روش پینگ گرفتن در مک

11
اردیبهشت 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 5701 بازدید

روش پینگ گرفتن در مک 

شما می‌توانید با پینگ گرفتن در مک، کیفیت سرعت اینترنت خود را تست کنید و بدانید که چرا سرویس‌های پخش آنلاین و بازی‌ها به کُندی اجرا می‌شوند. در اینجا سه روش مختلف برای تست پینگ روی مک شما، از جمله استفاده از Terminal و Network Utilities ذکر شده است.

-----

سافت‌مک: از پینگ (Ping) گرفتن برای تست سرعت و کیفیت اینترنت شما استفاده می‌شود. در این آموزش ما قصد داریم به تست پینگ شبکه و روش انجام تست پینگ از مک شما بپردازیم.

پینگ روشی است که توسط کامپیوتر برای آزمایش این که کامپیوتر دیگری در شبکه به آن پاسخ می‌دهد یا خیر استفاده می‌شود. یک کامپیوتر یک پیام (پینگ) را به یک کامپیوتر دیگر ارسال می‌کند، و کامپیوتر دوم هم پاسخ می‌دهد. پس از برقراری ارتباط بین دو کامپیوتر، یک تست پینگ به طور مکرر انجام می‌شود تا زمان عکس‌العمل (تأخیر) بین دو کامپیوتر تست شود.

اگر اتصال اینترنت شما کُند است، ممکن است مقالهٔ دیگر ما با عنوان «آموزش جامع رفع مشکلات وایفای در مک» نیز برای شما مفید باشد.

 

تست پینگ در مک چه فایده‌ای دارد؟

اگر روی یک شبکه کار می‌کنید، می‌توانید از یک تست پینگ برای بررسی ارتباط بین چندین کامپیوتر استفاده کنید. این مسئله برای عیب‌یابی مشکلات در اشتراک‌گذاری فایل و سایر مشکلات ارتباطی مفید است.

از آنجایی که تست پینگ زمان عکس‌العمل (تأخیر) سرعت بین دو کامپیوتر را اندازه‌گیری می‌کند، می‌توانید از تست پینگ آنلاین برای اندازه‌گیری عکس‌العمل (تأخیر) بین کامپیوتر خود و سرور دیگری در اینترنت استفاده کنید.

به همین دلیل، تست پینگ اغلب توسط گیمرها برای اندازه‌گیری تأخیر (که به عنوان لگ / lag هم شناخته می‌شود) استفاده می‌شود. این همچنین می‌تواند برای اندازه‌گیری کیفیت ارایه دهندهٔ خدمات اینترنت (ISP) برای هر ویژگی که نیاز به یک اتصال اینترنت مناسب را دارد استفاده شود.

شایان ذکر است که پینگ با سرعت خام متمایز است. ISP شما می‌تواند یک سرویس بسیار سریع را ارایه دهد، اما کیفیت پینگ آن پایین باشد. به همین دلیل است که گاهی اوقات سرعت بسیار خوبی در اینترنت خواهید داشت، اما هنوز هم شاهد این هستید که کیفیت سرویس‌های پخش آنلاین (مانند BBC iPlayer) متغیر هستند و بازی‌های آنلاین به کُندی انجام می‌شوند.

در اینجا سه روش برای تست پینگ در مک شما آورده شده است:


روش پینگ گرفتن با استفاده از Network Utility

تست پینگ در مک شما با استفاده از برنامهٔ Network Utility امکانپذیر است. قبل از سال 2014 این گزینه در مسیر Applications > Utilities قرار داشت، اما از زمانی که اپل Mac OS X Yosemite را عرضه کرده است، مکان آن نیز جابجا شده است.

شما آن را در مسیر System > Library > Core Service پیدا خواهید کرد. در روشی دیگر، با کلیک کردن بر روی Apple Menu > About this Mac > System Report > Window > Network Utility آن را پیدا خواهید کرد.

یا فقط کافیست که Network Utility را در Spotlight تایپ کنید و آن را از این طریق باز کنید.

روش پینگ گرفتن در مک

در اینجا روش استفاده از Network Utility برای پینگ گرفتن آورده شده است:

1. Network Utility را باز کنید.

2. بر روی برگهٔ Ping کلیک کنید.

3. قسمت Enter the network that you want to ping (شبکه‌ای را که می‌خواهید پینگ کنید) را وارد کنید. می‌توانید آدرس IP یا URL وب را وارد کنید. به عنوان مثال www. bbc. co. uk را وارد کنید تا پینگ را با این وب سایت تست کنید.

4. بر روی دکمهٔ Ping کلیک کنید.

روش پینگ گرفتن در مک

اکنون که Network Utility اجرا شده است، نتایج پینگ برای وب سایت BBC را دریافت می‌کند. حجم هر بستهٔ گزارش تست (مانند 64 bytes) را نشان می‌دهد و ISP را لیست می‌کند و در پایان هم زمان پینگ را برحسب ms (میلی ثانیه) اندازه‌گیری می‌شود. برخلاف یک سرویس آنلاین، شما باید برای خودتان Jitter و Grade را نیز به دست بیاورید، اما یک اندازه‌گیری پایین‌تر بر حسب ms (میلی ثانیه) بهتر است.


روش پینگ گرفتن با استفاده از Terminal

روش پینگ گرفتن در مک

همچنین می‌توانید تست پینگ در مک را مستقیماً در برنامهٔ Terminal انجام دهید. در اینجا روش تست پینگ در Terminal آورده شده است.

1. یک پنجرهٔ Terminal جدید باز کنید (در مسیر Applications > Utilities قرار دارد، یا می‌توانید شروع به تایپ کردن آن در Spotlight کنید).

2. ping و به دنبال آن آدرس IP یا آدرس وب را وارد کنید. برای پینگ بی‌بی‌سی، ping 81.200. 64.50 یا ping www. bbc. co. uk را وارد کنید.

3. Return را فشار دهید.

4. بگذارید برنامهٔ پینگ اجرا شود. Terminal بارها و بارها پینگ شبکه را تست می‌کند - همچنان ادامه خواهد داد تا زمانی که آن را متوقف کنید - بنا بر این پس از اتمام مراحل تست پینگ Terminal کلیدهای Ctrl + C را فشار دهید.

روش پینگ گرفتن در مک


تست پینگ در مک با استفاده از یک برنامه

روش دیگر برای تست پینگ، استفاده از برنامه‌ای مانند Speedtest از شرکت Ookla است.

1. برنامهٔ Speedtest for Mac را از فروشگاه برنامهٔ مک دانلود کنید.

2. برنامهٔ Speedtest را باز کنید.

3. هشداری مبنی بر این که Speedtest مایل به استفاده از موقعیت مکانی فعلی شما است را مشاهده خواهید کرد. بر روی Allow (اجازه می‌دهم) کلیک کنید.

4. بر روی Go کلیک کنید.

روش پینگ گرفتن در مک

5. برنامهٔ Speedtest شروع به کار می‌کند. سرعت دانلود و آپلود شما را به شما می‌گوید و Packet Loss، Ping و Jitter را اندازه‌گیری می‌کند. معنی آنها در اینجا آورده شده است:

  • Packet Loss: داده‌ها در بلوک‌های کوچک (معمولاً 64 بایت) که با عنوان «بسته / packets) شناخه می‌شوند، در سراسر شبکه ارسال می‌شوند. هیچ بسته‌ای را نباید از دست بدهید. هر چیزی غیر از 0٪ باید نگران کننده باشد.
  • Ping: بر حسب ms (میلی ثانیه) اندازه‌گیری می‌شود و هر چه مقدار آن پایین‌تر باشد، بسته‌ها سریع‌تر به سراسر شبکه می‌رسند.
  • Jitter: مقدار واریانس بین اندازه‌گیری‌های مختلف پینگ است. این به شما نشان می‌دهد که مقدار پینگ تا چه اندازه‌ای پایدار است. مانند پینگ بر حسب ms (میلی ثانیه) اندازه‌گیری می‌شود و مقدار پایین‌تر نیز بهتر است.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘