چگونه با شخصی که شماره شما را در آیفون مسدود کرده تماس بگیرید

5
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 3260 بازدید

چگونه با شخصی که شماره شما را در آیفون مسدود کرده تماس بگیرید 

تماس با آیفونی که شماره تلفن شما را مسدود کرده است بسیار نگران کننده است. در این مقاله روش مخفی کردن شناسه تماس خود و دور زدن یک مسدودی تماس آورده شده است. لطفاً از این روش فقط در موارد اضطراری استفاده کنید.

-----

سافت‌مک: تماس با شخصی که شماره تلفن شما را در آیفون خود مسدود کرده باشد امکانپذیر است، زیرا ویژگی مسدود کردن آی. او. اس وابسته به مرئی بودن شناسه تماس شما است… و شما می‌توانید شناسه تماس خود را به راحتی پنهان کنید. این که انجام این کار معقول، اخلاقی یا حتی قانونی باشد، موضوع دیگری است.

در این مقاله روش پنهان کردن شناسه تماس خود و دور زدن یک تماس مسدود شده با آیفون را توضیح خواهیم داد. اما این فقط برای موارد اضطراری است. لطفاً خود را با قانون درگیر نکنید.

توجه: از نظر آی. او. اس، ویژگی جدید Silence Unknown Callers (سکوت تماس گیرنده ناشناس) به این معنی است که روشی که در اینجا مورد بحث قرار گرفته احتمالاً کارایی نخواهد داشت. اگر شخصی که با او تماس می‌گیرید این ویژگی را روشن کرده باشد و شماره تلفن شما در لیست مخاطبین او نباشد، تلفن او زنگ نمی‌خورد. در مقالهٔ دیگری در مورد روش استفاده از ویژگی «سکوت تماس گیرنده ناشناس» در آی. او. اس 13 برای مبارزه با مزاحمین تلفنی بخوانید.

 

مسدود کردن تماس آی.او.اس چیست؟

آی. او. اس 7 در به روز رسانی سال 2013 نرم‌افزار سیستم عامل اپل برای آیفون و آیپد، ویژگی جدیدی را به همراه داشت: امکان مسدود کردن شماره تلفن‌های تماس گیرندگان مزاحم. ما در مقالهٔ دیگری روش مسدود کردن یک شماره تلفن در آیفون را توضیح داده‌ایم. این ویژگی از آن زمان به بعد در تمام نسخه‌های به روز رسانی آی. او. اس و از جمله آی. او. اس 13 حفظ شده است.

اما اگر شما کسی هستید که مسدود شده‌اید (برای فهمیدن این موضوع مقالهٔ دیگر ما با عنوان چگونه بفهمیم کسی شماره ما را در آیفون مسدود کرده است یا خیر را مطالعه کنید)، آیا راهی برای نادیده گرفتن این مسدود شدگی و سعی در برقرار کردن تماس در مواقع اضطراری وجود دارد؟ مثلاً اگر رابطهٔ شما با یک دوست قطع شده است، اما اکنون باید یک خبر فوری در مورد بیمار شدن یکی از اعضای خانواده را منتقل کنید، یا اگر می‌خواهید حلقهٔ نامزدی را به نامزد سابق خود برگردانید ولی او از شما ناراحت بوده و شمارهٔ شما را مسدود کرده است.

در حقیقت این کار بسیار آسان است. ولی دور زدن ویژگی مسدود کردن شماره آی. او. اس واقعاً نگران کننده است. اما قبل از این که توضیح دهیم که چگونه این کار را انجام دهید، ذکر یک هشدار نهایی لازم است.

 

آیا دور زدن یک مسدودی تماس قانونی است؟

روشی که ما درباره آن توضیح می‌دهیم شامل مخفی کردن شناسه تماس گیرنده است که یک ویژگی ساده و در دسترس همه است. این به خودی خود کاملاً قانونی است. با این حال، این امکان وجود دارد که استفاده از این روش برای تماس با شخصی که مشخص شده است که مایل نیست با شما تماس داشته باشد، می‌توانید به نوعی شما را درگیر مسائل قانونی کند؛ چرا که می‌توان آن را آزار و اذیت در نظر گرفت. و این حتی قبل از آن است که به سمت جنبهٔ اخلاقی مسئله برویم.

به بیان ساده‌تر، ما استفاده از این روش را به جز در شدیدترین شرایط اضطراری تأیید نمی‌کنیم. لطفاً به حریم خصوصی افراد احترام بگذارید، و بدانید که اگر با کسی تماس بگیرید، پس از آن که مشخص شد که نمی‌خواهد با شما تماس داشته باشد، و حتی شمارهٔ شما را مسدود کرده است، شما در مسیر یک عامل بازدارنده قرار دارید. سایت ما هیچ مسئولیتی در قبال عواقب قانونی رفتار آزاردهنده بر عهده نمی‌گیرد.

 

شناسه تماس گیرندهٔ خود را مخفی کنید

قبل از شروع، هشدار داده می‌شود که اگر چه این روش شما را از مسدودی عبور می‌دهد، هیچ تضمینی برای عملی بودن آن وجود ندارد. شمارهٔ شما ظاهر نمی‌شود، اما آیفون خواهد گفت که شناسهٔ تماس گیرنده مخفی شده است. این به نظر خوشبین‌ترین‌های ما هم مشکوک به نظر می‌رسد، اما برای کسی که به تازگی یک تماس گیرندهٔ مزاحم را مسدود کرده است، این به نشانهٔ یک پرچم قرمز بزرگ و یک هشدار جدی است.

شاید بهتر باشد تلفن شخصی را که هر دو به او اعتماد دارید را قرض بگیرید (توضیح وضعیت اضطراری که قبلاً در مورد آن صحبت کرده‌ایم باید آنها را قانع کند) و از این طریق تماس بگیرید. سپس به جای یک تماس غیر قابل تشخیص یا یک پیام شناسهٔ مسدود شده، یک اسم قابل اعتماد بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. باز هم تکرار می‌کنم که در این صورت فقط می‌توانید از دوست متقابل بخواهید که تماس برقرار کند و اطلاعات را منتقل کند.

با توجه به موارد ذکر شده، در اینجا روش تماس با شخصی که شما را در آیفون خود مسدود کرده است ذکر می‌شود.

چگونه با شخصی که شماره شما را در آیفون مسدود کرده تماس بگیرید

شما باید شناسه تماس گیرندهٔ خود را پنهان کنید، که این امر مانع از آن خواهد شد که آیفون طرف مقابل شمارهٔ شما را ببیند. برنامهٔ Settings (تنظیمات) را باز کنید، سپس به Phone بروید و Show My Caller ID (نمایش شناسه تماس گیرنده) را انتخاب کنید. آن را بر روی حالت خاموش بکشید.

از طرف دیگر، می‌توانید نمایش شناسه تماس گیرندهٔ خود را با استفاده از کُد مربوطه برای کشور خود متوقف کنید - به عنوان مثال 141 از یک تلفن ثابت در انگلستان یا 67* در ایالات متحده است.

اکنون می‌توانید با آیفونی که شما را مسدود کرده است تماس بگیرید، و به صورت عادی زنگ خواهد خورد، زیرا نمی‌داند شما فردی هستید که مسدود شده‌اید. این که آیا شخص مقابل تماس مشکوک را پاسخ دهد یا خیر بحث دیگری است.

چگونه با شخصی که شماره شما را در آیفون مسدود کرده تماس بگیرید

 

آیا می‌توان شمارهٔ شخصی را واقعاً مسدود کرد، به صورتی که آنها نتوانند تماس بگیرند؟

این مقاله از دید شخصی که مسدود شده است اما باید در مواقع اضطراری تماس برقرار کند نوشته شده است. اما بقیهٔ ما احتمالاً از این که دور زدن یک تماس مسدود شده ساده است نگران هستیم. آیا می‌توان یک شماره را به گونه‌ای مسدود کرد که واقعاً عملی باشد؟

بله امکانپذیر است. در یک مورد، درک روشی که در این مقاله ذکر شده است، شانس بیشتری برای ناموفق بودن تماس شخص مقابل به شما می‌دهد: اگر شخص ناخوشایندی را مسدود کرده‌اید و بعد از آن با یک شناسه مخفی با شما تماس گرفته شده است، آن تماس را پاسخ ندهید.

 

آیا از حالت Do Not Disturb (مزاحم نشوید) استفاده می‌کنند؟

یک احتمال دیگر که تا کنون در این مقاله به آن پرداخته نشده است: مخاطبی که تماس‌های شما را جواب نمی‌دهد یا به پیامک‌های شما پاسخ نمی‌دهد، ممکن است به جای این که شمارهٔ شما را مسدود کرده باشد، در حال استفاده از Do Not Disturb (مزاحم نشوید) است. Do Not Disturb به نوعی شبیه مسدود کردن موقت همهٔ تماس گیرندگان است.

علایم Do Not Disturb از بسیاری جهات با علائم مسدود شدن مشابه هستند، اما در صورت نیاز به تماس در مواقع اضطراری، مشکلات موجود کمی متفاوت هستند. به عنوان مثال، تماس در ساعات مختلف روز و دو بار تماس با فاصلهٔ زمانی کم می‌تواند مانع DND شود اما هرگز در دور زدن یک تماس مسدود شده مفید نخواهد بود.

چگونه با شخصی که شماره شما را در آیفون مسدود کرده تماس بگیرید

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘