روش مسدود کردن یک شماره تلفن در آیفون

1
بهمن 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 9 دقیقه
0 نظر 806 بازدید

 روش مسدود کردن یک شماره تلفن در آیفون

تماس گیرندگان مزاحم می‌توانند زندگی را جهنم کنند. در این مقاله روش مسدود کردن شماره‌ها در آیفون، از جمله مسدود کردن تماس گیرندگان ناشناس و افرادی که شناسه تماس خود را پنهان کرده‌اند، آورده شده است.

-----

سافت‌مک: تماس‌های آزار دهنده آفت عصر مدرن هستند. خوشبختانه شما می‌توانید تماس گیرنده‌های خاص (تا ترجیحاً شماره تلفن‌های خاص) را بر روی آیفون خود مسدود کنید. اجرای این عمل این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون نیاز به قطع ارتباط خود با افرادی که می‌خواهید با آنها صحبت کنید، با خیال راحت از تماس‌های مزاحم جلوگیری کنید.

در گذشته، مسدود کردن شماره‌های ورودی به آیفون نیاز به راه‌حل‌های پیچیده یا جیلبریک کردن داشت. اما همهٔ اینها از سال 2013 و با معرفی آی. او. اس و ویژگی کاربرپسند مسدود کنندهٔ شماره، تغییر کرده است. در این آموزش ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید شماره تلفن تماس گیرندهٔ ناخواسته را بر روی آیفون خود با هر نسخهٔ آی. او. اس‌ی که اجرا می‌کنید، مسدود کنید. حتی اگر تماس گیرنده، شناسه تماس خود را برای دور زدن روش استاندارد انسداد تماس تلفنی، پنهان کرده باشد.

با ورود آی. او. اس 13 در سال 2019، دامنهٔ لیست Blocked گسترش یافت تا آدرس‌های ایمیل را نیز شامل شود. بعلاوه اکنون مسدود کردن تماس‌های مزاحم به لطف ویژگی جدید Silence Unknown Callers (سکوت تماس گیرندگان ناشناخته) بیشتر از هر زمان دیگری آسان‌تر شده است. اطلاعات بیشتر در این مورد در ادامهٔ مطلب آمده است. همچنین در این زمینه مقالهٔ دیگری با عنوان روش استفاده از ویژگی «سکوت تماس گیرنده ناشناس» در آی. او. اس 13 برای مبارزه با مزاحمین تلفنی داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

 

روش مسدود کردن شماره‌ها در آیفون

بیایید با کار ساده‌تر شروع کنیم. مسدود کردن یک شماره تلفن در آیفون بسیار ساده است.

بیایید با این تصور شروع کنیم که تماسی دریافت کرده و آن را قطع کرده‌اید (یا جواب نداده‌اید) و سپس تصمیم می‌گیرید که شمارهٔ آن شخص را مسدود کنید تا در آینده از مزاحمت او جلوگیری کنید.

1. شما باید با رفتن به لیست تماس گیرندگان اخیر خود شروع کنید، بنا بر این برنامهٔ Phone را باز کنید.

2. بر روی برگهٔ Recents در پایین صفحه ضربه بزنید.

3. بر روی نماد «i» در کنار شمارهٔ ناخواسته کلیک کنید.

4. به پایین اسکرول کرده و بر روی Block this Caller (مسدود کردن این تماس گیرنده) ضربه بزنید.

5. تصمیم خود را تأیید کنید. شما دیگر هیچ مزاحمتی چه از طریق تماس گرفتن، ارسال پیامک یا تماس فیس‌تایم (FaceTime) از آن شماره نخواهید داشت.

روش مسدود کردن یک شماره تلفن در آیفون

روش دیگری نیز برای مسدود کردن تماس گیرنده وجود دارد. همچنین می‌توانید:

1. برنامهٔ Settings را باز کنید.

2. به پایین اسکرول کرده و بر روی Phone ضربه بزنید.

3. بر روی Blocked Contacts (مخاطبین مسدود شده) ضربه بزنید (این گزینه در نسخه‌های قدیمی‌تر آی. او. اس با عنوان Call Blocking & Identification موجود بود).

4. در اینجا لیست تماس گیرندگان مسدود شدهٔ خود را مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید مورد جدیدی را اضافه کنید، بر روی Add New (افزودن جدید) ضربه بزنید.

5. برای انتخاب شماره تلفن مورد نظر برای مسدود کردن، باید به لیست Contacts (مخاطبین) خود بروید (بنا بر این برای استفاده از این روش، لازم است که ابتدا تماس گیرندهٔ مزاحم را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید).

روش مسدود کردن یک شماره تلفن در آیفون

می‌دانید دفعهٔ بعدی که تماس گیرندهٔ مزاحم با شما تماس بگیرد چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی که سعی کردیم با آیفونی که ما را مسدود کرده بود تماس بگیریم، صدای یک تک زنگ را شنیدیم و سپس به سرویس پیامگیر O2 هدایت شدیم و پیامی را ضبط کردیم. اما آیفون زنگ نمی‌خورد، یا شماره، در تماس‌های اخیر نمایش داده نمی‌شد. ما بالاخره توانستیم پیام صوتی را پیدا کنیم، اما در یک جای عادی ذخیره نشده بود و در یک پوشهٔ مخصوص مسدود شده‌ها ذخیره شده بود و ما از دریافت پیام مطلع نشده بودیم.

 

روش سکوت تماس گیرنده‌های ناشناس

این یک ویژگی جدید و مفید است که در سال 2019 وارد آی. او. اس 13 شد. ایده‌آل برای کسی که از صحبت کردن با اشخاص ناشناس از طریق تلفن متنفر است.

1. برنامهٔ Settings را باز کنید.

2. به پایین اسکرول کرده و بر روی Phone ضربه بزنید.

3. بر روی سوئیچ کنار Silence Unknown Callers (سکوت تماس گیرنده‌های ناشناس) ضربه بزنید.

روش مسدود کردن یک شماره تلفن در آیفون

با استفاده از Silence Unknown Callers تمامی تماس‌های از شماره‌های ناشناس مستقیماً به پیامگیر صوتی هدایت خواهد شد و شما حتی صدای زنگ تلفن را هم نخواهید شنید. شما متوجه خواهید شد که یک تماس را از دست داده‌اید، زیرا در لیست Recents (تماس‌های اخیر) ظاهر خواهد شد و پیامی را خواهید دید مبنی بر این که یک پیام صوتی دارید.

شما هنوز هم می‌توانید از افرادی که اخیراً با آنها تماس گرفته‌اید، و همچنین اشخاصی که ممکن است در Siri Suggestions ظاهر شوند (شاید شخصی که به شما ایمیل ارسال کرده است) تماس دریافت کنید.

 

رفع مسدودی شماره‌ها

اگر نظر خود را تغییر داده و تصمیم به رفع مسدودی شماره‌ای را گرفتید، به آسانی می‌توانید آنها را از لیست Blocked Contacts (مخاطبین مسدود شده) خود حذف کنید.

1. به Settings بروید.

2. بر روی Phone ضربه بزنید.

3. به پایین اسکرول کنید تا به Blocked Contacts (در نسخه‌های قدیمی آی. او. اس به نام Call Blocking & Identification است) برسید. بر روی آن ضربه بزنید.

4. بر روی Edit ضربه بزنید.

5. بر روی دایرهٔ قرمز رنگ در کنار شمارهٔ مسدود شده که می‌خواهید رفع انسداد کنید ضربه بزنید.

6. یک دکمهٔ Unblock قرمز رنگ ظاهر می‌شود. بر روی آن ضربه بزنید.

روش مسدود کردن یک شماره تلفن در آیفون

همچنین می‌توانید: اگر بلافاصله بعد از مسدود کردن یک شماره نظر خود را تغییر دادید، شما می‌توانید بعد از کلیک کردن بر روی نماد «i» در کنار شمارهٔ اخیر، به سادگی مجدداً بر روی گزینهٔ Block this caller (مسدود کردن این تماس گیرنده) ضربه بزنید (در هنگام مسدود کردن به Unblock this caller تغییر می‌کند).

 

روش مسدود کردن شماره‌ای که شناسه تماس خود را مخفی کرده است

کاملاً مشخص است که مسدود شدن را می‌توان دور زد. تنها کاری که باید انجام دهید مخفی کردن شناسه تماس خود است. این کار را می‌تواند از طریق تنظیمان آیفون خود انجام دهید یا کُد مخصوص یک کشور را بر اساس تماس تلفنی وارد کنید. بدون شناسه تماس گیرنده، آیفون نمی‌داند چه کسی تماس گرفته است، بنا بر این نمی‌تواند تماس مورد نظر را مسدود کند. هر چند که این امر نشان می‌دهد که شمارهٔ فوق منع شده است، اما هیچ شناسهٔ تماس گیرنده‌ای وجود ندارد، یا این که تماس گیرنده ناشناخته است.

راه حل اپل به شما برای حل این مشکل، گزینهٔ سکوت تماس گیرندهٔ ناشناخته است. با فعال بودن این ویژگی (طبق مراحل ذکر شده در بالا)، شما از تماس‌های مزاحم افرادی که شمارهٔ آنها مخفی شده است آگاهی نخواهید یافت.

اگر از آی. او. اس 13 استفاده نمی‌کنید، یا ویژگی Silence Unknown Callers (سکوت تماس گیرندهٔ ناشناخته) راه حل مناسبی برای شما نیست، راه‌حل‌های جایگزین دیگری نیز وجود دارد.

اگر مداوماً توسط تماس گیرنده‌های ناشناخته مورد آزار و اذیت و سوء استفاده قرار می‌گیرید، آنچه لازم است برای مسدود کردن یک شمارهٔ ناشناخته بدانید در اینجا آورده شده است:

آیا شماره پنهان شده است یا واقعاً ناشناخته است؟

در ابتدا، لازم است تفاوت بین یک شمارهٔ مخفی شده و یک شمارهٔ ناشناخته را روشن کنیم.

شماره‌های ناشناخته آنهایی هستند که شرکت تلفن شما قادر به تشخیص آنها نیست. در حالی که یک شمارهٔ مخفی شده، که یک شمارهٔ محرمانه نیز نامیده می‌شود، شماره‌ای است که آگاهانه شناسه تماس خود را مخفی کرده است.

اما در هر دو حالت، شما نمی‌توانید با آن شماره تماس بگیرید یا آن شماره را بر روی تلفن خود مشاهده کنید. روش‌های مسدود کردنی که در بالا توضیح دادیم، برای تماس‌های محرمانه و ناشناخته کار نمی‌کنند. پس برای چنین مواردی چه باید کرد؟

یک برنامهٔ مسدود کنندهٔ تماس دانلود کنید

در فروشگاه برنامه (App Store) برنامه‌هایی وجود دارد که می‌توانند تماس از شماره‌های مخفی شده را مسدود کنند. به عنوان مثال با استفاده از برنامهٔ Call Bliss تماس‌های ناخواستهٔ شما زنگ تلفن شما را به صدا در نمی‌آورد و یا آنها را به پیامگیر صوتی ارجاع می‌دهد.

با این حال، ما نمی‌توانیم اعتبار این برنامه‌ها را تضمین کنیم. بعلاوه، اینها معمولاً برنامه‌های خریدنی هستند. برخی دیگر ممکن است رایگان باشند اما خریدهای درون برنامه‌ای داشته باشند، به این معنی که برای ارتقاء آنها باید هزینه بپردازید.

استفاده از Do Not Disturb (مزاحم نشوید)

گزینهٔ دیگر تنظیم کردن بر روی Do Not Disturb به منظور بی‌صدا کردن تماس‌هایی که از مخاطبینی که تلفن شما آنها را شناسایی نمی‌کند است.

1. به برنامهٔ Settings رفته و بر روی Do Not Disturb ضربه بزنید.

2. بر روی Allow Calls From (اجازهٔ تماس از) ضربه بزنید.

3. حالا گزینهٔ All Contacts را انتخاب کنید، به این معنی که فقط از شماره‌های موجود در لیست مخاطبین خود تماس دریافت خواهید کرد.

البته اگر می‌خواهید از افرادی که ممکن است در لیست مخاطبین شما نباشند تماس دریافت کنید، طبیعتاً این برای شما مناسب نیست.

در TrapCall یا سایر سرویس‌های به دام انداختن تماس مشترک شوید

شما همچنین می‌توانید در TrapCall، سرویسی که شناسه تماس گیرنده مخفی شده یا شماره‌های ناشناخته و لیست‌های سیاه ناخواسته را پیدا می‌کند. TrapCall سه سرویس مختلف ارایه می‌دهد و قیمت آنها بسته به سطح امنیتی مورد نیاز شما متفاوت است.

با شرکت تلفن خود تماس بگیرید

همچنین ممکن است لازم باشد با شرکت تلفن خود تماس بگیرید و ببینید که چه سرویس‌هایی را ارایه می‌دهند.

برخی از شرکت‌ها ممکن است برنامه‌ای با پرداخت ماهانه به شما بدهند که از تماس‌های بازاریابی و تبلیغاتی خلاص شوید. یا اگر دائماً در حال برقراری تماس‌های تلفنی هستید که از شناسه برخوردار نیستند، شمارهٔ خود را تغییر دهید. در برخی موارد شرکت تلفن ممکن است بتواند شماره تماس‌های پنهان را نیز شناسایی کند، اما در این صورت، ارایه دهندهٔ شبکه فقط در صورت انجام تحقیقات از طرف پلیس می‌تواند آنها را به پلیس ارایه دهد.

با این حال، از نظر مسدود کردن یک شمارهٔ مخفی شده، ما نگران این هستیم که اکثر شرکت‌های تلفن نمی‌توانند کار زیادی در مورد آنها انجام دهند.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘