روش تغییر رمز عبور مدیر در مک

5
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 3554 بازدید

روش تغییر رمز عبور مدیر در مک 

در این مطلب روش تغییر رمز عبور مدیر در مک، در صورتی که آن را فراموش کرده باشید و نتوانید تغییراتی بر روی سیستم ایجاد کنید، آورده شده است. در اینجا سه روش ریست یا ریکاوری آموزش داده می‌شود.

-----

سافت‌مک: نیاز به تنظیم مجدد (reset) یا بازیابی (recover) رمز عبور مدیر برای حساب کاربری شما دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. ما یک بار که نیاز به اعمال تنظیماتی در مک خود داشتیم، در این موقعیت قرار گرفتیم و جزئیات ورود به سیستم مدیر را فراموش کردیم. چنین اتفاق‌هایی می‌افتد…

دلایل تغییر رمز عبور مدیر در مک شما هر چه که باشد، این مقاله چهار روش تنظیم مجدد یا بازیابی را آموزش می‌دهد. توجه داشته باشید که روش بازیابی بسته به نسخهٔ مک. او. اس‌ی که استفاده می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد.

 

بازیابی رمز عبور مدیر از FileVault

در این روش لازم است که FileVault را فعال کنید. اگر شما آن را ندارید، پس از این روش صرف نظر کنید. FileVault به صورت پیش‌فرض روشن نیست و باید به صورت دستی فعال شود.

1. وقتی رمزگذاری دیسک FileVault را روشن کردید، کلید بازیابی کپی شده را به دست می‌آورید. اگر نمی‌توانید کلید بازیابی خود را پیدا کنید اما آن را در اپل ذخیره کرده‌اید، با پشتیبانی اپل (Apple Support) تماس بگیرید.

2. مک خود را ری‌استارت کنید.

3. برای باز کردن قفل و تنظیم مجدد رمز عبور ورود به سیستم، بر روی صفحه ورود به سیستم کلیک کنید.

4. در قسمت رمز عبور، بر روی دکمهٔ Help کلیک کنید (؟). سپس بر روی خط پایین reset it using your Recovery Key (تنظیم مجدد آن با استفاده از کلید بازیابی) کلیک کنید، سپس کلید بازیابی خود را وارد کنید.

 

آخرین رمز عبور مدیر از طریق حالت بازیابی

روش تغییر رمز عبور مدیر در مک

اگر روش فوق برای شما مؤثر نبود، می‌توانید از طریق پارتیشن بازیابی، رمز عبور مدیر خود را مجدداً تنظیم کنید.

1. با پایین نگه داشتن کلیدهای Command-R در هنگام راه‌اندازی، به پارتیشن بازیابی در درایو اصلی خود بوت شوید. می‌توانید مقالهٔ کامل ما در مورد بوت کردن مک در حالت بازیابی را نیز بخوانید.

2. وقتی صفحهٔ راه‌اندازی را دیدید، می‌توانید کلیدها را رها کنید. (توجه: اگر پنجرهٔ ورود به سیستم یا دسکتاپ و آیکون‌های خود را مشاهده می‌کنید، ممکن است که کلیدهای Command-R را به اندازهٔ کافی زود نگه نداشته‌اید. پس مجدداً ری‌استارت کرده و دوباره امتحان کنید.)

3. زمانی که دستگاه بوت می‌شود، صفحهٔ OS X Utilities را خواهید دید. در منوی Apple بر روی Utilities کلیک کرده و Terminal را انتخاب کنید.

4. در اعلان Terminal متن resetpassword را تایپ کرده و سپس Enter را بزنید.

5. با این کار ابزار تنظیم مجدد اجرا می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا یک درایو، یک کاربر، و سپس یک رمز عبور جدید و رمز عبور برای کاربر مدیر خود انتخاب کنید.

6. پس از ذخیره کرده، به منوی Apple رفته و بر روی Restart کلیک کنید.

 

تنظیم مجدد رمز عبور مدیر با استفاده از حالت تک‌کاربر

اگر استفاده از روش‌های فوق به شما کمک نکرد، می‌توانید کامپیوتر خود را به حالت تک‌کاربر بوت کنید تا رمز عبور مدیر خود را مجدداً تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که این روش به برخی ترفندهای خط فرمان نیاز دارد که احتمالاً شما را ملزم به نوشتن یا عکس گرفتن از دستورالعمل زیر می‌کند. توجه داشته باشید: فرامین را دقیقاً مطابق متن نوشته شده وارد کنید، فرامین به بزرگ و کوچک بودن حروف و فاصله حساس هستند.

1. مک خود را خاموش کرده و سپس آن را اجرا کرده و در زمان بوت شدن کلیدهای Command-S را پایین نگه دارید تا وارد حالت تک‌کاربر شوید.

2. متن زیر را وارد کرده و Enter را فشار دهید.

mount -uw /

3. متن زیر را وارد کرده و Enter را فشار دهید.

launchctl load /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.opendirectoryd.plist

4. passwd username را وارد کرده و username را با نام حساب کاربری مدیر خود جایگزین کنید.

5. رمز عبور جدید خود را وارد کرده و Enter را فشار دهید. در مرحلهٔ بعدی، مجدداً رمز عبور خود را برای تأیید وارد کرده و Enter را فشار دهید.

6. reboot را تایپ کرده و سپس Enter را فشار دهید تا مک شما ری‌استارت شود.

همچنین می‌توانید مقالهٔ دیگر ما در مورد روش تغییر نام کاربری خود در مک را نیز مطالعه کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘