روش رفع مشکل آیفونی که مرتباً از شما رمز عبور اپل آیدی می‌خواهد

27
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 10 دقیقه
0 نظر 1576 بازدید

روش رفع مشکل آیفونی که مرتباً از شما رمز عبور اپل آیدی می‌خواهد 

آیا آیفون شما مرتباً از شما درخواست اپل آیدی و رمز عبور می‌کند؟ نگران نباشید، ما راه حل رفع این مشکل را داریم! در اینجا روش متوقف کردن درخواست آیفون شما برای رمز عبور آورده شده است.

-----

سافت‌مک: آیا آیفون شما بارها و بارها رمز عبور اپل آیدی شما را درخواست می‌کند؟ شما تنها نیستید. این یک اشکال شناخته شده است که هرازگاهی به وجود می‌آید. بعضی اوقات به دنبال یک به روز رسانی آی. او. اس، بعضی اوقات به دلیل مشکلات مربوط به آی‌کلود، یا بنا بر یکی از دلایل دیگری که در این مقاله ذکر خواهیم کرد. خوشبختانه رفع مشکل و متوقف کردن کردن آیفون در تکرار درخواست رمز عبور بسیار ساده است. ادامهٔ مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه می‌توانید این مشکل را رفع کنید.

اگر آیفون شما در یک چرخهٔ مداوم از پرسیدن جزئیات ورود و رمز عبور آی‌کلود شما گیر کرده است، حتی بعد از این که رمز عبور خود را وارد کرده‌اید، ما راه حل رفع این مشکل را داریم.

داشتن آیفونی که در این چرخهٔ عجیب ورود به آی‌کلود گیر کرده باشد، می‌تواند بسیار ناامید کننده باشد. خوشبختانه، راه حل در دسترس است. در این راهنما ما راه حل‌های مختلف رفع مشکل را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

راه حل 1: خاموش کرده و مجدداً روشن کنید

هیچ آموزشی بدون این توصیه کامل نخواهد بود: «خاموش کرده و مجدداً روشن کنید». این اغلب بهترین راه حل است، بنا بر این بهترین کار برای شروع است.

روش خاموش کردن (یا ری‌استارت کردن) آیفون (یا آیپد) بستگی به این دارد که شما از چه مدل آیفونی استفاده می‌کنید.

- اگر آیفون شما از Face ID استفاده می‌کند، پس شما دکمهٔ Home را ندارید. در این حالت باید همزمان با دکمهٔ کناری، یکی از دکمه‌های میزان صدا را فشار داده و نگه دارید. در نهایت اسلایدر خاموش کردن ظاهر می‌شود. فقط کافیست آن را از چپ به راست کشیده و صبر کنید تا آیفون خاموش شود. برای روشن کردن آن، مجدداً دکمهٔ کناری را فشار دهید.

- اگر آیفون شما یک دکمهٔ Home دارد، می‌توانید با فشار دادن دکمهٔ کناری تا زمانی که اسلایدر خاموش کردن ظاهر شود، آن را خاموش کنید. آن را از چپ به راست بکشید تا خاموش شود. سپس با فشار دادن دکمهٔ کناری، مجدداً راه‌اندازی کنید.

- در آیفون‌های قدیمی‌تر، دکمه‌ای که باید فشار داده و نگه دارید در بالای گوشی قرار دارد.

روش رفع مشکل آیفونی که مرتباً از شما رمز عبور اپل آیدی می‌خواهد

هنگامی که آیفون دوباره شروع به کار کرد، ممکن است لازم باشد که یک بار رمز عبور آی‌کلود خود را وارد کنید. اما امیدوارم که این مشکل برطرف شده باشد.

اگر به این صورت مشکل برطرف نشد چه؟ ادامه مطلب را بخوانید…

 

راه حل 2: نرم‌افزار خود را به روز رسانی کنید

این ایرادی است که اغلب بعد از به روز رسانی‌های اصلی نرم‌افزار ایجاد می‌شود. اما این نوع مسائل اغلب به سرعت توسط اپل مورد توجه قرار می‌گیرد. بنا بر این، نکتهٔ بعدی که باید بررسی کنید این است که مطمئن شوید در حال اجرای جدیدترین نسخهٔ آی. او. اس هستید.

1. به Settings بروید.

2. سپس General.

3. و بعد از آن Software Update.

4. آیفون شما به روز رسانی‌ها را بررسی کرده و اگر یک به روز رسانی در دسترس باشد، آن را در اینجا مشاهده خواهید کرد. بر روی Download and Install کلیک کنید. لازم است که به وایفای وصل شوید.

 

راه حل 3: برنامه‌های خود را بررسی کرده و به روز رسانی کنید

همچنین ممکن است که یک برنامه باعث ایجاد مشکل شده باشد. شاید یکی از برنامه‌های شما سعی در به روز رسانی داشته باشد، اما قبل از این که بتواند چنین کاری را انجام دهد، به این نیاز دارد که شما وارد آی‌کلود شوید.

1. در این وضعیت App Store (فروشگاه برنامه) را باز کنید.

2. بر روی آیکون بالا سمت راست ضربه بزنید. این شما را به اطلاعات اکانت شما می‌برد که در آنجا می‌توانید جزئیات برنامه‌های خود را پیدا کنید.

3. در آنجا خواهید دید که چه تعداد برنامه باید به روز رسانی شود. با این که در این مورد این فقط یک برنامهٔ به روز رسانی نشده است که مشکل تکرار درخواست ورود به سیستم را ایجاد می‌کند، عاقلانه‌تر است که همهٔ آنها را به روز رسانی کنید. بر روی Update All (به روز رسانی همه) کلیک کنید.

اگر نمی‌خواهید به روز رسانی‌های همهٔ برنامه‌های خود را نصب کنید، برخی از آنها را حذف کنید. می‌توانید برای حذف هر برنامه از لیست ظاهر شده، آن را از راست به چپ بکشید.

 

راه حل 4: FaceTime و iMessage را خاموش کرده و مجدداً روشن کنید

FaceTime و iMessage از طریق اپل آیدی شما اجرا می‌شوند، بنا بر این اگر از آنها خارج شده و مجدداً وارد شوید، به رفع مشکل کمک می‌کند.

1. به Settings بروید.

2. به پایین اسکرول کنید تا به Messages برسید.

3. بر روی اسلایدر کنار iMessage ضربه بزنید تا از حالت روشن به خاموش تغییر وضعیت دهد.

4. دوباره ضربه بزنید تا روشن شود (حالا باید سبز باشد).

همین مراحل را برای FaceTime هم اجرا کنید.

 

راه حل 5: از iCloud خارج شوید

اگر هیچ یک از موارد بالا مشکل آیفون شما را برطرف نکرد، توصیه می‌کنیم از iCloud خارج شوید و مجدداً به آن وارد شوید. مراحل زیر را دنبال کنید (بسته به نسخهٔ آی. او. اس‌ی که دستگاه شما در حال اجرا است، کمی متفاوت است):

1. Settings را باز کنید.

2. بر روی ناحیهٔ نام خود در بالا ضربه بزنید. این شما را به تنظیمات آی‌کلود می‌برد. (در نسخه‌های قدیمی‌تر آی. او. اس، عنوان iCloud وجود داشت).

3. به پایین اسکرول کرده و بر روی Sign Out (خروج) ضربه بزنید.

4. برای خاموش کردن Find My iPhone، رمز عبور اپل آیدی خود را وارد کنید.

روش رفع مشکل آیفونی که مرتباً از شما رمز عبور اپل آیدی می‌خواهد

5. بر روی Turn Off (خاموش کردن) ضربه بزنید.

6. حالا مجدداً وارد (sign in) شوید.

7. توصیه می‌کنیم پس از طی کردن مراحل بالا، مجدداً آیفون خود را ری‌استارت کنید.

راه‌اندازی مجدد iCloud ممکن است مشکل را برطرف کند، اما اگر تأثیری نداشت، پیشنهاد بعدی ما را مطالعه کنید.

 

راه حل 6: بررسی کنید که iCloud در حال کار کردن است

قبل از رفتن به موارد دیگر، پیشنهاد می‌کنیم بررسی کنید که آی‌کلود به صورت صحیح در حال کار کردن باشد. به عنوان مثال ممکن است سرور آی‌کلود اپل از دسترس خارج شده باشد. در مک یا آیفون خود به آدرس https://www.apple.com/uk/support/systemstatus/ رفته و بررسی کنید که همهٔ سرویس‌ها به رنگ سبز و روشن هستند.

اگر مشکلی در آی‌کلود وجود داشت، بهتر است چند ساعتی به اپل فرصت دهید تا آن را رفع کند.

 

راه حل 7: رمز عبور خود را مجدداً تنظیم کنید

اگر هیچ یک از مراحل قبلی مشکل را رفع نکرده است و شما Apple System Status (وضعیت‌های سیستم اپل) را بررسی کرده‌اید، قدم بعدی تغییر رمز عبور اپل آیدی خود است. این کار عذاب‌آور است، اما اغلب مشکل را برطرف می‌کند. تغییر رمز عبور در مک (یا PC ویندوزی) شما بسیار ساده‌تر است.

1. مرورگر وب سافاری را باز کرده و به appleid. apple. com بروید.

2. بر روی Reset your password (تنظیم مجدد رمز عبور) کلیک کنید.

3. اپل آیدی خود را وارد کرده و بر روی Next کلیک کنید.

4. احراز هویت از طریق Email (ایمیل) یا Answer Security Questions (پاسخ به سؤال امنیتی) را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

5. بر روی Reset Password (تنظیم مجدد رمز عبور) در ایمیل، یا Security Questions کلیک کنید.

6. یک رمز عبور جدید در فیلدهای New Password و Confirm Password وارد کنید.

7. بر روی Reset Password کلیک کنید.

حالا سعی کنید رمز عبور جدید را در آیفون خود وارد کنید. این باید توسط آیفون پذیرفته شده و مشکل را برطرف کند.

روش رفع مشکل آیفونی که مرتباً از شما رمز عبور اپل آیدی می‌خواهد

 

راه حل 8: پشتیبان‌گیری و بازیابی

اگر آیفون شما هنوز هم مرتباً درخواست رمز عبور آی‌کلود را می‌کند، و شما ترفندها را اجرا کرده و رمز عبور خود را نیز تغییر داده‌اید، مورد بعدی که باید امتحان کنید، تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان (backup) و بازیابی (restore) آیفون خودتان است.

معمولاً توصیه می‌کنیم با استفاده از آی‌کلود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید، اما به دلیل این که نمی‌توانید در حال حاضر به آی‌کلود اعتماد کنید، باید با یک مک (یا PC) نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید.

برای اتصال آیفون به مک خود به یک کابل USB احتیاج دارید. اگر مک شما USB-C داشته باشد و کابل شما USB-A باشد، این می‌تواند یک مشکل باشد. در این حالت به یک آداپتور نیاز خواهید داشت.

روش پشتیبان‌گیری به سیستم عامل کامپیوتر شما بستگی دارد.

تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از آیفون در کاتالینا

1. آیفون خود را با استفاده از کابل به مک وصل کنید.

2. ممکن است یک پیام Trust This Computer (به این کامپیوتر اعتماد کن) را در آیفون خود مشاهده کنید، کد عبور خود را وارد کنید.

3. Finder را باز کنید.

4. در قسمت Locations آیفون خود را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

5. منتظر بازگذاری اطلاعات باشید. برگهٔ General باید انتخاب شود. به بخش Backups بروید.

6. گزینهٔ Back up all the data on your iPhone to this Mac (از تمام داده‌های آیفون در این مک نسخهٔ پشتیبان تهیه کن) را انتخاب کنید. (توجه داشته باشید که در مک خود به فضای کافی نیاز خواهید داشت).

روش رفع مشکل آیفونی که مرتباً از شما رمز عبور اپل آیدی می‌خواهد

7. بر روی Apply کلیک کنید.

8. برای همگام‌سازی بر روی Sync کلیک کنید.

9. آیفون شما شروع به همگام‌سازی خواهد کرد.

تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان از آیفون در موهاوی یا نسخه‌های قدیمی‌تر (یا بر روی یک PC)

1. آیفون خود را با استفاده از کابل به مک وصل کنید.

2. iTunes را باز کنید.

3. بر روی Devices کلیک کرده و آیفون خود را انتخاب کنید.

4. Summary را انتخاب کنید.

5. در قسمت Backups گزینهٔ This Computer را انتخاب کنید.

6. بر روی Back Up Now کلیک کنید.

صبر کنید تا روند پشتیبان‌گیری انجام شود. پس از اتمام، می‌توانید روند بازیابی آیفون خود را شروع کنید.

بازیابی آیفون در کاتالینا

همچنین برای بازیابی (restore) آیفون خود در کاتالینا نیز باید از Finder استفاده کنید.

1. Finder را باز کرده و به برگهٔ General بروید.

2. بر روی Restore iPhone (بازیابی آیفون) کلیک کنید.

3. از شما سؤال خواهد شد که آیا در ابتدا نیاز است که نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید یا خیر (شما که قبلاً تهیه کرده‌اید).

4. تأیید کنید که همه چیز در آیفون شما باید پاک شود (زمانی که شما یک نسخهٔ پشتیبان دارید!)

اکنون آیفون شما روند بازیابی را شروع می‌کند.

بازیابی آیفون در موهاوی یا نسخه‌های قدیمی‌تر (یا بر روی یک PC)

1. آیفون خود را به مک وصل کنید.

2. در آیفون خود بر روی Settings > iCloud کلیک کنید.

3. بر روی Find My iPhone ضربه بزنید.

4. Find My iPhone را بر روی Off (خاموش) تنظیم کنید.

5. رمز عبور اپل آیدی خود را وارد کرده و بر روی Turn Off (خاموش کردن) ضربه بزنید.

6. به iTunes در مک خود برگشته و بر روی Restore iPhone (بازیابی آیفون) کلیک کنید.

روند بازیابی را دنبال کرده و از نسخهٔ پشتیبانی که خودتان تهیه کرده‌اید استفاده کنید.

آخرین نسخهٔ آی. او. اس را از اپل دانلود کرده و با استفاده از نسخهٔ پشتیبان، آیفون خود را بازیابی کنید. بعد از بازیابی تلفن شما باید دقیقاً مانند گذشته باشد، فقط امیدوارم که مشکل برطرف شده باشد.

 

راه حل 9: ریست و بازگردانی به عنوان جدید

این آخرین و مؤثرترین راه حل ما است. می‌توانید تلفن خود را به تنظیمات کارخانه ریست کنید. این به این معنی است که شما تمام داده‌های خود را از دست می‌دهید (هر چند اگر از آی‌کلود برای همگام‌سازی عکس‌ها استفاده می‌کنید، موسیقی خود را از طریق iTunes Match همگام‌سازی می‌کنید، همهٔ اسناد و اطلاعات خود را از طریق ابر همگام‌سازی می‌کنید، و همهٔ برنامه‌های خود را می‌توانید مجدداً از فروشگاه برنامه به راحتی دانلود کنید، متوجه خواهید شد که انجام این مورد مشکلی نخواهد بود.)

1. به Settings بروید.

2. سپس General.

3. و بعد از آن Reset.

4. گزینهٔ Reset all Settings (ریست کردن تمام تنظیمات) را انتخاب کنید.

با این کار آیفون شما به تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘