روش استفاده از واکی‌تاکی در اپل واچ

9
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 2912 بازدید

 روش استفاده از واکی‌تاکی در اپل واچ

واکی‌تاکی یک برنامهٔ جالب و رایگان اپل واچ است که صحبت با دوستان را آسان می‌کند. در این مقاله روش تنظیم و صحبت کردن با آن آورده شده است.

-----

سافت‌مک: وقتی برای اولین بار اپل واچ (Apple Watch) را راه‌اندازی می‌کنید، به شما این امکان داده می‌شود که تماس تلفنی برقرار کرده و به آی‌مسیج (iMessages) پاسخ دهید. اما در سال 2018 (همزمان با عرضهٔ واچ. او. اس 5) یک روش ارتباطی دیگر نیز به این مجموعه اضافه شد: برنامهٔ جدیدی به نام واکی‌تاکی (Walkie-Talkie). در این مقاله روش استفاده از واکی‌تاکی برای گفتگو با دوستان و خانواده را آموزش خواهیم داد.

روش استفاده از واکی‌تاکی در اپل واچ

 

واکی‌تاکی چیست؟

واکی‌تاکی برنامه‌ای در اپل واچ (ساعت اپل) است که با به روز رسانی واچ. او. اس 5 وارد بازار شده است. این ویژگی به منظور تکرار تجربهٔ استفاده از واکی‌تاکی‌های قدیمی طراحی شده است، و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق ساعت خود مستقیماً با شخص دیگری صحبت کنید.

 

روش راه‌اندازی واکی‌تاکی

با باز کردن برنامهٔ واکی‌تاکی، لیستی از افرادی که می‌توانید با آنها صحبت کنید را مشاهده خواهید کرد. برای افزودن موارد جدید، بر روی علامت بعلاوه در پایین لیست ضربه بزنید و واکی‌تاکی افرادی را از لیست مخاطبین گستردهٔ شما پیشنهاد می‌دهد. یکی را انتخاب کنید تا به صورت یک آیکون زرد جدید در لیست ظاهر شود.

روش استفاده از واکی‌تاکی در اپل واچ

به این صورت می‌توانید چندین مخاطب را به لیست واکی‌تاکی اضافه کنید. هر بار که می‌خواهید شخص جدیدی را اضافه کنید، کافیست که روی علامت بعلاوه ضربه بزنید.

 

روش شروع کردن یک مکالمه با واکی‌تاکی

برنامه را باز کنید. آیکون جدیدی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد این کار را مستقیماً از صفحهٔ ساعت خود انجام دهید. سپس به یکی از آیکون‌های تماس زرد رنگ در صفحهٔ شروع ضربه بزنید تا صحبت با آن شخص را شروع کنید. (یک دکمهٔ کشویی با عنوان Available در بالا وجود دارد. اگر رنگ آن سبز باشد، می‌توانید متوجه بشوید که چه کسی برای صحبت کردن در دسترس است.

روش استفاده از واکی‌تاکی در اپل واچ

اولین باری که از طریق واکی‌تاکی با کسی تماس می‌گیرید، آن شخص باید مجوز مکالمه را صادر کند، اما این درخواست مجوز و اجازه دادن فقط برای یک بار انجام می‌شود: عنوان دکمه‌ای که آنها ضربه می‌زنند Always Allow (همیشه اجازه می‌دهم) است. از این به بعد، دستگاه‌های شما یکدیگر را مورد اعتماد می‌دانند و اجازه می‌دهند مکالمات توسط هر یک از طرفین به صورت یک طرفه شروع شود. طرف مقابل نیز صدای تماس را دریافت می‌کند و سپس مکالمه شروع می‌شود.

 

روش استفاده از واکی‌تاکی

این برنامه دارای یک رابط کاربری فوق‌العاده ساده است: فقط یک دایره زرد بزرگ با عنوان TALK. وقتی دکمه را پایین نگه دارید می‌توانید صحبت کنید، و وقتی آن را رها کنید فقط می‌توانید گوش دهید. به همین سادگی.

یک گزینهٔ دیگر نیز بر روی صفحه نمایش وجود دارد، و آن یک دکمهٔ بی‌صدا کردن در بالا سمت راست است. برای قطع کردن صدا بر روی آن ضربه بزنید.

روش استفاده از واکی‌تاکی در اپل واچ

 

عیب‌یابی

ما به طور کلی متوجه شدیم که واکی‌تاکی برای استفاده بسیار ساده و آسان است، و مشکل خاصی در آن پیدا نکردیم. اما هر عملگر تکنولوژیکی حداقل یک بار اشتباه کرده است. در ادامه برخی از موانعی که ممکن است با آنها روبرو شوید را ذکر کرده‌ایم.

جدی‌ترین آنها این بود که، پس از آن که اپل در تابستان سال 2019 یک آسیب‌پذیری امنیتی پیدا کرد که می‌توانست امکان استراق سمع را فراهم کند، واکی‌تاکی برای مدت کوتاهی غیرفعال شد؛ و با به روز رسانی آی. او. اس 12.4 مجدداً فعال شد. بنا بر این، اولین قدم شما باید در کنار به روز رسانی آی. او. اس در آیفون، به روز رسانی واچ. او. اس به آخرین نسخه در ساعت خودتان باشد.

هنگام شروع مکالمه نیز برخی موانع اساسی وجود دارد. ممکن است نیاز به گفتن نداشته باشد، اما گیرندهٔ گفتگوی شما نیز نیاز به داشتن یک اپل واچ دارد. و زمانی که از طریق فهرست مخاطبین خود عمل می‌کنید، بلافاصله مشخص نمی‌شود که کدام یک از آنها اپل واچ دارند و کدام یک ندارند. این می‌تواند به یک روند آزمون و خطای خسته کننده منجر شود، چرا که قبل از این که واکی‌تاکی به شما بگوید که آنها اپل واچ ندارند، شما باید به صورت مداوم از دیگران دعوت به گفتگو کنید.

اپل واچ نیز باید شارژ و روشن باشد. از لحاظ نظری، دکمه کشویی موجود باید در اینجا کمک کننده باشد، اما علیرغم این که ما یک اپل واچ با شارژ تخلیه شده در قفسه داشتیم، متوجه شدیم که هنوز یک تماس نشان داده می‌شود.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘