روش یافتن هرگونه رمز عبوری در یک مک

16
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 1856 بازدید

 روش یافتن هرگونه رمز عبوری در یک مک

یک رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟ آیا نمی‌توانید رمز عبور وایفای برای روتر را پیدا کنید؟ آیا رمز عبور شما به صورت خودکار وارد می‌شود، اما باید بدانید که رمز عبور شما چیست؟ ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه پسوردها را در keychain مک خود پیدا کنید.

-----

سافت‌مک: اگر مواردی را در مک خود به گونه‌ای تنظیم کرده‌اید که هنگام نیاز به رمز عبور به صورت خودکار تکمیل شوند، می‌تواند بسیار مفید باشد. اما با تکمیل خودکار فیلد رمز عبور، گاهی اوقات که ممکن است نیاز به دانستن رمز عبور خود داشته باشید، احتمال دارد رمز عبور خود را کاملاً فراموش کرده باشید. سپس این واقعیت وجود دارد که احتمالاً یک رمز عبور خوب به آسانی به یاد آورده نشود. خوشبختانه می‌توان از طریق Keychain رمز عبوری که در مک خود استفاده می‌کنید را پیدا کنید، و با استفاده از همین Keychain است که فیلدهای رمز عبور به صورت خودکار تکمیل می‌شوند.

بنا بر این اگر می‌خواهید رمز عبور یک حساب کاربری، یک برنامه، یک وب سایت یا حتی شبکه وایفای خود را پیدا کنید، باید مراحل زیر را دنبال دهید:

1. برنامهٔ Keychain Access را باز کنید (می‌توانید این کار را با فشار دادن دکمه‌های Command + Space و تایپ کردن Keychain در نوار جستجوی Spotlight انجام دهید).

2. در پایین بخش Category در نوار کناری سمت چپ، بر روی Passwords کلیک کنید.

3. موردی که به دنبال رمز عبور آن هستید را جستجو کنید.

4. بر روی جدیدترین نتیجه دو بار کلیک کنید (اگر قبلاً رمز عبوری را تغییر داده باشید ممکن است بیش از یک مورد را ببینید، اما تاریخ مربوط به زمان ایجاد رمز عبور موجود است).

5. بر روی کادر کنار Show Password (نمایش رمز عبور) کلیک کنید.

6. رمز عبور معمول خود را که در هنگام ورود به کامپیوتر خود استفاده می‌کنید را وارد کنید.

7. حالا رمز عبور مورد نظر نشان داده می‌شود.

روش یافتن هرگونه رمز عبوری در یک مک

اگر می‌خواهید نام کاربری خود در مک را تغییر دهید مقالهٔ دیگر ما با عنوان روش تغییر نام کاربری خود در مک را مطالعه کنید. و اگر می‌خواهید رمز عبور خود را تغییر دهید، مقالهٔ ما با عنوان روش تغییر رمز عبور مدیر در مک را مطالعه کنید.

 

روش یافتن رمز عبور وایفای در مک

اگر کارت مورد استفاده در روتر خود را گم کرده‌اید، یا نمی‌خواهید زحمت جستجو و پیدا کردن آن را بکشید، می‌توانید از این روش برای یافتن رمز عبور وایفای خود استفاده کنید.

فقط کافی است که نام شبکه وایفای خود را بدانید (احتمالاً اگر بر روی آیکون وایفای در منوی بالای صفحه کلیک کنید، می‌توانید آن را در گزینه‌های وایفای مشاهده کنید).

1. شبکهٔ خود را در Keychain Access جستجو کنید.

2. بر روی مربوط‌ترین نتیجه دو بار کلیک کنید.

3. این بار که بر روی Show Password (نمایش رمز عبور) کلیک می‌کنید، باید مرحلهٔ اضافی برای وارد کردن نام کاربری مدیر و همچنین رمز عبور خود را انجام دهید. (اگر مطمئن نیستید که نام کاربری شما چیست، بر روی آیکون اپل در منوی بالای صفحه کلیک کرده و بررسی کنید که با چه نامی وارد شده‌اید).

4. حالا رمز عبور را در کادر کنار Show Password مشاهده خواهید کرد.

روش یافتن هرگونه رمز عبوری در یک مک

برای آموزش بیشتر مقالهٔ دیگر ما با عنوان روش بازیابی رمز عبور فراموش شده مک را نیز مطالعه کنید.
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘