روش استفاده از آی‌کلود درایو (iCloud Drive) برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد

23
فروردین 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 14 دقیقه
0 نظر 2186 بازدید

 روش استفاده از آی‌کلود درایو (iCloud Drive) برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد

آیا می‌دانید که می‌توانید تمام فایل‌ها و اسناد خود را در دستگاه‌های مختلف اپل خود همگام‌سازی کنید؟ می‌توانید از هر نقطه‌ای به فایل‌های ذخیره شده در آی‌کلود درایو دسترسی داشته باشید - در یک مک دیگر، در یک آیفون یا آیپد دیگر، و حتی در یک PC. ما به شما روش استفاده از آی‌کلود درایو و روش دسترسی به فایل‌های خود در دستگاه‌های مختلف را نشان خواهیم داد و در مورد مزایای استفاده از آی‌کلود درایو صحبت خواهیم کرد.

-----

سافت‌مک: آی‌کلود راه حل ذخیره‌سازی ابری اپل است که به شما امکان ذخیرهٔ آنلاین همهٔ عکس‌ها، پیام‌ها، موسیقی و سایر داده‌های شما را می‌دهد. همچنین می‌توانید از آی‌کلود برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از آیفون خود استفاده کنید - که هنگام خریدن یک آیفون جدید بسیار مفید است، زیرا می‌توانید تمام داده‌های خود را از ابر همگام‌سازی کنید و تمامی داده‌های آیفون قدیمی خود را به آیفون جدید خود منتقل کنید. فضای 5 گیگابایتی اولیه رایگان است، اما برای داشتن فضای ذخیره‌سازی بیشتر شما باید هزینهٔ ماهیانه‌ای را پرداخت کنید: هزینهٔ 50 گیگابایت ماهیانه 79 پنی / 99 سنت است، هزینهٔ 200 گیگابایت ماهیانه 2.49 پوند / 2.99 دلار است، و هزینهٔ 2 ترابایت ماهیانه 6.99 پوند / 6.99 دلار است. مزایای این هزینه کردن بهتر هم می‌شود وقتی که بدانید می‌توانید فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود خود را با خانواده به اشتراک بگذارید - بنا بر این فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی شما با شریک زندگی و بچه‌های شما به اشتراک گذاشته می‌شود.

همچنین بخوانید:

- نحوه انتقال همه اطلاعات خود از یک آیفون قدیمی به یک آیفون جدید

- روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

آی‌کلود اطمینان‌بخش و ساده در استفاده است. همچنین می‌تواند کار از خانه را برای شما راحت‌تر کند، یک نسخهٔ پشتیبان از فایل‌های شما تهیه کند، و به شما این امکان را می‌دهد که تمام اسناد خود را در همهٔ دستگاه‌های خود همگام‌سازی کنید.

در این مقاله ما می‌خواهیم چگونگی استفاده از آی‌کلود برای همگام‌سازی کلیهٔ اسناد خود بین مک‌ها، آیپدها و آیفون‌های مختلف را توضیح دهیم - به گونه‌ای که اسنادی را که در محل کار خود بر روی آنها کار می‌کنید، در دستگاه‌های دیگر شما در خانه نیز قابل دسترسی باشد. ما مقاله‌های جداگانه‌ای داریم که به جنبه‌های دیگر آی‌کلود، از جمله «روش استفاده از آی‌کلود» و همچنین «چگونه فضای ذخیره‌سازی در iCloud را آزاد کنیم» می‌پردازند که می‌توانید مطالعه کنید.

روش استفاده از آی‌کلود درایو (iCloud Drive) برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد


آی‌کلود درایو چیست

کنجکاو هستید که هدف از آی‌کلود درایو چیست و چه کاری می‌تواند برای شما انجام دهد؟ آی‌کلود درایو گوشهٔ کوچکی از خدمات ذخیره‌سازی ابری اپل است که می‌توانید فایل‌های خود را در آن ذخیره کنید. کمی شبیه به داشتن یک هارد دیسک شخصی در اینترنت است. مزیت واقعی آن این است که شما می‌توانید از هر یک از دستگاه‌های اپلی خود - یا حتی از طریق یک مرورگر بر روی یک دستگاه غیر اپلی - به این فایل‌ها دسترسی داشته باشید. آی‌کلود درایو شما می‌تواند اندازهٔ حجمی از 5 گیگابایت تا 2 ترابایت داشته باشد (بسته به نوع پلن فضای ذخیره‌سازی که انتخاب کرده‌اید).

اگر با خدمات شرکت‌های رقیبی مانند Dropbox و Google Drive آشنایی داشته باشید، ایده‌ای در مورد آنچه که آی‌کلود درایو انجام می‌دهد خواهید داشت. فایل‌هایی که در پوشهٔ آی‌کلود درایو قرار می‌دهید در کامپیوتر شما نیز حفظ می‌شوند، اما همچنین با فضای آنلاین شما نیز همگام‌سازی می‌شوند. اگر دستگاه‌های دیگری مثلاً یک مک یا دستگاه آی. او. اس دیگری داشته باشید، فایل‌ها در آن دستگاه‌ها نیز در دسترس خواهند بود.

اما لازم نیست که فایل‌ها را عمداً در یک مکان خاص قرار دهید. یکی از ویژگی‌هایی که با سیستم عامل آی. او. اس 10 و مک. او. اس سی‌یرا از راه رسید، امکان تنظیم پوشه‌های Desktop و Documents مک شما برای همگام‌سازی خودکار با آی‌کلود بود. اگر شما هم مثل ما باشید، سیستم تشکیل فایل شما نیز شامل ذخیره کردن همه چیز در دسکتاپ خواهد بود، بنا بر این استفاده از این ویژگی به این معنی است که همه چیز با آی‌کلود همگام‌سازی خواهد شد بدون این که حتی مجبور باشید مسیر آن را تغییر دهید. به همین روش تمام فایل‌هایی که در برنامه‌هایی نظیر Pages و Numbers ایجاد می‌کنید، به صورت خودکار در آی‌کلود درایو همگام‌سازی می‌شوند.

در اینجا برخی از مزایای استفاده از آی‌کلود درایو آورده شده است:

- شما می‌توانید در همهٔ دستگاه‌های خود (هر آیفون، آیپد، آیپد تاچ، مک که با اپل آیدی خود وارد سیستم شده باشید، یا در یک PC از طریق وارد شدن با اپل آیدی خود به آی‌کلود در یک مرورگر وب) به فایل‌های خود (ارایه‌ها، صفحه گسترده‌ها، PDFها، تصاویر و غیره) دسترسی داشته باشید و هر گونه تغییری در همگام‌سازی ذخیره خواهد شد.

- فایل‌های شما به صورت ایمن ذخیره می‌شوند.

- می‌توانید فایل‌ها یا پوشه‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

- اگر مک، آیپد یا آیفون خود را گم کنید یا اطلاعات روی آنها را پاک کنید، فایل‌های خود را از دست نخواهید داد، زیرا آنها در ابر باقی می‌مانند.

- استفاده از آن بسیار ساده است: در مک خود می‌توانید پوشه‌های دسکتاپ و اسناد خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا به صورت خودکار با آی‌کلود همگام‌سازی شوند، حتی لازم نیست در مورد این که فایل‌های خود را در کجا ذخیره کنید فکر کنید.

- اگر فضای کافی برای ذخیره کردن بر روی مک خود ندارید، استفاده از آی‌کلود درایو یک راه حل عالی است، زیرا می‌تواند کمی فضای ذخیره‌سازی شما را آزاد کند. به عنوان مثال، آی‌کلود فقط اسنادی که اخیراً به آنها دسترسی داشته‌اید همراه با هر چیزی دیگری که به صورت آنلاین ذخیره شده است را در مک شما نگه می‌دارد. اگر نیاز به فایل‌های قدیمی‌تر داشته باشید، مادامی که یک اتصال اینترنتی داشته باشید می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه در مک فضای آزاد ایجاد کنیم

چند نکته نیز وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

- به آی‌کلود درایو نباید به عنوان یک راه حل پشتیبان‌گیری اعتماد کرد. این به این دلیل نیست که ما فکر کنیم ممکن است اتفاقی برای سرورهای اپل بیفتد، بلکه بیشتر این احتمال وجود دارد که دسترسی به اپل آیدی خود را از دست بدهید. شاید به این دلیل که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، یا به ایمیلی که برای تنظیم اپل آیدی خود از آن استفاده کرده‌اید دسترسی نداشته باشید.

- در حالی که برنامه‌هایی مانند Pages و Numbers اپل به صورت خودکار داده‌ها را با آی‌کلود همگام‌سازی می‌کنند، چند برنامهٔ شخص ثالث نیز داده‌های ایجاد شده توسط شما را با آی‌کلود درایو همگام‌سازی می‌کنند. بنا بر این اطمینان حاصل کنید که سیستم فایل شما شامل ذخیره در دسکتاپ شما هم می‌شود.


روش استفاده از آی‌کلود درایو در مک

اکنون که می‌دانید آی‌کلود درایو چه کاری می‌تواند برای شما انجام دهد، مشتاق خواهید بود که آن را در مک و سایر دستگاه‌های خود تنظیم کنید. ما روش تنظیم آی‌کلود درایو در مک شما را شروع می‌کنیم.

1. System Preferences (تنظیمات سیستم) را باز کنید (بر روی آرم اپل در بالا سمت چپ و سپس System Preferences کلیک کنید).

2. بر روی Apple ID (شناسه اپل) کلیک کنید.

3. (اگر هنوز وارد سیستم نشده‌اید، با اپل آیدی خود وارد شوید).

روش استفاده از آی‌کلود درایو (iCloud Drive) برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد

4. مطمئن شوید که iCloud Drive فعال است (باید یک تیک در کنارش داشته باشد).

5. بر روی Options در کنار iCloud Drive کلیک کنید.

6. مطمئن شوید که کادر کنار Desktop & Documents Folders علامت خورده باشد.

7. به پایین اسکرول کنید تا بررسی کنید که هر برنامه‌ای که می‌خواهید فایل‌های آن در آی‌کلود ذخیره شود، این کار را انجام خواهد داد (به عنوان مثال، مطمئن شوید که کادر کنار Pages و TextEdit و غیره علامت زده شده است).

8. بر روی Done (قبول) کلیک کنید.

9. همچنین می‌توانید کادر کنار Optimise Mac Storage (بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی مک) را بررسی کنید تا فقط فایل‌های مورد نیاز خود را در مک ذخیره کنید، نه این که همه چیز در مک هم ذخیره شود و به سرعت فضای ذخیره‌سازی شما پر شود.

10. در زیر این گزینه خواهید دید که چه مقدار از فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود شما استفاده شده است. بر روی Manage (مدیریت) کلیک کنید تا ببینید که چه مقدار از فضای ذخیره‌سازی توسط هر برنامه استفاده می‌شود. از همینجا می‌توانید پلن فضای ذخیره‌سازی خود را تغییر دهید (برای خرید فضای ذخیره‌سازی بیشتر یا کاهش فضای ذخیره‌سازی که خریداری کرده‌اید).

اکنون که آی‌کلود درایو را در مک خود تنظیم کرده‌اید، قادر خواهید بود موارد زیر را انجام دهید:

- یک سیستم فایل همراه با فولدرها را در Desktop مک خود ایجاد کنید که با مک‌های دیگری که در اختیار دارید همگام‌سازی شود.

- از هر یک از دستگاه‌های خود به هر فایل ذخیره شده در Desktop خود دسترسی پیدا کنید.

- با ذخیرهٔ برخی از فایل‌ها در ابر به جای ذخیرهٔ آنها در مک خود، فضای ذخیره‌سازی در مک خود را آزاد کنید.


روش دسترسی به آی‌کلود درایو در مک

از آنجایی که پوشه‌های Desktop و Documents شما به صورت خودکار همگام‌سازی می‌شوند، شما حتی متوجه نمی‌شوید که به آی‌کلود درایو دسترسی دارید. اما گاهی اوقات باید از آیفون یا آیپد خود چیزی را پیدا کنید که در آی‌کلود درایو خود ذخیره کرده‌اید، یا می‌خواهید به یک پوشهٔ آی‌کلود درایو که شخص دیگری با شما به اشتراک گذاشته است دسترسی پیدا کنید.

از طرفی ممکن است بخواهید چیزی را در آی‌کلود درایو خود کپی کنید تا در یک دستگاه دیگر به آن دسترسی داشته باشید. اگر چنین است، در اینجا کارهایی که باید برای دسترسی به آی‌کلود درایو خود انجام دهید آمده است.

ساده‌ترین راه برای قرار دادن آی‌کلود درایو در مک شما استفاده از Spotlight است:

1. دکمه‌های Command + Space Bar را فشار دهید.

2. شروع به تایپ iCloud Drive کنید.

3. بر روی iCloud Drive کلیک کنید تا یک پنجرهٔ Finder پوشهٔ iCloud Drive شما را باز کند.

روش استفاده از آی‌کلود درایو (iCloud Drive) برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد

در روشی دیگر، Finder را باز کنید و باید iCloud Drive را در ستون سمت چپ مشاهده کنید.

اگر هنگام باز کردن Finder، گزینهٔ iCloud Drive را در ستون سمت چپ مشاهده نمی‌کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. در حالی که یک پنجرهٔ Finder باز است، بر روی Finder > Preferences کلیک کنید.

2. سربرگ Sidebar را انتخاب کنید.

3. مطمئن شوید که یک تیک در کنار iCloud Drive در لیست وجود دارد.

روش استفاده از آی‌کلود درایو (iCloud Drive) برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد

هنگامی که از برنامه‌ای استفاده می‌کنید که داده‌های خود را با آی‌کلود همگام‌سازی می‌کند، به راحتی می‌توانید از داخل آن برنامه به درایو آی‌کلود خود دسترسی پیدا کنید:

1. برنامهٔ Pages را باز کنید (یا برنامهٔ دیگری که از طریق آی‌کلود همگام‌سازی می‌شود).

2. بر روی File > Open کلیک کنید.

3. بخشی به نام iCloud در ستون سمت چپ ظاهر می‌شود.

4. می‌توانید با کلیک کردن بر روی کادر کشویی در بالای پنجره و انتخاب iCloud Drive به آی‌کلود درایو دسترسی پیدا کنید.

به همین ترتیب، وقتی شما می‌خواهید فایلی را در Pages یا موارد مشابه ذخیره کنید، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

1. بر روی File کلیک کنید.

2. بر روی Save کلیک کنید.

3. نام مورد نظر خود را که می‌خواهید با آن نام ذخیره شود را انتخاب کنید.

4. سپس بر روی کادر کشویی در کنار Where کلیک کنید تا مکانی که می‌خواهید فایل شما در آی‌کلود درایو ذخیره شود را انتخاب کنید.


روش استفاده از آی‌کلود درایو در آیفون یا آیپد

هر فایلی که در آی‌کلود درایو شما قرار دارد، نه تنها در مک (یا مک‌های) شما، بلکه از هر یک از دستگاه‌های آی. او. اس شما نیز قابل دسترسی است. شما می‌توانید همان سند Pages را که در دفتر کار خود بر روی آن کار می‌کردید را در مسیر خانه که در مترو هستید در آیپد خود باز کرده و آن را به اتمام برسانید، یا می‌توانید یک ارایهٔ Keynote را در آخرین دقایقی که در حال رفتن به جلسه هستید در آیفون خود تغییر دهید. مطمئناً دسترسی به فایل‌هایتان در تمام دستگاه‌های خودتان بسیار مفید است، به ویژه اگر ناگهان مجبور شوید در خانه کار کنید.

اول از همه شما باید آی‌کلود درایو را در دستگاه‌های آی. او. اس خود تنظیم کنید. در اینجا روش انجام این کار ذکر شده است:

1. بر روی Settings (تنظیمات) ضربه بزنید.

2. بر روی Apple ID خود در بالای صفحه ضربه بزنید.

3. بر روی iCloud ضربه بزنید. در اینجا برنامه‌های مختلفی که از آی‌کلود استفاده می‌کنند را مشاهده خواهید کرد. تا رسیدن به iCloud Drive به پایین اسکرول کنید و آن را روشن کنید (بنا بر این دکمه کشویی باید به رنگ سبز باشد).


روش دسترسی به آی‌کلود درایو در آیفون یا آیپد

قبل از انتشار آی. او. اس 11 در سال 2017 دسترسی به آی‌کلود درایو کمی مشکل بود، اما همراه با آی. او. اس 11 برنامهٔ Files هم آمد که کمی شبیه به Finder در مک است.

برنامهٔ Files باید به صورت پیش‌فرض در آیفون یا آیپد شما باشد (در صورتی که آی. او. اس 11 یا نسخه‌های بالاتر را اجرا می‌کنید). اگر نمی‌توانید آن را ببینید، احتمالاً برنامه را حذف کرده‌اید، در این صورت می‌توانید مجدداً آن را از فروشگاه برنامه دانلود کنید.

- بر روی برنامهٔ Files در آیفون یا آیپد خود ضربه بزنید تا iCloud Drive خود را باز کنید.

- در اینجا دو برگه وجود دارد: Recent و Browse - اسناد و فایل‌هایی را که اخیراً بر روی آنها کار کرده‌اید را تحت عنوان Recent پیدا خواهید کرد.

- در روشی دیگر، بر روی Browse ضربه بزنید تا همهٔ فایل‌های موجود در آی‌کلود درایو خود را ببینید.

اگر سندی را در برنامه‌ای ایجاد کنید که مانند Pages از آی‌کلود استفاده می‌کند، هر سند جدیدی که با آن برنامه ایجاد می‌کنید به صورت خودکار در آی‌کلود درایو ذخیره می‌شود.

اگر زمانی که بر روی یک سند ضربه می‌زنید، آن سند باز نمی‌شود، بررسی کنید که آن برنامه را برای باز کردن اسناد ذخیره شده در آی‌کلود تنظیم کرده باشید:

1. بر روی Settings (تنظیمات) ضربه بزنید.

2. بر روی Mobile Data ضربه بزنید.

3. تا رسیدن به iCloud Drive به پایین اسکرول کنید و بررسی کنید که دکمهٔ کشویی سبز رنگ باشد.

روش استفاده از آی‌کلود درایو (iCloud Drive) برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد

اگر در آیفون خود فایل‌های خودتان در آی‌کلود درایو را مشاهده نمی‌کنید، مراحل زیر را امتحان کنید:

1. به Settings بروید و بر روی iCloud کلیک کنید.

2. iCloud Drive را انتخاب کرده و آن را خاموش کنید.

3. آیفون یا آیپد خود را ری‌استارت کنید.

4. مجدداً Settings را باز کرده و بر روی iCloud کلیک کنید.

5. به iCloud Drive برگشته و مجدداً آن را روشن کنید.

6. مجدداً Settings را باز کرده و بر روی iCloud کلیک کنید.

7. از iCloud خارج شوید (Sign out). آیفون یا آیپد خود را ری‌استارت کنید.

8. مجدداً به iCloud وارد شوید (Sign in).

9. منتظر همگام‌سازی اسناد آی‌کلود درایو بمانید.

اگر فایل‌ها به جای ذخیره شدن در آی‌کلود در آیفون یا آیپد شما ذخیره می‌شوند، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. Setting را باز کنید. به برنامهٔ مورد نظر بروید (به عنوان مثال Pages) و بر روی آن ضربه بزنید.

2. بر روی Document Storage (ذخیره‌سازی سند) ضربه بزنید و iCloud Drive را انتخاب کنید.


روش دسترسی به آی‌کلود درایو در یک مرورگر وب

یک راه دیگر وجود دارد که می‌توانید به فایل‌های ذخیره شده در آی‌کلود درایو خود دسترسی پیدا کنید و در زمانی که به یکی از دستگاه‌های اپل خود دسترسی ندارید، بسیار مفید است. حتی می‌توانید از یک PC ویندوزی یا یک کامپیوتر لینوکسی استفاده کنید!

در اینجا می‌توانید فایل‌ها را دانلود کنید، یا فایل‌های جدیدی را بارگذاری کنید، یا می‌توانید پوشه ایجاد کنید. همچنین می‌توانید فایل‌ها را حذف کنید یا از طریق آدرس ایمیل آی‌کلود به دیگران ایمیل کنید.

1. یک مرورگر وب را باز کرده و به آدرس www. icloud. com بروید.

2. وارد حساب کاربری اپل خود شوید.

3. بر روی iCloud Drive کلیک کنید.

همچنین نسخه‌های وب Pages، Numbers و Keynote را پیدا خواهید کرد که به شما این امکان را می‌دهد که آن فایل‌ها را ویرایش کنید.

روش استفاده از آی‌کلود درایو (iCloud Drive) برای همگام‌سازی فایل‌ها بین مک، آیفون و آیپد


روش اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی بیشتر آی‌کلود

آی‌کلود درایو 5 گیگابایتی تنها بخشی از فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود است که همهٔ صاحبان اپل از آن برخوردار هستند، که آن هم برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از دستگاه آی. او. اس، ایمیل آی‌کلود شما، کتابخانه عکس آی‌کلود (iCloud Photo Library)، یا برای ذخیرهٔ اطلاعات از امثال برنامه‌هایی چون Contacts و Calendar استفاده می‌شود. هر فضای ذخیره‌سازی بیشتر از این نیاز داشته باشید باید خریداری کنید.

با پرداخت یک اشتراک ماهانه، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی بیشتری به آی‌کلود اضافه کنید: هزینهٔ فضای ذخیره‌سازی 50 گیگابایت ماهانه 79 پنی / 99 سنت است، 200 گیگابایت 2.49 پوند / 2.99 دلار است، و 2 ترابایت 6.99 پوند / 6.99 دلار است.

در یک مک و در داخل System Preferences با کلیک کردن بر روی آیکون iCloud، سپس کلیک کردن بر روی دکمهٔ Manage و در نهایت Change Storage Plan (تغییر پلن فضای ذخیره‌سازی) می‌توانید ارتقاء فضای ذخیره‌سازی را انجام دهید.

در آی. او. اس با انتخاب iCloud در داخل برنامهٔ Settings و ضربه زدن بر روی سربرگ Storage و سپس لینک Change Storage Plan ارتقاء فضای ذخیره‌سازی انجام می‌شود.

اگر از آی‌کلود برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از دو یا چند دستگاه (مانند آیفون و آیپد) و کتابخانه عکس خود استفاده می‌کنید، بعید به نظر می‌رسد فضای خالی زیادی در آی‌کلود درایو باقی بماند، ارتقاء فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود یک ضرورت بالقوه است.

بیشتر بخوانید:

- آیا آی‌کلود از کار افتاده است؟ روش بررسی وضعیت سرور آی‌کلود

- بهترین برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری برای آیفون 2020

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘