روش استفاده از Workflow برای خودکارسازی کارها در آیفون

22
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 1094 بازدید

 روش استفاده از Workflow برای خودکارسازی کارها در آیفون

اپل برنامهٔ Workflow (جریان کار) خود را به صورت رایگان در فروشگاه برنامه قرار داده است، این به این معنی است که اکنون می‌توانید به راحتی جریان کارهای روزانهٔ خود را بر روی آیفون خود به صورت خودکار انجام دهید و در وقت باارزش خود صرفه‌جویی کنید. در اینجا ما به شما نشان خواهیم داد که Workflow چیست و روش استفاده از آن چگونه است.

-----

سافت‌مک: کارهای زیادی وجود دارد که هر روزه در آیفون خود تکرار می‌کنیم: از بررسی اخبار در وب سایت‌های مورد علاقه‌مان گرفته تا ارسال پیامک به کسی که دوستش داریم مبنی بر این که چه زمانی از محل کار به خانه مراجعه خواهیم کرد. اکنون به لطف برنامهٔ Workflow این کارها می‌توانند به صورت خودکار انجام شوند، بنا بر این فقط یک تک ضربه طول می‌کشد تا کارهای مورد نظر اتفاق بیفتند. در این آموزش کوتاه به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از Workflow برای خودکارسازی کارها در آیفون، می‌توانید از هدر رفتن وقت خود جلوگیری کنید.

 

Workflow چیست؟

برنامهٔ Workflow پیش از این نیز وجود داشته است، اما اخیراً توسط اپل خریداری شد و به صورت رایگان در فروشگاه برنامه (App Store) عرضه شد. در حقیقت این یک ابزار مفید است که به شما این امکان را می‌دهد تا یک مجموعه عمل را در یک عمل مجتمع کنید.

این ممکن است شبیه برنامه‌نویسی به نظر برسد، و به نوعی هم چنین است، اما در اینجا نیازی به تایپ کردن فرامین برنامه‌نویسی یا یاد گرفتن اصطلاحات مخصوص نیست. در عوض این یک رابط کاربری کشیدن و رها کردن است که باعث می‌شود خودکارسازی‌های کوچک با هم مجتمع شوند و به سرعت شما را از انجام کارهایی خلاص کنند که در غیر این صورت مجبور بودید هر روز وقت خود را صرف انجام آنها کنید.

این کارها لازم نیست بزرگ یا پیچیده باشند. آنها می‌توانند فقط شامل توئیت کردن آهنگی که در حال حاضر در Apple Music گوش می‌دهید، یا دیدن این که رفتن به جلساتی که در آن روز برنامه‌ریزی کرده‌اید چقدر طول خواهد کشید، باشند. هدف این است که انجام این فرآیندهایی که به کرات استفاده می‌شوند را برای شما ساده‌تر کرده و باعث صرفه‌جویی در وقت شما برای رسیدگی به سایر کارهای ضروری شود.

 

یک Workflow در واقع چگونه عمل می‌کند؟

وقتی چند وظیفهٔ خودکار را در کنار هم قرار دهید، به آن یک Workflow گفته می‌شود. مجموعه‌ای از کارهای روزمرهٔ کوچک و مرحله به مرحله که معمولاً یک رشته از خواسته‌ها را به انجام می‌رسانند. احتمالاً بهترین راه برای دیدن این که چگونه یک Workflow را در کنار هم قرار می‌دهید این است که به یکی از نمونه‌های زیادی که همراه با برنامه است نگاهی بیندازید.

برای شروع لازم است که سری به فروشگاه برنامه بزنید و خود Workflow را دانلود کنید. پس از نصب، آن را اجرا کرده و چند ثانیه وقت بگذارید و توضیحات مقدماتی در مورد روش استفاده از برنامه را مطالعه کنید.

روش استفاده از Workflow برای خودکارسازی کارها در آیفون

پس از به پایان رسیدن این موارد، به صفحهٔ اصلی Workflow خواهید رسید که تمام مواردی که ایجاد می‌کنید در آن ذخیره خواهد شد.

در بالای صفحه گزینه‌هایی برای My Workflows و Gallery مشاهده خواهید کرد. بر روی Gallery ضربه بزنید تا به مجموعه‌ای از Workflowهای موجود برای شروع کار دسترسی پیدا کنید. درست مانند فروشگاه آی‌تیونز و فروشگاه برنامه، این قسمت به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است. در زمان نوشتن این مقاله شامل Apple Music Workflows، Essentials، Quick Shortcuts، Morning routine، Stay Healthy، و چندین مجموعهٔ دیگر است. موردی را که برای شما مفید است پیدا کنید، بر روی آن ضربه بزنید، سپس بر روی دکمهٔ Get Workflow ضربه بزنید.

روش استفاده از Workflow برای خودکارسازی کارها در آیفون

با انتخاب گزینهٔ بالای صفحه، به قسمت My Workflows برگردید و موردی که انتخاب کرده‌اید را باید در اینجا مشاهده کنید.

اگر می‌خواهید Workflowی مورد نظر را اجرا کنید، بر روی آن دو بار ضربه بزنید و سپس بر روی دکمهٔ Play در بالای صفحه ضربه بزنید. بسته به نوع Workflowیی که انتخاب کرده‌اید، یا شروع کرده و بلافاصله همهٔ کارها را انجام خواهد داد، یا قبل از به انجام رساندن وظایف از شما می‌خواهد که عناصر دیگری را انتخاب کنید - مانند این که می‌خواهید عناوین کدام سایت خبری را دریافت کنید.

 

ببینید یک Workflow چگونه در کنار هم قرار می‌گیرد

همهٔ این موارد خوب و سودمند هستند، اما قدرت واقعی Workflow از خودکارسازی شخصی ناشی می‌شود. برای دیدن روش عملکرد آنها در کنار یکدیگر، بر روی Workflowی موجود که انتخاب کرده‌اید ضربه بزنید تا به لیست دستوراتی که برای انجام وظیفهٔ اختصاص داده شده استفاده می‌شود منتقل شوید. اینها به ترتیب از بالا به پایین اجرا می‌شوند، بنا بر این می‌توانید روش عملکرد Workflow را دنبال کنید.

ما Laundry Timer Workflow را انتخاب می‌کنیم، که یک نمونهٔ اولیه است و به شما این امکان را می‌دهد که یک تایمر را تنظیم کنید تا بعد از به اتمام رسیدم زمان موردنظر یک یادآوری برای شما ارسال شود. اگر فرامین را دنبال کنید، خواهید دید که آنها در کادرهای مجزا ظاهر می‌شوند، و این به این دلیل است که همهٔ آنها از یک فهرست انتخاب شده و مانند یک نسخهٔ دیجیتال لگو در کنار هم قرار گرفته‌اند.

روش استفاده از Workflow برای خودکارسازی کارها در آیفون

در Laundry Timer (تایمر لباسشویی) ما، مشاهده می‌کنید که اولین کاری که Workflow انجام می‌دهد، Ask for Input (سؤال برای ورودی) است، با این سؤال که چند دقیقه برای laundry (لباسشویی) در نظر گرفته شود؟ در زیرمجموعهٔ آن فیلدی برای Default Answer (پاسخ پیش‌فرض) وجود دارد که ممکن است خالی مانده باشد، زیرا طول تایمر به آنچه در حال شستشو هستید یا چرخه‌ای که استفاده می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. قسمت Input Type بر روی Number تنظیم شده است، زیرا فقط چند دقیقه را در آن وارد می‌کنید، و در انتها گزینه‌ای وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید از دستورات دیکته شده به Apple Watch استفاده کنید.

کادر بعدی Date (تاریخ) است، که تنظیم شده است تا از امروز استفاده کند، بنا بر این Workflow می‌تواند یک ورودی به Reminders (یادآوری‌ها) ی شما اضافه کند. این با کادر دیگری با عنوان Adjust Date همراه است که مقدار آن را از کادر Ask for Input (مدت زمانی که می‌خواهید تایمر را برای اجرای آن استفاده کنید) اضافه می‌کند و آن را در Minutes مجدداً برای Reminders نمایش می‌دهد.

آخرین کادر Add New Reminder (افزودن یادآور جدید) است، جایی که Workflow پس از اتمام تایمر، اطلاعات را به لیست Reminder شما ارسال می‌کند، و به شما اطلاع می‌دهد که حالا می‌توانید ماشین لباسشویی را تخلیه کنید. بر روی دکمهٔ Grant Access ضربه بزنید تا Workflow بتواند در Reminders شما ظاهر شود؛ البته اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید.

در ابتدا همهٔ اینها ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما بعد از مشاهده کردن چندین Workflow مختلف، باید به درک بهتری از چگونگی چیدمان خودکارسازی برسید. البته شما فقط می‌توانید از آنهایی که قبلاً ایجاد شده‌اند استفاده کنید، و تعداد زیادی از آنها هم وجود دارد، اما اگر ترجیح می‌دهید با آن دست و پنجه نرم کنید، Workflow از لطف شما بسیار ممنون خواهد شد.

 

Workflowی خود را ایجاد کنید

از نظر منطقی ایجاد یک Workflow آسان است، اما ناچار به کمی درگیر شدن با آزمایش و خطا خواهید شد. اولین و مهم‌ترین قدم این است که تصوری واضح از چیزی که می‌خواهید خودکار کنید در ذهن خود داشته باشید.

پس از تصمیم‌گیری در مورد این موضوع، ارزش آن را دارد که چندین بار آن روند را طی کنید، و مراحلی که معمولاً برای دستیابی به آن برمی‌دارید را یادداشت کنید. با مرتب کردن نتایج، اکنون می‌توانید سعی کنید آن را در یک Workflow قرار دهید. برای شروع فرآیند، بر روی گزینهٔ Create Workflow در صفحهٔ اصلی ضربه بزنید.

از شما سؤال می‌شود که تصمیم دارید چه نوع Workflowیی را ایجاد کنید. سه نوع Workflow وجود دارد: Normal، Today Widget، و Action Extensions. گزینهٔ نرمال یک Workflow که شما از درون برنامه اجرا می‌کنید را ایجاد می‌کند. یک Today Widget در قسمت Notifications ظاهر می‌شود، در حالی که Action Extensions از صفحهٔ iOS Share در دسترس خواهد بود (گزینه‌های مختلفی که هنگام ضربه زدن بر روی دکمهٔ Share ظاهر می‌شوند).

فعلاً Normal را انتخاب کنید. هنگامی که بر روی گزینه ضربه بزنید، چیزی به جز های‌لایت شدن آن اتفاق نمی‌افتد. برای شروع کار، باید انگشت خود را به سمت راست بکشید، و تمام دستوراتی را که در دسترس شما است را باز می‌کند. برای افزودن این موارد به Workflow به سادگی ضربه بزنید و نگه دارید، سپس آنها را به سمت راست بکشید.

روش استفاده از Workflow برای خودکارسازی کارها در آیفون

Workflowی خود را به آرامی بسازید و به زودی یک راه حل خودکار خواهید داشت که متناسب با نیازهای شما باشد.

به عنوان نمونه، ما فرمان Take Photo (عکس گرفتن) را اضافه کرده و به دنبال آن Post to Instagram (ارسال به اینستاگرام) را اضافه کردیم. حالا زمانی که ما این Workflow را انتخاب می‌کنیم، برنامهٔ Camera باز می‌شود، ما طبق معمول یک عکس می‌گیریم، سپس تصویر به اینستاگرام ارسال می‌شود، جایی که می‌توانیم فیلترها را به آن اعمال کنیم. و همهٔ این کارها بدون اجرای هیچکدام از برنامه‌های خودمان اجرا می‌شود.

با خلاقیت‌های خود تجربه کنید، و بعد از افزایش اعتماد به نفس، پیچیدگی‌های بیشتری را اضافه کنید. در صفحهٔ Create Workflow یک آموزش گام به گام نیز وجود دارد که می‌توانید آن را امتحان کرده و این روند را طی کنید. ارزش این را دارد که کمی هم برای آن وقت بگذارید.

در اینجا نگاهی گذرا به دنیای متهورانهٔ Workflow انداختیم. این یک برنامهٔ بسیار مفید برای آیفون شما و یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به کارهای تکراری شما است، فقط در صورتی که بتوانید برای شروع کار در ابتدا کمی وقت صرف کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘