روش ایجاد میانبرها در مک

3
تیر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 917 بازدید

روش ایجاد میانبرها در مک 

به فایل‌ها، پوشه‌ها، برنامه‌ها، و دیسک‌های پرکاربرد با یک کلیک و با استفاده از میانبرهای نام مستعار در مک خود دسترسی پیدا کنید.

-----

سافت‌مک: برخی از فایل‌ها، پوشه‌ها، برنامه‌ها و دیسک‌ها وجود دارند که ممکن است بخواهید به طور مرتب به آنها دسترسی داشته باشید، اما دسترسی به آنها دشوار است. اینجاست که یک نام مستعار (Alias) می‌تواند مفید باشد و به شما این امکان را می‌دهد که یک میانبر را مستقیماً از دسکتاپ خود به موردی که دسترسی به آن دشوار است ایجاد کنید. در اینجا ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از نام‌های مستعار میانبرهایی در OS X مک خود ایجاد کنید.


روش ایجاد یک نام مستعار: یک میانبر به یک فایل، پوشه، برنامه یا دیسک در مک ایجاد کنید

اگر موردی دارید که می‌خواهید برای آن یک میانبر ایجاد کنید، می‌توانید با انتخاب آن مورد و سپس کلیک بر روی File در نوار بالای صفحه مک خود، یا راست کلیک بر روی آن مورد، این کار را انجام دهید. در منویی که اکنون مشاهده می‌کنید Make Alias (ایجاد نام مستعار) را انتخاب کنید.

روش ایجاد میانبرها در مک

شما می‌توانید تشخیص دهید که آیا یک مورد نام مستعار است یا اصلی است، زیرا در گوشهٔ پایین سمت چپ یک نام مستعار، یک فلش کوچک سیاه قرار خواهد داشت.

می‌توانید با کلیک کردن و کشیدن، نام مستعار را به هر کجایی که تمایل دارید به راحتی حرکت داده و جابجا کنید.

یک روش ساده‌تر برای ایجاد یک نام مستعار و انتقال آن به مکانی که راحت‌تر هستید، نگه داشتن کلید Alt (Option) و Command هنگام کلیک کردن و کشیدن یک مورد است. آن را بر روی دسکتاپ خود (یا مکان مناسب دیگر) رها کنید و به این ترتیب شما برای خودتان یک نام مستعار در جایی که به آن نیاز دارید ایجاد کرده‌اید تا بتوانید سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشید.

شما می‌توانید مورد اصلی نام مستعار را با انتخاب نام مستعار و سپس انتخاب File > Show Original پیدا کنید.


روش اضافه کردن نام مستعار / میانبر به Dock

Dock مکان مناسبی برای مهم‌ترین نام‌های مستعار شما است. می‌توانید با کلیک کردن و کشیدن یک فایل، یک برنامه یا یک پوشه (لازم نیست از قبل یک نام مستعار باشد) مستقیماً در سمت راست Dock و نزدیک Trash یک نام مستعار اضافه کنید.

روش ایجاد میانبرها در مک

برای حذف کردن نام مستعار از Dock می‌توانید بر روی آن کلیک کرده و آن را از Dock به بیرون بکشید تا زمانی که یک دود را ببینید. با انجام این کار مورد اصلی حذف نمی‌شود یا تغییر نمی‌کند، بلکه فقط نام مستعار حذف می‌شود.


روش اضافه کردن یک نام مستعار / میانبر به ستون کناری Finder

روش ایجاد میانبرها در مک

اضافه کردن یک نام مستعار به ستون کناری Finder نیز می‌تواند سودمند باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مورد را به قسمت مورد نظر در ستون کناری Finder بکشید. همانند اضافه کردن یک نام مستعار به Dock لازم نیست که قبل از کشیدن فایل، برنامه یا پوشه را به یک نام مستعار تبدیل کنید. در حقیقت همان روند کشیدن و انداختن آن در ستون کناری یک نام مستعار ایجاد می‌کند، زیرا میانبر، مورد را از محل اصلی خود منتقل نمی‌کند.

همچنین بخوانید: راهنمای کامل کلیدهای میانبر و کلیدهای ترکیبی ضروری مک
 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
باور کنید که ما همه محدود به چیزی نیستیم، تنها به ما خودمان محدود می‌شویم.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘