روش استفاده از برنامه‌های آیفون و آیپد در مک

7
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 3150 بازدید

روش استفاده از برنامه‌های آیفون و آیپد در مک 

اجرای برنامه‌های آیپد و آیفون بر روی مک یا PC کار ساده‌ای نیست. ما به بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید داشته باشید، از جمله نرم‌افزار شبیه‌ساز مناسب خواهیم پرداخت که تجربهٔ آی. او. اس بر روی دسکتاپ یا لپتاپ را تقلید می‌کند.

-----

سافت‌مک: اپل نحوهٔ استفاده از نرم‌افزاری را که از فروشگاه برنامه دانلود می‌کنید را کاملاً کنترل می‌کند، و اجرای برنامه‌های آیپد و آیفون خودتان بر روی یک پلتفرم دیگر مانند دسکتاپ مک یا مک‌بوک یا حتی PC ویندوزی یا لپتاپ بسیار دشوار است. ممکن است این امر در آینده‌ای نزدیک تغییر کند: اپل در حال حاضر در تلاش است تا پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل خود را یکی کند. در هر صورت، یک روند کلی در فاصله گرفتن از برنامه‌های دسکتاپ و رفتن به سمت برنامه‌های وب وجود دارد.

با این وجود، در حال حاضر، اجرای یک برنامهٔ آی. او. اس در مک چالش برانگیز است، اما غیرممکن نیست. در این مقاله، ما به برخی از گزینه‌هایی که می‌توانید داشته باشید نگاهی خواهیم انداخت.

 

مشابه آن در مک را بررسی کنید

آی. او. اس و مک. او. اس دو سیستم عامل جداگانه هستند و کتابخانه‌های نرم‌افزاری جداگانهٔ خود را دارند. خبر بد این است که یک برنامهٔ متعلق به یک پلتفرم، معمولاً در در پلتفرم دیگری اجرا نمی‌شود. خبر خوب این است که اشتراکات زیادی در این بین وجود دارد.

فروشگاه برنامه (App Store) مک را باز کنید و جستجوی سریعی برای نرم‌افزاری که برای آی. او. اس دریافت کرده‌اید انجام دهید. بهترین گزینه، دریافت نسخه‌ای از آن برنامه است که برای مک طراحی شده، و نه یک نسخهٔ بهینه شده برای صفحه نمایش لمسی که برای آیفون یا آیپد در نظر گرفته شده است. و همچنین وب سایت سازندهٔ آن برنامه را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که نسخهٔ مک بودن آن برنامه ذکر شده باشد.

حتی اگر برنامهٔ دقیقاً مشابهی هم وجود نداشته باشد، به خاطر داشته باشید که ممکن است چیزی مشابه از لحاظ عملکردی اما با نام دیگری یا شرکت دیگری وجود داشته باشد. برای برنامه‌های معروف ارزش جستجو کردن عبارت games similar to The Room یا هر چیز دیگری در گوگل را دارد. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که برنامه‌های موفق سریعاً خود را در طیف وسیعی از پلتفرم‌ها تقلید یا کلون می‌کنند.

اگر موفق به یافتن نسخه‌ای از برنامهٔ آی. او. اس‌ی برای مک شوید، متأسفانه مجبور هستید مجدداً هزینهٔ آن را پرداخت کنید (با فرض این که یک برنامهٔ پولی است و نه رایگان).

 

از نرم‌افزار شبیه‌ساز استفاده کنید

با فرض این که هیچ نسخهٔ مکینتاشی (یا ripoff) از آن برنامهٔ آی. او. اس‌ی که قصد اجرای آن را دارید وجود ندارد، گزینهٔ بعدی شما دانلود یک نرم‌افزار شبیه‌ساز است که رفتار یک آیپد را در یک پلتفرم متفاوت تقلید می‌کند. با وجود یک سری محدودیت‌ها و اشکالات که باعث نگرانی ما می‌شود، این یک راه حل کامل نیست، اما ممکن است بهترین کاری باشد که می‌توانید در این مرحله انجام دهید.

ما دو گزینهٔ شبیه‌ساز را برای شما در نظر گرفته‌ایم.

iPadian

بهترین شبیه‌ساز آیپد برای مک و PC که پیدا کردیم iPadian نام دارد. نسخهٔ مک iPadian از طریق وب سایت iPadian در دسترس است؛ و نسخهٔ PC را می‌توانید از TA Downloads دانلود کنید.

iPadian که مبتنی بر Adobe AIR است، یک رابط کاربری به سبک آیپد را در یک پنجره بر روی دسکتاپ PC یا دسکتاپ مک شما ایجاد می‌کند و برنامه‌ها را (یا خیلی شبیه به آنها را) در آن پنجره اجرا می‌کند. به نظر بسیار شگفت‌انگیز می‌رسد. البته برنامه‌ها دقیقاً به روشی که در آیپد یا آیفون کار می‌کنند نیستند. و نصب آنها بسیار سرراست و ساده است.

در نظر داشته باشید که این روشی نیست که به شما امکان بدهد که کتابخانهٔ برنامه‌های موجود خود را به مک یا PC منتقل کنید. شما باید برنامه‌ها را از فروشگاه برنامهٔ خود iPadian انتخاب و دانلود کنید، که بدیهی است نمی‌تواند چیزی مانند همان طیف وسیع گزینه‌های اپل را ارایه دهد، اما هنوز هم انتخاب‌های مناسبی وجود دارد که بسیاری از آنها هم رایگان هستند.

ما همچنین هشدار می‌دهیم که اجرا کردن نرم‌افزارهای بهینه شده برای صفحه نمایش‌های لمسی، برای استفاده از ماوس و صفحه کلید یا صفحه لمسی ایده‌آل نیستند. حتی اگر رابط شبیه‌سازی شده به خوبی بازآفرینی کند، ممکن است برنامه‌ها سخت‌تر از آنچه که بر روی پلتفرم اصلی خود استفاده می‌کنید، قابل استفاده باشند. همان طور که مارک ویلیامز (Mike Williams) مشاور Tech Advisor توصیه می‌کند، این برنامه به شما این امکان را نمی‌دهد تا از ماوس برای شبیه‌سازی نوک انگشتان خود استفاده کنید، اما چرخاندن غلطک ماوس گاهی اوقات عمل می‌کند.

روش استفاده از برنامه‌های آیفون و آیپد در مک

Simulator

برای یک مجموعهٔ بسیار کوچک Simulator بهترین گزینه برای اجرای برنامه‌های آی. او. اس در مک است. مشکل این است که باید برنامه متعلق به خود شما باشد. به این معنی که خود شما آن را توسعه داده باشید یا حداقل یک برنامهٔ کارآمد در برنامهٔ توسعه دهندهٔ Xcode ساخته باشید.

Simulator در داخل Xcode موجود است، اما در نوع خود به عنوان برنامه‌ای جداگانه نیز اجرا می‌شود. این برنامه عیناً و بسیار به دقت صفحه نمایش آیفون، آیپد، اپل واچ یا اپل تی. وی را به صورت یک پنجره بر روی دسکتاپ مک شما تکرار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا به وسیلهٔ ماوس و صفحه کلید، این صفحه و برنامه‌ای را که روی آن اجرا می‌شود را اداره کنید.

اپل توصیه می‌کند که ساده‌ترین راه این است که Simulator را مستقیماً از پروژهٔ Xcode خود باز کنید. شما باید از منوی پاپ‌آپ برنامه Xcode یک شبیه‌ساز آی. او. اس (مشخص کردن یک مدل دستگاه) را انتخاب کرده و بر روی Run کلیک کنید. Xcode پروژهٔ شما را می‌سازد و آن را در Simulator در مک شما اجرا می‌کند.

شبیه‌ساز اندروید

اگر پیشنهادات بالا آن چیزی که شما به دنبالش هستید نیست، توصیه می‌کنیم که یک شبیه‌ساز اندروید را امتحان کنید. بر خلاف آی. او. اس، اندروید بسیار بازتر است و می‌تواند پلتفرم‌های زیادی شبیه‌سازی شود و به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها در اندروید بلکه در مک و PC هم به کتابخانهٔ گستردهٔ برنامه‌های اندرویدی دسترسی داشته باشید. و در حالی که زمانی اختلاف زیادی بین ارایهٔ برنامه‌های آی. او. اس و اندروید وجود داشت، اما این اختلاف اکنون و در سال 2019 دیگر وجود ندارد. محبوب‌ترین برنامه‌ها هم برای آی. او. اس و هم برای اندروید در دسترس هستند.

بسیاری از شبیه‌سازهای اندرویدی به صورت آنلاین در دسترس هستند، اما ما توصیه می‌کنیم که BlueStacks را امتحان کنید. این یک برنامهٔ مرتب و یک راه حل آسان برای استفاده، و روشی آسان برای دسترسی به برنامه‌های محبوبی مانند توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام را فراهم می‌کند.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘