روش استفاده از فیس‌تایم در آیفون و آیپد

10
خرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 2217 بازدید

 روش استفاده از فیس‌تایم در آیفون و آیپد

فیس‌تایم یک راه حل عالی و رایگان برای برقراری تماس‌های صوتی و تصویری به صورت رایگان و ارتباط با دوستان و خانواده است. ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید از فیس‌تایم در آیفون خود استفاده کنید.

-----

سافت‌مک: تماس‌های ویدیویی فیس‌تایم (FaceTime) یک روش رایگان عالی برای ارتباط با خانواده و دوستان در نقطه از جهان است. دیدن چهرهٔ یک فرد دوست داشتنی زمانی که کیلومترها با او فاصله دارید، بسیار شگفت‌آور است.

اما آیا می‌دانید که فیس‌تایم تماس‌های صوتی معمولی هم دارد؟ وقتی در قرارداد آیفون محدودیت‌های دقیقه‌ای محدودی دارید اینها گزینه‌های بسیار خوبی هستند، چرا که فیس‌تایم تماس را از طریق وایفای یا کانکشن داده شما برقرار می‌کند. از آنجایی که تماس از طریق وب هدایت می‌شود، در صورت تماس تلفنی با شخصی در یک کشور دیگر، نیازی نیست در مورد هزینه‌های گران تماس با خارج از کشور نگران باشید، و کیفیت تماس نسبت به یک سیگنال تلفن معمولی از کیفیت بهتری برخوردار است زیرا فیس‌تایم از صدای HD استفاده می‌کند.

در این مقاله روش تنظیم و برقراری تماس صوتی و تصویری از طریق فیس‌تایم بر روی آیفون یا آیپد را به شما نشان خواهیم داد. این سرویس همچنین بر روی دسکتاپ و لپتاپ‌های مک نیز کار می‌کند، اما با کمی تفاوت. همچنین ما مقالهٔ دیگری در مورد این که آیا فیس‌تایم اپل امن است؟ داریم که می‌توانید آن را نیز مطالعه کنید.

 

روش راه‌اندازی فیس‌تایم

بیایید با بررسی این که تمام چیزهای مورد نیاز خود را تهیه کرده‌ایم شروع کنیم:

  • یک دستگاه سازگار. این دستگاه می‌تواند یک آیفون 4 یا بالاتر، تقریباً هر آیپد (تنها اولین مدل از 2010 کار نخواهد کرد)، یک آیپد لمسی نسل چهار یا بالاتر، یا یک مک که OS X 10.9. 2 یا نسخه‌های بعد از آن را اجرا می‌کند باشد. شخصی که با شما تماس برقرار می‌کند نیز برای دریافت تماس به یکی از این دستگاه‌ها نیاز دارد.
  • یک اتصال اینترنتی، چه از طریق شبکه وایفای و چه از طریق تلفن همراه. اگر مورد دوم است، به خاطر داشته باشید که هزینهٔ داده خواهید داشت.
  • یک دوربین و میکروفون داخلی یا متصل به دستگاه. این مسئله نباید مشکلی ایجاد کند مگر این که شخصی که با او تماس می‌گیرید دارای یک مک مینی یا یک مک قدیمی‌تر و بدون دوربین فیس‌تایم باشد.

تمام این موارد موجود است؟ بسیار خُب. در ادامه روش راه‌اندازی فیس‌تایم در دستگاه شما آورده شده است:

1. در آیفون، آیپد یا آیپد لمسی خود، برنامهٔ Settings را باز کنید. به پایین اسکرول کنید و بر روی FaceTime ضربه بزنید.

2. اطمینان حاصل کنید که سوئیچ FaceTime در بالا روشن است. باید سبز باشد. (توجه داشته باشید که وقتی برای اولین بار بر روی این دکمه می‌زنید، ممکن است چند ثانیه زمان ببرد تا فعال شود و لازم باشد تأیید کنید که مایل هستید دستگاه را با حساب فیس‌تایم خود مرتبط کنید.)

3. گزینهٔ Use your Apple ID for FaceTime (استفاده از اپل آیدی شما برای فیس‌تایم) را انتخاب کنید.

4. جزئیات اطلاعات مربوط به خود را وارد کنید، سپس بر روی Sign In (ورود به سیستم) ضربه بزنید.

5. انتخاب کنید که کدام ایمیل و شماره تلفن را می‌خواهید در هنگام استفاده از سرویس با شما در ارتباط باشد. می‌توانید بر روی یک آدرس ایمیل ضربه بزنید تا آن را از انتخاب خارج کنید. اگر می‌خواهید یک آدرس ایمیل را اضافه کنید، به صفحه Settings (تنظیمات) برگردید و بر روی قسمت بالای صفحه کلیک کنید، همان جایی که می‌توانید نام خود را ببینید. بر روی Name (نام)، Phone Numbers (شماره تلفن)، Email (ایمیل) کلیک کرده و سپس بر روی Edit در کنار Contactable At ضربه بزنید.

6. همچنین می‌توانید هنگام برقراری تماس، Caller ID (شناسه تماس گیرنده) ی نمایش داده شده را انتخاب کنید. به مسیر Settings > FaceTime برگشته و تا رسیدن به Caller ID به پایین اسکرول کنید. این می‌تواند یکی از آدرس ایمیل‌ها یا شماره تلفن همراه شما باشد.

7. در آخر می‌توانید انتخاب کنید که تماس گیرندهٔ دیگر بتواند FaceTime Live Photos را دریافت کند. اگر راضی هستید که کسی در طول تماس از شما عکس بگیرد، بر روی دکمهٔ کشویی آن ضربه بزنید (بنا بر این باید رنگ آن سبز بشود).


روش برقراری یک تماس ویدیویی فیس‌تایم

در اینجا روش استفاده از فیس‌تایم برای برقرار کردن تماس ویدیویی با شخصی دیگر در آیفون یا آیپد شما آورده شده است:

1. برنامه FaceTime را باز کنید. برنامه از قبل نصب شده است، بنا بر این شما باید بتوانید با جستجو کردن آن را پیدا کنید. فقط کافیست از پایین آیفون یا آیپد خود به سمت بالا بکشید و FaceTime را در نوار جستجو تایپ کنید.

2. شاید لازم باشد با اپل آیدی خود وارد شوید، که آدرس ایمیل و رمز عبور متداول شما هنگام خرید از فروشگاه برنامه است.

3. اگر قبلاً تماسی برقرار کرده یا تماسی دریافت کرده‌اید، باید لیستی از این افراد را در برنامه مشاهده کنید. اگر شخصی موجود نیست، مشکلی نیست. فقط کافیست از نوار جستجو استفاده کرده و مخاطب مربوطه و نام شخصی را که می‌خواهید با او تماس بگیرید را وارد کنید تا در برنامهٔ Contacts (مخاطبین) شما قرار بگیرد.

4. اگر آنها در برنامهٔ Contacts (مخاطبین) شما نیستند، می‌توانید فقط آدرس ایمیل یا شماره تلفن آنها را در نوار جستجو وارد کنید.

5. با ضربه زدن بر روی دوربین فیلمبرداری، یک تماس ویدیویی برقرار کنید، یا با ضربه زدن بر روی آیکون هدفون، فقط یک تماس صوتی برقرار کنید (اطلاعات بیشتر در مورد تماس صوتی فیس‌تایم در ادامه آمده است).

6. هنگامی که گیرنده تماس را قبول می‌کند، کلمهٔ Connecting (برقراری تماس) در دستگاه شما ظاهر می‌شود.

همچنین در حالی که شما در یک تماس تلفنی معمولی هستید، می‌توانید آن تماس را به یک تماس فیس‌تایم تغییر دهید. فقط کافیست بر روی آیکون FaceTime که در حین تماس بر روی صفحه ظاهر می‌شود ضربه بزنید و منتظر بمانید تا اتصال آن برقرار شود.

روش استفاده از فیس‌تایم در آیفون و آیپد


روش برقراری یک تماس صوتی فیس‌تایم

یکی از جنبه‌های فیس‌تایم که اغلب نادیده گرفته می‌شود، عملکرد صوتی آن است. این کار به همان روش تماس ویدیویی انجام می‌شود، اما دیگر لازم نیست نگران خوش تیپ دیده شدن خودتان باشید یا مجبور باشید تمام توجه خود را به شخصی که با او تماس گرفته‌اید معطوف کنید.

تماس صوتی فیس‌تایم روشی مفید برای کاهش هزینه‌های مکالمهٔ تلفنی شما است، و حتی آیپد لمسی شما را به یک مینی آیفون تبدیل می‌کند. این به این معنی است که اساساً شما می‌توانید با آیپد خود نیز تماس تلفنی برقرار کنید.

تمام آنچه که شما نیاز دارید یک اتصال وایفای یا 3G/4G است (اگر دستگاه شما دارای یک پلن داده است). شما حتی برای برقراری تماس نیازی به دانستن شماره تلفن آن شخص ندارید، زیرا فیس‌تایم می‌تواند به جای آن از یک آدرس ایمیل استفاده کند، البته تا زمانی که دریافت کنندهٔ تماس این ویژگی را روشن کرده باشد.

روش استفاده از فیس‌تایم در آیفون و آیپد

از آنجایی که تمام مکالمات در اینترنت انجام می‌شود، مطمئناً به یک اتصال ثابت و مداوم نیاز خواهید داشت. همچنین این نکته را به خاطر بسپارید که اگر در پلن داده شما محدودیتی وجود دارد، باید توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از 3G/4G چه مدتی صحبت می‌کنید، زیرا ممکن است به سرعت داده‌های شما مصرف شده و به اتمام برسد.

برای شروع یک تماس صوتی فیس‌تایم، به مخاطبین خود بروید (از طریق برنامهٔ Contacts یا برگهٔ Contacts در برنامهٔ Phone) و بر روی شخصی که مایل به تماس با او هستید ضربه بزنید. با فرض این که با این روش قابل تماس هستند، می‌توانید ورودی فیس‌تایم را با آیکون‌های دوربین و تلفن در کنار آن مشاهده کنید: با ضربه زدن به دوربین یک تماس ویدیویی برقرار می‌شود، اما با ضربه زدن به تلفن یک تماس صوتی برقرار می‌شود.

روش استفاده از فیس‌تایم در آیفون و آیپد

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘