بررسی کامل هدفون جدید پاوربیتس 2020: صدای عالی، عمر باتری و ارزش آن

20
فروردین 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
0 نظر 1081 بازدید

بررسی کامل هدفون جدید پاوربیتس 2020: صدای عالی، عمر باتری و ارزش آن 

هدفون‌های جدید پاوربیتس اپل برای سال 2020 شامل ارایه باس درجه یک، عمر باتری عالی و راحت در استفاده است که همه با قیمتی مناسب عرضه می‌شود. برای بررسی کامل هدفون‌های پاوربیتس با سافت‌مک همراه باشید.

-----

آیا باید پاوربیتس 2020 را خریداری کنم؟

پاوربیتس (Powerbeats) 2020 یک جفت هدفون بلوتوثی درجه یک با گرایش به سمت موسیقی باس بم است، که مناسب دوندگان است. کیفیت صدا و عملکرد باتری هر دو بسیار عالی هستند، و در عین حالی که نصب آنها بر روی گوش کمی دشوار است، اما هم امنیت مناسب برای قطرات آب و هم حذف نویز بسیار عالی را تضمین می‌کند.


قیمت پاوربیتس 2020 در زمان بررسی

149.95 دلار


بررسی کامل هدفون پاوربیتس 2020

اپل هدفون‌های بی‌سیم و اسپرت پاوربیتس را برای سال 2020 به روز کرده و آنها را در جایی بین پاوربیتس 3 (Powerbeats3) از سال 2016 و پاوربیتس پرو (Powerbeats Pro) فعلی قرار داده است. آنها طرح گوشواره‌ای، تراشه H1 و (ظاهراً) عملکرد صوتی جدیدی را با قیمتی مناسب‌تر از هر کدام ارایه می‌دهند.

آنها تا چه اندازه از این خصوصیات به خوبی بهره می‌برند؟ بررسی کامل ما شامل تست‌های کاملی از کیفیت صوتی آنها، عملکرد باتری، سهولت در استفاده، ویژگی‌های جدید و موارد دیگر است.


طراحی هدفون پاوربیتس 2020

پاوربیتس طراحی فوق‌العاده بی‌نظیری دارد. در هر طرف یک واحد گیرنده وجود دارد، همراه با قسمتی که داخل گوش می‌شود و یک خمیدگی بزرگ که در پشت گوش شما قرار می‌گیرد. مجموعاً در سه رنگ سیاه، سفید و قرمز موجود است، بنا بر این ما نسل گذشتهٔ آن با طرح دو رنگ و احتمالاً با کیفیت کمتر اما با ظاهری اسپرت را از دست داده‌ایم.

بررسی کامل هدفون جدید پاوربیتس 2020: صدای عالی، عمر باتری و ارزش آن

آنها در یک مسیر طولانی کاملاً به دور گوش شما می‌پیچیند و قلاب گوش نیز کمی گوش‌های شما را به جلو می‌آورد.

پاوربیتس 2020 از نظر مقاومت در برابر آب و عرق در ردهٔ IPX4 رتبه‌بندی می‌شود. این بیشتر در برابر پاشش آب مقاوم است تا غوطه‌ور شدن در آب، اما یک پله جلوتر از نسل قبلی است که اصلاً دارای رتبه‌بندی IP نبود.

هدفون به صورت بی‌سیم (وایرلس) صدا را دریافت می‌کند اما کابلی وجود دارد که به گونه‌ای طراحی شده است که گوشی‌ها را به هم متصل می‌کند تا گم شدن آنها سخت‌تر باشد، و اگر بخواهید مثل یک شخص معمولی به نظر برسید، به شما اجازه می‌دهد که آنها را دور گردن خود بیاندازید (به عبارت دیگر اگر آنها را از گوش خود در بیاورید به گردن شما آویزان می‌شوند). این کابل قابل جدا شدن نیست.

حفاظ جلوگیری از افتادن

شما احتمالاً متوجه شده‌اید که دو روش برای جلوگیری از افتادن پاوربیتس وجود دارد: یکی کابل دور گردن و یکی هم قلاب‌های پشت گوش. می‌توانید یک مورد دیگر با امنیت بسیار مناسب را هم به آنها اضافه کنید، که آن هم برجستگی‌هایی است که داخل گوش قرار می‌گیرند (که شامل چهار مجموعه است، بنا بر این باید بتوانید به نتایج مشابهی برسید). این به این معنی است که در آزمایش من، نه کابل و نه قلاب‌های پشت گوش مجبور نیستند تمام وزن را تحمل کنند: من کاملاً مطمئن هستم که برجستگی‌هایی که داخل گوش قرار می‌گیرند به تنهایی می‌توانند هدفون را در گوش من نگه دارند، حتی در هنگام دویدن.

این یک وضعیت عالی است، چرا که شانس افتادن هدفون‌ها از گوش به صفر می‌رسد، اما همچنین به این معنی است که شما باید وجود کابل دور گردن و قلاب پشت گوش را نیز تحمل کنید.

بررسی کامل هدفون جدید پاوربیتس 2020: صدای عالی، عمر باتری و ارزش آن

ممکن است واکنش شما در مورد این موضوع متفاوت باشد، اما من از قلاب گوش متنفرم، و همیشه برای من سخت و ناراحت کننده است. در این مورد آنها خیلی ناراحت کننده نیستند، اما خیلی سخت در گوش قرار می‌گیرند، زیرا مجبور هستید آنها را به دور گوش بپیچانید (دقیقاً مثل ایرپاد پرو) و ترکیب آن با عمل قلاب کردن کار پرزحمتی است.

نوارها و کابل‌های گردن در این بررسی کمترین دردسر را دارند، و ترجیح من خواهد بود اگر به عنوان یک جایگزین برای قلاب‌های گوش ارایه شود. اما باز هم این کاربر پسندترین نمونه نیست؛ آنقدر نازک و سبک است که به طور صحیح روی گردن شما قرار نمی‌گیرد، اما در عوض دایم پشت گردن در حال تکان خوردن است و باعث ایجاد خارش می‌شود.

بررسی کامل هدفون جدید پاوربیتس 2020: صدای عالی، عمر باتری و ارزش آن

کنترل‌ها

یک دکمهٔ پاور در بالای برجستگی سمت چپ وجود دارد - آن را فشار داده و نگه دارید تا روشن یا خاموش شود. اگر زمان بیشتری آن را نگه دارید باعث ریست کردن می‌شود، که من یک بار به صورت تصادفی این کار را انجام دادم، هر چند جفت کردن دوباره دردسر بسیار کمی دارد - و یک لغزندهٔ صدا در قسمت بالای گوشی سمت راست.

گوشی سمت راست نیز دارای یک دکمهٔ پخش / مکث است (قابل ذکر است که این یک دکمهٔ فیزیکی است، نه یک دکمهٔ لمسی) که در قسمت آرم Beats قرار گرفته است. این یکی به راحتی باعث اشتباه می‌شود، چون دقیقاً مانند قسمت آرم در گوشی سمت چپ است که هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

دکمه‌های بالا ناشیانه قرار گرفته‌اند، و متوجه می‌شوید، همان طور که من متوجه شدم، که هنگام قرار دادن گوشی‌ها یا بیرون آوردن آنها به صورت تصادفی به آنها ضربه می‌زنید، زیرا آنها دقیقاً در جایی قرار دارند که انگشتان شما به طور غریزی در آنجا قرار می‌گیرند. در ابتدا، من اشتباهاً حجم صدا را خیلی زیاد کردم، هر چند که این امر کمتر اتفاق می‌افتد، همان طور که من به مرور به هدفون عادت کردم.

هیچ کنترلی بر روی کابل وجود ندارد، که یک تغییر از پاوربیتس 3 است. برای دسترسی به کنترل‌ها در پاوربیتس 3 باید به طرز ناخوشایندی دست خود را به پشت سر خود می‌بردید، بنا بر این قابل درک است که چرا آنها کنار گذاشته شده‌اند.


استفاده از پاوربیتس 2020 چقدر آسان است؟

ویژگی پاوربیتس این است که از تراشه H1 اپل که در پاوربیتس پرو و هر دو مدل ایرپاد 2019 استفاده شده بهره می‌برد. همانند تراشه W1 (که در پاوربیتس 3 و همچنین ایرپادهای 2016 استفاده شده)، H1 به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام تنظیم هدفون با یک آیفون، کارها را برای شما آسان‌تر کند، و این واقعاً مؤثر است.

تنظیم آنها به عنوان یک جفت ایرپاد کار چندان ساده‌ای نیست، زیرا شما باید برای تشخیص آنها توسط آیفون، یک دکمه را فشار دهید، نه این که فقط آنها را به آیفون نزدیک کنید. اما خوشبختانه این هنوز هم یک روند کاملاً بدون تماس است: فشردن یک دکمه و به دنبال آن زدن یک ضربه بر روی صفحه نمایش.

پاوربیتس از طریق بلوتوث متصل می‌شود و می‌تواند با دستگاه‌های غیر اپل نیز جفت شود، هر چند این کار چندان هم ساده نخواهد بود.

در اینجا تشخیص گوش وجود ندارد، بنا بر این می‌توانید پاوربیتس را از گوش خارج کنید و آیفون عملکرد پخش صورت را همچنان ادامه می‌دهد. من این موضوع را فراموش کردم، و متوجه نشدم که چرا ساعت‌ها بعد که در آیفون خود توییتر را نگاه می‌کردم، صدایی وجود نداشت. اما احتمالاً این موضوع فقط بر روی افراد فراموشکاری که به استفاده از ایرپاد عادت کرده‌اند تأثیر خواهد گذاشت.


کیفیت صدای پاوربیتس 2020

پاوربیتس کیفیت صدا و قدرت فوق‌العاده‌ای را ارایه می‌دهد.

روش ما این طور است که همیشه هدفون را به مدت حداقل چند روز آزمایش کنیم، زیرا اغلب طول می‌کشد تا شاخص‌ها نرمال شوند، و در این مورد ثابت شد که زمان در نظر گرفته شده مؤثر بوده است، زیرا قدرتمندی پاوربیتس در دلپذیری و جزئیات در ابتدا محسوس بود اما هنگام مواجهه با ضربه‌های باس قوی که برای ورزش بسیار مهم هستند، کمی کوبنده بودند.

به غیر از این نقص، باس در حال حاضر برگ برنده است. پخش آهنگ One Minute to Midnight (یک دقیقه تا نیمه شب) از Justice یک ضرب حرکتی تا مغز استخوان ایجاد می‌کند (شما هرگز احساس آزردگی نمی‌کنید، اما این چیزی نیست که از داخل گوش‌ها انتظار داشته باشید).

جاز در واقع به خوبی عمل می‌کند: گرم و غنی و بسیار چیزهای دیگر نیز برای لذت بردن وجود دارد. پاوربیتس از عهدهٔ فرکانس متوسط و فرکانس بالای موسیقی کلاسیک آرامبخش نیز برمی‌آید، و در یکی از آثار گلن گولد من توانستم زمزمهٔ نسبتاً ضعیفی را بشنوم که قبلاً متوجه آن نشده بودم. آنها حتی در زمان گوش دادن به پادکست به من این احساس را دادند که صدا را از بلندگوهای داخل اتاق می‌شنوم. اما باز هم باس آن چیزی است که بیشترین تأثیرگذاری را دارد.

حذف نویز

پاوربیتس دارای ویژگی لغو نویز فعال نیست (ANC - فناوری پیشرفته‌ای که در هدفون‌هایی مانند ایرپاد پرو صدای محیط را کنترل می‌کند و برای حذف صدای محیط شکل موج مخالف آن را پخش می‌کند)، اما چفت شدن مناسب گوشی‌ها با داخل گوش آنقدر مناسب هست که شما یک حذف نویز قابل توجه داشته باشید.

این به اندازهٔ ANC مؤثر نیست، اما با بالشتک‌های داخلی گوشی، بخشی از صدای دنیای خارج مسدود خواهد شد. اصلی‌ترین چیزی که در هنگام دویدن متوجه آن بودم صدای باد بود، که به نظر می‌رسید در عایق صدا نفوذ می‌کرد. اما بیشتر نویزهای دیگر (از جمله صدای بچه‌ها در داخل خانه) شنیده نمی‌شد.


عمر باتری پاوربیتس 2020

پاوربیتس 3 دارای 12 ساعت شارژ باتری بود. یکی از ارتقاءهای بزرگ برای این نسل، ادعای 15 ساعته عمر باتری است. این یک پرش بزرگ محسوب می‌شود و در آزمایش ما هم کاملاً تأیید شد.

اولین استفاده از هدفون‌ها 41 دقیقه به طول انجامید و مشاهده کردم که فقط 4 درصد از شارژ باتری مصرف شده است، یعنی از 50 درصد به 46 درصد رسید. این یعنی شارژ کامل بیش از 17 ساعت دوام خواهد آورد.

پس از یک شارژ کامل، و پخش با سطح ولوم مختلف - اما عمدتاً به اندازهٔ کافی ولوم بالا هست که اثر باس سنگین عالی را تولید کند - هدفون 17 ساعت و 27 دقیقه قبل از تسلیم شدن دوام آورد.

آنها با استفاده از یک کابل کوچک (21.5 سانتیمتری) Lightning/USB-A شارژ می‌شوند. این کابل به یک پورت لایتنینگ در قسمت زیرین گوشی سمت راست وصل می‌شود.

بررسی کامل هدفون جدید پاوربیتس 2020: صدای عالی، عمر باتری و ارزش آن

ویژگی Fast Fuel

پاوربیتس مانند مدل‌های قبلی دارای یک ویژگی شارژ سریع به نام Fast Fuel است که برای کسانی طراحی شده که دقایقی قبل از این که خانه را ترک کنند هدفون خود را پیدا می‌کنند. سازندگان ادعا می‌کنند که یک شارژ سریع پنج دقیقه‌ای برای یک ساعت استفاده کافی خواهد بود.

متأسفانه آنها تا این اندازه در آزمایش موفق نبودند: پس یک شارژ پنج دقیقه‌ای (با استفاده از آداپتور 10 وات یک آیپد)، اولین بار 36 دقیقه و بار دوم 46 دقیقه به طول انجامید. در هر صورت، این برای استفادهٔ محدود کافی است.


مشخصات و ویژگی‌های پاوربیتس 2020

گذشته از شارژ سریع Fast Fuel، پاوربیتس 2020 از Audio Sharing (اشتراک‌گذاری صوتی) نیز پشتیبانی می‌کند، یک ویژگی اپل که به شما این امکان را می‌دهد که صدای یکسانی را از یک آیفون به دو مجموعه هدفون منتقل کنید. این با هر تراشهٔ مجهز به H1 یا W1 کار می‌کند، بنا بر این، این یک ارتقاء بر روی پاوربیتس 3 نیست.

به لطف تراشهٔ H1، پاوربیتس 2020 از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند (بالاتر از 4.2 با تراشهٔ W1) و سازندگان ادعا می‌کنند که تأخیر آن 30 درصد کمتر از W1 است. اتصال بی‌سیم به صورت مداوم در آزمایش قابل اطمینان بود. H1 همچنین عملکرد بهتری را برای مکالمه ارایه می‌دهد.

سرانجام، تراشه‌های H1 همچنین به معنی پشتیبانی هدفون از Hey Siri است. گفتن عبارت محرک باعث می‌شود که Siri فعال شود، صدا را متوقف یا شروع به پخش کنید و کارهای سادهٔ مشابه را روی هدفون انجام دهید و همچنین خواندن پیام‌ها و غیره در دستگاه متصل را انجام دهید. همچنین می‌توانید دکمهٔ Beats بر روی هدفون راست را فشار داده و نگه دارید تا کنترل‌های صوتی فعال شوند.


قیمت پاوربیتس 2020

قیمت پاوربیتس اگر مستقیماً از Beats یا از وب سایت اپل خریداری کنید، 129.95 پوند / 149.95 دلار است. قیمت آنها در آمازون هم همین مبلغ است.

همچنین قیمت آن بسیار کمتر از پاوربیتس پرو که 219.95 پوند / 249.95 دلار است می‌باشد، و حتی کمتر از نسل قبلی پاوربیتس که 169.95 پوند / 199.95 دلار بودند.


نتیجه‌گیری

پاوربیتس 2020 یک جفت هدفون بلوتوثی درجه یک است که برای موسیقی با صدای سنگین باس، دوندگان را با صدای دلپذیری همراهی می‌کند. آنها از نظر قیمت هم مناسب هستند.

آنها راحت با گوش شما چفت می‌شوند، و در نتیجه باعث ممانعت از ورود سر و صدا می‌شوند و احتمال کمی وجود دارد که صدا از گوش شما خارج شود. این پاوربیتس توسط دو قلاب گوش و یک کابل گردن که حتی ممکن است بیش از حد باشد، پشتیبانی می‌شود، که گذاشتن و برداشتن هدفون را مشکل می‌کند.

کیفیت صوتی همهٔ انتظارات را برآورده می‌کند و پاوربیتس به ویژه در ارایهٔ کوبش‌های ضروری باس خوب عمل می‌کند، و آهنگ‌های ملایم هم با دلپذیری و جزئیات ارایه می‌شوند.

در نهایت، عمر باتری بسیار عالی است و گر چه شارژ سریع Fast Fuel آنقدر که ما پیش‌بینی می‌کردیم برای ما مؤثر نبود، همچنان یک گزینهٔ مفید برای شرایط اضطراری و سریع است.

همچنین بخوانید:

- تاریخ انتشار، قیمت و مشخصات ایرپاد پرو (AirPod Pro)

- هدفون‌های استودیوپاد اپل: تاریخ عرضه و شایعات قیمت و مشخصات
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
به ندرت پیش می‌آید که یک نفر بتواند تاریخ را رقم بزند؛ اما به این فکر کنید که اگر این اتفاق بیفتد چه خواهد شد. این اتفاق می‌تواند برای شما رخ دهد. این اتفاق باید برای شما رخ دهد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘