روش مشاهده‌ی اعلان‌ها در یک آیفون قفل شده

11
اسفند 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 909 بازدید

 روش مشاهده‌ی اعلان‌ها در یک آیفون قفل شده

آی. او. اس به شما امکان کنترل خوبی در مورد نحوهٔ نمایش اعلان‌های شما را می‌دهد. ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید از پیام‌هایی که هنگام قفل بودن آیفون شما ظاهر می‌شوند، بیشترین استفاده را ببرید.

-----

سافت‌مک: اعلان‌های (notifications) زیادی وجود دارد که می‌توانید در آیفون دریافت کنید. این می‌تواند پیام‌ها، ایمیل‌ها، به روز رسانی‌های برنامه، یا طیف وسیعی از انواع اطلاعیه‌های دیگر باشد. برنامه‌های مجاز برای ارسال اعلان به شما می‌توانند از طریق Settings کنترل شوند، همچنین می‌توانید آنها را حتی بدون نیاز به باز کردن قفل آیفون خود مشاهده کنید که در این راهنمای سریع ما در مورد روش انجام این کار آورده شده است.


مشاهدهٔ اعلان‌ها در یک آیفون قفل شده

برای این که بتوانید اعلان‌ها را هنگامی که وارد می‌شوند مشاهده کنید، ابتدا باید از فعال بودن چند تنظیم اطمینان حاصل کنید. به مسیر Settings > Notifications > Show Previews بروید، سپس از میان سه گزینهٔ موجود، گزینهٔ Always (همیشه) را انتخاب کنید. این به این معنی است که در هر حالتی که آیفون در آن قرار داشته باشد (قفل شده یا قفل نشده)، نسخهٔ کوتاهی از اعلان به شما ارایه می‌شود.

روش مشاهده‌ی اعلان‌ها در یک آیفون قفل شده

با ماندن در همان صفحه و اسکرول کردن به پایین، برنامه‌های مختلفی را که نصب کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. با ضربه زدن بر روی یکی از آنها، تنظیمات Notification (اعلان) باز می‌شود که در آن می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا آنها فعال باشند یا خیر.

روش مشاهده‌ی اعلان‌ها در یک آیفون قفل شده


استفاده از اعلان‌ها در صفحه قفل

وقتی که در زمان قفل بودن آیفون یک اعلان دریافت می‌کنید، بر روی صفحه یک قفل نمایش داده می‌شود. در اینجا چند گزینه در اختیار دارید. اولین مورد این است که به سادگی بر روی پیام ضربه بزنید و سپس قفل دستگاه خود را باز کنید تا به صورت خودکار به برنامهٔ مربوطه منتقل شوید.

با کشیدن به سمت چپ روی اعلان، سه گزینه نشان داده می‌شود: Manage (مدیریت)، View (مشاهده) و Clear (پاک کردن). Manage به شما این امکان را می‌دهد تا نحوهٔ رفتار اعلان‌ها از آن برنامهٔ خاص را تنظیم کنید. گزینه‌ها عبارت هستند از Deliver Quietly (تحویل بی‌صدا)، که مانع از نمایش اعلان‌ها بر روی صفحهٔ قفل یا ایجاد صدا هنگام ورود اعلان می‌شود (اگر بخواهید اعلان را خصوصی نگه دارید عالی است).

روش مشاهده‌ی اعلان‌ها در یک آیفون قفل شده

همچنین در اینجا امکان Turn Off (خاموش کردن) اعلان‌ها به طور کامل وجود دارد، یا می‌توانید برای کنترل بیشتر به Settings (تنظیمات) بروید.

گزینهٔ View اعلان را در یک پنجرهٔ کوچک باز می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بدون مراجعه به برنامه، به پیام‌ها پاسخ دهید. در حالی که گزینهٔ Clear (پاک کردن) مورد را از مرکز اعلان و صفحه قفل حذف می‌کند.

روش مشاهده‌ی اعلان‌ها در یک آیفون قفل شده


مشاهدهٔ اعلان‌های قدیمی‌تر

بعضی اوقات اگر چندین برنامهٔ پیام‌رسان داشته باشید، به راحتی فراموش می‌کنید که یک اعلان از کجا آمده است. بنا بر این، ممکن است فراخوانی اعلان‌های قدیمی بر روی صفحه قفل مفید باشد. برای انجام این کار، کافیست انگشت خود را بکشید تا پیام‌های قدیمی‌تان ظاهر شوند، حداقل آنهایی که قبلاً به آنها دسترسی نداشته‌اید.


مشاهدهٔ اعلان‌های Group (گروه)

به صورت پیش‌فرض، آیفون شما تمام اعلان‌های دریافت شده را با هم گروه می‌کند. اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید آنها را بر اساس هر برنامه گروه‌بندی کنید.

برای این کار، به مسیر Settings > Notifications بروید تا برنامه‌ای را که در آیفون خود نصب کرده‌اید را انتخاب کنید و بر روی Notification Grouping (گروه‌بندی اعلان) ضربه بزنید. اگر می‌خواهید همهٔ اعلان‌ها به ترتیب زمانی و بدون گروه‌بندی ظاهر شوند، به جای Automatic (خودکار) یا Off (خاموش)، By App (بر اساس برنامه) را انتخاب کنید.

حالا، زمانی که اعلان‌های جدید دریافت می‌کنید (اگر By App را انتخاب کرده باشید) می‌توانید به آن اعلان ضربه بزنید و آیفون شما تمام اعلان‌ها از آن برنامهٔ خاص را نمایش می‌دهد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘