بهترین برنامه‌های مدیتیشن و حضور ذهن برای آیفون و آیپد

11
اسفند 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 10 دقیقه
0 نظر 1810 بازدید

بهترین برنامه‌های مدیتیشن و حضور ذهن برای آیفون و آیپد 

تکنولوژی نباید شما را تنها بگذارد. یکی از این برنامه‌های مدیتیشن (مراقبه) و حضور ذهن عالی در آیفون و آیپد را برای سلامتی و درمان روحی خود امتحان کنید.

-----

سافت‌مک: با توجه به محبوبیت روزافزون یوگا و آگاهی رو به رشد از اهمیت حفظ سلامت روانی مناسب، واقعاً جای تعجب ندارد که در چند سال اخیر شاهد رونق در دسترس بودن برنامه‌های حضور ذهن و مدیتیشن بوده‌ایم.

اگر همهٔ آنچه که راجع به مدیتیشن می‌دانید راهبانی هستند که در سکوت به صورت چهارزانو نشسته‌اند، الف) ممکن است علاقه‌ای نشان ندهید، و ب) شاید تعجب کنید که یک برنامه بر روی این کرهٔ خاکی چگونه می‌تواند کمک حال باشد، اما حقیقت این است که چیزهای زیادی در این مورد وجود دارد.

چه اینها مدیتیشن‌های هدایت شده‌ای همراه با صدا برای گفتگو با شما در مراحل مختلف به منظور ریلکس کردن ذهن شما باشد، یا فقط صداهایی آرامش‌بخش مانند صدای باران یا دریا باشد، برنامه‌های حضور ذهن می‌توانند به شما برای تسهیل در رسیدن به یک حالت مدیتیشن عمیق‌تر کمک کنند.

دوره‌های مقدماتی بسیاری برای کمک به مبتدیان در درک اصول اولیه یا نشست‌های محتوایی برای مقابله با موقعیت‌های خاص یا استرس وجود دارد، و تعدادی از آنها شامل آلارم‌ها و تایمرهای قابل تنظیم هستند تا بتوانند به شما در یادآوری مدیتیشن روزانه کمک کنند.

و اگر می‌خواهید مدیتیشن خود را با چند برنامه تکمیل کنید تا به شما در استرس‌زدایی در طول روز کمک کند، به راهنمای ما در مورد بهترین برنامه‌های کاهش اضطراب نگاهی بیندازید.


Buddhify

بهترین برنامه‌های مدیتیشن و حضور ذهن برای آیفون و آیپد

:: 4.99 دلار

مدیتیشن چیزی بیش از فقط نشستن در آرامش و تلاش برای فکر نکردن در مورد هر چیزی است. بسته به زمان روز، جایی که هستید و این که در حال انجام چه کاری هستید، ممکن است لازم باشد تکنیک‌های مختلفی را امتحان کنید - این که چه چیزی در ریلکس شدن در یک صبح جمعه می‌تواند به شما کمک کند، وقتی که درگیر استرس کار هستید هم همان ترفند را انجام دهید.

برنامهٔ Buddhify این موارد را متوجه هست، و به همین منظور دارای بیش از 80 مدیتیشن تفکیک شده بر اساس مکان، موقعیت و حالت‌های ذهنی است. علاوه بر چند اصول اولیهٔ ثبت شده با عنوان Just Meditation (مدیتیشن فوری)، بخش‌هایی وجود دارد که به مسافرت، تلاش برای خوابیدن، احساس استرس و موارد دیگر اختصاص داده شده است.

می‌خواهید در وان حمام مدیتیشن کنید؟ یک روش برای آن وجود دارد. می‌خواهید در یک پرواز طولانی مدیتیشن کنید؟ یک مورد هم برای آن وجود دارد. مدیتیشن در هنگام آشپزی، مدیتیشن در هنگام کار، مدیتیشن در هنگام راه رفتن، مدیتیشن در هنگام غذا خوردن - همهٔ این موارد پوشش داده شده است.

همهٔ مدیتیشن‌ها دارای راهنما هستند و تقریباً از پنج دقیقه تا 30 دقیقه متغیر هستند، و شامل چندین صدای متفاوت مرد و زن با لهجهٔ آمریکایی و انگلیسی می‌شوند. بنا بر این امیدوارم موارد باب سلیقهٔ خود را پیدا کنید.

بر خلاف اکثر برنامه‌های مدیتیشن، برنامهٔ Buddhify اشتراک ماهانه ندارد یا ترکیبی از آهنگ‌های رایگان و پولی را ارایه نمی‌دهد. در عوض شما به سادگی هزینهٔ آن را در ابتدا پرداخت می‌کنید (4.99 پوند / 4.99 دلار) و به شما امکان دسترسی دائمی به برنامهٔ کامل را می‌دهد.


Smiling Mind

بهترین برنامه‌های مدیتیشن و حضور ذهن برای آیفون و آیپد

:: رایگان

برنامهٔ Smiling Mind به دلایل مختلفی از رقابت خارج است. در مرحلهٔ اول، این برنامه کاملاً رایگان است - این کار توسط یک گروه غیرانتفاعی استرالیایی انجام شده است که هدف آن اضافه کردن حضور ذهن و مدیتیشن به برنامهٔ درسی ملی است، و تمامی مدیتیشن‌های هدایت شدهٔ مختلف، برای استفاده رایگان هستند.

این هدف آموزشی با دومین ویژگی متمایز برنامهٔ Smiling Mind مرتبط است: بسیاری از مدیتیشن‌ها (البته نه همهٔ آنها) به کودکان و نوجوان مربوط می‌شود، همراه با دوره‌های تقسیم شده در محدودهٔ سنی: 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال، 13 تا 15 سال، 16 تا 18 سال، و بزرگسال.

این به این معنی است که برنامهٔ Smiling Mind می‌تواند راهی مناسب برای آشنا کردن فرزندانتان با حضور ذهن از طریق مدیتیشن‌های هدایت شده برای سطح آنها، و با لحن و مضامینی متناسب با سن آنها باشد.

فکر نکنید که این به این معنی است که این برنامه برای بقیهٔ ما مناسب نیست. بخش بزرگسالان برنامه شامل 42 جلسهٔ کار با تکنیک‌های بنیادی، همراه با پوشش دادن موقعیت‌های خاصی مانند تلاش برای خوابیدن یا طرز مواجهه با مشکلات ارتباطی است.

می‌توانید دوره‌هایی را به مجموعهٔ خود اضافه کنید، یا حتی جلسات خاص مورد علاقهٔ خود برای دسترسی سریع را ایجاد کنید، و همچنین برنامه شامل داشبوردی است که پیشرفت شما را دنبال می‌کند. همچنین به شما توصیه می‌شود که قبل و بعد از هر مدیتیشن به یک نظرسنجی سریع در مورد خلق و خوی خود پاسخ دهید، بنا بر این می‌توانید همین امر را نیز ردیابی کنید.

انتخاب مدیتیشن‌ها شاید بسیار جامع نباشد، اما بین طراحی عالی برنامه و قیمت بی‌نظیر آن (رایگان)، Smiling Mind به راحتی توصیه می‌شود.


Mindfulness

بهترین برنامه‌های مدیتیشن و حضور ذهن برای آیفون و آیپد

:: رایگان، همراه با پرداخت حق اشتراک برای نسخهٔ پرمیوم

برنامهٔ Mindfulness هم می‌تواند از نظر محتوا بسیار ناامید کننده باشد و هم یکی از جامع‌ترین پیشنهادهای مدیتیشن در اینجا باشد. همهٔ اینها به این بستگی دارد که آیا شما حاضر به هزینه کردن 54.99 پوند / 59.99 دلار برای یک اشتراک پرمیوم یک ساله هستید یا خیر.

در حالت رایگان، شما پنج راهنمای مدیتیشن مقدماتی مختصر را دریافت می‌کنید تا اصول اولیه را به شما بیاموزد، به همراه یک تایمر مدیتیشن که می‌توانید برای تنظیم جلسات سادهٔ دلخواه خود استفاده کنید. به غیر از تنظیم یادآوری‌های به موقع مدیتیشن برای خودتان، این همهٔ چیزی است که از نسخهٔ رایگان عایدتان می‌شود.

اما اگر حاضر باشید کمی بیشتر هزینه کنید، در اینجا موارد زیادی برای قدر دانستن وجود دارد. بیش از 200 مدیتیشن هدایت شده با طول زمان متفاوت وجود دارد که به موضوعات گسترده‌ای از جمله کاهش استرس، خوابیدن، یا مسائل ارتباطی تقسیم می‌شوند.

هر یک از آنها توسط یک متخصص حضور ذهن ویژه ارایه شده است، بنا بر این می‌توانید با تکنیک‌ها و سبک‌های مورد نظر خود آشنا شوید و حتی دوره‌های طولانی‌تر چند قسمتی را که توسط علاقمندی‌های شما ارایه می‌شود را دنبال کنید.

یکی از بهترین ویژگی‌های دیگر برنامه که برای هر دوی کاربران رایگان و پرمیوم در دسترس است: این برنامه شامل مجموعه‌ای از صداهای آرامش‌بخش، از صدای بارندگی گرفته تا نجوای رودخانه است که می‌توانید در کنار هر مدیتیشن، با یک نوار لغزندهٔ صدا تعادل دلخواه خود بین صدای در حال پخش و سر و صدای پس‌زمینه را تنظیم کنید.


Insight Timer

بهترین برنامه‌های مدیتیشن و حضور ذهن برای آیفون و آیپد

:: رایگان

اگر ترجیح می‌دهید که هزینه‌ای برای راهنمای مدیتیشن خود پرداخت نکنید، برنامهٔ Insight Timer گزینهٔ خوبی است.

با توجه به نام آن، این چیزی غیر از فقط یک تایمر مدیتیشن است (هر چند که همین کار را هم می‌کند)، و کتابخانه‌ای با 5000 مدیتیشن رایگان برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. آنها توسط متخصصان حضور ذهن مختلفی ارایه داده می‌شوند و از لحاظ طول زمان، سبک و کیفیت متفاوت هستند.

این به عنصر اجتماعی Insight Timer کمک می‌کند، زیرا به کاربران توصیه می‌شود پروفایل‌هایی را پر کنند و هر مدیتیشنی که انجام می‌دهند را ارزیابی کنند. کمی عجیب‌تر این که، این برنامه مدیتیشن کننده‌های دیگر در همان نزدیکی شما را به شما نشان می‌دهد، و حتی این که چه کسی همزمان با شما در حال مدیتیشن کردن است، که به نظر ما کمتر اجتماعی و بیشتر شرورانه است.

امکانات دیگر Insight Timer شامل امکان مرتب‌سازی مدیتیشن‌ها بر اساس زبان است. انگلیسی زبانان غیر بومی بدون شک از دسترسی به آهنگ‌ها به زبان‌های دیگر قدردانی خواهند کرد. با این وجود، انتخاب همیشه جامع نیست - اگر به زبان ایسلندی صحبت می‌کنید، بهتر است امیدوار باشید که از تنها جلسهٔ موجود در سرویس لذت ببرید.

اگر ترجیح می‌دهید که یک جلسهٔ کاملاً هدایت شده داشته باشید، برخی از قطعات موسیقی مناجات و مانترا وجود دارند که با مدیتیشن‌های هدایت شده آمیخته شده است.

تنها نکتهٔ منفی این برنامه این است که هیچ راه آسانی برای مرور بر اساس موضوع یا سبک وجود ندارد (هر چند می‌توانید بر اساس طول زمان و زبان آن را فیلتر کنید) بنا بر این یافتن جلسات جدید برای امتحان کردن کمی سخت‌تر خواهد بود.


Omvana

بهترین برنامه‌های مدیتیشن و حضور ذهن برای آیفون و آیپد

:: رایگان، همراه با خریدهای درون برنامه‌ای

Omvana یکی دیگر از برنامه‌های مدیتیشن است که استفاده از آن رایگان است. اما اگر حاضر نیستید کمی هزینه کنید، واقعاً چیز زیادی از آن به دست نخواهید آورد.

هیچ هزینه‌ای برای خود برنامه یا اشتراک آن نمی‌پردازید، اما در عوض یک کتابخانه از مدیتیشن‌های هدایت شدهٔ مختلف که برخی از آنها نیاز به پرداخت هزینه دارد و برخی دیگر رایگان هستند، دارد. می‌توانید جلسات خاصی را به کتابخانهٔ شخصی خود اضافه کنید و آنها را در دستگاه خود دانلود کنید. و زمانی که برای اولین بار برنامه را راه‌اندازی می‌کنید، تعداد اندکی از رایگان‌ها را برای امتحان کردن در اختیار شما قرار می‌دهد.

فروشگاه این برنامه جلسات مختلف را در دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم‌بندی کرده است، همچنین لیست‌های رتبه‌بندی شده‌ای مانند «فروش‌های برتر» و «رایگان‌های برتر» را نیز نشان می‌دهد، بنا بر این یافتن چیز جدیدی برای امتحان کردن به اندازهٔ کافی آسان است. گزینه‌های پرداختی گر چه بسیار گران هستند - هر تک آهنگ از 4 تا 8 دلار متغیر هستند، بنا بر این چندان طولی نخواهد کشید که به فکر پرداخت هزینهٔ اشتراک به برنامه‌های رقیب دیگری که وجود دارند بیفتید.

همچنین چند موسیقی فراگیر وجود دارد، و یک میکسر که به شما امکان می‌دهد یک آهنگ را با یک مدیتیشن جفت کنید و نسبت حجم صدا با آن را متناسب با سلیقهٔ خود تعدیل کنید.

همچنین شایان ذکر است که چند آهنگ هیپنوتیزم نیز در کتابخانه وجود دارد، بنا بر این همه چیز موکداً مدیتیشنی نیست - دسته‌بندی چیزهایی با اسامی کمی مشکوکی مانند Millionaire Mindset (میلیونر ذهن) و Law of Attraction Hypnosis (قانون هیپنوتیزم جذب).


Stop, Breathe & Think

بهترین برنامه‌های مدیتیشن و حضور ذهن برای آیفون و آیپد

:: رایگان، همراه با پرداخت حق اشتراک برای نسخهٔ پرمیوم

همه چیز برنامهٔ Stop, Breathe & Think در مورد جاری کردن احساس شما است و شما را تشویق می‌کند تا وضعیت احساسی فعلی خود را ارزیابی کرده و مدیتیشن‌های هدایت شده‌ای بر اساس حس و حال خود انتخاب کنید.

شما در یک انتخاب بسیار جامع تا پنج احساس را انتخاب می‌کنید (این بسیار ژرفکاوانه‌تر از فقط «غمگین» یا «خوشحال» است) و برنامه بر اساس پاسخ‌های شما انتخابی از مدیتیشن‌هایی با موضوعات متنوعی را ارایه می‌دهد.

اگر از قبل می‌دانید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید - یا این که لازم نمی‌بینید به یک برنامه بگویید چه احساسی دارید - می‌توانید لیست خودتان را از انتخاب آنچه می‌خواهید تهیه کنید.

برنامهٔ اصلی رایگان است، و دارای انتخاب‌های مناسبی از مدیتیشن‌ها می‌باشد، اما می‌توانید با پرداخت حق اشتراک ماهیانهٔ 9.99 پوند (اگر هزینهٔ یک سال را یکجا پرداخت کنید کمتر است) به موارد بیشتری دسترسی داشته باشید.

این برنامه محصول جانبی Tools for Peace است، یک سازمان غیرانتفاعی که به آموزش مدیتیشن و حضور ذهن در نوجوانان اختصاص دارد و 10 درصد از کل درآمد آن به سازمان تعلق می‌گیرد، بنا بر این اگر تصمیم دارید هزینه کنید حداقل می‌دانید که پول شما به خوبی استفاده می‌شود.


Calm

بهترین برنامه‌های مدیتیشن و حضور ذهن برای آیفون و آیپد

:: رایگان، همراه با پرداخت حق اشتراک برای نسخهٔ پرمیوم

Calm یکی دیگر از برنامه‌هایی است که یک سرویس پایه رایگان همراه با یک حق اشتراک برای نسخهٔ پرمیوم ارایه می‌کند، و برای امیدبخشی بیشتر به شما، شما را با گزیده‌ای از رایگان‌ها اغوا می‌کند تا اگر می‌توانید هزینه پرداخت کنید.

اگر نمی‌خواهید هزینه‌ای بپردازید، به یک دورهٔ آموزشی هفت روزه می‌پردازید که شما را با مفاهیم و تکنیک‌های بنیادی آشنا می‌کند.

اگر هزینهٔ اشتراک را بپردازید، به هفت دورهٔ مشابه یا هفت دورهٔ 21 روزه مانند 7 Days of Managing Stress (7 روز مدیریت استرس) یا 7 Days of Self Esteem (7 روز عزت نفس) دسترسی خواهید داشت.

همچنین می‌توانید انواع مختلفی از مدیتیشن‌های هدایت شده را انتخاب کنید، طول زمان را به ترجیح خود تنظیم کنید و هر روز یک Daily Calm (آرامش روزانه) در یک موضوع خاص وجود دارد و شما را تشویق می‌کند تا چیز جدیدی را امتحان کنید.

به صورت پیش‌فرض، این برنامه تمایل آزار دهنده‌ای دارد که هر از چند گاهی شما را با اعلان‌های خود آزار دهد، اما اگر نمی‌خواهید به شما یادآوری کند که مراقبهٔ روزانهٔ خود را انجام دهید، می‌توانید آن را خاموش کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بسیار کم پیش می‌آید که شخصی از بدو تولد بینش درونی داشته باشد. این احساس با گذشت زمان قوی و قوی‌تر خواهد شد. بزرگ‌ترین چالش انسان‌ها این است که یاد بگیرند به این احساس گوش بدهند و طبق غریزه عمل کنند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘