روش استفاده از آیفون به عنوان ریموت کنترل تلویزیون

30
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
1 نظر 45284 بازدید

روش استفاده از آیفون به عنوان ریموت کنترل تلویزیون 

به لطف برنامه‌های رایگان آیفون و نکات آموزشی ما، با حذف کنترل تلویزیون از روی مبل، زندگی خود را ساده‌تر کنید.

-----

سافت‌مک: آیفون شما کارهای بسیاری را می‌تواند انجام دهد، اما در اینجا از توانایی دیگری صحبت می‌کنیم که ممکن است تا به حال به فکرتان نرسیده باشد: با استفاده از یک برنامهٔ مناسب، می‌توانید آیفون خود را به یک ریموت کنترل تلویزیون هوشمند یا اپل تی. وی تبدیل کنید. در این مقاله ما یک راه سریع و آسان برای تنظیم این ویژگی مفید را به شما نشان خواهیم داد تا در زمان تماشای فیلم مورد علاقهٔ خود مدام دنبال ریموت کنترل تلویزیون نگردید.

 

استفاده از آیفون به عنوان یک ریموت کنترل تلویزیون هوشمند

برای کنترل کردن تلویزیون هوشمند شما با آیفون، دو روش اصلی وجود دارد: کنترل کننده‌های عمومی، انواع گیرندهٔ سازگار با محصولات مختلف، و برنامه‌های اختصاصی. هر دو نیاز دارند که تلویزیون و آیفون شما به یک اتصال وایفای مشترک متصل شوند، به این ترتیب ارتباط سیگنال برقرار می‌شود.

با توجه به این که آیفون‌ها دارای بلسترهای مادون قرمز (IR) نیستند، از آنها برای کنترل مدل‌های قدیمی‌تر و غیر وایفای تلویزیون استفاده نمی‌شود، هر چند می‌توانید دانگل‌های IR که به کانکتور لایتنینگ وصل می‌شود را خریداری کرده و این ویژگی را فعال کنید.

انواع برنامه‌های ریموت عمومی در فروشگاه برنامه (App Store) وجود دارد و AnyMote، Remotie و Universal Remote TV Smart همگی از جایگاه خوبی برخوردار هستند. بیشترین دانلود و استفاده از نسخه‌های رایگان هستند، هر چند اگر می‌خواهید تبلیغات آزار دهنده حذف شود، معمولاً باید هزینه‌ای پرداخت کنید یا برای کنترل چندین دستگاه مختلف در خانه باید به امکانات نسخهٔ پرمیوم ارتقاء دهید.

تمامی آنها اساساً به یک روش کار می‌کنند، به این صورت که برنامه به صورت خودکار تلویزیون هوشمند شما را جستجو می‌کند. فقط مطمئن شوید که تلویزیون روشن و متصل به وایفای است و برنامه بقیهٔ کارها را انجام می‌دهد.

پس از یافتن تلویزیون، یک پیام تأیید بر روی صفحه نمایش داده می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید به برنامه وصل شوید یا خیر. با آن موافقت کنید و حالا آیفون شما باید به یک ریموت کنترل تبدیل شده باشد.

روش استفاده از آیفون به عنوان ریموت کنترل تلویزیون

ما از برنامهٔ عالی AnyMote استفاده کردیم و متوجه شدیم که نه تنها می‌تواند تلویزیون را کنترل کند، بلکه امکان اضافه کردن کلیدهای میانبر به برنامه‌های مورد علاقهٔ شما نیز وجود دارد. در ضمن به شما این امکان را می‌دهد تا ماکروهایی برای داشتن عملکردهای خودکار تنظیم کنید. مورد اصلی استفاده از کنترل‌های صدای آیفون برای تنظیم میزان صدا در تلویزیون بود، به هر حال شما می‌توانید صدا را طبق خواستهٔ خود تنظیم کنید.

اگر ترجیح می‌دهید که برنامهٔ خاصی از تولید کنندهٔ خاصی را انتخاب کنید، چندین گزینهٔ مختلف از جمله سامسونگ، ال‌جی و پاناسونیک در دسترس است. هر چند، اگر بخواهیم بر اساس بررسی‌های انجام شده قضاوت کنیم، ما همچنان پیشنهاد می‌کنیم از AnyMote استفاده کنید.

 

استفاده از آیفون برای کنترل اپل تی.وی

اگر تلویزیون اپل (Apple TV) دارید، آیفون شما از قبل آماده شده است تا به شما اجازه دهد محتوا را در تلویزیون تماشا کنید. برنامهٔ Apple TV باید از قبل در دستگاه شما باشد و اگر از آن برای یافتن فیلم یا نمایش‌های خریداری شده استفاده می‌کنید، می‌توانید بر روی آرم AirPlay ضربه بزنید تا محتوا در Apple TV بارگیری شود و شروع به پخش کنید.

اگر ترجیح می‌دهید که یک کنترل کنندهٔ مجازی داشته باشید، پس برنامهٔ رسمی Apple TV Remote وجود دارد که رایگان است و به شما امکان جستجو و پیمایش و کنترل هر آنچه بر روی صفحه نمایش شما پخش می‌شود را می‌دهد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
در دنیای امروز انتخاب بین «خوب عمل کردن» و «عالی عمل کردن» اشتباه‌ترین کار ممکن است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘