روش رفع خطای application is damaged, can’t be used to install macOS

14
فروردین 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
1 نظر 4148 بازدید

روش رفع خطای application is damaged, can’t be used to install macOS 

سافت‌مک: اگر اخیراً سعی در استفاده از برنامهٔ نصب کنندهٔ مک. او. اس داشته‌اید، ممکن است با پیام خطایی مواجه شوید که حاوی چیزی مانند این است:

«This copy of the Install macOS Mojave. app application is damaged, and can’t be used to install macOS.»

«این نسخه از برنامهٔ Install macOS Mojave. app آسیب دیده است و نمی‌توان از آن برای نصب مک. او. اس استفاده کرد. »

این مانع از عملکرد و اجرای نصب کنندهٔ مک. او. اس می‌شود و در واقع باعث می‌شود برنامه‌های نصب کننده غیر قابل استفاده باشند.

دلیل این خطا یک گواهینامهٔ منقضی شده است و چون گواهینامه منقضی شده است، برنامهٔ Install macOS (نصب مک. او. اس) برای Mojave، Sierra، و High Sierra اجرا نخواهد شد. خوشبختانه یک راه حل نسبتاً ساده برای برای مشکل نصب کنندهٔ «آسیب دیده» وجود دارد.


برطرف کردن پیام‌ها خطای Install MacOS Application is Damaged, Can’t be Used to Install MacOS در مورد نصب کننده‌های سیستم عامل مک

ساده‌ترین راه حل برای رفع خطای This copy of the Install macOS. app application is damaged, and can’t be used to install macOS این است که نصب کننده را مجدداً از اپل دانلود کنید که حاوی یک گواهینامهٔ تازه و جدید است که منقضی نشده است. لینک‌های زیر به منابع اپل اشاره دارد که در آنجا می‌توانید نصب کننده‌های به روز شدهٔ مک. او. اس برای Mojave، High Sierra و Sierra را پیدا کرده و دانلود کنید:

- macOS Mojave را از اپل اینجا پیدا خواهید کرد - (لینک مستقیم فروشگاه برنامه)

- macOS High Sierra را از اپل اینجا پیدا خواهید کرد - (لینک مستقیم فروشگاه برنامه)

- macOS Sierra را از اپل اینجا پیدا خواهید کرد

ممکن است پس از دانلود برنامهٔ نصب کنندهٔ جدید (بعلاوهٔ گواهینامهٔ معتبر) نیاز به راه‌اندازی مجدد مک داشته باشید، به خصوص اگر قبلاً نسخه‌ای را راه‌اندازی کرده‌اید که پیام خطای برنامهٔ آسیب دیده را نمایش می‌داده است.

اگر نسخه‌های جدید این برنامه‌های نصب کنندهٔ مک. او. اس را دانلود نکرده باشید، در صورت باز کردن یا استفاده از نصب کنندهٔ مک. او. اس یا حتی یک درایو بوت USB ایجاد شده با یکی از نصب کننده‌های منقضی شده، احتمالاً با چنین پیام‌های خطایی برای هر نسخه مواجه خواهید شد:

«This copy of the Install macOS Mojave. app application is damaged, and can’t be used to install macOS.»

«این نسخه از برنامهٔ Install macOS Mojave. app آسیب دیده است و نمی‌توان از آن برای نصب مک. او. اس استفاده کرد. »

روش رفع خطای application is damaged, can’t be used to install macOS

«This copy of the Install macOS High Sierra. app application is damaged, and can’t be used to install macOS.»

«این نسخه از برنامهٔ Install macOS High Sierra. app آسیب دیده است و نمی‌توان از آن برای نصب مک. او. اس استفاده کرد. »

 

«This copy of the Install macOS Sierra. app application is damaged, and can’t be used to install macOS.»

«این نسخه از برنامهٔ Install macOS Sierra. app آسیب دیده است و نمی‌توان از آن برای نصب مک. او. اس استفاده کرد. »

 

اگر می‌خواهید مشخصات و گواهینامهٔ منقضی شدهٔ خود را مشاهده کنید، می‌توانید اجزای. pkg نصب کنندهٔ مک. او. اس را با ابزاری مانند Suspicious Package و pkgutil بررسی کنید، که می‌تواند گواهینامهٔ منقضی شدهٔ مسبب ایجاد پیام خطا را نمایش دهد:

روش رفع خطای application is damaged, can’t be used to install macOS

در گذشته موارد مشابهی با نصب کننده‌های مختلف مک. او. اس اتفاق افتاده است. گذشته از دانلود مجدد نصب کننده، گزینهٔ عملی دیگری که برخی از کاربران پیرامون این نوع پیام‌های خطای نصب کننده گزارش داده‌اند (و بعضی اوقات در مورد برنامه‌ها نیز عملی است) این است که ساعت مک را به زمان قدیمی‌تری تنظیم کنید (در این حالت، قبل از اکتبر 2019 و قبل از زمانی که گواهینامه منقضی و برنامهٔ نصب کننده غیر قابل استفاده شد)، اما ظاهراً همیشه با برنامهٔ Install MacOS Mojave کار نمی‌کند. همچنین اگر نقشه‌ای برای گسترش دادن، استفاده و بایگانی برنامه‌های نصب کننده برای نسخه‌های مختلف مک. او. اس بر روی سخت‌افزارهای مختلف دارید، تنظیم ساعت همیشه یک راه حل عملی نیست. در عوض، فقط کافیست نسخه‌های جدید Install macOS. app مورد نیاز خود را مجدداً دانلود کرده و آنها را نگه دارید.

بسیاری از کاربران مک دوست دارند بسته‌های نصب کنندهٔ مک. او. اس را برای نسخه‌های قدیمی‌تر نرم‌افزار سیستم حفظ کنند. به عنوان مثال، من مجموعه‌ای از نصب کننده‌های مک. او. اس از جمله Mac OS X Snow Leopard، Mac OS X Mavericks، MacOS High Sierra، macOS Sierra، macOS Mojave و MacOS Catalina را دارم. از این موارد می‌توان برای ساختن نصب کننده‌های بوت USB، بازیابی سیستم، عیب‌یابی، انجام نصب‌های تمیز نسخه‌های مختلف نرم‌افزار سیستم، ارتقاء به نسخه‌های خاص نرم‌افزاری سیستم و انجام بسیاری از اهداف دیگر استفاده کرد. اگر آرشیوی از نصب کننده‌های مشابه دارید، احتمالاً زمان مناسبی برای جایگزین کردن این نصب کننده‌ها با نسخه‌های جدیدی که منقضی نشده است.

آیا شما هم با پیام خطای application is damaged, and can’t be used to install macOS مواجه شده‌اید و این مشکل را با دانلود یک بستهٔ جدید نصب کنندهٔ مک. او. اس برطرف کرده‌اید؟ آیا راه حل دیگری پیدا کرده‌اید؟ تجربهٔ خود در این مورد را در بخش نظرات این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

مطالب مشابه
نظرات کاربران
1 نظر
Saleh Eskandari
2 سال قبل
ساده ترین راه اینه که توی همون محیط اینستالر وارد ترمینال بشی از طریق اون تاریخشو عوض کنی نه اینترنت حروم میشه نه دردسر داره
تیم کوک
بسیار کم پیش می‌آید که شخصی از بدو تولد بینش درونی داشته باشد. این احساس با گذشت زمان قوی و قوی‌تر خواهد شد. بزرگ‌ترین چالش انسان‌ها این است که یاد بگیرند به این احساس گوش بدهند و طبق غریزه عمل کنند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘