روش استفاده از یک اکانت اپل آیدی

9
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 3244 بازدید

روش استفاده از یک اکانت اپل آیدی 

نکاتی ساده برای استفاده و مدیریت کردن یک اکانت اپل آیدی را در این مقاله ملاحظه خواهید کرد.

-----

سافت‌مک: اگر شما صاحب یک آیفون، یک آیپد یا تقریباً هر دستگاه مدرن دیگر اپل هستید، دیر یا زود احتمالاً با یک اپل آیدی (Apple ID) نیاز خواهید داشت. اپل آیدی در اصل مرکب از یک ورد به سیستم انفرادی، اپل آیدی شما - معمولاً نام شما و به دنبال آن iCloud. com، me. com یا mac. com - و یک رمز عبور است.

اپل آیدی برای طیف گسترده‌ای از سرویس‌ها از قبیل iCloud، Find My iPhone، iTunes Match و Apple Music و همچنین خرید از iTunes و دانلود پادکست‌ها استفاده می‌شود. در این مقاله ما چگونگی آن را توضیح می‌دهیم و نکات سادهٔ خودمان را برای مدیریت یک اکانت اپل آیدی ارایه خواهیم داد.

 

اپل آیدی چیست؟

یک اپل آیدی گذرنامهٔ شما در جهان در حال گسترش اپل است و به یک آدرس ایمیل و رمز عبور نیاز دارد.

شما برای هر چیزی، از رزرو کردن یک وقت ملاقات در Genius Bar فروشگاه اپل، تا برقرار کردن یک تماس FaceTime، تنظیم Apple Pay، خرید موسیقی، فیلم و برنامه، به یک اپل آیدی نیاز دارید. همچنین از اپل آیدی برای دسترسی به داده‌ها و سرویس‌های آی‌کلود شما استفاده می‌شود که شامل ابزاری همچون iMessage، email، Reminders، Notes، Calendars، ذخیره‌سازی Photos و غیره می‌باشد.

اما واقعیت فراتر این است که اپل آیدی دستگاه‌ها یا کامپیوترهای اپل شما را به یکدیگر و شما ارتباط می‌دهد. با ورود به سیستم سخت‌افزاری اپل با اپل آیدی خود، به اپل می‌گویید که این سخت‌افزار متعلق به شماست و داده‌ها، برنامه‌ها و سرویس‌ها را می‌توان به صورت مشترک در دسترس قرار داد.

استفاده از یک دستگاه مک یا آی. او. اس بدون داشتن یک اپل آیدی امکانپذیر است، اما تجربهٔ شما به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت. به عنوان مثال، بدون داشتن یک اپل آیدی نمی‌توانید وارد برنامهٔ فروشگاه (App Store) شوید، بنا بر این نمی‌توانید برنامه‌های جدید را در آیفون، آیپد یا آیپاد لمسی خود دانلود کنید.

در حقیقت، اگر شما صاحب هر چیزی از اپل باشید، احتمالاً باید از قبل یک اپل آیدی داشته باشید (اگر چنین نیست، باید یک اپل آیدی ایجاد کنید.) اما در مرحلهٔ بعد تعجب خواهید کرد که چه کارهایی می‌توانید با آن انجام دهید.

 

وارد شدن با یک اپل آیدی

در واقع وارد شدن با اپل آیدی که ایجاد کرده‌اید بسیار ساده است.

وارد کردن اپل آیدی در یک مک

iTunes: بر روی لینک Sign In (ورود به سیستم) در سمت راست بالای پنجرهٔ برنامه کلیک کنید.

App Store: بر روی Sign In (ورود به سیستم) در زیر فهرست Quick Links (لینک‌های سریع) در سمت راست پنجره کلیک کنید.

iCloud: گزینهٔ System Preferences را باز کنید، بر روی آیکون iCloud کلیک کنید، سپس جزئیات ورود به سیستم خود را وارد کنید.

iBooks: برای دسترسی به مطالعه، بر روی ورودی منوی Store (فروشگاه)، و سپس Authorise This Computer (مجاز کردن این کامپیوتر) کلیک کنید. برای ورود به سیستم به منظور خرید کتاب، iBooks Store را باز کنید (در صورتی که کتابخانهٔ خود را مشاهده می‌کنید، بر روی دکمهٔ Store در بالا سمت چپ کلیک کنید)، سپس بر روی Sign In (ورود به سیستم) در زیر فهرست Quick Links (لینک‌های سریع) در سمت راست پنجرهٔ برنامه کلیک کنید.

روش استفاده از یک اکانت اپل آیدی

برای فعال کردن آی‌کلود در یک مک، باید System Preferences را باز کرده، سپس بر روی آیکون آی‌کلود کلیک کنید

وارد کردن اپل آیدی در یک آیفون، آیپد، آیپاد لمسی

iTunes Store, App Store: به انتهای لیست اسکرول کرده و بر روی دکمهٔ Sign In (ورود به سیستم) کلیک کنید.

iBooks: به محض ورود به برنامه از شما خواسته می‌شود که وارد شوید. اگر از وارد شدن امتناع کنید، در صورت تلاش برای خرید در فروشگاه یا مشاهدهٔ خریدهای موجود، از شما خواسته می‌شود که وارد شوید.

iCloud: در هنگام تنظیم دستگاه آی. او. اس از شما خواسته می‌شود به آی‌کلود وارد شوید، اما اگر می‌خواهید بعداً این کار را انجام دهید، برنامهٔ Settings را باز کرده و بر روی لینک iCloud کلیک کنید.

 

استفاده از دو اپل آیدی یا بیشتر

اگر چه ایجاد یک اپل آیدی همچنین یک حساب کاربری آی‌کلود نیز ایجاد می‌کند، اپل این امکان را به شما می‌دهد که همزمان از دو اپل آیدی جداگانه استفاده کنید. یکی از آنها فقط برای دسترسی به آی‌کلود، و دیگری برای همهٔ موارد دیگر، مانند خرید برنامه، موسیقی، فیلم و آی‌بوک‌ها.

این می‌تواند عاقلانه باشد، زیرا ممکن است گاهی اوقات اپل آیدی اصلی شما که برای خرید از آن استفاده می‌کنید به دلیل کلاهبرداری قفل شود. علاوه بر این، برخی از افراد فقط دوست ندارند کارت اعتباری مرتبط با حساب کاربری آی‌کلود خود داشته باشند.

در اینجا یک تبصرهٔ بسیار مهم وجود دارد: اپل به شما اجازه نمی‌دهد که دو اپل آیدی (یا بیشتر) را در یک حساب واحد ادغام کنید، یا خریدها یا داده‌ها را بین اپل آیدی‌ها انتقال دهید. علاوه بر این، پس از ورود یک اپل آیدی به فروشگاه آی‌تیونز در دستگاه مک یا آی. او. اس، شما نمی‌توانید برای یک دورهٔ 90 روزه با یک اپل آیدی متفاوت وارد شوید. (خوشبختانه می‌توانید چندین اپل آیدی را به یک تلویزیون اپل اضافه کنید تا خانواده شما بتوانند بدون محدودیت 90 روزه آن دستگاه را به اشتراک بگذارند.)

به عبارت دیگر، اپل بسیار علاقمند است که شما از یک اپل آیدی استفاده کنید. مطمئناً این گزینه‌ای با کم‌ترین سردرگمی است.

با این حال، هنگام راه‌اندازی یک دستگاه آی. او. اس، گزینهٔ وارد کردن دو اپل آیدی مختلف - یکی برای آی‌کلود و دیگری برای آی‌تیونز (به تصویر زیر مراجعه کنید) ارایه می‌شود - در مک می‌توانید اپل آیدی‌های مختلفی را در آی‌تیونز، فروشگاه برنامه مک، آی‌بوک و آی‌کلود و پنل پیکربندی آی‌کلود در System Preferences وارد کنید.

روش استفاده از یک اکانت اپل آیدی

اپل به شما این امکان را می‌دهد که از اپل آیدی در دستگاه آی. او. اس خود استفاده کنید، اما از این کار ناراحت است

 

Family Sharing و اشتراک‌گذاری یک اپل آیدی

یک زمانی برخی افراد یک اپل آیدی ایجاد می‌کردند و سپس به سایر اعضای خانواده یا دوستان اجازه می‌دادند که از آن استفاده کنند تا وارد دستگاه خودشان شوند. بنا بر این، یک برنامه می‌توانست یک بار خریداری شود و در چندین دستگاه استفاده شود، همان طور که می‌توانستند موسیقی و فیلم‌ها را نیز داشته باشند.

پدران و مادران نیز اپل آیدی خود را در اختیار فرزندانشان گذاشتند، چرا که خیلی جوان‌تر از آن بودند که بتوانند کارت پرداخت حساب شخصی داشته باشند تا بتوانند خریدهای درون برنامه‌ای را انجام دهند.

به اشتراک‌گذاری به این روش هرگز رضایتبخش نبود. داده‌های نامطلوب در همهٔ دستگاه‌های مشترک مانند iMessages همگام شده‌اند، اما به هر حال از زمانی که اپل Family Sharing (اشتراک‌گذاری خانوادگی) را معرفی کرد، آن روش به اشتراک‌گذاری منسوخ شد. اشتراک خانوادگی اجازه می‌دهد که شش اپل آیدی جداگانه برنامه‌ها و خرید آی‌تیونز را بدون هیچ رشته اتصالی به اشتراک بگذارند.

همان طور که از نام آن پیداست، اشتراک‌گذاری خانوادگی در واقع برای خانواده‌ها ساخته شده است. به عنوان مثال، یک تقویم، لیست یادآوری و رویداد عکس خانوادگی مشترک ایجاد می‌کند که نمی‌توانید از آن لغو اشتراک کنید.

هر یک از اعضای خانواده می‌تواند مکان دیگر اعضای خانواده را از طریق Find my Friends و در iMessage ردیابی کند. هر چند هر شخص باید در ابتدا انتخاب کند که به این صورت ردیابی شود.

روش استفاده از یک اکانت اپل آیدی

اشتراک‌گذاری خانوادگی (Family Sharing) مزایای بسیاری از جمله تقویم اشتراکی که همهٔ اعضای خانواده می‌توانند برای ساماندهی زندگی خود استفاده کنند فراهم می‌کند

 

همچنین فوایدی نیز دارد. رییس خانواده، یا Family Organizer، می‌تواند همان طور که قبل از این توضیح داده شد، برای کودکان زیر 13 سال حساب ایجاد کند. آنها می‌توانند یک کارت پرداختی که اعضای خانواده درخواست استفاده از آن را دارند اضافه کنند. آزار دهنده این که، این کارت باید کارت اعتباری باشد، یک ناامیدی ویژه برای افرادی که این کارت را ندارند.

راه‌اندازی Family Sharing (اشتراک‌گذاری خانوادگی) آسان است.

iPad/iPhone/iPod Touch: برنامهٔ Settings را باز کنید، سپس بر روی ورودی آی‌کلود در لیست ضربه بزنید. سپس بر روی Set Up Family Sharing (راه‌اندازی اشتراک‌گذاری خانوادگی) ضربه بزنید. دستورالعمل‌ها را دنبال کنید و در صورت درخواست اپل، حتماً اپل آیدی هر یک از اعضای خانواده را وارد کنید. در آینده برای اضافه کردن یک شخص، این مراحل را تکرار کرده و بر روی Add Family Member (افزودن عضو خانواده) ضربه بزنید.

Mac: گزینه System Preferences را باز کنید، بر روی آیکون iCloud کلیک کنید، سپس بر روی دکمهٔ Set Up Family کلیک کنید. دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. در آینده برای اضافه کردن یک شخص، مجدداً آی‌کلود را در System Preferences باز کنید و بر روی دکمهٔ Manage Family (مدیریت خانواده) کلیک کنید. سپس بر روی دکمهٔ بعلاوه در پایین سمت چپ و در زیر لیست اعضای خانواده کلیک کنید.

اعضای خانواده می‌توانند خریدهای خود را از دیگران مخفی کنند. به صورت معمول این کار با ضربه زدن و نگه داشتن purchases در آی‌تیونز (یا کلیک راست در یک مک) انجام می‌شود.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هر زمان که خود را در کنار اکثریت دیدید، زمان مکث و تأمل فرا رسیده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘