بهترین مرورگر وب برای مک

29
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 14 دقیقه
0 نظر 5911 بازدید

بهترین مرورگر وب برای مک 

به فکر تغییر مرورگر مک خود هستید؟ ما مرورگرهای برتری همچون Safari، Edge Chromium، Chrome، Brave، Vivaldi و موارد دیگری را انتخاب و به شما معرفی می‌کنیم.

-----

سافت‌مک: مرورگر سافاری (Safari) اپل به صورت استاندارد در تمام مکینتاش‌ها وجود دارد و باعث می‌شود ضمن دسترسی به چندین ویژگی سودمند، به اینترنت دسترسی پیدا کنید. اما اگر خواهان تغییر هستید، مرورگرهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید انتخاب کرده و استفاده کنید. این موارد شامل مرورگر اج کرومیوم (Edge Chromium) مایکروسافت، مرورگر کروم (Chrome)، مرورگر فایرفاکس (Firefox)، مرورگر بریو (Brave) و موارد دیگر می‌باشد. در این مقاله بهترین گزینه‌های جایگزین سافاری را گردآوری کرده و توانایی‌های آنها را بررسی می‌کنیم.

 

مرورگر سافاری (Safari)

بهترین مرورگر وب برای مک

:: رایگان

اگر تجربهٔ کامل اپل را می‌خواهید، پس نادیده گرفتن سافاری سخت است. مرورگر سافاری در طی سال‌ها پیشرفت مداوم داشته و نسخهٔ فعلی (سافاری 13) از ویژگی‌های سرعت و بارگذاری سریع برخوردار است.

سافاری 13 در سپتامبر 2019 وارد مکینتاش شد. با کاتالینا ادغام شده است اما می‌توانید آن را در Mojave و High Sierra نیز نصب کنید. ویژگی‌های جدید شامل Dark Mode (حالت تاریک)، یک صفحه شروع به روز شده همراه با پیشنهادات Siri (سایت‌هایی که اغلب بازدید می‌شوند، لینک‌هایی که در Messages ارسال می‌شوند، و صفحات باز شده در سایر دستگاه‌های شما) و یک روش آسان برای فعال کردن حالت تصویر در تصویر (Picture In Picture). یکی دیگر از ویژگی‌های سودمند سافاری این است که اگر بخواهید صفحه‌ای را باز کنید که قبلاً آن را باز کرده‌اید، سافاری به جای مجدداً باز کردن آن صفحه، شما را به برگه‌ای که قبلاً باز شده است هدایت می‌کند. همچنین پیشرفت‌های حریم خصوصی و امنیتی از جمله هشدار دادن برای رمزهای عبور ضعیف نیز وجود دارد.

مثل اکثر مرورگرها، گزینه‌های بوک‌مارک، مرور در برگه‌ها، یک مدیریت رمز عبور و همچنین مرور خصوصی را در آن پیدا خواهید کرد. سافاری در به روز رسانی اخیر با آیکون‌ها (یا favicons) برای هر برگه بهبود یافته است، و وقتی چندین برگهٔ باز دارید، یافتن برگهٔ مورد نظر با یک نگاه را برای شما آسان‌تر می‌کند. حالت خواندن هنوز هم یکی از جواهرات باارزش سافاری است، زیرا هر صفحهٔ وب را به یک مقالهٔ تمیز و عاری از تبلیغات، لینک‌ها و حواس‌پرتی‌های دیگر تبدیل می‌کند تا بتوانید به راحتی آن صفحه را مطالعه کنید.

حفظ حریم خصوصی بخش مهمی از خدمات اپل است، با حضور Intelligent Tracking Protection (حفاظت از ردیابی هوشمند) برای جلوگیری از ارسال تبلیغات بر اساس محتوایی که مشاهده می‌کنید. این مورد با تنظیمات ضد اثر انگشت همراه است که مانع از این می‌شود که سایت‌ها بتوانند پیکربندی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شما را برای پیدا کردن افرادی که آنلاین هستند، مشاهده کنند؛ بعلاوهٔ ویژگی‌های امنیتی که سایت‌هایی را که ممکن است حاوی بدافزار باشند را مسدود می‌کند.

اپل با بهینه‌سازی سافاری برای مک. او. اس، ادعا می‌کند که این مرورگر دارای مزیت سرعت قابل توجهی نسبت به کروم و فایرفاکس است، با در نظر گرفتن این که در هنگام پخش ویدیو، باتری با سرعت کمتری مصرف می‌شود. همچنین یکپارچگی کاملی با Apple Pay دارد، و خریدهای آنلاین از طریق سنسور Touch ID در مک‌های دارای Touchbars یا از طریق آیفون شما را آسان می‌کند.

در شکل فعلی، سافاری از هر زمان دیگری بهتر است، و این قبل از شروع به کاوش در افزونه‌های موجود است که حتی می‌تواند قابلیت‌های آن را بیشتر کند. واقعیت این است که احتمالاً بهترین مرورگر برای مک شما، از قبل بر روی آن نصب شده است.

همچنین راهنماهای دیگر ما در مورد سافاری را مطالعه کنید:

- روش استفاده از ویژگی‌های جدید در سافاری 13

- روش بستن خودکار برگه‌های سافاری در آی. او. اس 13

- ویژگی‌های جدید مرورگر سافاری آیفون و آیپد در آی. او. اس 13

- روش تغییر اندازه متن سافاری در آیفون

- روش دانلود فایل‌ها با استفاده از سافاری در مک

 

مرورگر گوگل کروم (Google Chrome)

بهترین مرورگر وب برای مک

:: رایگان

گوگل کروم بدون هیچ حاشیه‌ای مشهورترین مرورگر دسکتاپ در جهان است، هر چند این شامل کاربران ویندوز نیز می‌شود. این موفقیت چندان هم دور از انتظار نیست، زیرا کروم ابزاری عالی است که دارای یک اکوسیستم کامل پلاگین‌ها و افزونه‌ها است، از مانیتور کردن حفظ حریم خصوصی گرفته تا مواردی که مشکلات دستور زبان شما را برطرف می‌کند.

اگر بخواهید تعداد زیادی برگه را همزمان باز کنید، برگه‌های چندگانه به خوبی توسط کروم اداره می‌شوند، هر چند این امر باعث می‌شود حافظه رم زیادی توسط کروم اشغال شود، اما این در مورد اکثر مرورگرها صدق می‌کند. کروم در استفاده سریع است. صفحات به سرعت نمایش داده می‌شوند و یک تنظیم سراسری برای بزرگنمایی وجود دارد که اگر در سایت‌های جدید با حروف متن کوچکی مواجه شدید، می‌تواند سودمند باشد.

همان طور که از یک عضو یک خانواده انتظار دارید، کروم بدون هیچ زحمتی با برنامه‌های آنلاین گوگل - Drive، Docs، Calendar، Photos و غیره - تماس برقرار می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که آنها را از یک سینی برنامه در نوار منو اجرا کنند. همچنین می‌توانید به لطف مواردی همچون Google Keep از افزونه‌های موجود برای ایجاد یک یادآوری به صورت مستقیم از مرورگر استفاده کنید.

افزونه‌ها (Extensions) چیزی است که کروم را از سایر مرورگرها متمایز می‌کند، با امکان انتخاب از بین تعداد سرسام‌آور بیش از 150.000 افزونه. می‌توانید از افزونه‌های مدیریت رمز عبوری مانند Dashlane استفاده کنید، یا برای چک کردن کوپن تخفیف از افزونهٔ Honey، و از Grammarly برای بهبود نوشتن استفاده کنید، و خیلی موارد.

ذخیره‌سازی رمز عبور ایمن است، و می‌توانید جزئیات پرداخت خود را در کروم نگه دارید تا بتوانید پرداخت‌های آنلاین خود را به آسانی انجام دهید، البته نه از طریق Apple Pay.

گوگل از سطح امنیتی بالایی استفاده می‌کند تا مطمئن شود که شما به سایت‌هایی که حاوی بدافزار هستند دسترسی پیدا نکنید و همچنین هر برگهٔ باز شده را ایزوله می‌کند تا در صورت گرفتار شدن یک برگه به چیزی ناگوار، از سرایت آن به سایر برگه‌ها جلوگیری کند.

با این حال، در حالی که شرکت‌های دیگر در حال اقدام برای جلوگیری از ردیابی آنلاین کاربران هستند، گوگل این امر را به تعویق می‌اندازد، و اعلام کرده است که کوکی‌ها و ردیاب‌های شخص ثالث در کروم را در مدت زمانی حدوداً 2 ساله به تدریج متوقف خواهد کرد.

اج کرومیوم جدید (که در عنوان بعدی در مورد آن بحث خواهیم کرد) مانند کروم به نظر می‌رسد، بنا بر این اگر احساس می‌کنید کروم باید به سمت پدافند ضد ردیابی حرکت کند، پس احتمالاً اج کرومیوم جایگزین خوبی برای شما خواهد بود.

البته این گوگل است که ما داریم در موردش صحبت می‌کنیم. بنا بر این، با استفاده کردن از کروم، اطلاعات خود را، از جمله عادات آنلاین بودن خود را مستقیماً در اختیار این شرکت قرار می‌دهید. بنا بر این قبل از استفاده از آن مطمئن شوید که مشکلی با این قضیه ندارید.

 

مرورگر اج کرومیوم (Edge Chromium)

بهترین مرورگر وب برای مک

:: رایگان

| دانلود مرورگر Edge Chromium |

مرورگر اج مایکروسافت اساساً تکامل یافتهٔ مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) است. از سال 2015 در PCها موجود است و اکنون وارد مک شده است.

خبر مهم در مورد آن این است که مایکروسافت با استفاده از موتور قدرتمند گوگل کروم، اج را دوباره‌سازی کرده است. به همین دلیل نام جدید آن اج کرومیوم است. و هر کسی که در حال حاضر از کروم استفاده می‌کند، اج کرومیوم را آشنا خواهد یافت.

بدون شک این شباهت به کروم بزرگترین نقطه قوت اج است، زیرا ویژگی‌های کروم (از جمله امکان استفاده از افزونه‌های کروم) را با ابزارهای حفظ حریم خصوصی بهبود یافته، از جمله مسدود کردن ردیاب‌ها به صورت پیش‌فرض، ترکیب کرده است. سافاری و سایر مرورگرهای وب نیز این ردیاب‌ها را مسدود می‌کنند، اما کروم هنوز این کار را انجام نمی‌دهد. کروم می‌گوید که قصد دارد طی دو سال آینده این ابزارهای حریم خصوصی را ایجاد کند. در این میان می‌توانیم شاهد تعداد زیادی از کاربران ناامید شده باشیم که به اج مهاجرت می‌کنند.

سایر ویژگی‌های عبارتند از: جستجوی بینگ داخلی و حالت اینترنت اکسپلورر که ممکن است برای باز کردن صفحات وب قدیمی‌تر مفید باشد.

 

مرورگر فایرفاکس (Firefox)

بهترین مرورگر وب برای مک

:: رایگان

| دانلود مروگر Firefox |

یک مرورگر پیشگام دیگر که به تازگی به صورت اساسی دستی به سر و صورت آن کشیده شده است فایرفاکس است. زمانی بود که این مرورگر از بازیگران اصلی در این زمینه بود، اما زمان با مخلوق موزیلا (Mozilla) مهربان نبود و مخصوصاً گوگل کروم یکی از مواردی بوده که کاربران را وسوسه کرده است. این شرم‌آور است، زیرا نسخهٔ جدید فایرفاکس کوانتوم (Quantum Firefox) نرم و چالاک بوده و خود را جایگزین مناسبی برای رقبای بالاتر از خود معرفی کرده است.

موزیلا حریم خصوصی را جدی می‌گیرد (به حدی که یک مرورگر آیفون وجود دارد - Firefox Focus - که تقریباً کاملاً بر اساس همین اصل ساخته شده است) و فایرفاکس کوانتوم دارای ویژگی‌های مختلفی برای ایمن نگه داشتن آنلاین شما است.

Tracking Protection (حفاظت از ردیابی) مانع از دنبال کردن شما توسط وب سایت‌ها در سراسر وب و جمع‌آوری داده‌های شما می‌شود که می‌توانند برای ارایهٔ تبلیغات هدفمند استفاده کنند. همچنین امکان مسدود کردن تبلیغات و اسکریپت را دارد و این شرکت اظهار می‌کند که سرعت بارگذاری صفحات وب را تا 44 درصد سرعت می‌بخشد. هرگونه ترفندی را اجرا کردیم و تجربهٔ ما با برنامه ثابت کرد که مرورگری سریع و قابل اعتماد است.

فایرفاکس همیشه مرورگری بوده است که به شما این امکان را می‌دهد که موارد را شخصی‌سازی کنید، و این در مورد کوانتوم هم صدق می‌کند. تم‌ها و افزونه‌های متنوعی وجود دارد که می‌تواند بخش منوی مرورگر را تزئین کرده یا ویژگی‌های دیگری را اضافه کند. خود نوار منو دارای تعدادی عملکرد است که می‌توانید با کشیدن آیکون‌ها بر روی آن، ایجاد لینک‌های سریع به مواردی مانند لینک‌های ایمیل، ذخیرهٔ صفحهٔ وب در برنامهٔ Pocket فایرفاکس برای مطالعه در زمانی دیگر، یا ارسال صفحات به صورت مستقیم به تلفن شما، به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

افزونه‌های آن ممکن است به اندازهٔ افزونه‌های کروم نباشد، اما افزونه‌های مفیدی برای آن وجود دارد که می‌توانند تجربهٔ کار با فایرفاکس را به روشی که دوست دارید برای شما مهیا کنند.

 

مرورگر اپرا (Opera)

بهترین مرورگر وب برای مک

:: رایگان

| دانلود مرورگر Opera |

اپرا بر اساس کروم ساخته شده است و از لحاظ ویژگی‌ها و عملکرد حس آشنایی به آن می‌بخشد. این به این معنی نیست که این یک کپی از آن با یک نشان متفاوت است، زیرا این مرورگر با طراحی جالب و ابزارهای مفیدی همراه است که آن را به یک مرورگر کاملاً مدرن تبدیل کرده است.

ابتدا ستون سمت چپ صفحه است که شامل میانبرهایی به گزینه‌های مختلف است. در بالای لیست میانبرهای فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ و تلگرام قرار دارد که با استفاده از آنها می‌توانید وارد شده و هنگام مرور وب از آنها استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید مرتباً گوشی خود را برداشته و پیام‌رسان‌ها را چک کنید، بسیار مفید است.

آیکون دیگر My Flow است، یک ویژگی مخصوص اپرا که به کاربران این امکان را می‌دهد تا صفحات وب را مستقیماً به آیفون خود ارسال کنند. همچنین یک بخش خبری وجود دارد که آخرین اخبار را از رسانه‌های مورد علاقهٔ شما جمع‌آوری می‌کند، یک صفحهٔ مدرج سرعت برای سایت‌هایی که عموماً استفاده می‌شوند، و تنظیماتی که پالایش‌های بیشتری را فعال می‌کنند.

اپرا همچنین دارای برخی از ابزارهای حریم خصوصی است که فعالیت در هنگام مرور را آسان‌تر می‌کند، از جملهٔ آنها می‌توان به یک مسدود کنندهٔ تبلیغات داخلی و یک وی. پی. ان رایگان اشاره کرد. مورد دوم برای حفظ امنیت شما در هنگام استفاده از وایفای عمومی بسیار عالی است، حتی اگر انتخاب محل سرور محدود باشد.

به لطف کروم، افزونه‌های زیادی وجود دارد، مواردی برای زیباسازی و شخصی‌سازی. اگر به دنبال مرورگری هستید که نه تنها از حریم خصوصی آنلاین شما محافظت کند، بلکه نیاز به برنامه‌های دیگر بر روی سیستم شما را نیز کاهش دهد، اپرا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

مروگر بریو (Brave)

بهترین مرورگر وب برای مک

:: رایگان

| دانلود مرورگر Brave |

مرورگر بریو در مقایسه با تمام موارد معرفی شده در بالا یک تازه وارد است، و اولین نسخهٔ آن در سال 2016 ارایه شد. از آن زمان توانایی‌های آن روز به روز افزایش یافته است و تمرکز آن بر حذف همهٔ تبلیغات از صفحاتی است که بازدید می‌کنید. از نظر یک مدیر سایت این مسئله می‌تواند مشکل‌ساز باشد، زیرا اکثر سایت‌ها برای پرداخت حقوق نویسندگان و متخصصینی که مطالبی شما مطالعه می‌کنید را تولید می‌کنند، به درآمد از تبلیغات متکی هستند. اما برای مصرف کنندگان، رهایی از تبلیغات مزاحم می‌تواند وب را به مکانی تبدیل کند که بتوانید یک بار دیگر به راحتی در آن نفس بکشید.

مروگر بریو با در اختیار گذاشتن گزینه‌ای برای مشاهدهٔ «تبلیغات با احترام به حریم خصوصی» که کاربر با احترام این درآمد را برای سایت فراهم می‌کند، پا را یک قدم فراتر می‌گذارد. همهٔ اینها از طریق طرح Brave Rewards (پاداش بریو) انجام می‌شود که ایده‌ای خلاقانه است و این امتیاز اضافی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که اندکی سود برای سایت‌هایی که از آنها لذت می‌برند فراهم کنند.

از اینها گذشته، بریو یک مروگر سبک است که محیط وب را سرعت می‌بخشد. شما تنظیمات زیادی را خواهید یافت تا عملکرد آن را به سلیقهٔ خود تغییر دهید، بعلاوه، مجموعهٔ معمول مدیریت رمز عبور، فهرست‌های بوک‌مارک، و برنامه‌های ضمیمهٔ موبایل که می‌توانند پروفایل شما را همگام‌سازی کنند نیز وجود دارد. چه شما از ایدهٔ مسدود کنندهٔ تمامی تبلیغات مرورگر پشتیبانی کنید یا نه، این عقیده وجود دارد که بریو کار خود را به صورت برازنده‌ای انجام می‌دهد.

 

مرورگر ویوالدی (Vivaldi)

بهترین مرورگر وب برای مک

:: رایگان

اگر نام ویوالدی آهنگساز ونیزی قرن هفدهم یا مرورگری به این نام را هنوز نشنیده‌اید، این یک فرصت بسیار خوب است. این نامی است که باید خود را با آن آشنا کنید، زیرا این شرکت توسط جان فون تچنر (Jón von Tetzchner) که در سال 1994 اپرا را تأسیس کرد، شروع به کار کرد.

ویوالدی بر روی دو چیز متمرکز شده است: حریم خصوصی و شخصی‌سازی. بنا بر این اگر می‌خواهید تجربهٔ مرور خود را با ساختن تمام جزئیات کنترل کنید، در نهایت ممکن است این جام مقدس شما شود.

در بطن خود، ویوالدی با استفاده از موتور کرومیوم مشابه گوگل کروم است. این مرورگر مزیت داشتن افزونهٔ Adobe Flash داخلی را به شما می‌دهد و این واقعیت که حتی می‌توانید از افزونه‌های کروم نیز استفاده کنید. آن جایی که متفاوت است، طرز برخورد آن با داده‌های شما است. هنگامی که یک رمز عبور را در مک خود تنظیم می‌کنید، می‌توانید دستگاه‌های خود (در حال حاضر فقط مک. او. اس) را همگام‌سازی کنید و مطمئن باشید که توسط رمزگذاری سراسری (End-to-End encryption) محافظت شده و حتی ویوالدی هم قادر به مشاهدهٔ آن نیست. تبلیغات نامربوطی که شما را ردیابی می‌کنند به صورت پیش‌فرض مسدود شده‌اند و تنظیمات مختلف دیگری نیز وجود دارد تا هرگونه مزاحمت در حریم خصوصی شما را به حداقل برساند.

همچون اپرا، ویوالدی هم یک نوار جانبی دارد که شامل گزینه‌های مختلفی از جمله دانلود، بوک‌مارک، تاریخچه، بعلاوهٔ چند گزینهٔ ابداعی دیگر است. یکی از آنها Notes است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به ترک مرورگر، به سرعت اطلاعاتی را یادداشت کرده و نکته‌برداری کنید. این قابلیت در زمانی که در حال تحقیق در مورد چیزی هستید یا می‌خواهید یک نقل قول را یادداشت کرده و ذخیره کنید، بسیار عالی است.

پنل‌های وب یکی دیگر از ویژگی‌های هوشمندانهٔ مرورگر ویوالدی است، به این ترتیب کاربران می‌توانند نسخه‌های کوچک صفحات وب را که با کلیک بر روی نام پنل آنها قابل دسترسی هستند را تنظیم کنند. این بهترین راه حل برای سرویس‌های پیام‌رسانی همچون توییتر و سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل است به صورتی که با نمای تک ستونهٔ آنها متناسب خواهند بود.

همچنین می‌توانید گزینه‌های دیگری را در نوار پایین صفحه پیدا کنید، از جمله امکان گرفتن یک اسکرین‌شات، تنظیم بزرگنمایی از طریق یک اسلایدر، خاموش کردن تصاویر و ویدیوها در یک صفحه و همچنین لیست کاملی از حالت‌های صفحه که می‌توانید با کلیک کردن یک کادر انتخابی فوراً فعال یا غیرفعال کنید.

این همهٔ توانایی‌های ویوالدی نیست! ویوالدی به شما این امکان را می‌دهد که آیا نوار برگه‌ها در موقعیت افقی سنتی در بالای صفحه ظاهر شود یا آن را به کناره‌ها یا در قسمت پایین منتقل کنید. همچنین می‌توانید یک صفحه را برای نمایش همزمان چندین برگه تقسیم کنید، بنا بر این می‌توانید همزمان بر روی آنها کار کنید.

در ویوالدی چیزهای زیادی برای کشف شدن وجود دارد و با سرعت ثابتی رو به رشد است. این شاید یکی از جدیدترین مرورگرهای موجود باشد، اما ما فکر می‌کنیم این می‌تواند راهی باشد که در نهایت همهٔ آنها پیش خواهند گرفت.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘