آیا فیس‌تایم (FaceTime) اپل امن است؟

21
فروردین 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 4708 بازدید

آیا فیس‌تایم (FaceTime) اپل امن است؟ 

با توجه به علاقهٔ روزافزون به برقراری تماس ویدیویی با خانواده، دوستان و همکاران، ما این موضوع را بررسی می‌کنیم که آیا فیس‌تایم یک راه حل امن برای برقراری تماس‌های ویدیویی است یا خیر. ما هرآنچه که شما باید در مورد این که آیا فیس‌تایم قابل هک شدن است یا خیر و این که آیا تماس‌های فیس‌تایم امن هستند یا خیر بدانید را برای شما توضیح خواهیم داد.

-----

سافت‌مک: اکنون که همهٔ ما در خانه گیر کرده‌ایم، به دنبال راه‌هایی برای برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران خود هستیم و موج خروشان تماس ویدیویی در بین عموم در حال افزایش است. در عین حال، مردم هنگام استفاده از خدماتی مانند Houseparty و Zoom نسبت به امنیت خود نگران هستند.

با اتهاماتی مبنی بر هک شدن Houseparty (هنگامی که همکاران ما در Tech Adviser در این مورد سؤال کردند و حتی احتمال دادند که این ادعا ممکن است بخشی از یک کمپین رسواسازی باشد، این شرکت هرگونه هک شدن را انکار کرد) و نگرانی از این که کنفرانس ویدیویی Zoom قادر به جمع‌آوری داده‌های زیادی در مورد شما است، ممکن است به دنبال یک گزینهٔ جایگزین باشید. خُب یک جایگزین وجود دارد که از قبل در آیفون، آیپد و مک شما قرار داده شده است: فیس‌تایم (FaceTime) اپل.

فیس‌تایم یک گزینهٔ عالی است، البته تا زمانی که شخصی (یا اشخاصی - حداکثر 32 نفر) که با شما تماس می‌گیرند نیز به دستگاه مک یا آی. او. اس دسترسی داشته باشند. اما آیا فیس‌تایم امن و بی‌خطر است؟ آیا فیس‌تایم قابل هک شدن است؟

آیا فیس‌تایم (FaceTime) اپل امن است؟


آیا فیس‌تایم خصوصی و امن است؟

به طور کلی فیس‌تایم باید خصوصی و امن باشد. اپل برای محافظت از داده‌ها هنگام انتقال بین دو (یا چند) دستگاه، از رمزگذاری نقطه به نقطه استفاده می‌کند، بنا بر این ممکن نیست که شخصی بتواند تماس شما را هک کند. حتی خود اپل هم نمی‌تواند تماس را رمزگشایی کند و به مکالمات شما گوش کند.

تماس‌های فیس‌تایم شما بر روی سرورهای اپل ضبط یا ذخیره نمی‌شوند، بنا بر این حتی سازمان‌های دولتی هم نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

در عین حال، اپل در وب سایت خود اعلام کرده است که: «ممکن است برخی از اطلاعات مربوط به استفادهٔ شما از iMessage و FaceTime را برای بهره‌برداری و بهبود محصولات و خدمات اپل ضبط و ذخیره کند». با این حال، تأکید می‌کند که از اطلاعات ذخیره شده نمی‌توان برای شناسایی شما استفاده کرد.

این شرکت همچنین اظهار می‌دارد: «اپل ممکن است اطلاعات مربوط به تماس‌های فیس‌تایم، مانند کسی که به یک تماس دعوت شده است، و تنظیمات شبکهٔ دستگاه شما را ضبط و ذخیره کند، و این اطلاعات را تا 30 روز نگه می‌دارد. » این شرکت ادعا می‌کند که این مسئله که آیا به تماس شما پاسخ داده شده است یا خیر را بررسی نمی‌کند، و تأیید می‌کند که نمی‌تواند به محتوای تماس‌های شما دسترسی داشته باشد.

اپل همچنین خاطرنشان می‌کند که ممکن است فیس‌تایم با سرورهای اپل ارتباط برقرار کند، آن هم برای تعیین این که آیا شخصی که می‌خواهید با او در ارتباط باشید توسط فیس‌تایم قابل دسترسی است یا خیر. شماره تلفن و آدرس ایمیل حداکثر تا 30 روز ذخیره می‌شود.

هیچ یک از این موارد خاص نگران کننده نیست. داده‌ها رمزگذاری شده‌اند، بنا بر این هیچکس نباید قادر به رهگیری آنها باشد و همچنین تماس‌های ویدیویی شما در سرورهای اپل ضبط یا ذخیره نشده است. اطلاعات تماس شخصی که با او تماس گرفته‌اید ذخیره می‌شود، اما نه این که آیا تماس پاسخ داده شده است یا خیر، و اپل این داده‌ها را فقط به مدت 30 روز نگه می‌دارد.

از آنجایی که اپل مدافع حریم خصوصی است، می‌توانید مطمئن باشید که این شرکت داده‌های شما را به شخص ثالثی نمی‌فروشد.

با این حال، فیس‌تایم در گذشته برای هکرها در دسترس بود.

در ابتدای سال 2019 یک باگ در Group FaceTime وجود داشت، به این معنی که یک هکر ممکن بود مخفیانه شما را تماشا کند و به حرف‌های شما گوش دهد. این نقص به این صورت بود که یک کاربر می‌توانست یک تماس گروهی فیس‌تایم را به گونه‌ای تنظیم کند که به او این امکان را می‌دهد تا دریافت کننده را ببیند و صدای او را بشنود بدون این که پاسخی به تماس بدهد.

اپل به سرعت این باگ را برطرف کرد، اما می‌شود فهمید که اعتماد به برنامه را متزلزل کرد.

شما نباید نگران مورد سوء استفاده قرار گرفتن از طریق این باگ باشید، زیرا این باگ توسط اپل در فوریه 2019 برطرف شد و قبل از رفع مشکل، شرکت کلیهٔ خدمات را به حالت تعلیق درآورد. اما هنوز هم تدابیری وجود دارد که ما پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از خدمات، آنها را به کار گیرید.


چگونه مطمئن شوید که در زمان استفاده از فیس‌تایم ایمن هستید

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از برقرای یک تماس فیس‌تایم، موارد زیر را انجام دهید:

1. اطمینان حاصل کنید که از جدیدترین نسخهٔ سیستم عامل اپل استفاده می‌کنید.

  • در آیفون و آیپد به مسیر Settings > General > Software Update بروید. تلفن شما بررسی می‌کند که آیا به روز رسانی وجود دارد یا خیر، و در صورت موجود بودن می‌توانید آن را دانلود کرده و نصب کنید.
  • در مک، بر روی آرم Apple در سمت چپ بالای صفحه کلیک کرده و System Preferences (تنظیمات سیستم) را انتخاب کنید. سپس بر روی Software Update (به روز رسانی نرم‌افزار) کلیک کنید. اگر یک به روز رسانی مک. او. اس وجود داشته باشد، باید آن را نصب کنید.

2. باید مطمئن شوید که در حال استفاده از یک شبکهٔ امن هستید. از وایفای رایگانی که ممکن است در هتل‌ها، رستوران‌ها و فرودگاه‌ها بیابید، بر حذر باشید، حتی اگر وایفای فضای کسب و کاری که از آن استفاده می‌کنید قانونی باشد، ممکن است شخصی در این منطقه یک شبکهٔ ناامن را تبلیغ کند. اما حتی در این صورت هم تماس شما رمزگذاری می‌شود، بنا بر این آنها قادر به گوش دادن به تماس شما نخواهند بود.

3. مطمئن شوید که به شخصی که در حال تماس با او هستید اعتماد دارید. آنها می‌توانند تماس را ضبط کنند یا از آن عکس بگیرند و از آنها سوء استفاده کنند.

همچنین ممکن است نگران این مسئله باشید که هر کسی که شماره تلفن یا آدرس ایمیل مرتبط با حساب کاربری شما را داشته باشد، می‌تواند شما را فیس‌تایم کند. ویژگی جدید در آی. او. اس 13 به این صورت است که می‌توانید تنظیم کنید که اگر شخصی که از قبل در لیست مخاطبین شما نباشد با شما تماس بگیرد، تلفن شما زنگ نخورد. تماس گیرنده مستقیماً به پیغام‌گیر صوتی هدایت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقالهٔ دیگر ما با عنوان روش استفاده از ویژگی «سکوت تماس گیرنده ناشناس» در آی.او.اس 13 برای مبارزه با مزاحمین تلفنی را مطالعه کنید.

  • برای فعال کردن ویژگی Silence Unknown Callers (سکوت برای تماس گیرندگان ناشناس)، به مسیر Settings > Phone رفته و Silence Unknown Callers را روشن کنید.

آیا فیس‌تایم (FaceTime) اپل امن است؟


روش خاموش کردن فیس‌تایم

اگر هنوز هم نگران حریم خصوصی خود هستید، می‌توانید فیس‌تایم را با استفاده از این مراحل در دستگاه اپل خود خاموش کنید:

1. Settings (تنظیمات) را باز کنید.

2. تا رسیدن به FaceTime به پایین اسکرول کنید و سپس بر روی آن ضربه بزنید.

3. حالا بر روی دکمهٔ کشویی کنار FaceTime ضربه بزنید تا آن را خاموش کنید (هنگامی که در وضعیت خاموش قرار داشته باشد به رنگ سفید خواهد بود).

همچنین بخوانید: روش ضبط یک تماس فیس‌تایم در آیفون و مک

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است. یک موفقیت بسیار بزرگ بهتر از موفقیت های مقطعی و کوتاه است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘