بررسی کامل صفحه کلید جادویی اپل برای آیپد پرو

7
خرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 980 بازدید

بررسی کامل صفحه کلید جادویی اپل برای آیپد پرو 

در مورد بهترین و گران‌ترین صفحه کلید برای آیپد پرو باید تجدید نظر کنید. برای بررسی کامل صفحه کلید جادویی اپل برای آیپد پرو با سافت‌مک همراه باشید.

-----

آیا باید صفحه کلید جادویی را برای آیپد پرو 12.9 اینچی خریداری کنم؟

صفحه کلید جادویی (Magic Keyboard) بدون شک بهترین کیبوردی است که می‌توانید برای آیپد پرو تهیه کنید: تایپ کردن با آن و ارتقاء گستردهٔ آن در Smart Keyboard Folio خوشایند است. اما این که آیا نصب آن به عنوان جایگزینی برای لپتاپ برای شما عمل کند یا نه، بستگی به نوع بهره‌برداری شما از آن و این که چقدر تمایل به استفاده از آیپد. او. اس داشته باشید، دارد.


قیمت صفحه کلید جادویی در هنگام بررسی

349 دلار


بررسی کامل صفحه کلید جادویی برای آیپد پرو 12.9 اینچی

با استفاده از این صفحه کلید جادویی همراه با آیپد پرو، اپل می‌گوید که این صفحه کلید به همان خوبی صفحه کلیدی که با آی‌مک ارسال می‌شود عمل می‌کند. این شرکت با جفت کردن آن با آیپد پرو و ایجاد یک لپتاپ همراه با یک ترک‌پد و پشتیبانی کامل از ماوس، پیشنهاد می‌کند که این می‌تواند یک جایگزین مناسب برای مک‌بوک باشد.

مورد اول صادق است، اما مورد دوم بسیار ذهنی است. بله، این صفحه کلید تشابهات زیادی با صفحه کلید جادویی مستقل اپل دارد، اما نمی‌توانم بگویم که قطعاً آیپد پرو را به یک لپتاپ مناسب برای شما تبدیل خواهد کرد.


طراحی صفحه کلید جادویی اپل

پایه معلق و متحرک اپل دوست داشتنی است و از شرکتی که پیش از این در طراحی محصولات سرگرمی بوده است نشأت گرفته است. این پایه نه تنها جالب به نظر می‌رسد، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که زاویهٔ صفحه نمایش را بر روی لولا تنظیم کنید و با زیبایی و ظرافت به توزیع وزن کمک می‌کند.

بررسی کامل صفحه کلید جادویی اپل برای آیپد پرو

اما در نوع خود کاربردی‌ترین و انعطاف‌پذیرترین نیست.

شما به دو زاویهٔ ثابت Smart Keyboard Folio محدود نمی‌شوید، اما باز هم فضای مانور زیادی وجود ندارد. همچنین در صورت عدم نیاز به استفاده از آن، نمی‌توانید صفحه کلید جادویی را به پشت خودش برگردانید. در عوض، زمانی که می‌خواهید کاری را فقط با تبلت انجام دهید، باید آیپد را از صفحه کلید کاملاً جدا کنید.

این مسئله، همراه با زاویه‌های محدود برای تنظیم صفحه نمایش، بیانگر این موضوع است که صفحه کلید جادویی برای استفاده بر روی میز طراحی شده است. زمانی که بر روی پاهایم آیپد را به عقب کج کردم، وزن آن باعث شد که به عقب برگردد. در لپتاپ، تمام وزن بر روی پایه است، در حالی که در اینجا پایه فقط سنگین است زیرا باید وزن کامل یک آیپد بزرگ شناور را تحمل کند.

هیچ انعطاف‌پذیری در صفحه کلید وجود ندارد. وزن و استحکام آن باعث می‌شود زمانی که بر روی میز قرار دارد هنگام تایپ کردن یا ضربه زدن بر روی صفحه، خود آیپد کمتر حرکت داشته باشد. البته وقتی که روی پاها قرار داشته باشد داستان متفاوتی دارد، جایی که ابعاد محدود شرایط تایپ کردن با دقت بیشتری را می‌طلبد. شما باید پاهای خود را نسبتاً نزدیک به هم نگه دارید و وزن آن هم بسیار سنگین است.

این وضعیت با تعبیه عالی شارژ کنندهٔ USB-C در انتهای سمت چپ لولای اصلی متعادل می‌شود. این شارژ کننده آیپد پروی شما را هنگام اتصال به آن شارژ می‌کند (هرچند کندتر از آن است که مستقیماً به آیپد وصل شود) و باعث آزاد بودن پورت USB-C آیپد برای متصل کردن لوازم جانبی می‌شود. برق مورد نیاز صفحه کلید و نور پس‌زمینهٔ آن از خود آیپد تأمین می‌شود.

بررسی کامل صفحه کلید جادویی اپل برای آیپد پرو


فضای کم صفحه کلید جادویی اپل

حتی اگر کلیدها در اینجا راحت‌تر از تایپ کردن با Smart Keyboard Folio باشند (با در نظر گرفتن این واقعیت که آنها کلیدهای واقعی، متحرک، و سوئیچ قیچی هستند)، آنها نسبت به کلیدهای موجود در آخرین مک‌بوک ایر کمی احساس ناخوشایندتری را ایجاد می‌کنند.

من نسخهٔ 12.9 اینچی را بررسی کردم، بنا بر این نمی‌توانم در مورد 11 اینچی صحبت کنم، اما اندازهٔ برخی از کلیدهای این نسخه نصف اندازهٔ صفحه کلید کامل هستند. هر دو اندازه با آیپد پروهای 2020 و همچنین مدل‌های قدیمی 2018 سازگار هستند.

بررسی کامل صفحه کلید جادویی اپل برای آیپد پرو

پس از گذشت مدت زمانی برای عادت کردن به آن، که چند روزی بیشتر از آن چیزی بود که پیش‌بینی می‌کردم، متوجه شدم که می‌توانم با همان سرعتی که با صفحه کلیدهای رومیزی تایپ می‌کردم، با آن هم تایپ کنم. به نظر می‌رسد که این روند بازآموزی مغز من در مورد روند کاری مورد نیاز آیپد است که باعث کندی من شده بود و نه خود صفحه کلید جادویی.

طراحی صفحه کلید جادویی مسطح و کم ارتفاع است، بنا بر این به سختی می‌توان آن را با لپتاپ مطابقت داد: فضای بسیار کمی برای استراحت مچ دست شما وجود دارد. عدم وجود ردیف کلیدهای تابعی (function) و رسانه به همان اندازه ناراحت کننده است که با Smart Keyboard Folio، و در هنگام تایپ کردن از برخی زوایا، ناخن‌های انگشت من با قسمت زیرین آیپد برخورد داشتند.

کلیدها دارای نور پس‌زمینه هستند، هر چند تنظیم نور پس‌زمینه در زیر چندین منو مخفی شده است. شما یا با تنظیمات روشنایی خودکار اپل کنار می‌آیید، که من آن را مناسب دیدم، یا یاد می‌گیرید که به کجا باید بروید تا بتوانید مرتباً آن را تنظیم کنید.


خط سیر تغییرات صفحه کلید جادویی اپل

صفحه کلید جادویی اولین لوازم جانبی رسمی آیپد است که دارای یک ترک‌پد داخلی است و بخشی از اقدام تا حدودی ناخواسته برای اضافه کردن پشتیبانی از ماوس به آیپد. او. اس است. به عنوان یک نویسنده باید بگویم که این ویژگی سخت‌افزاری است که صفحه کلید و آیپد را برای استفاده راحت‌تر می‌کند. انتخاب متن با یک مکان‌نما بسیار دقیق‌تر انجام می‌شود و این به این معنی است که من مجبور نیستم که متن را با استفاده از صفحه لمسی انتخاب کنم.

بررسی کامل صفحه کلید جادویی اپل برای آیپد پرو

مکان‌نما یک حباب مدور کوچک است که به صورت هوشمندانه‌ای عناصر UI را انتخاب می‌کند و شما را برای یادگیری این که چه موقع و در کجا از آن استفاده کنید کمک می‌کند. این بسیار عالی است، هر چند برخی از برنامه‌های شخص ثالث - مانند مایکروسافت ورد - هنوز آن را پشتیبانی نمی‌کنند، و برای انتخاب متن به یک مکان‌نما تبدیل نمی‌شود، و این به این معنی است که هنوز هم مجبور هستید از ورودی لمسی استفاده کنید. امیدوارم که توسعه دهندگان این مسئله را دریابند.

کنترل‌های حرکتی ترک‌پد به همان اندازهٔ پشتیبانی از مکان‌نما اهمیت دارد و امکان مظاعفی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون این که لازم باشد صفحه نمایش آیپد را لمس کنید، در محیط آیپد. او. اس کار کنید. حرکت سه انگشتی بین برنامه‌ها یا جابجایی بین برنامه‌ها کاملاً تحقق یافته‌اند، همچنین برای بزرگنمایی، Slider Over و Control Centre، که مورد اخیر با بردن مکان‌نما به گوشهٔ بالا سمت راست و سپس کمی فشار بیشتر قابل دستیابی است.

درست مانند بهترین‌های طراحی نرم‌افزاری اپل، این بازیگوش هم به صورت شهودی و ماهرانه‌ای با سخت‌افزار ادغام شده است.

بررسی کامل صفحه کلید جادویی اپل برای آیپد پرو


قیمت صفحه کلید جادویی اپل

مسئلهٔ مهم می‌تواند قیمت آن باشد. با قیمت 349 پوند / 349 دلار، صفحه کلید جادویی 12.9 اینچی چندان هم ارزان نیست (11 اینچی آن 299 پوند / 299 دلار است)، اما این دنیایی از قابلیت‌های عملکردی را به آیپد پروی شما اضافه می‌کند.

مجدداً متذکر می‌شوم که آیپد پرو در حال حاضر به اندازهٔ کافی گران هست و صفحه کلید جادویی نباید این قدر گران باشد. اگر از ریاضیات روی‌گردان هستید، شما احتمالاً باید به یک مک‌بوک رضایت دهید.

اما شما نمی‌توانید صفحه نمایش مک‌بوک را جدا کرده و آن را در یک کیف قرار دهید. مک‌بوک دارای یک صفحه لمسی است که با یک ترک‌پد ادغام شده است، و شما نمی‌توانید با قلم اپل بر روی صفحه نمایش آن ترسیم کنید.

بدون شک صفحه کلید جادویی خودش به تنهایی گران هست. اما این آخرین قطعهٔ پازل مدولار آیپد پروی اپل است و اگر این مورد برای شما و روند کاری شما مناسب باشد، آنگاه می‌تواند مک‌بوک را مبهوت کننده جلوه دهد. اما برای دیگران، این فقط یک حس کنجکاوی گران قیمت است.

اگر به گزینه‌های ارزان‌تر علاقه دارید، راهنمای ما در مورد بهترین صفحه کلیدهای آیپد 2020 را مطالعه کنید.

بررسی کامل صفحه کلید جادویی اپل برای آیپد پرو


نتیجه‌گیری

صفحه کلید جادویی بدون شک بهترین صفحه کلیدی است که می‌توانید برای آیپد پرو تهیه کنید، و من فکر می‌کنم این که آیا این صفحه کلید می‌تواند برای شما مثل یک لپتاپ عمل کند یا خیر، چیزی از ارزش آن کم نمی‌کند. این به ارتباط شما با کامپیوتر و این که چقدر موافق مهاجرت از مک. او. اس (یا ویندوز) به آیپد. او. اس هستید بستگی دارد.

من فردی هستم که شخصاً مایل به استفادهٔ روزانه از آیپد پرو به عنوان کامپیوتر اصلی خود هستم. به عنوان یک نویسنده، متوجه می‌شوم که فاکتور شکل آن، مدولار بودن، شکاف سیم کارت 4G، عمر باتری عالی و کارایی بسیار خوب آن، همگی مرا جذب می‌کنند. اما با وجود این همه نکات مثبت، ترکیبی از آن و صفحه کلید جادویی هنوز هم نمی‌تواند به صورت کامل مرا راضی کند.

فکر می‌کنم دلیلش این است که من نویسنده‌ای با عشق به سیستم‌های فایلی هستم که بتواند در عین حالی که همزمان چندین کار را بر روی یک صفحه نمایش بزرگ‌تر انجام می‌دهم از پس مدیریت محتوا نیز برآید، بنا بر این به یک لپتاپ احتیاج دارم. این به این معنی نیست که من نظر خود را تغییر نخواهم داد؛ فقط به این بستگی دارد که آیا من می‌توانم با بازآموزی رفتارهای عجین شدهٔ دسکتاپی خود کنار بیایم یا خیر.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘