چگونه یک آیفون داغ شده را خنک کنیم

29
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 5147 بازدید

چگونه یک آیفون داغ شده را خنک کنیم 

گرمای بیش از حد تلفن‌های هوشمند می‌تواند نگران کننده باشد. در این مقاله 11 نکتهٔ کلیدی برای خنک کردن یک آیفون داغ کرده آورده شده است. همراه با بررسی برای جلوگیری از انفجار آن.

-----

سافت‌مک: وقتی تلفن‌های هوشمند خیلی داغ می‌شوند، آنها شروع به سوء رفتار می‌کنند و ممکن است آسیب‌های طولانی مدتی را متحمل شوند. حتی موارد معدودی وجود داشته است که تلفن‌ها منفجر شده و یا آتش گرفته‌اند. اگر چه در این موارد گرما به صورت کلی پی‌آمد مشکل اصلی است (به عنوان مثال عملکرد بد باتری).

بسیار بعید به نظر می‌رسد که آیفون شما در حال انفجار باشد، اما عیب‌یابی مشکلات گرمای بیش از حد آن، به شما آرامش خاطر می‌بخشد و کمک می‌کند که آیفون یکنواخت اجرا شود. در این مقاله 11 نکتهٔ ساده برای خنک کردن یک آیفون داغ کرده را ارایه می‌دهیم.

 

نکاتی برای خنک نگه داشتن یک آیفون

اگر آیفون شما بیش از حد گرم می‌شود، باید به کجایی و چگونگی استفاده از آن توجه کنید. این نکات می‌توانند به شما کمک کنند:

- کاور آیفون خود را بردارید. یک لایهٔ اضافی باعث می‌شود خنک شدن تلفن شما سخت‌تر شود. یا این که می‌توانید کاوری با روزنه‌های حرارتی مانند Razer Arctech Pro را در نظر بگیرید.

- آن را در اتومبیل و در معرض آفتاب نگذارید، جایی که درجهٔ حرارت می‌تواند به سرعت افزایش یابد. هنگام پارک کردن اتومبیل خود، آیفون را با خود ببرید.

- اگر در جایی بسیار گرم هستید، ممکن است لازم باشد که از تابش مستقیم خورشید دوری کنید. اگر در تعطیلات هستید و در مکانی شدیداً آفتابی قرار دارید، آیفون خود را در یک کیف یا در سایه نگه دارید. در صورت امکان از استفاده از تلفن خودداری کنید.

- از بازی کردن با آیفون خودداری کنید. بازی‌ها و مخصوصاً مواردی که گرافیک پیشرفته‌ای دارند، پردازنده را درگیر می‌کنند که متعاقباً باعث بالا رفتن گرمای تلفن می‌شود. بخصوص برنامه‌های AR پردازنده را زیاد درگیر می‌کنند.

- استفاده از بلوتوث را متوقف کنید، زیرا منبع اضافی گرما را فراهم می‌کند. شما می‌توانید این کار از Control Centre انجام دهید: انگشت خود را به سمت بالا بکشید (در آیفون‌های بدون دکمهٔ Home از بالا به سمت راست بکشید) و به آیکون Bluetooth ضربه بزنید.

- Location Services (سرویس مکان) را خاموش کنید. GPS احتمالاً تنها موردی است که بیش از همه یک iDevice را گرم می‌کند. با استفاده از Settings > Privacy > Location Services آن را خاموش کنید.

- از استفاده از مسیرهای گام به گام نقشه‌ها خودداری کنید. این وضعیت گرمای زیادی را ایجاد می‌کند.

- تا زمان رسیدن به جایی که کولر دارد، یا تا زمانی که آیفون فرصتی برای خنک شدن ندارد، از شارژ کردن آیفون خودداری کنید. شارژ کردن دستگاه را گرم می‌کند.

- حالت هواپیما (Airplane) را روشن کنید. این کار داده‌های جی. پی. اس، بلوتوث، وایفای و سلولار را خاموش می‌کند. برای روشن کردن آن از Control Centre استفاده کنید: بر روی آیکون Airplane ضربه بزنید.

- پیشنهاد می‌کنیم در صورت عدم استفاده آیفون را کاملاً خاموش کنید. دکمهٔ Sleep/Wake را نگه داشته و برای خاموش کردن دستگاه اسلاید کنید. (اگر آیفون 11 یا گوشی دیگری بدون دکمهٔ Home دارید، در عوض باید دکمهٔ روشن کردن و یکی از دکمه‌های صدا را پایین نگه دارید.)

- محصولاتی در بازار وجود دارد که ادعا می‌کنند تلفن‌ها را خنک می‌کنند، مانند 10W Fast Wireless Charger و Momen Gaming Controller & Phone Cooler که هر دو طرفدارانی دارند. ما همچنین Magnetic Car Mount شرکت Moshi را پیدا کردیم که درون دریچه‌های تهویه خودرو شما قرار می‌گیرد، و در صورت بالا رفتن AC شروع به خنک کردن گوشی به عنوان یک کمک کننده جانبی می‌کند.

امیدوارم این نکات به شما کمک کند تا آیفون خود را در دمای قابل قبولی نگه دارید. اگر اینگونه نباشد، ممکن است نقص جدی‌تری وجود داشته باشد و شما باید برای تعمیر به تعمیرگاه مراجعه کنید.

 

آیا هوا برای آیفون من خیلی گرم است؟

تمام آیفون‌های فعلی برای کار در دمای محیطی بین صفر تا 35 درجه سانتیگراد (32 تا 95 درجه فارنهایت) طراحی شده‌اند. این به این معنی است که دمای هوا در اطراف دستگاه بخشی از دمای فعلی خود دستگاه است. این به شما کمک می‌کند که اعداد پیش‌بینی آب و هوا را در محاسبات خود در نظر داشته باشید.

در انگلستان، درجهٔ حرارت به ندرت دو درجه بالا یا پایین می‌رود، بنا بر این معمولاً مشکلی نخواهید داشت.

در هر صورت اختلاف چند درجه‌ای برای یک دوره کوتاه نباید صدمه طولانی مدتی ایجاد کند، اما ممکن است صاحبان آیفون در کشورهای واقعاً گرم یا سرد لازم باشد احتیاط بیشتری مد نظر داشته باشند.

چگونه یک آیفون داغ شده را خنک کنیم

ذکر این نکته حائز اهمیت است که این دما در زمان استفاده از آیفون لحاظ می‌شود. اپل می‌گوید که برای نگهداری آیفون - در صورتی که از آن استفاده نکنید - در هر دمای بین 20- تا 45 درجه سانتیگراد (4- تا 113 درجه فارنهایت) امن است.

شما باید مراقبت باشید که آیفون خود را در زمستان بیرون نگذارید، یا در اوج تابستان در یک ماشین پارک شده قرار ندهید. هر دوی اینها می‌توانند درجه حرارت را از حد نرمال خود خارج کنند.

چگونه یک آیفون داغ شده را خنک کنیم

 

وقتی یک آیفون بیش از حد گرم می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟

هنگامی که آیفون بیش از حد گرم شود، یک پیام هشدار نمایش داده می‌شود که می‌گوید needs to cool down before you can use it (قبل از استفاده از آن، باید خنک شود). به صورت معمول این پیام با یک پس‌زمینهٔ سیاه نمایش داده می‌شود، اگر از ناوبری استفاده می‌کنید، هشدار به صورت یک پیام شناور ظاهر می‌شود.

برای استفادهٔ مجدد از دستگاه خود در سریع‌ترین زمان ممکن، آن را خاموش کنید، آن را به یک محیط خنک‌تر منتقل کنید، و فرصتی برای خنک شدن به آن بدهید. وقتی آیفون در حالت خنک شدن قرار دارد موارد زیر اتفاق می‌افتد:

- دستگاه شارژ را متوقف می‌کند.

- صفحه نمایش تیره یا سیاه می‌شود.

- امواج سلولار وارد حالت کم مصرف می‌شوند. ممکن است در این مدت سیگنال ضعیف شود.

- فلاش دوربین به صورت موقت غیرفعال می‌شود.

وقتی برای اولین بار با چنین مواردی مواجه می‌شوید، می‌تواند کمی غافلگیر کننده باشد. اما گذشته از ناراحتی از عدم امکان استفادهٔ موقت از تلفن، معمولاً هیچ مشکل دیگری وجود ندارد.

 

آیا باید نگران آیفون داغ شدهٔ خود باشم؟

در حالت معمول خیر. اپل به کاربران توصیه می‌کند که هنگام انجام کارهایی که تقاضای منابع زیادی دارند، مانند به روز رسانی، بازیابی نسخهٔ پشتیبان، تجزیه و تحلیل داده‌ها (به عنوان مثال در برچسب‌گذاری چهره در عکس‌ها) یا اجرای برنامه AR آیفون گرم خواهد شد و باید پس از اتمام کار به دمای عادی برگردد.

 

آیا آیفون من می‌خواهد منفجر شود؟

این اتفاق بسیار بعید است.

آیفون‌ها این طور شناخته شده‌اند که بیش از حد و تا حد فاجعه باری گرم می‌شوند - به یکباره ذوب شدن آیفون یک زن در کف ماشین در فلوریدا - اما این موارد استثنایی بوده و معمولاً به نوعی نتیجهٔ یک حادثه بوده است. به عنوان مثال آیفون ذوب شده، مدتی قبل از آن در آب افتاده بوده.

(اگر آیفون شما در آب افتاده است و به طور معجزه‌آسایی بازیابی شده است، باز هم باید آن را چک کنید. زنگ‌زدگی داخلی می‌تواند باعث ایجاد مشکل در آیفون شود.)

در مارس سال 2017 فیلم‌های دوربین مداربسته‌ای بیرون آمد که یک آیفون 6 پلاس به یک تعمیرگاه برده شده بود و هنگامی که شروع به دود کردن کرد، توسط صاحب تعمیرگاه هراسان رها شد. سیمون اووِن، صاحب مغازه (در استرالیا)، پس از آن گزارش داد که «سوراخ بزرگی در پیشخوان سرویس ما ایجاد شده است».

چگونه یک آیفون داغ شده را خنک کنیم

در این مورد، تلفن از قبل آسیب دیده بود، و به نظر می‌رسد که «انفجار» زمانی اتفاق افتاده که صاحب تعمیرگاه بر روی صفحه نمایش آیفون شکسته فشار می‌آورد تا ببیند که چه اشتباهی رخ می‌دهد. اما این یک حادثهٔ بی‌سابقه‌ای نبود، حتی در آن مغازه، صاحب مغازه گفت که سه سال پیش اتفاق ناگوار مشابهی با آیفون 5 رخ داده است.

اووِن گفت: «ترکیدن آنها به خاطر مخلوط شدن دو مادهٔ شیمیایی موجود در باتری است. این باعث می‌شود که یک گاز سمی سبز رنگ ایجاد کند و یکباره آتش بگیرد. »

اخیراً، احتمالاً شما در مورد سامسونگ و گرمای بیش از حد آن در Note 7 شنیده‌اید. باتری‌های موجود در بعضی از گوشی‌های Note 7 به میزان خطرناکی گرم می‌شوند، به حدی که سامسونگ فراخوان عودت محصول به طور کامل را صادر کرده است.

این نگران کننده است، اما به خاطر داشته باشید که این تنها در یک مدل از سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ تأثیر می‌گذارد و هیچکدام در سری آیفون اپل تأثیرگذار نیست. تولید کنندگان تلفن‌های Rival بعضی اوقات از همان تأمین کنندگان اجزای سازنده - از جمله باتری - را تهیه می‌کنند، اما در حال حاضر هیچ اظهار نظری مبنی بر وجود این نقص در اپل یا سایر شرکت‌ها به غیر از سامسونگ وجود ندارد.

 

  

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
در ذات اپل این باور وجود دارد که فناوری به تنهایی، کافی نیست،‌ بلکه فناوری در پیوند با هنر آزاد و‌ انسانیت است که ما را به نتیجه‌‌ای می‌رساند که باعث شادی قلب‌هایمان می‌شود

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘