پیدا کردن کلیدهای Home و End در یک مک

3
تیر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 4481 بازدید

 پیدا کردن کلیدهای Home و End در یک مک

اگر از یک PC به یک لپتاپ مک مهاجرت کرده‌اید، ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که کلیدهای Home و End کجا هستند. ممکن است شما با این کلیدهای دم‌دستی در PC خود آشنا باشید ولی متعجب باشید که آنها در کجای صفحه کلید یک مک‌بوک یا صفحه کلید وایرلس اپل قرار دارند. در اینجا ما می‌خواهیم کلیدهای Home و End را در مک پیدا کنیم.

-----

سافت‌مک: اگر از یک صفحه کلید مک‌بوک یا صفحه کلید وایرلس اپل استفاده می‌کنید، ممکن است برایتان سؤال پیش آمده باشد که پس کلیدهای Home و End کجا رفته‌اند. اپل تمایل دارد که سادگی صفحه کلیدهای خود را حفظ کند، و بسیاری از کلیدهای کلاسیک که برای کاربران PC آشنا هستند، در یک مک مفقود شده‌اند.

کلیدهای Home و End دو کلیدی هستند که می‌توانند واقعاً مفید باشند. این کلیدها هدف مشخصی ندارند، اما در بیشتر برنامه‌ها از کلید Home برای بازگشت به ابتدای سند استفاده می‌شود و از کلید End برای انتقال به انتهای سند استفاده می‌شود. در برنامه‌ای مانند Terminal از آنها برای انتقال به ابتدا و انتهای خط فرمان استفاده می‌شود.


آیا صفحه کلیدهای اپل دارای دکمهٔ Home و End هستند؟

پیدا کردن کلیدهای Home و End در یک مک

این که صفحه کلیدهای اپل کلیدهای Home و End را ندارند، درست نیست. فقط صفحه کلیدهای با اندازهٔ کامل اپل دارای کلیدهای Home و End هستند، اما صفحه کلیدهای کوچک‌تر Apple Wireless (یا صفحه کلید موجود در مک‌بوک) فاقد آنها هستند.

صفحه کلید اپل همراه با صفحه کلید عددی گزینهٔ پیش‌فرض همراه با مک‌های جدید اپل نیست، بنا بر این تصور می‌کنیم که تعداد کمی از افراد هنگام خرید یک مک جدید چنین صفحه کلیدی را تهیه می‌کنند. اما اگر یک صفحه کلید اپل دارای صفحه کلید عددی را همراه با یک آی‌مک یا مک پروی خود سفارش دهید، یا چنین صفحه کلیدی را از یک فروشگاه خریداری کنید، کلیدهای Home و End را پیدا خواهید کرد که در بالای کلیدهای فلش‌دار قرار دارند.

راه دیگر برای دستیابی به کلیدهای Home و End اتصال یک صفحه کلید غیر اپلی به مک با استفاده از یک اتصال USB استاندارد یا با اتصال یک صفحه کلید وایرلس از طریق بلوتوث است.

اما اگر از صفحه کلید یک مک‌بوک استفاده می‌کنید، یا اگر از استفاده از صفحه کلید کوچک‌تر وایرلس اپل خود راضی هستید، هیچ فایده‌ای ندارد. هر چند نگران نباشید، می‌توانید برای دسترسی به کلیدهای Home و End در یک صفحه کلید مک‌بوک اپل از کلیدهای میانبر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل کلیدهای میانبر و کلیدهای ترکیبی ضروری مک

 

در یک مک‌بوک کلیدهای Home و End را در کجا می‌توان پیدا کرد

اگر مک شما کلیدهای Home و End را ندارد، می‌توانید با نگه داشتن کلید Fn (پایین سمت چپ) و استفاده از کلیدهای فلش‌دار چپ و راست، عملکرد آنها را تقلید کنید.

  • Home: کلید Fn و کلید فلش سمت چپ.
  • End: کلید Fn و کلید فلش سمت راست.

کافیست کلید Fn را پایین نگه داشته و از کلیدهای فلش‌دار چپ و راست برای تقلید کلیدهای Home و End استفاده کنید. همچنین شایان ذکر است که با استفاده از کلیدهای فلش‌دار بالا و پایین می‌توانید عملکرد کلیدهای Page Up و Page Down در یک PC را تقلید کنید.


آیا کلیدهای Home و End در مک به همان صورتی که در یک PC ویندوزی عمل می‌کنند کار می‌کنند؟

کلیدهای Home و End روی مک نسبت به یک PC ویندوزی کمی متفاوت عمل می‌کنند. در ویندوز مایکروسافت، کلیدهای Home و End معمولاً مکان‌نمای ماوس را به ابتدا و انتهای خطی که مکان‌نما در آن خط قرار دارد منتقل می‌کنند. در مک آنها مکان‌نما به ابتدا و انتهای سند منتقل می‌کنند (مگر این که شما از مایکروسافت ورد استفاده کنید، که در این صورت کلیدهای Home و End به همان صورتی که در یک PC عمل می‌کنند کار خواهند کرد). اگر این همان عملکردی است که می‌خواهید تقلید کنید، در هنگام فشردن کلیدهای فلش‌دار چپ و راست، به جای کلید Fn کلید Command را نگه دارید، این روش عملکرد مشابهی را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع روش نصب ویندوز روی مک
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘