بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

14
اردیبهشت 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 16 دقیقه
0 نظر 2231 بازدید

 بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

اپل مک مینی را در سال 2018 به روز رسانی کرده است و ممکن است با مدل قبلی یکسان به نظر برسد اما تغییرات زیادی داشته است. در بررسی کامل ما خواهید دید که چه چیزی و چرا تغییر کرده است. با سافت‌مک همراه باشد.

-----


آیا باید مک مینی 2018 اپل را خریداری کنم؟

در حالی که قیمت آن کمی بیشتر از مدل قبلی است، ما فکر می‌کنیم که حتی 799 پوند / 799 دلار هم قیمت مناسبی برای یک مک مینی سطح پایه است. اگر کمی بیشتر هزینه کنید می‌توانید یک سیستم پرکار واقعی تهیه کنید که هنوز هم از هر مک دیگری در همان سطح کمتر هزینه خواهد داشت. مطمئناً به یک مانیتور، ماوس و صفحه کلید هم احتیاج دارید، اما به هر حال خیلی از ما معمولاً آنها را داریم. اگر می‌خواهید یک دسکتاپ مک داشته باشید، در حال حاضر مینی یک انتخاب عالی است (هر چند زمانی که اپل آی‌مک را به روز رسانی کند، این وضعیت ممکن است تغییر کند).


قیمت مک مینی در زمان بررسی

قیمت پایه 799 دلار | مدل بررسی شده 2.599 پوند


بررسی کامل مک مینی 2018 اپل

آخرین باری که اپل مک مینی را به روز رسانی کرد، 16 اکتبر 2014 بود. همان سال بود که اپل آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را عرضه کرد، از اولین اپل واچ رونمایی کرد، Apple Pay را معرفی کرد و مشتریان را مجبور به دانلود یک آلبوم U2 کرد. همچنین ممکن است به خاطر داشته باشید که حساب‌های آی‌کلود بسیاری از سلبریتی‌ها هک و عکس‌های شخصی آنها فاش شد، همه در چالش سطل یخ شرکت می‌کردند، و اسکاتلندی‌ها در همه‌پرسی رأی دادند که مستقل از انگلیس بمانند.

در طی چهار سال خیلی چیزها تغییر کرد، اما مک مینی همچنان بدون تغییر باقی مانده بود. در واقع، مک مینی آن قدر مورد غفلت قرار گرفت که به نظر می‌رسید اپل آن را از خط تولید خارج کند. سپس در سال 2017، مدیر عامل اپل تیم کوک (Tim Cook) در یک ایمیل ارسالی به مشتری‌ها تأیید کرد که مک مینی «بخش مهمی از خط تولید ما در آینده‌ای نزدیک خواهد بود».

تیم کوک اعلام کرد که «مشتریان ما استفاده‌های خلاقانه و جالب بسیاری را برای مک مینی پیدا کرده‌اند» و اپل هم زمانی که از مک مینی 2018 رونمایی کرد (در 7 نوامبر 2018 فروش آن آغاز شد) دوباره همین حرف را تکرار کرد.

هنگامی که مک مینی برای اولین بار در سال 2005 عرضه شد، یک دستگاه به صرفهٔ سطح پایین بود که به یک انتخاب محبوب برای «منتقل شوندگان» (کابران ویندوزی که به مک مهاجرت می‌کردند) تبدیل شد. با گذشت سال‌ها، مک مینی به عنوان یک مرکز رسانه‌ای (قبل از این که همه نتفلیکس را وارد تلویزیون خود کنند)، به عنوان یک سرور، و همچنین به عنوان ارزان‌ترین وسیله برای داشتن یک مک، مورد توجه قرار گرفت. اما به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان نرم‌افزار و سایر کاربران حرفه‌ای نیز آن را دوست دارند، و مک مینی در استودیوها و مراکز داده نیز جایگاهی برای خود پیدا کرده است. در نهایت، برای اپل، همهٔ این موارد دلیل موجهی برای به روز رسانی مک مینی بود.


قیمت مک مینی 2018

مک مینی 2018 هنوز هم یک مک مورد توجه رده پایین است، هر چند که از 799 پوند / 799 دلار شروع می‌شود، اما قیمت آن به اندازهٔ مدل 2014 که با 399 پوند / 499 دلار شروع می‌شود مناسب نیست. کمی مأیوس کننده است که قیمت مک مینی زیر 500 پوند نیست، اما بیایید واقعیت را قبول کنیم، این روزها قیمت همه چیز بالاتر رفته است.

در نتیجه مک مینی 799 پوندی / 799 دلاری، با داشتن پردازندهٔ چهار هسته‌ای Core i3 3.6 گیگاهرتزی خود، یک خرید خوب به حساب می‌آید، زیرا شما مکینتاشی ارزان‌تر از این پیدا نخواهید کرد.

دو مدل مک مینی استاندارد در دسترس است و حتی نسخه‌ای با مشخصات بالاتر هم هزینهٔ کمتری نسبت به مک‌بوک ایر و همان نسخه اولیه آی‌مک دو هسته‌ای 2.3 گیگاهرتزی با قیمت 1.099 پوند 1.099 دلاری دارد. این یک پردازندهٔ 6 هسته‌ای Core i5 3.0 گیگاهرتزی و Turbo Boost بالای 4.1 گیگاهرتزی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پیکربندی‌های مختلفی برای گزینه‌های سفارشی نیز وجود دارد. می‌توانید دستگاه خود را با یک پردازندهٔ 6 هسته‌ای Core i7 3.2 گیگاهرتزی (Turbo Boost تا 4.6 گیگاهرتز) (با 150 پوند / 200 دلار بیشتر)، حافظه رم 64 گیگابایتی (با 1.260 پوند / 1.400 دلار بیشتر)، حافظه ذخیره‌سازی 2 ترابایتی (با 1.260 پوند / 1.400 دلار بیشتر)، 10 گیگابیت ایترنت (60 پوند / 100 دلار)، مجموعاً با قیمت 3.859 پوند / 4.199 دلار سفارش دهید. اگر بخواهید تصوری از آن داشته باشید، این کمتر از سطح پایهٔ آی‌مک پرو (4.899 پوند) است.

مک مینی‌های آماده از این قرار هستند:

  • Core i3 چهار هسته‌ای 3.6 گیگاهرتز، 799 پوند / 799 دلار
  • Core i5 شش هسته‌ای 3.0 گیگاهرتز با turbo boost 4.1 گیگاهرتز، 1.099 پوند / 1.099 دلار
  • Core i7 شش هسته‌ای 3.2 گیگاهرتز با turbo boost 4.6 گیگاهرتز (با 150 پوند / 150 دلار بیشتر) BTO

آخرین مدل همان پیکربندی سفارشی‌ای است که ما در حال بررسی آن هستیم. همکاران ما در ایالات متحده مدل پایه را مورد بررسی قرار دادند، بنا بر این، برای داشتن یک تصور کلی، می‌توانیم بنچمارک‌های هر دو مدل را در نظر داشته باشیم.


طراحی و ساختار مک مینی 2018

همزمان که اپل مک مینی جدید را معرفی کرد، مک‌بوک ایر مجدداً طراحی شده را نیز معرفی کرد. اگر امیدوار هستید که مک مینی نیز به طور اساسی مجدداً طراحی شده باشد، ناامید خواهید شد. شکی نیست که اپل می‌توانست ابعاد و سطح مورد اشغال توسط دستگاه را کاهش دهد، اما این تصمیم را نگرفت.

احتمالاً بزرگ‌ترین دلیل عدم کاهش اندازه این واقعیت است که مراکز داده‌ای وجود دارند که هزینهٔ زیادی برای آنها صرف شده است و تغییر اندازهٔ آن باعث ایجاد مشکلاتی برای آنها خواهد شد.

همچنین نگه داشتن اندازه به اپل اجازه داد تا بتواند سیستم خنک کننده را به روز رسانی کند. در حال حاضر یک فن بزرگ‌تر و همچنین منافذ خروجی بزرگ‌تری وجود دارد. اپل می‌گوید که جریان هوا در داخل مک مینی جدید دو برابر شده است. مک مینی هنوز هم به شکلی استثنایی بسیار بی‌سر و صدا کار می‌کند.

هر چند طراحی به شکل ماهرانه‌ای کاملاً متفاوت است. در حال حاضر به جای نقره‌ای به صورت خاکستری فضایی (Space Grey) و از آلومینیوم بازیافت شده ساخته شده است. رنگ جدید مک مینی می‌تواند حاکی از طرفدارگرا بودن آن باشد. آی‌مک پرو نیز به صورت خاکستری فضایی عرضه می‌شود. البته مک‌بوک ایر جدید نیز ممکن است گزینهٔ خاکستری فضایی را هم ارایه دهد، شاید هم این کار را نکند.

در هر صورت، عالی به نظر می‌رسد.

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini


مشخصات مک مینی 2018

هنگامی که اپل از مک مینی جدید رونمایی کرد، ادعا کرد که پنج برابر سریع‌تر از نسخهٔ قبلی آن است. مطمئناً با توجه به وقفهٔ چهار ساله، امیدواریم که چنین باشد. با این حال این چیزی بیش از اینها است. قبل از هر چیز، مک مینی 2018 پردازنده‌های نسل هشتم اینتل را به دست آورده است. همان طور که در ادامه بحث خواهیم کرد، این پردازنده‌ها استاندارد دسکتاپ هستند. در سال 2014 پردازندهٔ آن یک سری U بود که (مانند پردازنده‌های Y) معمولاً در لپتاپ‌ها یا دسکتاپ‌های کم مصرف پیدا می‌شود.

واحدهای جدید فقط با حافظهٔ فلش (معروف به SSD) فروخته می‌شوند. در آنها هیچ گزینهٔ هارد دیسک یا درایو فیوژن در دسترس نیست. این مسئله همچنین باعث سرعت انجام کارها خواهد شد.

همچنین بخوانید: هارد دیسک و اس.اس.دی و فیوژن درایو مک در مقایسه با هم

در اینجا مشخصات مربوط به دستگاه‌های استاندارد و گزینه‌های سفارشی‌سازی ذکر شده است.

  • 3.6GHz quad-core Core i3.128GB, 8GB RAM
  • 3.0GHz 6-core Core i5 with 4.1GHz turbo boost, 250GB, 8GB RAM

گزینه‌های BTO:

  • 3.2GHz 6-core Core i7 with 4.6GHz turbo boost
  • 16GB RAM
  • 32B RAM
  • 64GB RAM
  • 512GB SSD
  • 1TB SSD
  • 2TB SSD
  • 10 Gigabit Ethernet

پردازنده مک مینی 2018

خلاص شدن از هارد دیسک به این معنی است که اپل می‌تواند پردازنده‌های بهتری را در داخل شاسی جای دهد (احتمالاً می‌توانست اپل را قادر سازد که شاسی را نیز کوچک‌تر کند، اما همان طور که اشاره کردیم این یک الزام نبود).

پردازندهٔ Core i3 چهار هسته‌ای 3.6 گیگاهرتزی در مک مینی 799 پوندی / 799 دلاری با تراشهٔ مک مینی قبلی با دو هستهٔ پردازشی بیشتر قابل مقایسه است. چیزی که در آن وجود ندارد Turbo Boost است تا در صورت نیاز سرعت پردازنده را تقویت کند، همان طور که در مورد سایر نمونه‌های مک مینی وجود دارد.

مک مینی 1.099 پوندی / 1.099 دلاری یک پردازندهٔ Core i5 شش هسته‌ای 3.0 گیگاهرتزی دارد. این هم دو هسته بیشتر دارد، بنا بر این شش پردازندهٔ در حال کار 3 گیگاهرتزی در مقایسه با چهار پردازندهٔ 3.6 گیگاهرتزی وجود دارد. اگر عمدتاً برنامه‌های چند هسته‌ای را اجرا می‌کنید، این بیشترین سود را برای شما خواهد داشت. این پردازنده، Turbo Boost نیز دارد، بنا بر این تا 4.1 گیگاهرتز نیز می‌رود.

همچنین می‌توانید یک پردازندهٔ Core i7 3.2 گیگاهرتزی را نیز در زمان خرید انتخاب کنید. این گزینه 270 پوند / 300 دلار بیشتر هزینه دارد. فقط تراشهٔ Core i7 Hyper-Threading فعال شده است و همچنین یک Turbo Boost تا 4.6 گیگاهرتز ارایه می‌دهد. با استفاده از این گزینه می‌توانید یک مکینتاش بسیار قدرتمند را با قیمت 1.069 پوند به دست آورید.

فضای ذخیره‌سازی مک مینی 2018

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در مک مینی این واقعیت است که دیگر هیچ گزینهٔ هارد دیسک یا فیوژن دیسک (Fusion Drive) ی وجود ندارد. اکنون فقط درایوهای حالت جامد وجود دارد. خبر خوب این است که این برای سرعت بسیار عالی است. تنها نکتهٔ منفی این است که هارد دیسک‌ها ارزان قیمت‌تر هستند. بنا بر این هزینهٔ بیشتری را برای فضای ذخیره‌سازی کمتری پرداخت خواهید کرد.

فاکتور دیگری که در مورد SSD قابل ذکر است این است که فضای ذخیره‌سازی بیشتر معمولاً به معنای عملکرد بهتر و سرعت نوشتن سریع‌تر است. بنا بر این می‌توانید انتظار داشته باشید که کامپیوتری که دارای یک درایو یک ترابایتی است، سریع‌تر از یک درایو 128 گیگابایتی باشد. باید این را در نظر داشته باشید تا ببینید آیا می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی مک مینی خود را ارتقاء دهید یا خیر.

ما فکر می‌کنیم که فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی در مدل اولیه بعید است که کافی باشد. مگر این که بخواهید مبلغ ماهیانه‌ای را برای ذخیره‌سازی iCloud Drive بپردازید، یا یک درایو اکسترنال داشته باشید که از آن استفاده کنید. شما می‌توانید مدل سطح پایه را در زمان خرید به 256 گیگابایت (با 180 پوند / 200 دلار بیشتر) یا 512 گیگابایت (با 360 پوند / 400 دلار بیشتر) ارتقاء دهید.

همچنین بخوانید: روش استفاده از آی‌کلود

در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر، باید مدل 1.099 پوندی / 1.099 دلاری را انتخاب کنید، که به صورت استاندارد با فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی ارایه می‌شود، اما می‌تواند به 1 ترابایت (با 540 پوند / 600 دلار بیشتر) و 2 ترابایت (با 1.260 پوند / 1.400 دلار بیشتر) افزایش یابد.

لازم است هرگونه ارتقاء فضای ذخیره‌سازی را در هنگام خرید انجام دهید، زیرا فضای ذخیره‌سازی به برد سیستم لحیم شده است، بنا بر این نمی‌توانید بعداً آن را ارتقاء دهید. از سوی دیگر، فقط یک درایو اکسترنال وصل کنید - فضای ذخیره‌سازی Thunderbolt 3 می‌تواند سریع‌تر از فضای ذخیره‌سازی داخلی باشد.

همچنین بخوانید: - بهترین هارد دیسک‌های مک

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

گرافیک مک مینی 2018

اگر یک کاربر حرفه‌ای، یک گیمر، یا شخصی هستید که از برنامه‌های متمرکز بر گرافیک استفاده می‌کنید، ناامید خواهید شد که بدانید مک مینی فاقد GPUی مجزا است.

مک مینی با Intel UHD Graphics 630 همراه است. هر چند که این یک جهش در مقایسه با گرافیک‌های قدیمی مک مینی خواهد بود، در مقایسه با هر مکینتاشی که کارت گرافیک مجزا دارد یک نقطه ضعف خواهد بود. این که آیا این مسئله برای شما مهم است یا نه بستگی به این دارد که آیا شما به یک GPUی قدرتمند نیاز دارید یا خیر - و بسیاری از کاربران مک مینی احتمالاً این کار را نخواهند کرد.

اگر به کارت گرافیک مناسبی احتیاج دارید، باید خرید یک Thunderbolt 3 eGPU را در نظر داشته باشید. اپل دو Blackmagic eGPUs را به فروش می‌رساند:

  • پردازنده گرافیکی Radeon RX Vega 56 با 8 گیگابایت حافظهٔ HBM2.1. 199 پوند / 1.199 دلار.
  • پردازنده گرافیکی Radeon Pro 580 با 8 گیگابایت حافظهٔ GDDR5.599 پوند / 699 دلار.

اگر می‌خواهید تفاوت بین این کارت‌ها را متوجه شوید، به بنچمارک‌های زیر نگاهی بیندازید و در آنجا می‌توانید تست مورد نظر خود را با واحد Blackmagic 599 پوندی / 699 دلاری و مک‌بوک پرو 13 اینچی پیدا کنید.


بنچمارک‌ها / Benchmarks

اپل به ما در انگلیس یک مک مینی با مشخصات بالا داد، در حالی که به همکاران ما در ایالات متحده یک دستگاه سطح پایه داد. بنا بر این ما در موقعیت خوبی هستیم تا بتوانیم یک بررسی اجمالی از بنچمارک‌های هر دو مدل را به شما ارایه دهیم.

در بنچمارک‌های زیر چند نکتهٔ جالب وجود دارد که می‌توان به آنها اشاره کرد. ما از بنچمارک‌های پردازنده شروع خواهیم کرد، که برای آنها Geekbench 4.1 استفاده می‌کنیم.

ما با تست چند هسته‌ای شروع خواهیم کرد. همان طور که مشاهده می‌کنید، مک مینی‌ای که ما آزمایش کردیم، مک‌بوک پروی 15 اینچی 6 هسته‌ای 2.9 گیگاهرتزی را شکست داد. این چندان تعجب‌آور نیست وقتی که در نظر بگیرید که مک مینی ما دارای یک پردازندهٔ 6 هسته‌ای 3.2 گیگاهرتزی است. جالب اینجاست که یک مک مینی با پردازندهٔ 3.2 گیگاهرتزی با قیمت 1.069 پوند / 1.099 دلار شروع می‌شود، در حالی که باید برای پردازندهٔ شش هسته‌ای 2.9 گیگاهرتزی مک‌بوک پرو 15 اینچی حدود 3000 پوند / 3000 دلار پرداخت کنید.

همچنین توجه داشته باشید که مک مینی سطح پایه به همان سرعت آی‌مک 2017 چهار هسته‌ای 3.4 گیگاهرتزی است. بنا بر این شما می‌توانید یا یک هزینهٔ 1.449 پوند / 1.449 دلاری برای یک آی‌مک 21 اینچ پرداخت کنید، یا می‌توانید 799 پوند / 799 دلار برای یک مک مینی پرداخت کنید و از 650 پوند / 650 دلار باقی مانده برای خرید یک نمایشگر 4K استفاده کنید و به گزینه‌های سفارشی‌سازی اضافه کنید.

اگر عمدتاً از برنامه‌های مانند Mail، Safari، iTunes و موارد مشابه استفاده می‌کنید، پس شما سود زیادی از هسته‌های چندگانه نخواهید برد. در این صورت بنچمارک تک هسته‌ای بیشتر مورد توجه شما قرار خواهد گرفت.

باز هم مک مینی 3.2 گیگاهرتزی عملکرد خوبی دارد. جالب است بدانید که مدل سطح پایه 3.6 گیگاهرتزی با وجود «سریع‌تر» بودن در زیر آن قرار دارد. فرض می‌کنیم که این تفاوت به این واقعیت مربوط می‌شود که مک مینی 3.6 گیگاهرتزی فاید Turbo Boost است.

وقتی صحبت از گرافیک می‌شود، این واقعیت که مک مینی فاقد GPUی مجزا است باعث می‌شود که در این مورد افت داشته باشد، همان طور که می‌توانید از تست Unigene Valley ما ببینید، بنا بر این انتظار داریم که همین را در مورد مک مینی نیز شاهد باشیم.

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini


ارتقاءپذیری مک مینی 2018

یکی از انتقادات در مورد مک مینی 2014 عدم ارتقاءپذیری آن بود. دو سال قبل از آن، ارتقاء مک مینی 2012 آسان بود و یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن مدل به شمار می‌رفت. اما در مدل 2014 حافظهٔ آن در جای خود لحیم شده است، بنا بر این امکان ارتقاء آن به غیر از زمان خرید وجود ندارد.

خبر خوب این است که کف پلاستیکی آن هنوز به راحتی جدا می‌شود و می‌توانید دریچهٔ آن را باز کنید. فراتر از آن، دستیابی به مؤلفه‌ها به منظور ارتقاء احتمالاً به اندازهٔ کافی ساده نیست، اما می‌توان انجامش داد. رم آن قابل ارتقاء است زیرا این بار در جای خود لحیم نشده است. دسترسی به آن کمی دشوار است زیرا در محفظهٔ پشت فن و سایر اجزای آن قرار دارد. اگر می‌خواهید رم خود را ارتقاء دهید، اپل توصیه می‌کند که یک سرویس دهندهٔ مجاز اپل این کار را انجام دهد (اگر این کار را خودتان انجام دهید گارانتی دستگاه را باطل می‌کنید).

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

این مک مینی از رم 64 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند، که اگر آن را از اپل خریداری کنید 1.260 پوند / 1.400 دلار برای شما هزینه خواهد داشت، بنا بر این ممکن است بخواهید از جای دیگری خرید کنید. می‌توانید رم 64 گیگابایتی را از Crucial با 884.39 پوند یا 969.99 دلار خریداری کنید.

همچنین بخوانید: روش ارتقاء رم (RAM) در مک

 

پورت‌ها و لوازم جانبی مک مینی 2018

از بعضی جهات این که نمی‌توان همه چیز را در داخل مک مینی ارتقاء داد مهم نیست، زیرا به لطف تعداد زیاد پورت‌ها، می‌توانید دستگاه‌های خارجی را به آن وصل کرده و از این طریق مک مینی خود را تقویت کنید.

خبر خوب برای طرفداران I/O این است که دو پورت USB-3 (در مک مینی USB-A گفته می‌شود) وجود دارد، بنا بر این اگر لوازم جانبی قدیمی‌تری دارید، آنها را هم می‌توانید وصل کنید. اگر بخواهید مک مینی خود را به یک تلویزیون یا یک نمایشگر وصل کنید، پورت HDMI هنوز در جای خود باقی مانده است.

پورت‌های Thunderbolt در مک مینی به Thunderbolt 3/USB-C به روز رسانی شده است، بنا بر این می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی خارجی بسیار سریع و همچنین eGPUsهایی که پیش از این به آنها اشاره کردیم، استفاده کنید. این پورت‌ها همچنین به این معنی است که در صورت تمایل می‌توانید دو صفحه نمایش Thunderbolt و همچنین یک صفحه نمایش HDMI جداگانه را به آن وصل کنید. اگر یک نمایشگر USB-C/Thunderbolt ندارید، به یک آداپتور نیاز خواهید داشت. ما با استفاده از یک Arktek USB-C (Thunderbolt 3) to DVI Adapter هیچ مشکلی در استفاده از مانیتور موجود خود نداشتیم.

به صورت استاندارد یک پورت Gigabit Ethernet وجود دارد، اما با هزینهٔ 100 پوند / 90 دلار، قابل ارتقاء به 10Gb Ethernet است.

بررسی کامل مک مینی 2018 / Mac mini

لازم است که یک صفحه کلید و ماوس برای خودتان تهیه کنید زیرا اینها همراه با مک مینی ارسال نمی‌شوند. این احتمالاً مسئلهٔ مهمی نیست و هزینه را هم پایین می‌آورد، زیرا بیشتر افراد دارای یک صفحه کلید و ماوس در جایی هستند.

جای تعجب دارد که اپل به خریداران خود امکان افزودن یک صفحه کلید جادویی خاکستری فضایی (Space Grey Magic Keyboard) (149 پوند / 149 دلار) و ماوس جادویی 2 خاکستری فضایی (Space Grey Magic Mouse 2) (99 پوند / 99 دلار) به سفارشات خود را نمی‌دهد. در حالی که سفارش این موارد در هنگام خرید مک مینی خاکستری فضایی یک انتخاب بدیهی هستند.

شاید اپل به زودی صفحه کلید جادویی را همراه با تاچ آیدی به روز رسانی کند. تراشهٔ T2 که در داخل مک مینی ارسال می‌شود می‌تواند همراه با الزامات امنیتی مربوط به تاچ آیدی ارسال شود.

- همچنین بخوانید: راهنمای کامل پورت‌های مک، آیپد و آیفون

 

نرم‌افزار مک مینی 2018

در آخر سخنی هم در مورد نرم‌افزار داریم. اگر در حال حاضر یک مک دارید، از طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارهایی که در آن موجود است به خوبی آگاه هستید.

شما بسیاری از برنامه‌هایی که در آیفون یا آیپد خود دارید، از جمله FaceTime، Messages، Mail، و برنامه‌های اداری (Numbers، Pages و Keynote)، بعلاوهٔ Photos، iMovie و موارد دیگری را در آن پیدا خواهید کرد. مک مینی با جدیدترین نسخهٔ سیستم عامل عرضه می‌شود.


نتیجه‌گیری

در عین حالی که ما از خرید یک مک مینی 400 پوندی / 500 دلاری محروم هستیم، زیرا که آن روزها دیگر از دست رفته‌اند، در عوض، با قیمت بسیار مناسب 799 پوند / 799 دلار می‌توانید مالک یک دستگاه بسیار قدرتمندتر از آنچه که واقعاً انتظار دارید شوید. و اگر کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید یک سیستم پر کار واقعی تهیه کنید.

در واقع تنها چیزی که مک مینی فاقد آن است، یک GPUی مجزا است، اما در صورت نیاز به گرافیک، eGPUها وجود دارند تا کار را برای شما انجام دهند. و از آنجایی که مک مینی هنوز کوچک است، فضای زیادی بر روی میز برای دستگاه‌های Blackmagic وجود خواهد داشت.

در کل فکر می‌کنیم که مک مینی 2018 تعریف جدیدی از مک مینی باشد. این مینی از یک مک کم هزینه استنتاج شده است که کاربران ویندوز را ترغیب به مهاجرت به یک دستگاه شگفت‌انگیز قدرتمند می‌کند. در حالی که ما منتظر به روز رسانی آی‌مک اپل هستیم، مک مینی تنها دسکتاپ مک است که ارزش خرید کردن را دارد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘