روش ساخت یک وب سایت در مک

13
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 2530 بازدید

روش ساخت یک وب سایت در مک 

آیا می‌خواهید وب سایت شخصی خودتان را بسازید؟ در این مقاله، ما چگونگی ساخت یک وب سایت در مک را بررسی خواهیم کرد، از جمله بهترین ابزارها برای میزبانی، گزینه‌های سازندهٔ وب سایت مک، نرم‌افزار طراحی وب، روش دریافت نام دامنه و سایر مواردی که لازم است بدانید.

-----

سافت‌مک: ساختن وب سایت شخصی خودتان می‌تواند مانند یک کار دلهره‌آور به نظر برسد، اما، بسته به نوع وب سایتی که می‌خواهید بسازید، احتمالاً ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. در اینجا، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید با استفاده از مک یک وب سایت درست کنید.

این مقاله به شما کمک می‌کند تا با ایجاد یک وب سایت ساده همراه با ثبت دامنهٔ شخصی خود (مانند www. softmac. ir) بتوانید از آن برای انتشار مقالات خود و سایر اطلاعات استفاده کنید.

 

آنچه برای ساخت یک وب سایت نیاز دارید

اگر می‌خواهید یک وب سایت بسازید، در اینجا مواردی وجود دارد که ابتدا باید در مورد آنها فکر کنید:

• فراهم کردن هاست برای وب سایت خود.
• خرید یک دامنهٔ اختصاصی برای وب سایت خود.
• طراحی و ساخت وب سایت خود.

البته این فقط برای شروع کار است، و ساختن یک سایت شامل مواردی بیشتر از آنچه که ما می‌توانیم در اینجا پوشش دهیم است. اما متوجه خواهید شد که این مقاله شما را در مسیر صحیح قرار خواهد داد و در انتها شما با یک وب سایت ساده که می‌توانید آن را در آینده توسعه دهید این مقاله را به اتمام خواهید رساند.

 

هاست وب سایت شما

برای این که وب سایت شما به مردم سراسر جهان نمایش داده شود، باید وب سایت شما بر روی یک سرور میزبانی شود.

ساده‌ترین راه برای میزبانی وب سایت شما اجاره کردن فضا بر روی یک سرور است. این کار یک هزینهٔ ماهانه برای شما خواهد داشت، اما بسیاری از آنها ویژگی‌های اضافی مانند راه‌حل‌های پست الکترونیک و پشتیبانی نیز ارایه می‌دهند.

شرکت‌های هاستینگ بسیاری وجود دارند که باید مورد عملکرد آنها تحقیقات کرده و از بین آنها یکی را بر اساس نیازهای خود برای سایت خودتان انتخاب کنید.

 

روش دریافت نام دامنه برای وب سایت خود

هنگامی که شما یک سرویس میزبانی (هاستینگ) را انتخاب کرده و به آن وارد می‌شوید، بخش کوچکی از وب را که آدرس آی. پی (Internet Protocol = IP) خودش را دارد خریداری کرده‌اید. آدرس آی. پی مجموعه‌ای از چهار دسته اعداد است که نقطه (مانند 123.123. 12.32) از هم جدا شده است. وارد کردن این آدرس آی. پی در یک مرورگر وب، آن را از طریق اینترنت به سرور هدایت کرده و وب سایت مرتبط با آن را باز می‌کند.

بدیهی است که هیچکس این آدرس آی. پی را به خاطر نخواهد سپرد، بنا بر این باید نام کاربرپسندتری مانند softmac. ir یا هر نامی که دوست دارید انتخاب کنید. این نام کاربرپسند دامنه نامیده می‌شود (که در انتها می‌تواند به نقطه/دات ir یا com یا net و موارد دیگری منتهی شود).

شما این کار را با بررسی نام و دامنهٔ مورد نظر خود در سایت ثبت دامنه انجام می‌دهید. اگر نام مورد نظر شما در دسترس باشد، می‌توانید آن را برای یک یا چند سال اجاره کرده و آن را به آدرس آی. پی خود لینک دهید. حالا هر زمان شخصی آنلاین شده و دامنهٔ شما را وارد می‌کند، آن شخص به آدرس آی. پی شما که به وب سایت شما لینک شده هدایت می‌شود.

برای ثبت دامنه می‌توانید به نمایندگی‌های ثبت دامنه مراجعه کرده و دامنهٔ مورد نظر خود را ثبت کنید. بسیاری از شرکت‌های هاستینگ خدمات ثبت دامنهٔ شما را نیز انجام می‌دهند.

 

روش طراحی یک وب سایت در مک

روش ساخت یک وب سایت در مک

پس از خرید هاست و ثبت یک نام دامنه، زمان آن رسیده است که وب سایت خود را طراحی کنید. راه‌های زیادی برای انجام این امر وجود دارد که در ابتدایی‌ترین وب سایت‌ها با استفاده از مجموع اسناد HTML، اسناد CSS (برای طرح و چیدمان) و فایل‌های تصویری استفاده می‌شود. یادگیری HTML و CSS به هیچ وجه دشوار نیست و اگر قصد دارید وارد کار طراحی وب شوید، یادگیری اولیهٔ HTML فکر خوبی است.

اگر تصمیم دارید این مسیر را پیش بگیرید، توصیه می‌کنیم دوره‌های آموزشی HTML و CSS را بگذرانید. با این حال، اکثر افراد کد نویسی یک وب سایت را به صورت دستی انجام می‌دهند و از یک برنامه برای طراحی سایت استفاده می‌کنند و یا از یک سیستم مدیریت محتوای آنلاین Content Management System = CMS مانند وردپرس (WordPress) استفاده می‌کنند.

ما فکر می‌کنیم راه‌اندازی یک سایت وردپرس بهترین راه برای ساخت یک وب سایت است که می‌توانید به صورت مرتب مقالات خود را به آن اضافه کنید. وردپرس را می‌توانید از وب سایت WordPress. org دانلود کنید. این با وب سایت WordPress. com متفاوت است. WordPress. com برای ایجاد صفحه‌های شخصی‌ای استفاده می‌شود که به WordPress. com ختم می‌شوند (مانند mysite. wordpress. com)، در حالی که از WordPress. org برای دانلود کامل سیستم وردپرس و نصب آن در سایت خودتان استفاده می‌شود.

سپس می‌توانید برای طراحی سایت خود از قالب‌های آمادهٔ خود وردپرس استفاده کنید، یا در گوگل قالب‌های وردپرس را جستجو کنید تا هزاران قالب آماده و رایگان برای سایت خود پیدا کنید. روند طراحی صفحات و محتوای سایت شما بسته به موضوعی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود، اما راهنماهای زیادی در وب وجود دارد تا به شما در یافتن راه خود کمک کنند.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
باور کنید که ما همه محدود به چیزی نیستیم، تنها به ما خودمان محدود می‌شویم.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘