روش استفاده از فیس آیدی / Face ID برای باز کردن قفل آیفون در هنگام پوشیدن ماسک صورت

13
خرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1604 بازدید

 روش استفاده از فیس آیدی / Face ID برای باز کردن قفل آیفون در هنگام پوشیدن ماسک صورت

اگر از انجام مراحل اضافی لازم برای باز کردن قفل آیفون در حین پوشیدن ماسک ناامید شده‌اید، ممکن است دوست داشته باشید که این ترفند را نیز امتحان کنید. به این صورت که می‌توانید فیس آیدی را به گونه‌ای تنظیم کنید که حتی اگر صورت شما پوشانده شده باشد هم، چهرهٔ شما را تشخیص دهد.

-----

سافت‌مک: در عین حالی که در برخی نقاط پوشیدن ماسک اجباری نشده است، اما انجام این کار در مغازه‌ها و معابر عمومی و در وسایل حمل و نقل عمومی عاقلانه است. در حال حاضر کسانی که می‌توانند ماسک تهیه کنند در هنگام خرید یا در مواقع مورد نیاز آن را می‌پوشند و افراد زیادی وجود دارند که وجود یک ماسک به بخش مهمی از البسهٔ آنها تبدیل شده است.

یکی از مشکلات پوشیدن ماسک - جدای از به درد آمدن گوش‌ها توسط کش آن - این است که در صورت استفاده از فیس آیدی، باز کردن قفل آیفون را مشکل می‌کند. این یک مشکل مرسوم برای همهٔ کاربران از آیفون X به بعد است، زیرا نسل‌های جدیدتر به جای تشخیص اثر انگشت به تشخیص چهره اتکا می‌کنند (البته اگر دستکش پوشیده باشید، تشخیص اثر انگشت هم آسان نیست).

به زودی یک به روز رسانی به آیفون خواهید رسید که شما می‌توانید بر روی آیفون خود به سمت بالا بکشید تا نیاز به فیس تایم را لغو کنید و در عوض با استفاده از رمز عبور خود قفل آیفون را باز کنید. اما در حالی که ما منتظر آن به روز رسانی هستیم - و برای کسانی که نمی‌خواهند هر بار رمز عبور خود را وارد کنند - چگونه می‌توانید زمانی که از ماسک استفاده می‌کنید، آیفون خود را از طریق فیس آیدی باز کنید؟


روش تنظیم آیفون برای باز کردن قفل در زمان استفاده از یک ماسک

در اینجا ما ترفندهایی را به شما آموزش خواهیم داد که به شما این امکان را می‌دهد که تشخیص چهره بر روی آیفون خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که حتی زمانی که نیمی از چهرهٔ خود با یک ماسک پوشانده‌اید بتواند شما را تشخیص دهد. قبل از این که مراحل را طی کنید، توجه داشته باشید که ما مجبور شدیم چندین بار این کار را امتحان کنیم تا بتوانیم از تشخیص چهره اطمینان حاصل کنیم، و این کار امکانپذیر است.

روش 1:

1. ماسک صورت خود را از وسط تا کنید و در کنار گوش‌ها و زیر چشم‌های خود نگه دارید. ماسک را با یک دست بر روی صورت خود نگه دارید به گونه‌ای که دقیقاً نیمی از صورت شما را بپوشاند.

2. در آیفون خود به مسیر Settings > Face ID & Passcode رفته و رمز عبور خود را وارد کنید.

3. گزینهٔ Set Up an Alternative Appearance (جایگزین کردن یک ظاهر متناوب) را انتخاب کنید (اگر قبلاً ظاهر متناوبی را تنظیم کرده باشید این گزینه را نخواهید داشت. باید فیس آیدی خود را ریست کرده و مجدداً آن را تنظیم کنید.)

4. برای تنظیم فیس آیدی از شما دعوت می‌شود. ممکن است هشداری مبنی بر این که صورت شما پوشانده شده است را مشاهده کنید، اما در تجربهٔ ما، پس از چند تلاش این پیام ناپدید می‌شود.

5. مراحل موجود در صفحه را دنبال کنید تا دوربین True Depth بتواند سنجش‌های خود را انجام دهد و دایرهٔ مدرج شما را برای چرخش صورت‌تان راهنمایی می‌کند.

روش استفاده از فیس آیدی / Face ID برای باز کردن قفل آیفون در هنگام پوشیدن ماسک صورت

6. اولین اسکن صورت شما طول می‌کشد، بنا بر این صبور باشید.

روش استفاده از فیس آیدی / Face ID برای باز کردن قفل آیفون در هنگام پوشیدن ماسک صورت

7. قبل از این که دوربین True Depth اسکن دوم خود را شروع کند، ماسک را برداشته و طرف دیگر صورت خود را با آن بپوشانید.

8. پس از اتمام اسکن دوم، باید بتوانید در حالی که ماسک به صورت دارید، آیفون خود را باز کنید.

روش 2:

اگر روش اول برای شما کار نمی‌کند، ترفند دوم ما این است که فیس آیدی خود را ریست کرده و مجدداً آن را شروع کنید، اما این بار اولین اسکن چهرهٔ خود را هنگام نگه داشتن ماسک در یک طرف صورت خود انجام دهید.

سپس در حالی که ماسک را در طرف دیگر صورت خود نگه داشته‌اید، گزینهٔ Alternative Appearance (ظاهر متناوب) را ایجاد کنید.

وقتی از روش دوم استفاده کردیم - با ایجاد کردن فیس آیدی از ابتدا با چهرهٔ پوشانده شدهٔ خود از یک طرف و سپس از طرف دیگر برای ایجاد یک ظاهر متناوب - متوجه شدیم که فیس آیدی قادر به باز کردن قفل آیفون ما در هنگام پوشیدن ماسک می‌باشد.

وقتی از روش اول استفاده کریدم - فقط ایجاد گزینهٔ Alternative Appearance با یک ماسک - متوجه شدیم که دقت کم‌تری دارد. اگر نوک بینی قابل رؤیت باشد کار می‌کند. اگر بینی کاملاً پوشانده شده باشد، می‌توانیم آن را غیر قابل اعتماد بدانیم.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘