بهترین نرم‌افزارهای تورنت برای مک

10
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 2732 بازدید

بهترین نرم‌افزارهای تورنت برای مک 

تورنت‌ها روشی عالی برای دانلود فایل‌های بزرگ از وب هستند. در این مقاله انتخاب‌های ما از بهترین برنامه‌های مک. او. اس که برای انجام این کار نیاز دارید، آورده شده است.

-----

سافت‌مک: تعداد زیادی از کلاینت‌های مختلف مک. او. اس برای دانلود تورنت (Torrent) وجود دارند و هر ساله نرم‌افزار جدیدی منتشر می‌شود. اما بهترین نرم‌افزار تورنت مک برای شما کدام است؟ کدام یک از آنها بهترین امکانات را دارد و استفاده از آن ساده‌تر است؟

کلاینت‌های تورنت شما را قادر می‌سازند که فایل‌های تورنت را دانلود کنید یا از لینک‌های مگنت تورنت استفاده کنید. هر کدام برای دانلود و اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق اینترنت استفاده می‌شود؛ و هر کلاینت Mac BitTorrent چیز متفاوتی را ارایه می‌دهد. یک برنامهٔ خوب BitTorrent باید بتواند آسان، قابل اعتماد و سریع فایل‌ها را از سایر کاربران کامپیوتر دانلود کند.

فایل‌های بزرگ یا نامشخص می‌توانند مدت زمان زیادی را برای دانلود صرف کنند، بنا بر این یک کلاینت خوب نیز باید محجوب باشد، در پس‌زمینه نشسته و در حالی که شما کار خود را انجام می‌دهید، بی‌سر و صدا فایل‌های خود را دانلود کند.

در این بررسی، ما به کلیهٔ کلاینت‌های تورنت مک که ارزش ارزیابی شدن را دارند نگاهی خواهیم انداخت تا متوجه شوید که کدام یک برای مصرف کنندهٔ متوسط مک می‌تواند بهترین گزینه باشد.

 

تورنت چیست؟

تورنت فایل کوچکی است که می‌توانید دانلود کرده و در یک کلاینت تورنت باز کنید. سپس کلاینت تورنت با استفاده از فرایندی که به BitTorrent معروف است، فایل بزرگ‌تری را از اینترنت دانلود می‌کند. BitTorrent به اشخاص این امکان را می‌دهد تا با استفاده از یک شبکهٔ نظیر به نظیر (peer-to-peer) فایل‌های بزرگی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، به این صورت که آنها بخش‌هایی از فایل را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، نه این که تمام فایل را از یک مکان اصلی دانلود کنند (مانند آی‌تیونز).

شما یک فایل کوچک با نام تورنت (torrent) را دانلود می‌کنید و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با همان فایل به کامپیوترهای دیگر وصل شوید و بخش‌هایی از یک فایل را از یکدیگر دانلود کنید. سپس این قسمت‌ها تا زمانی که تمام فایل را در اختیار داشته باشید به اشتراک گذاشته نمی‌شود، در این مرحله می‌توانید به اشتراک‌گذاری فایل (که به عنوان seeding شناخته می‌شود) ادامه دهید.

در ابتدا یک نفر مجبور است تمام فایل را seed (بذر) دهد تا پس از آن دیگران بتوانند آن را به اشتراک بگذارند. BitTorrent یک روش کارآمد برای به اشتراک‌گذاری فایل‌های بزرگ در چندین کامپیوتر است. این شهرت به دلیل ارتباط آن با سایت‌های اشتراک فایل بسیار مشهور است، اما این تکنولوژی اغلب برای به اشتراک گذاشتن فایل‌های بزرگ کمتر بحث‌برانگیز از جمله به روز رسانی‌های نرم‌افزاری، توزیع نصب لینوکس و نرم‌افزارهای متن باز یا رایگان، فیلم، موسیقی و سایر فایل‌های بزرگ استفاده می‌شود.

برای دانلود یک تورنت ابتدا باید یک کلاینت تورنت را دانلود کنید. این کلاینت فایل را پذیرفته و برای یافتن افراد دیگری که فایل را به اشتراک گذاشته‌اند به شبکه‌های نظیر به نظیر متصل می‌شود. پس از یافتن آنها، دانلود فایل شروع می‌شود.

 

آیا تورنت‌ها قانونی هستند؟

تورنت و تکنولوژی BitTorrent کاملاً قانونی هستند. با این حال، بسیاری از افراد از تکنولوژی تورنت برای دانلود فایل‌ها از سایت‌های محبوب اشتراک‌گذاری فایل استفاده می‌کنند.

بسیاری از فایل‌های به اشتراک گذاشته شده، مانند جدیدترین فیلم‌ها یا جدیدترین نمایش‌های تلویزیونی، ممکن است تابع قوانین کپی‌رایت باشند و دانلود آنها معمولاً در اکثر کشورها تحت قانون کپی‌رایت قرار دارد. گفته می‌شود که شرکت‌های فیلم و موسیقی بر فعالیت‌های تورنت نظارت داشته و پرونده‌هایی را علیه افرادی که مظنون به نقض کپی‌رایت هستند به دادگاه معرفی می‌کنند.

 

لینک‌های مگنت تورنت چه هستند؟

یک لینک مگنت روش دیگری برای استفاده از BitTorrent برای دانلود فایل‌های بزرگ است، اما در این مورد شما حتی نیازی به دانلود فایل تورنت ندارید. در عوض، شما بر روی یک لینک مگنت در یک وب سایت کلیک کرده و برنامهٔ پیش‌فرض تورنت شما به صورت خودکار دانلود تمام فایل با استفاده از BitTorrent را آغاز می‌کند. لینک‌های مگنت حاوی یک کُد هش (hash) هستند که برای هر فایل متفاوتی منحصر بفرد است. همچنین تمامی برنامه‌های جدید BitTorrent از لینک‌های مگنت پشتیبانی می‌کنند.

 

BitTorrent

بهترین نرم‌افزارهای تورنت برای مک

:: رایگان، نسخهٔ حرفه‌ای 19.95 دلار

کلاینت رسمی BitTorrent مکان بسیار مناسبی برای شروع کار با آن است، زیرا تمامی ابزارهای مورد نیاز برای دانلود تورنت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. برنامه هیچ محدودیتی در حجم داده یا تعداد فایل‌هایی که دانلود می‌کنید اعمال نمی‌کند، بعلاوه تقویت کنندهٔ پهنای باند آن به خوبی چیزهایی را در پس‌زمینه نگه می‌دارد و بدون مصرف منابع سیستم عمل می‌کند.

همچنین این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند تا به سایت BitTorrent Remote (پس از ایجاد یک حساب کاربری رایگان) وارد شده و تمام دانلودهای موجود در مک خود را از طریق وب کنترل کنند. بنا بر این می‌توانید پس از راه‌اندازی کامپیوتر خود در خانه آن را ترک کرده و سپس از محل کار خود یا یک کافی شاپ و از طریق آیفون خود تمامی جریان را زیر نظر داشته باشید.

برنامهٔ BitTorrent شامل تبلغات به عنوان راهی برای پرداخت هزینه‌های برنامه است، اما اگر می‌خواهید از شر تبلیغات آن خلاص شوید، یک سطح Pro (حرفه‌ای) وجود دارد که هزینهٔ آن 19.95 دلار است و مزایای اضافی‌ای از جمله نرم‌افزار آنتی ویروس، پیش‌نمایش فایل‌هایی که در حال دانلود هستند، تبدیل فایل، و یک پخش کنندهٔ رسانهٔ HD را با خود به همراه می‌آورد.

 

qBittorent

بهترین نرم‌افزارهای تورنت برای مک

:: رایگان

qBittorrent یک برنامهٔ نسبتاً گمنام است، بنا بر این در اینجا یک فرصت خوب وجود دارد که شما در مورد آن چیزی نشنیده‌اید. با این حال، ما به سرعت جزو هوادارانش شدیم. کار با آن آسان است، ظاهری ساده و کاملاً کاربردی دارد. ما متوجه شدیم که در پس‌زمینه از پردازش کمی استفاده می‌کند و بدون تبلیغات و هرزنامه است.

رابط کاربری آن در مقایسه با امثال Transmission کمی بد قواره و از مد افتاده است، و با وجود جدید بودن، به نظر می‌رسد برنامه‌ای از نسخهٔ قدیمی Mac OS X باشد.

با این حال، از ترکیب بسیار زیبایی از امکانات و سهولت در استفاده برخوردار است. در حالی که سایر برنامه‌های تورنت اغلب یا بسیار ساده و یا کاملاً پیچیده هستند، qBittorrent مطمئناً در میانهٔ اینها قرار دارد. دانلود فایل‌های تکی یا چندگانه، و انتخاب فایل‌ها از یک تورنت واحد، آسان است.

 

Transmission

بهترین نرم‌افزارهای تورنت برای مک

:: رایگان

در بین تمام برنامه‌های موجود، Transmission بسیار شبیه به مک است، با یک رابط کاربری پر زرق و برق و سادگی شبیه به اپل - نه تنها اپل هرگز یک برنامهٔ BitTorrent تولید نمی‌کند؛ بلکه حتی اجازهٔ حضور آنها در فروشگاه برنامه (App Store) را هم نمی‌دهد.

برنامهٔ Transmission یک کلاینت BitTorrent بسیار سبک همراه با طیف مناسبی از ویژگی‌ها است. به پیکربندی بسیار کمی نیاز دارد و به گونه‌ای حداقلی طراحی شده است، بنا بر این فایل‌ها فقط در یک پنجرهٔ کوچک باز می‌شوند که یک نوار بارگذاری را نشان می‌دهد. می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد فایل‌ها به دست بیاورید، اما این اطلاعات در یک پنجرهٔ جداگانه باز می‌شوند.

مدتی قبل، هنگامی که هکرها موفق شدند نسخه‌ای از Transmission را با بدافزار آلودن کنند، اختلاف نظر پیش آمد، اما این شرکت به سرعت اقدام کرد تا آن نسخه را جایگزین نسخه‌ای کند که نرم‌افزار متخلف را حذف کرده است و از آن زمان تا کنون هوشیار بوده است.

ما فکر می‌کنیم که Transmission از سادگی خیلی فاصله گرفته است و qBittorrent طیف گسترده‌تری از امکانات (مانند جستجوی درون برنامه‌ای) را ارایه می‌دهد. اما اگر شما به ندرت تورنت دانلود می‌کنید، اما یک کلاینت تورنت را فقط برای برخی مواقع نیاز دارید، این می‌تواند یک انتخاب خوب باشد.

 

uTorrent

بهترین نرم‌افزارهای تورنت برای مک

:: رایگان

برای مدتی طولانی uTorrent یکی از کلاینت‌های تورنت مورد علاقهٔ ما برای مک بود، ترکیبی از یک رابط کاربری سبک همراه با مجموعه‌ای از امکانات قوی.

این برنامه زمانی که در برخی از برنامه‌های افزودنی ناخواسته شروع به کار کرد و یاهو را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض قرار داد، توصیهٔ ما را برای مدتی از دست داد، اما خوشحالیم که بگوییم این مسئله مربوط به گذشته است، پس نگران نباشید - uTorrent اکنون عاری از این موارد است، تا زمانی که گزینه‌های نصب را با دقت بخوانید و کادرهای ارایهٔ «پاداش / bonuses» را کلیک نکنید.


نتیجه یک برنامهٔ تورنت کوچک محشر و سبک است که استفاده از آن بسیار آسان است. تبلیغات در آن وجود دارد، اما به غیر از این، شکایت کمی از آن شده است.

 

Vuze

بهترین نرم‌افزارهای تورنت برای مک

:: رایگان

اگر uTorrent به نفع ما بازگشته است، Vuze برعکس آن عمل کرده است. درست مانند گذشتهٔ uTorrent یاهو را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض خود قرار داده و افزونه‌های ناخواسته‌ای را نصب می‌کند. در حقیقت این یک بدافزار نیست، اما کارهای ناخواسته‌ای را بر روی مک شما انجام می‌دهد.

اگر در حین نصب مراقب باشید می‌توانید بر روی Decline (رد کردن) کلیک کنید، اما همین یک ناراحتی برای ما کافی است تا Vuze را به انتهای لیست بیاوریم. این شرم‌آور است، زیرا به دور از این موارد، یک برنامهٔ کوچک محشر است.

برنامهٔ Vuze که قبلاً به Azureus مشهور بود، جزئیات بسیار بیشتری نسبت به qBittorrent و Transmission ارایه می‌دهد، و هنوز هم رابط کاربری مناسبی برای مک. او. اس دارد. با Vuze انتخاب بخش‌هایی از فایل‌های تورنت آسان‌تر است، مانند یک فایل صوتی بزرگ که شامل آهنگ‌های مختلف است و شما فقط می‌خواهید تعدادی از آنها را دانلود کنید. همچنین می‌توانید فایل‌ها را به مکان‌های مختلف ارسال کنید و در داخل برنامه جستجو کنید.

اگر تبلیغات پایان‌ناپذیر آن برای شما غیر قابل تحمل است، ردیف Vuze Plus آنها را حذف می‌کند و همچنین امکان رایت کردن نامحدود فایل‌ها بر روی DVD (اگر کسی هنوز هم این کار را انجام می‌دهد)، آنتی ویروس داخلی و امکان پیش‌نمایش فایل‌ها هنگام دانلود به آن افزوده می‌شود. در زمان نوشتن این مقاله قیمت اشتراک سالانهٔ آن با 9.99 دلار در دسترس بود.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بعضی از مردم نوآوری را به معنای تغییر می‌دانند؛ اما ما هرگز چنین برداشتی نداشته‌ایم. نوآوری باعث بهتر شدن امور می‌شود.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘