روش اتصال یک مک به یک تلویزیون

24
اسفند 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 14 دقیقه
1 نظر 6206 بازدید

روش اتصال یک مک به یک تلویزیون 

آیا می‌خواهید مک خود را به یک تلویزیون متصل کنید تا بتوانید صفحه نمایش مک خود را بر روی تلویزیون داشته باشید تا بتوانید برنامه‌های Netflix، iPlayer یا Apple TV+ را تماشا کنید؟ ما به شما در تشخیص کابل مورد نیاز برای اتصال به تلویزیون از طریق HDMI، Thunderbolt و موارد دیگر کمک خواهیم کرد. بعلاوه به شما نشان خواهیم داد که چگونه محتویات مک خود را با استفاده از یک اپل تی. وی در تلویزیون بی‌سیم (وایرلس) - یا یک ست تلویزیونی AirPlay 2 جدید - پخش کنید.

-----

سافت‌مک: اتصال یک مک به یک تلویزیون ساده‌تر از آن است که فکر می‌کنید. شما می‌توانید با داشتن کابل‌های مناسب، یک اپل تی. وی (Apple TV)، یا یک تلویزیون که با AirPlay کار می‌کند، هر زمان که بخواهید مک خود را بر روی صفحهٔ هر تلویزیونی آینه کنید.

شما می‌توانید از طریق مک خود در تلویزیون خود فیلم پخش کنید، برنامه‌هایی که از سرویس‌های پخشی مانند BBC iPlayer و Apple TV+ جدید اپل می‌گیرید بر روی تلویزیون خود پخش کنید، یا حتی مهارت‌های بازی خود را در صفحه نمایشی بزرگتر نشان دهید. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها به جای پروژکتور از تلویزیون‌هایی با صفحهٔ بزرگ استفاده می‌کنند، بنا بر این، این یک مورد سهل‌الوصول برای کسانی است که باید ارایه‌ای را به نمایش بگذارند.

اتصال یک مک اپل به یک تلویزیون سرراست است، اما روش‌های فنی مختلفی برای انتخاب وجود دارد. این روش‌ها را می‌توان به سه راهبرد اصلی تقسیم کرد:

• استفاده از یک آداپتور و یک کابل برای اتصال مک به یک تلویزیون.
• استفاده از یک اپل تی. وی برای آینه کردن صفحه نمایش مک بر روی یک تلویزیون.
• استفاده از AirPlay 2 برای اتصال به یک تلویزیون که قابلیت AirPlay 2 دارد.

در این مقاله ما به نوبهٔ خود به هر یک از گزینه‌ها خواهیم پرداخت؛ از روش استفاده از اپل تی. وی برای آینه کردن صفحه نمایش مک خود تا طیف وسیعی از آداپتورها و کابل‌هایی که می‌توانید برای وصل کردن مک خود به تلویزیون استفاده کنید. بعلاوهٔ اخباری مبنی بر این که شماری از تولید کنندگان تلویزیون اعلام کرده‌اند که به زودی از AirPlay 2 در ست‌های جدید خود پشتیبانی خواهند کرد، همراه با Roku و Amazon Fire TV که قرار است به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش مک (و آیفون و آیپد) بر روی تلویزیون را حتی از این هم ساده‌تر کنند!

اگر در پخش صدا از مک در تلویزیون مشکلی دارید، این مسئله را در انتهای همین مقاله پوشش داده‌ایم.


روش اتصال مک به تلویزیون با استفاده از اپل تی.وی

لازم نیست از یک کابل برای اتصال مک به تلویزیون استفاده کنید - می‌توانید یک اپل تی. وی را به تلویزیون خود وصل کرده و به صورت بی‌سیم متصل شوید.

اپل تی. وی از طریق HDMI به تلویزیون شما متصل می‌شود و از AirPlay برای اتصال به مک شما استفاده می‌کند. می‌توانید محتوا را از لپتاپ یا دسکتاپ اپل خود بر روی تلویزیون پخش کنید، همچنین می‌توانید از اپل تی. وی برای پخش محتواهای دیگری از وب استفاده کنید.

برای به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش مک یا مک‌بوک خود با استفاده از اپل تی. وی، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. اپل تی. وی خود را به پورت HDMI در پشت تلویزیون خود وصل کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل پورت‌های مک، آیپد و آیفون

2. اطمینان حاصل کنید که اپل تی. وی و مک شما هر دو در یک شبکه وایفای یکسان هستند - برای برقراری اتصال باید هر دو به یک شبکه وایفای متصل شوند (اگر شبکه وایفای وجود نداشته باشد ناامید کننده است!)

3. بر روی آیکون AirPlay در منوی بالای صفحه نمایش کلیک کنید (یک مستطیل همراه با مثلثی در زیر آن).

4. اپل تی. وی خود را در زیرمجموعهٔ AirPlay 2 پیدا کنید - بسته به نحوهٔ تنظیم آن، ممکن است نام اتاقی که در آن قرار دارد به آن داده شده باشد. بر روی آن کلیک کنید.

5. اکنون صفحه نمایش خود را که بر روی تلویزیون آینه شده است را مشاهده خواهید کرد. اگر ترجیح می‌دهید که مثلاً از تلویزیون به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کنید، می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. همچنین می‌توانید وضوع تصویر و سایر تنظیمات را نیز تغییر دهید. اگر می‌خواهید تغییراتی را اعمال کنید، System Preferences (تنظیمات سیستم) را باز کنید.

6. در System Preferences بر روی Displays > Arrangement کرده و Mirror Displays را از انتخاب خارج کنید. این کار باعث می‌شود که هر دو نمایشگر محتویات یکسانی را نمایش ندهند (اگر می‌خواهید آنها یکسان باشند، کادر کنار Mirror Displays را علامت بزنید).

7. همچنین برای آسانتر کردن اعمال تغییرات، می‌توانید کادر کنار گزینه‌های آینه‌ای کردن Show در نوار منو را (در صورت موجود بودن) تیک بزنید. سپس می‌توانید فقط با کلیک کردن بر روی آیکون AirPlay در منو، این تغییرات را انجام دهید.

روش اتصال یک مک به یک تلویزیون

8. اگر دو نمایشگر جداگانه را انتخاب کرده‌اید، باید آنها را به گونه‌ای مرتب کنید که حرکت ماوس بین دو صفحه نمایش کمتر اذیت کننده باشد. باز هم در نمای Displays > Arrangement صفحه نمایش دوم را به سمت پایین یا کنار صفحه نمایش اصلی بکشید، به صورتی که احساس کنید جایگری آن برای شما منطقی است.

روش اتصال یک مک به یک تلویزیون

9. اگر آنچه در صفحه تلویزیون می‌بینید آن قدر که می‌خواهید واضح نیست، می‌توانید تنظیمات بیشتری را انجام دهید. برای این منظور به System Preferences بروید و Mirror Built in Retina Display را انتخاب کنید تا ببینید که آیا این گزینه می‌تواند کمک کند یا نه، و یا این که Mirror [Apple TV name را امتحان کنید که باید بهترین تنظیمات را برای تلویزیون انجام دهد.

10. اکنون می‌توانید محتوایی که می‌خواهید در تلویزیون ظاهر شود را در مک پخش کنید.

11. پس از اتمام، فقط کافیست بر روی آیکون AirPlay کلیک کرده و گزینهٔ Turn AirPlay Off را انتخاب کنید.

ما در مقالهٔ دیگری روش راه‌اندازی اپل تی.وی را توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

 

روش اتصال مک به یک اسمارت تی.وی بدون اپل تی.وی

راهی وجود دارد که می‌توانید بدون استفاده از اپل تی. وی، مک خود را به صورت بی‌سیم به یک اسمارت تی. وی (Smart TV / تلویزیون هوشمند) متصل کنید.

تعدادی از تولید کنندگان از تلویزیون‌های هوشمند جدیدی خبر داده‌اند که از AirPlay 2 پشتیبانی می‌کنند. آنها همچنین برای پشتیبانی از این استاندارد، برخی از تلویزیون‌های فعلی را نیز ارتقاء می‌دهند.

اگر یک Roku یا Amazon Fire TV دارید، می‌توانید به محض دریافت به روز رسانی نرم‌افزاری برای این دستگاه‌ها، از AirPlay 2 برای پخش محتوا از مک بر روی صفحه نمایش تلویزیون استفاده کنید.

اگر یک تلویزیون واجد شرایط یا یک تلویزیون Roku یا Amazon Fire TV دارید، با دنبال کردن دستورالعمل‌های زیر می‌توانید صفحه نمایش مک خود را بر روی تلویزیون مشاهده کنید.

1. تلویزیون یا دستگاه Roku یا Amazon شما و همچنین مک شما، یحتمل باید در یک شبکه وایفای یکسان قرار بگیرند.

2. بر روی آیکون AirPlay در منوی بالای صفحه کلیک کنید (یک مستطیل همراه با مثلثی در زیر آن).

3. تلویزیون / Roku/ Fire خود را در زیرمجموعهٔ AirPlay 2 پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

4. پس از انتخاب، باید صفحه نمایش مک خود را که بر روی تلویزیون آینه می‌شود را مشاهده کنید.

5. اگر می‌خواهید تنظیمات صفحه نمایش را تغییر دهید، مراحل بخش بالا را دنبال کنید.


روش اتصال مک به یک تلویزیون بدون اپل تی.وی

یک روش سومی نیز برای اتصال مک به یک تلویزیون وجود دارد که نیازی به اپل تی. وی یا یک دستگاه یا تلویزیون مجهز به AirPlay 2 ندارد. شما می‌توانید کابلی خریداری کنید که مک شما را به تلویزیون متصل می‌کند. فقط باید بدانید که چه پورتی را در مک خود دارید و چه پورتی را در تلویزیون خود دارید. به هر حال گزینه‌های مختلف را در ادامه توضیح خواهیم داد.

مرحله 1: ببینید مک شما چه نوع اتصالی دارد

مک شما باید یکی از اتصالات زیر را داشته باشد تا بتواند همراه با تلویزیون شما استفاده شود:

HDMI

اگر در مک خود پورت HDMI دارید، گزینهٔ خوبی است زیرا معمولاً در تلویزیون‌های مدرن یافت می‌شود و ویدیو و صدا را از طریق یک کابل انتقال می‌دهد.

روش اتصال یک مک به یک تلویزیون

تمام چیزی که شما نیاز دارید یک کابل HDMI و یکی از مک‌های زیر است که دارای پورت HDMI هستند:

• Mac mini / مک مینی (اواسط 2010) و بعد از آن، (مدل 2018 HDMI 2 را ارایه می‌دهد).
• MacBook Pro / مک‌بوک پرو با نمایشگر Retina (اواسط 2015 تا اوایل 2015).
• Mac Pro / مک پرو (اواخر 2013).

اگر مک شما پورت HDMI ندارد، می‌توانید یک آداپتور خریداری کنید. ما در ادامه نگاهی به این گزینه‌ها خواهیم انداخت.

Thunderbolt

در حال حاضر سه نسل پورت Thunderbolt وجود دارد. دو مورد اول به این صورت است:

روش اتصال یک مک به یک تلویزیون

مک‌های زیر دارای پورت Thunderbolt 2 هستند:

• MacBook Air / مک‌بوک ایر - Thunderbolt 2
• Mac mini / مک مینی - Thunderbolt 2
• Mac Pro / مک پرو - Thunderbolt 2

اگر مک شما دارای پورت Thunderbolt 2 است، می‌توانید از یک آداپتور Thunderbolt یا Mini DisplayPort استفاده کنید، زیرا پورت آنها به همان شکل است.

اپل از سال 2016 پورت‌های Thunderbolt 3 را معرفی کرده است. پورت Thunderbolt 3 (تصویر زیر) به USB Type-C شباهت دارد، بنا بر این می‌توانید از آداپتورهایی که با هر یک از این دو استاندارد کار می‌کنند استفاده کنید.

روش اتصال یک مک به یک تلویزیون

مک‌های زیر دارای پورت Thunderbolt 3 هستند:

• iMac / آی‌مک - از ژوئن 2017
• iMac Pro / آی‌مک پرو
• Mac nini / مک مینی - از اکتبر 2018
• MacBook Pro / مک‌بوک پرو - از اکتبر 2016
• MacBook Air / مک‌بوک ایر - از اکتبر 2018

USB-C

پورت Thunderbolt 3 در مک‌بوک 12 اینچ وجود ندارد، اما پورت USB-C دارد. به همین دلیل در اینجا نیز می‌توانید از USB-C Digital AV Multiport Adapter استفاده کنید.

• 12in MacBook / مک‌بوک 12 اینچ - از سال 2015

Mini DisplayPort

اگر مک شما قدیمی‌تر از موارد ذکر شده در بالا است، احتمالاً دارای یک اتصال DisplayPort باشد. این می‌تواند کمی گیج کننده باشد زیرا Thunderbolt 2 به اندازهٔ پورت DisplayPort به نظر می‌رسد. اما برای اتصال آن به تلویزیون به یک آداپتور Mini DisplayPort to HDMI احتیاج دارید زیرا یک اتصال Thunderbolt کار نخواهد کرد.

تا زمانی که مک شما قدیمی‌تر از سال 2010 نباشد، باید بتوانید از طریق Mini Display Port صدا و تصویر را دریافت کنید. بعضی از مک‌های قدیمی فقط می‌توانند ویدیو را از طریق Mini Display Port ارایه دهند، بنا بر این اگر یک مک قدیمی‌تر از سال 2009 دارید، احتمالاً متوجه خواهید شد که از طریق بلندگوهای تلویزیون صدا دریافت نمی‌کنید. اطلاعات بیشتر در مورد روش دریافت صدا از طریق بلندگوهای تلویزیون در ادامه آمده است.

Micro-DVI port

باز هم باید بگوییم که این پورت احتمالاً فقط در مک‌های خیلی قدیمی‌تر مانند مک‌بوک ایر اصلی وجود دارد. از Mini Display Port کوچکتر است. اپل دیگر این آداپتورها را به فروش نمی‌رساند، اما ممکن است یکی از آنها را در آمازون یا eBay پیدا کنید.

مرحله 2: ببینید تلویزیون شما چه نوع اتصالی دارد

باید ببینید که پورت ورودی تلویزیون شما چیست. اگر یک تلویزیون مدرن باشد، احتمالاً دارای یک درگاه HDMI است - این نوع پورت صوت و تصویر را از مک به تلویزیون شما منتقل می‌کند. اگر تلویزیون شما دارای پورت HDMI باشد، اینگونه خواهد بود:

روش اتصال یک مک به یک تلویزیون

اگر تلویزیون شما قدیمی‌تر باشد، ممکن است یک پورت DVI داشته باشد. اتصالات DVI صوت را منتقل نمی‌کنند، بنا بر این برای این کار به یک راه حل جداگانه نیاز دارید. آنها چیزی شبیه به این دارند:

روش اتصال یک مک به یک تلویزیون

اگر تلویزیون شما واقعاً یک تلویزیون قدیمی است، ممکن است به یک آداپتور کامپوزیت نیاز داشته باشید. ما فکر می‌کنیم بعید به نظر برسد که به دنبال وصل کردن مک خود به چنین صفحه نمایشی باشید، به خصوص این که انتخاب تلویزیون‌های کم هزینه با پورت‌های HDMI آسان است.

مرحله 3: برای وصل کردن تلویزیون و مک خود یک آداپتور بخرید

حالا که می‌دانید مک و تلویزیون شما چه پورت‌هایی را دارند، برای اتصال آنها باید یک آداپتور بخرید. ما در زیر به هر یک از انواع مدل‌های آداپتور نگاهی خواهیم انداخت.

اگر یک تلویزیون آمادهٔ HDMIدار دارید، پس تمام چیزی که نیاز دارید یک کابل HDMI است. شما می‌توانید یک کابل 3 متری HDMI را از Amazon Basics به قیمت 6.49 پوند خریداری کنید. (می‌توانید کابل‌های ارزان‌تر و کوتاه‌تری خریداری کنید، اما در این صورت باید مک را کنار تلویزیون قرار دهید).

گزینه‌های دیگر آداپتور USB-C to HDMI یا Mini DisplayPort to HDMI هستند (چرا که اینها با پورت Thunderbolt کار می‌کنند). ما این گزینه‌ها را در زیر بررسی خواهیم کرد.

آداپتور USB-C به HDMI

اگر مک شما دارای USB-C یا Thunderbolt 3 (که با آداپتورهای USB-C کار می‌کند) است، آداپتورهای مجهز به HDMI زیادی برای اتصال آن به تلویزیون وجود دارد.

اپل یک آداپتور USB-C Digital AV Multiport Adapter به قیمت 75 پوند / 69 دلار ساخته است که به شما این امکان را می‌دهد که مک خود را به یک نمایشگر یا تلویزیون HDMI متصل کنید.

روش اتصال یک مک به یک تلویزیون

اگر به دنبال دستیابی به نتایج یکسانی هستید اما نمی‌خواهید در این مورد زیاد هزینه کنید، Choetech دارای یک آداپتور 16.99 پوندی است که می‌توانید با 22.89 دلار در آمازون ایالات متحده پیدا کنید. این آداپتور می‌تواند مک شما را با کیفیت 4K و با 60 هرتز آینه کند.

وقتی آداپتور را تهیه کردید، وصل کردن آن به مک شما از طریق اتصال USB-C و سپس با استفاده از یک کابل HDMI از آداپتور به تلویزیون شما آسان است. شما باید یک کابل HDMI خریداری کنید، هر چند اگر شما هم مثل ما باشید، احتمالاً یک کابل HDMI در جایی از خانه موجود دارید.

توجه داشته باشید که هر آداپتوری به آرامی باتری مک‌بوک شما را تخلیه می‌کند، بنا بر این مطمئن شوید در هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید آداپتور متصل نباشد.

آداپتور Mini DisplayPort به HDMI

اگر یک مک قدیمی‌تر دارید - به عبارت دیگر، یکی از آنهایی که Thunderbolt 2، Thunderbolt 3، USB-C یا HDMI ندارد - باید یک آداپتور Mini DisplayPort to HDMI خریداری کنید.

اپل علیرغم ساخت کابل‌های مختلف دیگر (مانند Lightning to Digital AV و Mini DisplayPort to VGA) یک آداپتور Mini DisplayPort to HDMI نمی‌سازد. با این حال، گزینه‌های دیگر تولید کنندگان نیز وجود دارد.

یکی از گزینه‌ها آداپتور Belkin 4K Mini DisplayPort to HDMI به قیمت 25.23 پوند است. این کابل به شما این امکان را می‌دهد تا مک خود را به یک HDTV متصل کنید. اما توجه داشته باشید که پشتیبانی صوتی فقط در کامپیوترهای مک‌بوک عرضه شده پس از اواسط سال 2010 وجود دارد. کامپیوترهای قدیمی‌تر مک‌بوک برای صدا به یک کابل جداگانهٔ 3.5 در 3.5 میلیمتر نیاز دارند.

روش اتصال یک مک به یک تلویزیون

همچنین می‌توانید این آداپتور Proxima Direct Mini Displayport to HDMI (4.95 پوند) را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که به یک کابل HDMI نیز احتیاج خواهید داشت. اگر یکی از آنها را ندارید، می‌توانید کابل رسمی Apple HDMI to HDMI (19 پوند) یا یک نام تجاری غیر اپل با قیمت کمی ارزان‌تر 6.49 پوند را تهیه کنید.

روش اتصال یک مک به یک تلویزیون

تمام کاری که انجام می‌دهید این است که آداپتور MiniDisplayPort to HDMI را به اتصال Thunderbolt در مک خود وصل کنید، کابل HDMI را به آداپتور وصل کنید، و در آخر هم کابل HDMI را به تلویزیون وصل کنید.

مرحله 4: تنظیم صوتی خود را سازماندهی کنید

اگر یک تلویزیون HD دارید و مک شما هم دارای یک پورت HDMI است، باید بتوانید از طریق یک کابل صدا را از کامپیوتر خود به تلویزیون ارسال کنید.

اگر مک شما فقط یک Mini DisplayPort (و نه Thunderbolt) یا یک پورت قدیمی‌تر دارد، ممکن است قادر به ارسال صوت به تلویزیون شما نباشد، بنا بر این برای وصل کردن مک و لپتاپ علاوه بر آداپتور اضافه، باید از یک کابل AUX نیز استفاده کنید.

برای بررسی این که آیا مک شما قادر به ارسال صوت بدون کابل جداگانه هست یا نه، می‌توانید بر روی آرم اپل در بالا سمت چپ کلیک کرده، About This Mac > Overview > System Report > Audio (Built In را انتخاب کنید. اگر بتوانید HDMI Output یا HDMI/DisplayPort Output را در این لیست مشاهده کنید، مک شما قادر به ارسال صوت از طریق DisplayPort هست.

برای این که مطمئن شوید تلویزیون شما صدای صوت ارسال شده از مک شما را پخش می‌کند، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. به مسیر System Preferences > Sound > Output بروید.

2. تلویزیون یا سایر بلندگوها را انتخاب کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘