بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

12
خرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 17 دقیقه
0 نظر 3071 بازدید

 بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

اپل مک‌بوک پرو 13 اینچ را برای سال 2020 با یک صفحه کلید بهبود یافته و فضای ذخیره‌سازی بیشتر به روز رسانی کرد. در اینجا ما به مدل‌های میان‌رده‌ای که پردازنده‌های نسل 10 و رم 16 گیگابایتی را به دست آورده‌اند، نگاهی خواهیم انداخت. با سافت‌مک همراه باشید تا ببینید آیا موارد ذکر شده در این مقاله برای توجیه قیمت آن کافی است یا خیر.

-----

آیا باید مک‌بوک پرو 13 اینچ 2.0 گیگاهرتزی 2020 اپل را خریداری کنم؟

بزرگ‌ترین عامل جذب مشتری مک‌بوک پرو 2.0 گیگاهرتزی 2020 این است که دنیایی جدا از مدل‌های 1.4 گیگاهرتزی دارد. اما دلایل زیادی برای جشن گرفتن ورود آن وجود دارد.


قیمت مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020 در هنگام بررسی

شروع قیمت از 1.799 دلار


بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2.0 گیگاهرتزی 2020 اپل

با به روز رسانی مک‌بوک ایر در مارس 2020، دیگر زمان آن فرا رسیده بود که اپل مک‌بوک پرو 13 اینچ را به روز رسانی کند - این لپتاپ مک با 50 درصد فضای ذخیره‌سازی کمتر، رم آهسته‌تر و پردازنده‌هایی دو نسل قدیمی‌تر نسبت به مک‌بوک ایر 2020 قطعاً دوست داشتنی به نظر نمی‌رسید. کمی بیش از یک ماه بعد، اپل مک‌بوک پرو 13 اینچ را با دو برابر فضای ذخیره‌سازی و مهم‌تر از آن یک صفحه کلید جدید به روز رسانی کرد. این به این معنی است که اکنون تمام لپتاپ‌های اپل دارای Magic Keyboard (صفحه کلید جادویی) هستند نه صفحه کلیدی با مکانیسم پروانه‌ای که باعث شرمساری اپل و ناامیدی کابران مک شده بود.

موضوع تعجب‌آور این بود که در حالی که دو مک‌بوک پروی میان‌رده به پردازندهٔ چهار هسته‌ای 2.0 گیگاهرتز نسل 10 و 16 گیگابایت رم استاندارد دست یافتند، دو مک‌بوک پروی سطح پایه (آنهایی که نزدیک‌ترین رقابت را با مک‌بوک ایر دارند) همان طور که گفته شد، شاهد هیچ تغییری در فضای ذخیره‌سازی و صفحه کلید خود نبودند. این به این معنی است که در واقع 1.299 پوند / 1.299 دلار و 1.499 پوند / 1.499 دلار در واقع چندان تغییری نکرده‌اند تا قیمت آنها را در مقایسه با مک‌بوک ایر توجیه کنند، که در واقع شاهد کاهش قیمت در سطح پایه بوده است.

ما دلایل اپل برای به روز رسانی نکردن پردازنده در مدل سطح پایه را فقط می‌توانیم حدس بزنیم. تنها یک دلیل برای انتخاب مک‌بوک پرو 1.299 پوندی به جای مک‌بوک ایر وجود دارد و آن در صورتی است که شما بیشتر نیاز به انجام کارهای متمرکز بر گرافیک داشته باشید زیرا به نظر می‌رسد که مک‌بوک ایر با هر چیزی که فشار زیادی به پردازنده وارد کند مشکل دارد. با این حال، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دستگاهی نیاز دارید که بتواند سخت کار کند، مدل‌های میان‌ردهٔ مک‌بوک پرو که از 1.799 پوند / 1.799 دلار شروع می‌شوند مناسب‌تر خواهند بود. این همان مدل 1.799 دلاری است که ما در این بررسی از آن استفاده کرده‌ایم.


طراحی مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

در مجموع می‌توان گفت که یک مک‌بوک پرو 13 اینچ، به جای یک مک‌بوک پروی 1.4 گیگاهرتزی نسل هشتم، یکی از مدل‌های چهار هسته‌ای 2.0 گیگاهرتز نسل دهم است. مک‌بوک پروی سطح پایه تنها دو پورت Thunderbolt دارد، در حالی که مدل 2.0 گیگاهرتزی دارای چهار پورت Thunderbolt دارد (در هر طرف دو پورت). تفاوت ظاهری دیگری بین ردیف 13 اینچی وجود ندارد.

در حال حاضر تمامی لپتاپ‌های مک‌بوک پرو 13 اینچی یک نوار لمسی (Touch Bar) دارند. هر چند در این مدت تغییری نیز حاصل شده است - کلید Escape اکنون یک کلید فیزیکی و جدا از نوار لمسی است. ما در ادامه بیشتر در مورد نوار لمسی صحبت خواهیم کرد.

همچنین تفاوت کم و تقریباً غیر قابل تشخیصی بین این نسل و نسل قبلی وجود دارد که ما تصور می‌کنیم نتیجهٔ طراحی صفحه کلید جدید است (اطلاعات بیشتر در ادامهٔ مطلب). مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020 ضخیم‌تر و سنگین‌تر از قبل است:

مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

  • 30.41 سانتیمتر (11.97 اینچ) × 21.24 سانتیمتر (8.3 اینچ) × 1.56 سانتیمتر (0.61 اینچ)، 1.4 کیلوگرم (3.1 پوند)

مک‌بوک پرو 13 اینچ 2019

  • 30.41 سانتیمتر (11.97 اینچ) × 21.24 سانتیمتر (8.3 اینچ) × 1.49 سانتیمتر (0.59 اینچ)، 1.37 کیلوگرم (3.02 پوند)

از این که تغییر قابل توجهی در طراحی مک‌بوک پرو ایجاد نشده است ممکن است ناامید شوید. در بحبوحهٔ عرضهٔ مک‌بوک پرو 13 اینچ جدید، شایعاتی مبنی بر این که اپل تصمیم دارد فضای اطراف صفحه نمایش را کاهش دهد تا از یک صفحه نمایش 14 اینچی استفاده کند مطرح شد. این اتفاق نیفتاده است، البته هنوز.

سایر عناصر طراحی شامل یک انتخاب رنگ می‌شود: Space Grey (خاکستری فضایی) و Silver (نقره‌ای). (اگر یک لپتاپ طلایی اپل را می‌خواهید، شما به مک‌بوک ایر محدود هستید).


صفحه کلید و نوار لمسی مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

بزرگ‌ترین تغییر فیزیکی البته صفحه کلید است. حماسهٔ صفحه کلید پروانه‌ای از سال 2016 شروع شد، زمانی که اپل در تلاش برای باریک‌تر کردن مک‌بوک یک صفحه کلید باریک‌تر طراحی کرد که از مکانیسم «پروانه‌ای» استفاده می‌کرد و نه مکانیسم سنتی «قیچی». متأسفانه چیز خوبی در مورد این طرح وجود نداشت. بسیاری از مردم از تجربهٔ تایپ کردن لذت نمی‌بردند زیرا کلیدها زیاد حرکت نمی‌کردند. اما بزرگ‌ترین مشکل این بود که گرد و غبار می‌توانست در زیر کلیدها گیر کند و تنها راه برای رفع این مشکل تعویض کامل صفحه کلید بود. این مشکل به قدری گسترده بود که اپل طرح رایگان جایگزینی صفحه کلیدها را آغاز کرد (البته پس از تشکیل تعدادی پرونده دادرسی عمومی).

خبر خوب این است که تایپ کردن با صفحه کلید جادویی (Magic Keyboard) که به صورت معمول همراه با مک استفاده می‌کنیم بسیار آسان است - و این اساساً همان طراحی صفحه کلید جادویی است که اپل آن را به لپتاپ‌های مک خود انتقال داده است. اکنون دقیقاً مشابه صفحه کلید موجود در مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو 16 اینچ است. ما متوجه شدیم که کلیدها به اندازهٔ کافی حرکت می‌کنند بدون این که صدای بلند آزار دهنده‌ای داشته باشند، تایپ کردن با آن راحت است، و لازم نیست به کلیدها فشار بیاورید و انگشتان خود را خسته کنید.

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

در بالای صفحه کلید Touch Bar (نوار لمسی) قرار دارد، یک نوار حساس به لمس کردن که دارای کلیدهای میانبر و کلیدهای کنترلی مختلفی است. این یک ویژگی منحصر به فرد برای مک‌بوک پرو است (هیچ تولید کنندهٔ PC ویژگی‌ای معادل آن را ندارد).

متأسفانه، در بهترین حالت، نوار لمسی ویژگی‌های جالب کمی مانند متن خودکار دارد، در بدترین حالت در حقیقت بین شما و کاری که می‌خواهید انجام دهید قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر بخواهید میزان صدا را افزایش دهید، می‌توانید بر روی آیکون کنترل صدا ضربه بزنید و سپس انگشت خود را به سمت چپ حرکت داده و بر روی دکمهٔ افزایش صدا ضربه بزنید. ما عادت کرده‌ایم که چند بار به کلید F ضربه بزنیم. ناامیدی دیگر این که، برای پیدا کردن کلیدهای کنترل صدا لزوماً نیازی به صفحه کلید نداریم، اما برای استفاده از نوار لمسی همیشه باید به صفحه کلید نگاه کنیم.

این بزرگ‌ترین مشکل ما با نوار لمسی است: برای استفاده از آن، باید به آن نگاه کنید. تایپیست‌ها تمایل دارند بیشتر به صفحه نمایش نگاه کنند تا به صفحه کلید، بنا بر این کمک کنندهٔ پیشنهاد تصحیح خودکار در دسترس نیست. اما ممکن است تجربهٔ شما متفاوت باشد. اگر از مجموعه میانبرهایی که برای یک برنامهٔ خاص طراحی شده‌اند استفاده می‌کنید، این ارزشمند خواهد بود. مطمئناً اجازه نخواهیم داد که نوار لمسی شما را از مک‌بوک پرو منصرف کند.

همچون مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو هم دارای Touch ID (آیدی لمسی) است که در دکمهٔ پاور قرار دارد. این یک ویژگی مفید است و به این معنی است که شما مجبور به تایپ کردن رمز عبور نیستید.

در پایین صفحه کلید Touch Pad (پد لمسی / تاچ پد) قرار دارد. تاچ پد در این نسل تغییری نکرده است. اندازهٔ پد لمسی مناسب است و بازخورد لمسی برای فشارهای مختلف را ایجاد می‌کند، و برای حرکت در صفحه نمایش خود می‌توانید از نوک انگشتان و حرکات انگشت مشابه در آیفون استفاده کنید. این امکان، ویژگی‌های عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند این که می‌توانید بر روی یک آیکون موجود در دسکتاپ خود فشار وارد کنید تا یک پیش‌نمایش از آن را ببینید. گاهی اوقات متوجه می‌شویم که با مچ دست آن را لمس کرده‌ایم و باعث حرکت مکان‌نما می‌شود، که بسیار ناامید کننده است.

یک روش دیگر برای کنترل مکان‌نمای شما و به دست آوردن قابلیت‌های اضافی وجود دارد که می‌خواهیم در اینجا به آن اشاره کنیم زیرا ما تا کنون نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم (مک مورد استفادهٔ ما برای پشتیبانی از آن خیلی قدیمی است). Sidecar ویژگی‌ای است که با مک. او. اس کاتالینا وارد شده است و به این معنی است که می‌توانید از یک آیپد پشتیبانی شده به عنوان صفحه نمایش دوم یا به عنوان یک تبلت گرافیکی استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در هر دو دستگاه به حساب آی‌کلود خود وارد شوید تا بتوانید صفحه نمایش‌های خود را آینه کنید یا از آیپد به عنوان یک گسترش دهندهٔ نمایشگر خود استفاده کنید. این نزدیک‌ترین چیزی است که می‌توانید با آن به یک صفحه لمسی در مک دسترسی پیدا کنید (ما در اینجا یک آموزش در مورد استفاده از Sidecar داریم که می‌توانید مطالعه کنید).

 

صفحه نمایش مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

صفحه نمایش مک‌بوک پرو تغییری نکرده است. صفحه نمایش هنوز هم یک 1600 × 2560 پیکسل است (که در جایی بین full HD و 4K قرار دارد). واقعاً جای تعجب ندارد که اپل صفحه نمایش را بهبود نبخشیده است. ما انتظار داریم که ابتدا شاهد بهسازی‌های صفحه نمایش در مدل 16 اینچ باشیم، و 16 اینچ جدید هنوز 4K نیست.

وضوح صفحه نمایش برابر با Air است، اما در این بین اختلافاتی نیز وجود دارد که مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو را از هم جدا می‌کنند. فقط مک‌بوک پرو 500 نیت روشنایی و رنگ گسترده‌ای را ارایه می‌دهد (P3) - ویژگی‌هایی که برای طراحان، عکاسان و کاربران حرفه‌ای سودمند خواهد بود. در عکس‌های ما رنگ‌ها روشن و واضح بودند، متن واضح بود، و وقتی فیلم تماشا کردیم، کنتراست بین عمق رنگ تیرگی‌ها و روشنایی سفیدی‌ها جزئیات را به خوبی نمایش می‌داد.

True Tone یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که به نفع طراحان و حرفه‌ای‌ها است، اما هر کاربر مکینتاشی از آن سود خواهد برد. True Tone نور محیط را اندازه‌گیری می‌کند و دمای رنگ و روشنایی را تنظیم می‌کند تا رنگ‌ها زنده و طبیعی به نظر برسند و نگاه کردن به صفحه نمایش راحت‌تر باشد. ما این را امتحان کردیم و در یک روز آفتابی در باغ نشستیم و با خوشحالی توانستیم از لپتاپ استفاده کنیم، عکس و ویدیو نگاه کنیم و این بررسی را تایپ کنیم، بدون این که مجبور شویم جابجا شویم تا ببینیم که چه چیزی روی صفحه نمایش قرار دارد. همچنین در یک اتاق تاریک هم به خوبی کار می‌کند و چشمان شما را خسته نمی‌کند.

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020


وبکم و صدا در مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

ما از این که باید بگوییم وبکم مک‌بوک پرو فقط 720p است، متأسف هستیم. ما در بررسی مک‌بوک ایر 2020 نیز از این موضوع شکایت کردیم. شاید فقط به این دلیل باشد که در حال حاضر ما به کنفرانس ویدیویی خیلی نیاز داریم، اما کیفیت پایین وبکم مک به یک شرمساری تبدیل شده است و ما واقعاً دوست داریم که اپل به این مسئله توجه داشته باشد و وبکم را در مک‌ها بهبود بخشد. آیفون‌ها و آیپدها مدتی است که دارای دوربین‌های جلویی 1080p Full HD شده‌اند. زمان آن فرا رسیده است که کیفیت وبکم مک‌ها هم به این سطح برسد.

صوت در مک‌بوک پرو سزاوار یک اشارهٔ مختصر است، هر چند در مدلی که ما بررسی کردیم تغییری وجود ندارد. نکتهٔ قابل توجه این است که صدا در این مک‌بوک پروی میان‌رده نسبت به مدل‌های سطح پایه برتر است. این مدل به لطف توئیترها و ووفرهای اختصاصی صدای استریو و باس عالی را ارایه می‌دهد (که مدل ارزان‌تر فاقد آن است).

اگر بهترین موسیقی مک‌بوک را می‌خواهید شما باید نگاهی به مک‌بوک پرو 16 اینچی بیندازید که دارای یک سیستم صوتی با بازده بالا با شش بلندگو و همچنین ووفرهای force-cancelling اختصاصی اپل است - این مورد در دستهٔ دیگری قرار دارد.


مشخصات و عملکرد مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

بخش عمده‌ای از آنچه که تا کنون در مورد آن صحبت کرده‌ایم در همهٔ لپتاپ‌های مک‌بوک پرو 13 اینچی موجود است. اما، در عین حالی که این چهار مک 13 اینچی یکسان به نظر می‌رسند، اما یکسان نیستند. تفاوت‌های بزرگی در داخل آنها وجود دارد.

پردازنده مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

واضح‌ترین تفاوت این است که مک‌بوک‌های میان‌رده دارای پردازنده‌های i5 چهار هسته‌ای 2.0 گیگاهرتزی نسل 10 هستند، در حالی که مدل‌های سطح پایه دارای تراشه‌های چهار هسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی نسل 8 هستند. این تراشه‌های 1.4 گیگاهرتزی نسبت به نسل قبلی بدون تغییر هستند، اما پردازنده‌های 2.0 گیگاهرتزی جایگزین پردازنده‌های 2.4 گیگاهرتزی نسل 8 هستند. ممکن است این طور فکر کنید که 2.0 گیگاهرتز بدتر از 2.4 گیگاهرتز به نظر می‌رسد، که منصفانه هم هست، اما ما پیشرفت‌های عملکردی و مزایای دیگری را از یک تراشهٔ نسل جدید انتظار داریم - و اپل می‌گوید که پردازنده‌های جدید 2.0 گیگاهرتزی در مقایسه با مدل قبلی 2.8 برابر سریع‌تر هستند.

ما می‌توانیم تأیید کنیم که عملکرد پردازندهٔ جدید مک‌بوک پرو نسبت به نسل قبلی بهتر است. ما بنچمارک چند سکویی Geekbench 5 را بر روی مک‌بوک پرو 2.0 گیگاهرتزی و نسل قبلی 2.4 گیگاهرتزی مک‌بوک پرو اجرا کردیم. نتایج چند هسته‌ای به شرح زیر بود:

13in MacBook Pro (2020) benchmarks

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

با این حال، می‌توانیم تأیید کنیم که پردازندهٔ این مک اندکی بدتر از i7 چهار هسته‌ای 2.7 گیگاهرتزی نسل 8 است که یک گزینهٔ سفارشی‌سازی شده برای مک‌بوک پرو 13 اینچ 2018 بود. در این حالت نتایج Geekbench 4 را داریم که نمودار بالا مشاهده می‌شود.

این نشان می‌دهد که اگر بتوانید گزینهٔ سفارشی‌سازی پردازندهٔ i7 را برای مک‌بوک پرو 2020 (با 200 پوند / 200 دلار بیشتر) انتخاب کنید، احتمالاً مزایای قابل توجهی را ملاحظه خواهید کرد. پردازنده‌های i7 قابلیت Hyper-Threading را ارایه می‌دهند که به زبان ساده به این معنا است که چهار پردازنده می‌توانند مانند هشت پردازنده عمل کنند.

رم مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی بین دو نوع مک‌بوک پروی 13 اینچی، میزان رم است. مدل‌های سطح پایه هنوز هم 8 گیگابایت رم دارند، اما مدل‌های 2.0 گیگاهرتزی دارای 16 گیگابایت رم استاندارد هستند و می‌توانید به عنوان گزینهٔ سفارشی‌سازی رم را تا 32 گیگابایت افزایش دهید. ما فکر می‌کنیم که برای یک دستگاه حرفه‌ای، رم 16 گیگابایتی حداقل رم مورد نیاز است.

این تفاوت فقط در مقدار رم نیست - رم در مدل 2.0 گیگاهرتزی سریع‌تر است. رم مک‌بوک پرو سطح پایه 2133MHz LPDDR3 است، در حالی که رم مک‌بوک پروی دیگر 3733MHz LPDDR4X است. حتی مک‌بوک ایر دارای رم سریع‌تر 3733MHz LPDDR4X است، بنا بر این مک‌بوک پروی سطح پایه از این نظر تا حدی مورد غفلت قرار گرفته است.

فضای ذخیره‌سازی مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

اپل فضای ذخیره‌سازی را در تمام مک‌بوک پرو دو برابر کرده است، بنا بر این اکنون مدل‌های سطح پایه 256 گیگابایت و 512 گیگابایت را ارایه می‌دهند و مدل‌های میان رده 512 گیگابایت و 1 ترابایت را ارایه می‌دهند. دستگاهی که ما آزمایش می‌کنیم دارای 215 گیگابات فضای ذخیره‌سازی است. ما سرعت خواندن و نوشتن SSD را با استفاده از AJA System Test با تنظیم 5K RED و یک فایل 4 گیگابایتی آزمایش کردیم.

13in MacBook Pro (2020) SSD benchmarks

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

در اینجا ما SSD 512 گیگابایتی را با SSD 256 گیگابایتی در مک‌بوک ایر 2020 مقایسه کردیم. همان طور که ملاحظه می‌کنید نتایج کاملاً متفاوت است. ما همچنین گزینهٔ سفارشی‌سازی 2018 را نیز داریم که مدل جدید را پشت سر می‌گذارد.

گرافیک مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

همهٔ مک‌بوک پروهای 13 اینچی به جای گرافیک مجزا از گرافیک مجتمع برخوردار هستند. گرافیک مجتمع حافظه را با CPU به اشتراک می‌گذارد، در حالی که کارت‌های گرافیک مجزا حافظهٔ مخصوص خود را دارند. اگر شما یک کاربر متوسط برنامه‌هایی مانند Mail، Safari، Photos و بازی‌های Apple Arcade هستید، گرافیک مجتمع برای شما کافی خواهد بود. اما اگر به احتمال زیاد از برنامه‌های متمرکز بر گرافیک یا بازی استفاده می‌کنید، پس باید از گرافیک مجزا استفاده کنید، و ممکن است بخواهید به عنوان یک گزینهٔ دیگر نگاهی به مک‌بوک پرو 16 اینچی یا آی‌مک بیندازید.

بر این اساس، Intel Iris Plus Graphics در مدل‌های 2.0 گیگاهرتزی پیشرفت‌هایی را نسبت به نسل قبلی ارایه می‌دهند. اپل می‌گوید که این Intel Iris Plus Graphicsی جدید در مقایسه با Intel Iris Plus Graphics 655 که جایگزین شده‌اند، 80 درصد عملکرد سریع‌تری را ارایه می‌دهند (مک‌بوک پرو سطح پایه هنوز هم دارای Intel Iris Plus Graphics 645 است).

ما برای تست گرافیک Cinebench R20 را اجرا کردیم:

13in MacBook Pro (2020) Graphics benchmarks

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

آنچه که در اینجا جالب است این است که، اگر چه گرافیک موجود در مک‌بوک ایر همانی است که در مک‌بوک پرو است، اما نتایج یکسان نیست. این موضوع واقعاً تعجب‌آور نیست - عملکرد به CPU که با آن مجتمع شده است بستگی دارد - سرعت ساعت و حافظه نهان L3 هر دو تأثیرگذار خواهند بود، رم نیز تأثیر خواهد گذاشت.

ما همچنین یک تست مرتبط با گرافیک دیگر را نیز اجرا کردیم - شبیه‌سازی بازی Unigine Heaven (می‌توانید در نمودار بالا مشاهده کنید). در اینجا می‌توانیم نشان دهیم که گرافیک جدید بهتر از گرافیک‌های قدیمی با امتیاز بالاتر و حداکثر FPS بالاتر است.

باتری مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

باتری نسبت به نسل قبلی تغییری نکرده است، و طبق آزمایشات اپل می‌توانید انتظار حدود 10 ساعت پخش ویدیو را داشته باشید.

تست ما از عمر باتری شامل پخش کردن یک ویدیو بود و ما شاهد دوام باتری تا 9 ساعت و 42 دقیقه بودیم. همین آزمایش در مک‌بوک ایر 2020 مدت 9 ساعت و 19 دقیقه، و در مک‌بوک پرو 16 اینچ بیشتر از 12 ساعت به طول انجامید.

بهترین نتیجه‌ای که تا کنون شاهد بوده‌ایم 13 ساعت و 7 دقیقه در مک‌بوک ایر 2019 است.

نرم‌افزار مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

همهٔ مک‌ها همراه با جدیدترین نسخهٔ مک. او. اس (در حال حاضر کاتالینا) عرضه شده‌اند. همراه با مک. او. اس برنامه‌های مختلفی از جمله FaceTime، Messages، Find My، Mail، Music، Notes، Books، iMovie، Pages، Numbers، Keynote و GarageBand، Photos، Safari، و برنامهٔ TV در اختیار شما قرار می‌گیرد.

آی‌کلود نیز وجود دارد که علاوه بر همگام‌سازی تمام داده‌های شما در تمام دستگاه‌های اپل، حداکثر 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی (با پرداخت هزینه) را در ابر برای شما فراهم می‌کند. بنا بر این لازم نیست که نگران نداشتن فضای ذخیره‌سازی کافی در SSD خود باشید و همیشه می‌توانید در هر جایی که هستید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

- روش استفاده از آی‌کلود

- روش استفاده از آی‌کلود درایو برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد

همچنین شایان ذکر است که می‌توانید با پرداخت هزینهٔ 4.99 پوند / 4.99 دلار در ماه مشترک Apple Arcade شوید و بیشتر از 100 بازی را به صورت رایگان انجام دهید. و فقط با خرید یک محصول جدید از اپل، می‌توانید سال‌ها اشتراک رایگان در اپل تی. وی پلاس را نیز دریافت کنید. اینها همه دلایل خوبی برای خرید یک مک است.

قیمت مک‌بوک پرو 13 اینچ 2020

بنا بر این، آیا بررسی ما حاکی از این است که مک‌بوک پرو ارزش 1.799 پوند / 1.799 دلار را دارد؟ مطمئناً برای به دست آوردن یک پردازندهٔ نسل 10 اینتل هزینهٔ بالایی دارد، اما اختلاف بین دو نوع مک‌بوک پرو 13 اینچی بیشتر از همیشه است، که شاید به نوعی جهش 300 پوندی / 300 دلاری بین مدل‌های 512 گیگابایتی را توجیه کند.

در اینجا قیمت تمام ردیف‌ها ذکر شده است:

  • 1.4 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای همراه با Turbo Boost تا 3.9 گیگاهرتز، فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی، 1.299 پوند / 1.299 دلار
  • 1.4 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای همراه با Turbo Boost تا 3.9 گیگاهرتز، فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی، 1.499 پوند / 1.499 دلار
  • 2.0 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای همراه با Turbo Boost تا 3.8 گیگاهرتز، فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی، 1.799 پوند / 1.799 دلار
  • 2.0 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای همراه با Turbo Boost تا 3.8 گیگاهرتز، فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی، 1.999 پوند / 1.999 دلار


نتیجه‌گیری

ممکن است که همهٔ آنها مک‌بوک پرو نامیده شوند، اما شش لپتاپ «پرو»ی اپل نمی‌توانند متفاوت‌تر از این باشند. موردی که ما در اینجا مورد بررسی قرار دادیم، مشخصاً در میانهٔ طیف گسترده‌ای از رده‌ها یا مک‌ها قرار دارد، که در کنار مک‌بوک ایر نیازهای گروه بزرگی از مردم، از کاربران خانگی، کارمندان اداری و حرفه‌ای‌ها گرفته تا کسانی که به یک ایستگاه کاری نیاز دارند را جوابگو خواهد بود.

اما در مورد مک‌بوک پرو 2.0 گیگاهرتزی 2020 که در اینجا مورد بررسی قرار گرفت چی؟ دیدن رم 16 گیگابایتی بسیار شگفت‌انگیز است، و آزمایش‌های ما نشان می‌دهد که گرافیک هم مانند پردازنده، بهبود یافته‌تر از نسل قبلی هستند. اگر به یک مک‌بوک پروی جدید احتیاج دارید، ما مطمئناً این مدل مک‌بوک پرو 13 اینچی که بالاتر از سطح پایه است را توصیه می‌کنیم که هنوز هم با پردازنده‌های نسل هشتم کار می‌کند.

هزینهٔ بالایی برای آن باید پرداخت کرد، اما مک‌بوک پرو 2020 یک سرمایه‌گذاری عالی خواهد بود. اگر 1.799 پوند برای شما خیلی زیاد است، پس پیشنهاد می‌کنیم که صبر کنید تا اپل مدل‌های سطح پایه را به روز رسانی کند، یا این که نگاهی به مک‌بوک ایر بیندازید.
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘