روش اضافه کردن اِیرپرینت به چاپگر فاقد اِیرپرینت

24
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 853 بازدید

روش اضافه کردن ایرپرینت به چاپگر فاقد ایرپرینت 

ایرپرینت روشی سودمند است که به شما این امکان را می‌دهد که اسناد را به صورت وایرلس (بی‌سیم) به چاپگرهای سازگار ارسال کنید. در اینجا روش استفاده از چاپگرهای دیگر نیز آورده شده است.

-----

سافت‌مک: در عین حالی که چاپگرهای سازگار با ایرپرینت (AirPrint) مقرون به صرفه‌ای وجود دارد، ممکن است پیش از این مدلی خریداری کرده باشید که از پروتکل چاپ بی‌سیم اپل پشتیبانی نمی‌کند. خوشبختانه، به لطف یک برنامهٔ هوشمند مک به نام handyPrint افزودن ایرپرینت به چاپگر فاقد ایرپرینت سریع، آسان و مقرون به صرفه است.

این برنامه پیش از این با نام AirPrint Activator به بازار عرضه می‌شد. handyPrint با تبدیل یک چاپگر متصل به مک که در شبکهٔ شما مشترک است به یک چاپگر ایرپرینت‌ی عمل می‌کند. پس از پیکربندی، شما قادر خواهید بود تا با استفاده از یک آیفون، آیپد، آیپد لمسی، یا یک مک دیگر، به صورت بی‌سیم پرینت کنید.

 

آنچه شما نیاز دارید

از آنجایی که این راه حل مستلزم اتصال چاپگر شما به صورت دائمی به یک کامپیوتر است، به خصوص برای کاربرانی که دارای یک کامپیوتر دسکتاپ یا یک مک‌بوک هستند در حالت clamshell هستند به خوبی کار می‌کند. در این مقاله، ما handyPrint را با یک چاپگر لیزری Samsung ML-1860 Series پیکربندی می‌کنیم، اما می‌توانید از هر چاپگری که پیش از این ایرپرینت را پشتیبانی نمی‌کرده نیز استفاده کنید.

همچنین شایان ذکر است که handyPrint در حال حاضر نیاز به پرداخت حداقل 5 دلار دارد تا فراتر از دورهٔ آزمایشی 14 روزهٔ خود قابل استفاده باشد (پیش از این AirPrint Activator یک برنامهٔ رایگان بود). با این حال، handyPrint مقرون به صرفه‌ترین برنامه در نوع خود است. همچنین با اطمینان می‌تواند کارهای ورودی چاپی را پردازش کرده و به راحتی پیکربندی می‌شود.

 

استفاده از handyPrint برای افزودن ایرپرینت

برای افزودن ایرپرینت به چاپگر فاقد ایرپرینت، ابتدا به netputing. com مراجعه کرده و handyPrint 5.5. 0 را دانلود کنید. هر چند این نسخه با مک. او. اس موهاوی سازگار است، اما ما متوجه شدیم که handyPrint 5.5. 0 همچنین با مک. او. اس کاتالینای جدید نیز سازگار است.

در مرحلهٔ بعد، فایل handyPrint. dmg را در پوشهٔ Downloads پیدا کرده و آن را باز کنید، سپس برنامهٔ handyPrint را به پوشهٔ Applications خود بکشید. پس از انجام این کار، می‌توانید دیسک ایمیج handyPrint را از برنامهٔ Finder بیرون بیاورید (eject).

روش اضافه کردن ایرپرینت به چاپگر فاقد ایرپرینت

پس از کپی کردن handyPrint در کامپیوتر خود، Finder را اجرا کرده، Applications را انتخاب کرده و بر روی آیکون handyPrint دو بار کلیک کنید. اگر مک شما از شما سؤال کرد که آیا می‌خواهید handyPrint را باز کنید زیرا این برنامه از اینترنت دانلود شده است، ادامه بدهید و Open را انتخاب کنید.

اگر چاپگری به مک شما متصل است و روشن باشد، باید ببینید که این چاپگر در برنامهٔ handyPrint ظاهر می‌شود. برای افزودن قابلیت ایرپرینت به چاپگر خود، کافی است دکمهٔ کشویی در سمت چپ handyPrint را به وضعیت On (روشن) تغییر دهید. بسته به تنظیمات امنیتی شما، ممکن است از شما سؤال شود که آیا می‌خواهید handyPrint اتصالات شبکه ورودی را بپذیرد یا خیر. اگر چنین پیامی را دیدید، Allow (اجازه دادن) را انتخاب کنید.

روش اضافه کردن ایرپرینت به چاپگر فاقد ایرپرینت

این تمام کاری بود که باید انجام می‌دادید. اکنون چاپگر سیمی شما باید به عنوان یک چاپگر ایرپرینت در دستگاه‌های آی. او. اس و مک. او. اس شما ظاهر شود.

برای آزمایش این که آیا به درستی عمل می‌کند، یک عکس یا یک سند را در آیفون خود پیدا کنید، منوی Share (اشتراک‌گذاری) را اجرا کرده و Print (چاپ) را انتخاب کنید. گزینهٔ Select Printer (انتخاب چاپگر) را انتخاب کرده و سپس می‌توانید با استفاده از چاپگر سیمی که اخیراً با handyPrint پیکربندی کرده‌اید، به صورت بی‌سیم پرینت کنید!

روش اضافه کردن ایرپرینت به چاپگر فاقد ایرپرینت

فراموش نکنید که برای این که این راه حل عملی باشد، چاپگر شما باید روشن و به یک مک متصل باشد و همهٔ دستگاه‌های شما باید به یک شبکهٔ وایرلس (بی‌سیم) مشترک متصل باشند. با این حال، باید بدانید که AirPrint با استفاده از handyPrint حتی در هنگام خواب مک هم کار می‌کند، مشروط بر این که چاپگر شما متصل و روشن باشد.

شما می‌توانید handyPrint را به مدت 14 روز به صورت رایگان امتحان کنید. پس از آن به حداقل 5 دلار برای دسترسی به مجوز استفادهٔ کامل از برنامه نیاز است. برای پیکربندی یک مجوز، یا بررسی وضعیت برنامه و دسترسی به تنظیمات آن، بر روی آیکون handyPrint که در نوار منوی مک شما قرار دارد کلیک کنید.

روش اضافه کردن ایرپرینت به چاپگر فاقد ایرپرینت

برای دریافت راهنمایی بیشتر مقالهٔ دیگر ما با عنوان روش پرینت کردن به صورت وایرلس از آیپد و آیفون را مطالعه کنید.
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
برنده شدن هرگز به معنای بهترین بودن نیست.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘