی یا یک مک پرو دارید، ممکن است نیاز به هزینه کردن برای یک وبکم مجزا داشته باشید.
  • شما به یک میکروفون متصل نیاز دارید. این احتمال وجود دارد که یک میکروفون داخلی در دستگاه اپل شما وجود داشته باشد. اگر این طور نیست، می‌توانید یک هدست وصل کنید که شامل میکروفون نیز باشد - مانند آنهایی که همراه آیفون هستند.
  • هر دو به یک اپل آیدی احتیاج دارید. اگر اپل آیدی ندارید با رفتن به صفحه وب اپل یکی ایجاد کنید. در این مورد مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش تنظیم مجدد اپل آیدی» را مطالعه کنید.

اگر نگران امنیت استفاده از فیس‌تایم در تماس ویدیویی هستید، این مطلب را مطالعه کنید: آیا فیس‌تایم (FaceTime) اپل امن است؟

 

روش راه‌اندازی فیس‌تایم در مک

در اینجا روش راه‌اندازی و ورود به سیستم (Sign In) فیس‌تایم در مک ذکر شده است:

1. برنامهٔ FaceTime را باز کنید (کلیدهای ترکیبی Command + Space را فشار داده و شروع به تایپ کردن FaceTime کنید).

2. اگر از قبل وارد فیس‌تایم نشده‌اید، باید این کار را انجام دهید. اپل آیدی و رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی Next کلیک کنید. (اگر یک اپل آیدی ندارید، بر روی Create new Apple ID کلیک کنید.)

روش استفاده از فیس‌تایم / FaceTime در مک

3. صبر کنید تا وارد سیستم شوید.

4. برای تعیین روش دسترسی افراد به شما، بر روی FaceTime > Preferences در منو کلیک کنید. اگر نمی‌خواهید از آنها برای فیس‌تایم استفاده شود، می‌توانید هر آدرس ایمیلی را که با آن حساب مرتبط کرده‌اید را انتخاب کنید (به عنوان مثال، شما ممکن است بخواهید فقط افرادی که آدرس ایمیل کار شما را دارند از این طریق با شما تماس داشته باشند).

5. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید آدرس ایمیل دیگری را به این لیست اضافه کنید، System Preferences (تنظیمات سیستم) را باز کنید. (کلیدهای Command + Space را فشار داده و شروع به تایپ کردن System Preferences کنید).

6. بر روی Apple ID (شناسه اپل / اپل آیدی) کلیک کنید.

7. حالا از ستون سمت چپ Name، Phone، Email را انتخاب کنید.

8. در اینجا می‌توانید جزئیات مخاطبی را که متعاقباً در تنظیمات فیس‌تایم ظاهر می‌شود را اضافه و حذف کنید.

در نسخه‌های قدیمی‌تر مک. او. اس، شما باید iCloud را در System Preferences انتخاب کرده و سپس بر روی برگهٔ Contact کلیک کنید.

 

روش استفاده از فیس‌تایم در مک

تا زمانی که موارد زیر را انجام دهید، برقراری تماس فیس‌تایم از مک شما با مک، آیفون یا آیپد شخص دیگر آسان است:

  • هر دو باید به فیس‌تایم وارد شوید.
  • همچنین هر دو باید اطمینان حاصل کنید که یک اتصال اینترنت مناسب و کافی داشته باشید.
  • مضحک است که قبل از برقراری تماس فیس‌تایم لازم باشد که ابتدا با تلفن همراه یا تلفن ثابت خود با آنها تماس بگیرید و یا زمان تماس را تعیین کنید، به خصوص اگر آنها به استفاده از فناوری عادت نداشته باشند.

روش فیس‌تایم کردن یک شخص در مک به همان صورتی است که گویی از طریق آیپد یا آیفون خود تماس برقرار می‌کند.

در اینجا روش برقراری یک تماس از مک با استفاده فیس‌تایم ذکر شده است:

1. فیس‌تایم را در مک خود باز کنید.

2. اگر قبلاً وارد فیس‌تایم نشده‌اید، وارد شوید.

3. می‌توانید با وارد کردن یک نام در نوار جستجو، یک شخص را جستجو کنید. با انجام این کار فیس‌تایم فایل مخاطبین شما را جستجو می‌کند.

روش استفاده از فیس‌تایم / FaceTime در مک

4. از طرف دیگر، می‌توانید یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل مرتبط با اپل آیدی یک شخص را در نوار جستجو وارد کنید. آن تعداد آدرس ایمیلی که در زیر نوار جستجو ظاهر می‌شود، گزینه‌ای برای برقراری یک تماس ویدیویی یا صوتی با آنها وجود دارد.

روش استفاده از فیس‌تایم / FaceTime در مک

5. اگر نمی‌توانید با اپل آیدی و رمز عبور خود وارد فیس‌تایم شوید، نمی‌توانید با شخصی که از فیس‌تایم استفاده می‌کند تماس بگیرید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که شماره تلفن یا آدرس ایمیلی که استفاده می‌کنید به حساب کاربری فیس‌تایم آنها اختصاص یافته باشد.

6. زمانی که برای شروع یک تماس فیس‌تایم آماده بودید، بر روی آیکونی که مانند یک دوربین فیلم‌برداری است کلیک کنید.

7. اگر می‌خواهید یک تماس صوتی (بدون ویدیو) برقرار کنید، بر روی (i) کلیک کرده و آیکون گوشی را انتخاب کنید.

روش استفاده از فیس‌تایم / FaceTime در مک


چگونه در مک خودم یک فیس‌تایم دریافت کنم

زمانی که شخصی بخواهد شما را فیس‌تایم کند، اینها مواردی است که شما باید آنها را انجام دهید:

  • فیس‌تایم را باز کنید (برنامه برای این که بتواند یک تماس فیس‌تایم را دریافت کند باید در مک شما باز باشد).
  • با استفاده از اپل آیدی خود وارد شوید (توجه: اگر وارد نشده باشید، فیس‌تایم قادر به دریافت تماس نخواهد بود).
  • اطمینان حاصل کنید شخصی که با شما تماس می‌گیرد مشخصات صحیحی از شما داشته باشد. شماره تلفن همراه شما یا یک آدرس ایمیلی که با اپل آیدی شما مرتبط است.

در اینجا روش پاسخگویی به یک تماس فیس‌تایم در مک ذکر شده است:

1. زمانی که شخصی با شما تماس می‌گیرد، اعلانی مانند آنچه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید بر روی صفحه نمایش خود مشاهده خواهید کرد.

روش استفاده از فیس‌تایم / FaceTime در مک

2. این باید به شما نشان دهد که چه کسی شما را فراخوانی می‌کند (با فرض این که شما جزئیات اطلاعات آنها را در فایل مخاطبین خود و یا شاید از طریق ایمیل دارید).

3. اگر می‌خواهید با آن شخص صحبت کنید، بر روی Accept (پذیرش) کلیک کنید.

4. زمانی که می‌خواهید تماس را خاتمه دهید، بر روی آیکون گوشی قرمز رنگ کلیک کنید.

روش استفاده از فیس‌تایم / FaceTime در مک


روش متوقف کردن دریافت تماس‌های فیس‌تایم در مک

اگر دیگر مایل به دریافت چنین تماس‌های ویدیویی نیستید، می‌توانید استفاده فیس‌تایم را متوقف کنید.

1. فیس‌تایم را باز کنید.

2. در منوی بالای صفحه بر روی FaceTime > Preferences کلیک کرده و سپس بر روی Sign Out (خروج از سیستم) کلیک کنید.

برای برقرای تماس یا دریافت مجدد، باید وارد سیستم (Sign In) شوید.

اگر از دریافت تماس‌های فیس‌تایم مزاحمی ناراحت هستید، می‌توانید آن تماس گیرنده را مسدود کنید. چگونگی انجام این کار در اینجا ذکر شده است:

1. تماس گیرندهٔ خاصی را که می‌خواهید او را مسدود کنید را پیدا کنید.

2. بر روی شماره تلفن او راست کلیک کرده و Block this Caller (مسدود کردن این تماس گیرنده) را انتخاب کنید.


روش فیس‌تایم کردن با یک آدرس ایمیل

اگر بخواهید با شخصی از طریق فیس‌تایم تماس بگیرید، لازم نیست حتماً شماره موبایل آنها را داشته باشید، البته مادامی که آنها فیس‌تایم خود را به گونه‌ای تنظیم کرده باشند که تماس‌های مربوط به آدرس ایمیل خود را بپذیرند (در مورد چگونگی انجام این کار در بالا توضیح داده شد).

فقط کافیست آدرس ایمیل فرد مورد نظر را در نوار جستجو وارد کنید. اگر آدرس ایمیلی که جستجو می‌کنید با اپل آیدی آن شخص مرتبط نباشد، عمل نخواهد کرد.


روش تغییر نمای تصویر در یک تماس فیس‌تایم

لازم نیست تماس ویدیویی خود را به یک پنجرهٔ کوچک در نمایشگر 27 اینچی آی‌مک (یا هر کدام از نمایشگرهای خود) محدود کنید. شما می‌توانید نمای تصویر را به چند روش تغییر دهید. چگونگی انجام این کار در اینجا ذکر شده است:

  • پس از برقراری ارتباط با شخصی که در حال تماس با او هستید، بر روی + در سمت چپ بالای پنجره کلیک کنید (در نسخه‌های قدیمی‌تر مک. او. اس این یک دایرهٔ سبز رنگ بود). این باعث می‌شود که پنجرهٔ فیس‌تایم شما بزرگ شود. در روشی دیگر، نشانگر ماوس خود را بر روی + به صورت معلق نگه دارید (کلیک نکنید) و گزینه‌های مختلفی برای موقعیت پنجره را مشاهده خواهید کرد. با انجام این کار تصویر تماس گیرنده صفحه را پر می‌کند. اگر شخص مخاطب در یک مک قرار داشته باشد، باید به صورت خودکار یک نمای Landscape را مشاهده کنید. برای بازگشت به نمای عادی، دکمهٔ Escape را فشار دهید.
  • اگر آنها در آیفون یا آیپد باشند، این تصویر به صورت Portrait خواهد بود. می‌توانید از آنها بخواهید که آیفون یا آیپد خود را بچرخانند تا بتوانید یک نمای Landscape از آنها داشته باشید.
  • همچنین می‌توانید پنجرهٔ تصویر در تصویر را از گوشهٔ سمت راست (جایی که می‌توانید خود را ببینید) حرکت دهید تا جزئیاتی را که می‌خواهید ببینید را نپوشاند. فقط کافیست بر روی پنجرهٔ کوچک کلیک کرده و آن را به گوشهٔ دیگری از پنجرهٔ فیس‌تایم بکشید.
  • در عین حالی که شما نمی‌توانید جهت تصویر تماس گیرندهٔ خود را تغییر دهید - اگر آنها در حالت Portrait هستند اما شما ترجیح می‌دهید که آنها را در حالت Landscape مشاهده کنید، باید از آنها بخواهید که دستگاه خود را بچرخانند - می‌توانید جهتی که در آن دیده می‌شوید را انتخاب کنید. کافیست نشانگر ماوس را بر روی پنجرهٔ تصویر در تصویر به صورت شناور نگه دارید و بر روی آیکون چرخش که ظاهر شده است کلیک کنید، یا در صورت داشتن یک ترک‌پد با استفاده از انگشتان خود آن را بچرخانید.
  • شما می‌توانید مانع از پنهان شدن پنجرهٔ تماس ویدیویی توسط پنجره‌های دیگر شوید. برای این کار ابتدا بر روی Video و سپس بر روی Always on Top (همیشه در بالا) کلیک کنید.


روش مکث (Pause) یا بی‌صدا (Mute) کردن یک تماس فیس‌تایم

شما می‌توانید پنجرهٔ تماس ویدیویی را به طور موقت پنهان کنید. چگونگی انجام این کار در اینجا ذکر شده است:

1. بر روی دکمهٔ زرد رنگ در سمت چپ بالای پنجره کلیک کنید. این باعث می‌شود که پنجره به حداقل برسد و ویدیو مکث (Pause) کند - هر چند که صدا ادامه خواهد یافت.

2. زمانی که خواستید ادامه دهید، فقط کافیست بر روی آیکون فیس‌تایم در Dock کلیک کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید خودتان را بی‌صدا (Mute) کنید:

1. برای بی‌صدا کردن خودتان، نشانگر ماوس را بر روی پنجرهٔ تماس بگیرید.

2. بر روی دکمهٔ Mute (بی‌صدا) که ظاهر می‌شود کلیک کنید.

در هر دو حالت شما هنوز هم می‌توانید صدای شخص مقابل را بشنوید.

اگر بخواهید حجم صدای تماس را تغییر دهید، می‌توانید میزان صدا در مک خود را کم یا زیاد کنید.


روش پاک کردن تماس‌های اخیر

اگر نمی‌خواهید کسی ببیند که شما در حال فیس‌تایم کردن با چه کسی بوده‌اید، می‌توانید تاریخچهٔ تماس‌های خود را پاک کنید. در اینجا روش پاک کردن لیست تماس‌های اخیر ذکر شده است:

1. فیس‌تایم را باز کنید.

2. با کلیک راست کردن بر روی یک تماس خاص و انتخاب گزینهٔ Remove from Recents (حذف از لیست تازه‌ها) آن را حذف کنید، یا بر روی Remove all Recents (حذف تمام تازه‌ها) در پایین لیست کلیک کنید.

روش استفاده از فیس‌تایم / FaceTime در مک


روش تغییر آهنگ زنگ در فیس‌تایم

لازم نیست زنگ پیش‌فرض را تحمل کنید. می‌توانید آهنگ زنگ را تغییر دهید:

1. به مسیر FaceTime > Preferences بروید.

2. بر روی Settings (تنظیمات) کلیک کنید.

3. برای باز کردن منوی بازشوی Ringtone بر روی کادر کنار Ringtone کلیک کنید.

4. آهنگ زنگ جدید را انتخاب کنید.

روش استفاده از فیس‌تایم / FaceTime در مک

همچنین می‌توانید یک آهنگ زنگ خاص را به یک تماس گیرندهٔ خاص اختصاص دهید. چگونگی انجام این کار در اینجا ذکر شده است:

1. Contacts (مخاطبین) را باز کنید (کلیدهای Command + Space را فشار داده و شروع به تایپ Contacts کنید).

2. شخصی که می‌خواهید آهنگ زنگ را به آن اختصاص دهید را پیدا کنید.

3. بر روی Edit (ویرایش) کلیک کنید.

4. تا رسیدن به آهنگ زنگ اسکرول کرده و بر روی فلش‌ها کلیک کنید تا یک آهنگ زنگ جدید را انتخاب کنید.


روش گرفتن یک Live Photo از یک تماس فیس‌تایم

در طول یک تماس ویدیویی، می‌توانید یک Live Photo از شخصی که با او صحبت می‌کنید بگیرید.

فقط کافیست بر روی دایرهٔ سفید رنگ کلیک کنید.

روش استفاده از فیس‌تایم / FaceTime در مک

تماس گیرندهٔ مقابل هشداری مبنی بر این که از او یک عکس گرفته‌اید را دریافت خواهد کرد.

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید یک تماس فیس‌تایم را ضبط کنید، این مطلب را بخوانید: روش ضبط یک تماس فیس‌تایم در آیفون و مک

 

آیا می‌توانم از مک خود به آیفون خود فیس‌تایم کنم؟

بله، شما می‌توانید فیس‌تایم را از هر یک از دستگاه‌های اپل خود به یک دستگاه اپل دیگر با استفاده از یک اپل آیدی مشترک انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر آیفون خود را در خانه جا گذاشته باشید، می‌توانید آن را از طریق مک خود در دفتر کار فیس‌تایم کنید.


چرا نمی‌توانم در مک خود فیس‌تایم کنم؟

اگر فیس‌تایم مشکل دارد یا بر روی مک شما کار نمی‌کند، نکات زیر را امتحان کنید:

  • بررسی کنید که شما و تماس گیرندهٔ دیگر به اینترنت متصل باشید.
  • با مراجعه به appleid. apple. com اپل آیدی خود را بررسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کادرهای انتخاب کنار آدرس ایمیل و شماره تلفن را انتخاب کرده باشید تا افراد دیگر بتوانند برای تماس گرفتن با شما در فیس‌تایم از آنها استفاده کنند.
  • بررسی کنید که آدرس ایمیل شما در FaceTime > Preferences تأیید شده باشد.
  • در FaceTime > Preferences از اپل آیدی خود خارج (Sign Out) شده و مجدداً وارد شوید.
  • برای خاموش کردن فیس‌تایم، در FaceTime > Preferences بر روی کادر کنار Enable this account (فعال کردن این حساب کاربری) کلیک کنید. سپس بر روی Turn On FaceTime (روشن کردن فیس‌تایم) کلیک کنید تا دوباره روشن شود.
  • بررسی کنید که موقعیت مکانی صحیحی در فیس‌تایم تنظیم شده باشد. به Preferences فیس‌تایم بروید و در کنار Location کشور صحیح را انتخاب کنید.
  • بررسی کنید که Date (تاریخ)، Time (زمان) و Time Zone (منطقهٔ زمانی) به درستی تنظیم شده باشند. به مسیر System Preferences > Date & Time > Set Automatically بروید. بر روی Time Zone (منطقهٔ زمانی) کلیک کرده و نزدیک‌ترین شهر را انتخاب کنید. باید موقعیت مکانی صحیحی داشته باشد - منطقه‌ای که حساب کاربری فیس‌تایم شما در آن ثبت شده است باید با مکان موجود در مک شما مرتبط شود، یا ممکن است از فرمت شماره تلفن اشتباه استفاده شود.
  • بررسی کنید که تماس گیرنده را مسدود نکرده باشید، و آنها هم شما را مسدود نکرده باشند.
  • بررسی کنید که فیس‌تایم از دسترس خارج نشده باشد.

روش استفاده از فیس‌تایم / FaceTime در مک

مطمئن شوید شخصی که با شما تماس می‌گیرد:

  • نرم‌افزار را به درستی نصب کرده است.
  • یک اتصال اینترنتی پاند پهن فعال داشته باشد.
  • بدون فایروال - اگر شما یا آنها فایروال داشته باشید، ممکن است لازم باشد پورت‌های خاصی را فعال کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که شماره تلفن یا آدرس ایمیل آنها برای فیس‌تایم فعال شده باشد. (از راهنمای بالا پیروی کنید).
  • بررسی کنید که تماس گیرنده شما را مسدود نکرده باشد.

اگر با وایفای خود مشکل دارید، این راهنما می‌تواند به شما کمک کند: آموزش جامع رفع مشکلات وایفای در مک

همچنین بخوانید:

- روش برقراری تماس گروهی فیس‌تایم (FaceTime)

- بهترین برنامه‌های ویدیو کنفرانس برای مک

- روش بهبود کیفیت تماس ویدیویی در مک
 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
کیفیت را همواره شاخص بدانید. برخی از مردم به محیطی که در آن تنها بهترین و عالی ترین پذیرفته است تعلق ندارند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘