چگونه با روش های ایمن صفحه نمایش آیفون، آیپد، مک و یا اپل واچ را تمیز کنیم

20
فروردین 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 2245 بازدید

در این روزهای خاص با وجود ویروس کرونا که ممکن است بیشتر از گذشته  تلفن همراه و سایر لوازم خود مانند اپل واچ و آیپدتان را تمیز کنید، مهم است که بدانید بهترین روش برای تمیز کردن صفحات آن ها چیست و از چه روش ها و موادی برای تمیز کردن آن باید خودداری کنید. بسیاری از افراد با استفاده از مواد شوینده به صورت غیر اصولی به تمیز کردن مداوم صفحات نمایش گوشی و آیپد و... پرداخته و باعث آسیب به آن ها شده اند. ما برایتان شرح خواهیم داد چگونه به صورت مطمئن به تمیز کردن صفحه نمایش محصولات اپل بپردازید تا نگرانی از وجود ویروس و میکروب بر روی آن را نداشته باشید.

1 (3)

لوازم مورد نیاز را تهیه کنید

محلول تمیز کننده و پارچه مناسب را در نظر داشته باشید. در اینجا آنچه شما نیاز دارید را آورده ایم:

  • پارچه میکرو فایبر. شما می توانید از هر پارچه ای نرم و بدون سایندگی استفاده کنید اما یک پارچه میکرو فایبر خریداری کنید تا مطمئن باشد.
  • پاک کننده صفحه (مطمئن شوید که فاقد آمونیاک است) یا ایزوپروپیل الکل. می توانید یک کیت میکرو فایبر و تمیز کننده صفحه نمایش خریداری کنید.
  • دستمال مرطوب ایزوپروپیل. اپل می گوید شما می توانید از دستمال مرطوب تا 70٪ الکل ایزوپروپیل استفاده کنید.

2 (3)

همچنین برخی افراد استفاده از ایزوپروپیل الکل را توصیه کرده و آن را با محلول آب 50 درصد رقیق می کنند. مطمئناً این کار کامپیوتر شما را تمیز می کند ، اما این ماده قدرتمند است و به طور معمول برای از بین بردن لکه های های جدی (مانند رزین چسبنده یا چربی و روغن حرارتی) استفاده می شود. که برای تمیز کردن صفحه نمایش بیش از اندازه قوی است و توصیه نمی شود.

3 (3)

موادی که نباید برای تمیز کردن صفحه نمایش خود گوشی، آیپد و سایر محصولات از آن ها استفاده کنید

چیز هایی که باید برای تمیز کردن صفحه نمایش لوازمتان از آن ها دوری کنید عبارتند از:

  • دستمال توالت
  • دستمال های آشپزخانه
  • دستمال کاغذی
  • پاک کننده های پنجره
  • تمیز کننده های خانگی
  • هوای پرفشار
  • اسپری آئروسل
  • مایع محلل (حلالها)
  • مواد دارای آمونیاک
  • ساینده ها
  • هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه)

ما همچنین به شما توصیه می کنیم که از سایر مواد تمیز کننده عمومی استفاده نکنید. برخی افراد اقلام مختلف خانگی و ترکیبی از سرکه را پیشنهاد می کنند. خرید یک بطری مخصوص پاک کننده صفحه نمایش قطعا ارزان تر و ایمن تر است: یک بطری به مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر مایع درون آیفون ، مک ، آیپد یا اپل واچ شما وارد شود می تواند باعث خراب شدن اجزا شود. شما باید مراقب باشید تا درگاه ها یا شکاف ها خیس نشوند.

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش مک یا مک بوک

ممکن است فکر کنید تمیز کردن کار آسانی است.، اما نظم مشخصی برای تمیز کردن صحیح صفحه وجود دارد. هنگام تمیز کردن مک خود از این دستورالعمل ها پیروی کنید:

  1. قبل از هرچیز دستگاه خود را خاموش کنید.
  2. از پارچه میکرو فایبر خشک برای پاک کردن گرد و غبار از صفحه استفاده کنید. با یک حرکت دایره ای آرام و آرام پاک کنید. صفحه را نخراشید.
  3. مقدار کمی پاک کننده را روی پارچه قرار دهید (پارچه را خیس نکنید). صفحه را با پارچه به آرامی با حرکتی دایره ای بر روی آن پاک کنید. بخش های کوچکی از صفحه را با این کار تمیز کنید تا برق بزند سپس به قسمت های دیگر بروید.

نحوه تمیز کردن اپل واچ

اپل واچ با سایر دستگاه های اپل متفاوت است ، در برابر پاشیدن آب بر روی آن مقاوم است (اما ضد آب نیست). به همین ترتیب می توانید با اپل واچ  خود کمی آزادتر عمل کنید. اپل توصیه می کند برای تمیز کردن اپل واچ از یک پارچه مرطوب با آب شیرین استفاده کنید.

5 (2)

مهم است که به یاد داشته باشید که بند های مختلف با مواد تمیز کننده متفاوتی تمیز می شوند. اگر بند چرمی دارید ، توصیه می کنیم قبل از تمیز کردن اپل واچ ، آن را از ساعت جدا کنید.

آیا می توانیم اپل واچ خود را زیر یک شیر آب برده و تمیز کنیم؟

برخی با تعجب می پرسند که آیا می توانند یک ساعت اپل را با شستشوی آن در زیر شیر تمیز کنند. جواب مثبت است ، اما باید در عوض آن را با پارچه پاک کنید. اپل توصیه می کند که به مدت 10 تا 15 ثانیه اپل واچ را زیر شیر آب شستشو دهید تا کثیفی های روی تاج دیجیتال بغل ساعت از بین برود. مراقب باشید بندهای چرمی را از آن جدا کرده باشید قبلش و ساعت را بعد از آن با پارچه تمیز کننده غیر ساینده و نرم خوب خشک کنید.

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش آیپد و ایفون 

تمیز کردن صفحه نمایش آیپد و آیفون تقریباً مشابه مک است. آیپد و آیفون، هر دو دارای صفحه نمایش اولئوفوبیک هستند که برای مقاومت در برابر چاپ های چرب طراحی شده اند ، اما هنوز هم می بینیم که صفحه نمایش لمسی اثر انگشت های بسیار زیادی را نشان می دهد. تمیز کردن صفحه نمایش آیفون و آیپد یکی از با ارزش ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.
برای تمیز کردن صفحه آیفون و آیپد خود این مراحل را دنبال کنید:
  1. اول از همه آیفون یا آیپد خود را خاموش کنید.
  2. یک پارچه نرم و بدون پرز را مرطوب کنید و به آرامی روی صفحه نمایش بکشید تا تمیز شود.
  3. حال می توانید دستگاه خود را روشن کنید.
6 (1)
 
اپل این هشدار را صادر کرد که "از پاک کننده های پنجره ، پاک کننده های خانگی ، هوای پرفشار، اسپری های آئروسل ، حلالها ، آمونیاک ، ساینده ها یا پاک کننده های حاوی هیدروژن پراکسید برای تمیز کردن استفاده نکنید."
تمیز کردن صفحه نمایش آیفون و آیپد پوشش اولئوفوبیک را کاهش می دهد (هر چند بسیار اندک) زیرا در واقع در حال مالش آن هستید، اما استفاده از ماده ساینده باعث می شود پوشش اولئوفوبی بسیار سریعتر کاهش یابد.
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘