آیفون SE، سریعتر از بهترین گوشی های اندرویدی

10
اردیبهشت 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1337 بازدید
در این مقاله مقایسه ای بین عملکرد محصول جدید و مقرون به صرفه اپل یعنی آیفون SE جدید با گوشی های هوشمند اندرویدی خواهیم داشت. در بخش پردازنده، آیفون SE با آیفون 11 و 11 پرو و ​​پرو مکس دارای وجه اشتراکی می باشد و این اشتراک وجود پردازنده A13 در آن می باشد که این پردازنده از پردازنده تمام گوشی های پرچمدار اندرویدی بهتر است، در حالی که تمام این گوشی ها از آیفون SE هزینه بالاتری دارند.
آیفون SE جدید با وجود قیمت بسیار پایین تر نسبت به پرچمدار اپل یعنی آیفون 11 (419 پوند / 399 دلار در مقایسه با 1.049 پوند / 999 دلار) به لطف پردازنده A13 خود ، از همان سرعت پرچمدار اپل یعنی آیفون 11 و 11 پرو برخوردار است. به همین ترتیب همچنین در مقایسه با گوشی های اندوریدی، آیفون SE جدید، پردازنده ای قدرمتند تر و سرعت بالاتری را دارا می باشد.
 
 Apple_A13_Bionic
 
در حال حاضر Snapdragon 865 قدرتمندترین پردازنده در تلفن های هوشمند اندرویدی است. این پردازنده را در داخل مدل های برتری مانند سامسونگ گلکسی اس 20 ، OnePlus 7T و Exynos 990 سامسونگ پیدا خواهید کرد. با تلاش سازندگان ، A13 اپل بازار پردازنده های موبایل را رهبری می کند. حتی نهاد مرکزی اندروید هم این موضوع را پذیرفته و به آن معترف است: "این (اسنپدراگون 865) یک تراشه با عملکردی چشمگیر خواهد بود اما انتظار نداشته باشید که از نظر عملکرد پردازنده یک یا چند هسته ای A13 (یا حتی A12) اپل را بگیرد". و دقیقاً همین پردازنده A13 می باشد که اپل در آیفون SE ارزان خود قرار داده است.

آیفون SE از تلفن های اندرویدی میان رده فراتر می رود

در حالی که تلفن های هوشمند اندروید با همان قیمت وجود دارند که دارای ویژگی هایی مانند صفحه نمایش بهتر و دوربین های بیشتر هستند، اما از نظر عملکرد این دستگاه ها، در سطحی پایین تر از آیفون SE قرار می گیرند. اگر تلفن های پرچمدار نتوانند این عملکرد را ارائه دهند، برای دستگاه های میان رده قطعا شانس زیادی وجود ندارد. اما این برای خریداران بالقوه چه معنایی دارد ، آیا آنها به این همه قدرت احتیاج دارند؟
 
download (1)

A13 جایگاه آینده گوشی آیفون SE جدید را تثبیت خواهد کرد

در استفاده روزمره، صاحبان آیفون SE احتمالاً هرگز دستگاه خود را به حداکثر کارایی آن سوق نخواهند داد، به خصوص که آیفون مقرون به صرفه ای مانند SE بیشتر به کاربرانی اختصاص می یابد که هنوز هم از تلفن های هوشمند خود برای کارهای کلاسیک مانند برقراری تماس ، نوشتن پیام وعکس های معمول استفاده می کنند. اما A13 در درجه اول مزیت هایی را با توجه به آینده دارد.
 
flow_key_079
 
اپل از مدلهای قدیمی آیفون با کارکردی چند سال محدود، با بروزرسانی نرم افزار پشتیبانی می کند. نسخه فعلی iOS یعنی  iOS 13 از آیفون 6S پشتیبانی می کند، که در سال 2015 عرضه شد و یک گوشی هوشمند 5 ساله محسوب می شود.این درحالی است که دستگاههای اندرویدی زیادی تنها به مدت دو سال پشتیبانی می شوند. یکی از دلایلی که اپل قادر به ارائه جدیدترین سیستم عامل برای دستگاههای قدیمی خود می باشد، این است که عملکرد دستگاه های آن قادر به پاسخگویی به نیازهای این به روز رسانی هستند. پردازنده A9 داخل آیفون 6S قادر به دستیابی به آخرین نسخه iOS می باشد. بر این اساس ، می توان تخمین زد که آیفون SE 2020 قادر به پشتیبانی از نسخه های iOS 16 ، 17 و شاید حتی 18 باشد. این گوشی توانایی پشتیبانی از همان سیستم عامل هایی را دارد که به عنوان محصول فعلی و پرچمداراپل در حال عرضه هستند. بنابراین تا زمانی که به روزرسانی های اپل برای آیفون 11 و آیفون 11 پرو عرضه شود، آیفون SE هم در این به روزرسانی ها پوشش داده می شود، زیرا همه این گوشی ها از یک پردازنده یکسان برخوردار هستند.
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘