مک مینی 2020: تاریخ عرضه، مشخصات و شایعات قیمت

1
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 2305 بازدید

مک مینی 2020: تاریخ عرضه، مشخصات و شایعات قیمت 

اگر کنجکاو هستید که اپل چه زمانی مک مینی را به روز رسانی می‌کند، یا مدل جدید چه مشخصاتی خواهد داشت، و این که آیا شاهد کاهش قیمت خواهیم بود یا خیر، شما جای درستی آمده‌اید…

-----

سافت‌مک: بیش از یک سال از به روز رسانی مک مینی می‌گذرد. در اکتبر سال 2018، مک مینی شاهد آنچه که اپل به عنوان «بزرگ‌ترین به روز رسانی خود» توصیف کرد، بود. این یک به روز رسانی بزرگ پس از مدت زمانی طولانی بود؛ دقیقاً چهار سال. بنا بر این آیا احتمالاً باید انتظار طولانی دیگری در پیش داشته باشیم تا این که اپل دوباره مک مینی را به روز رسانی کند، یا می‌توان انتظار داشت که در سال 2020 شاهد یک مک مینی جدید باشیم؟

مک مینی تنها مکینتاشی است که به روز رسانی‌های سالانه را دریافت نمی‌کند. در سال 2019 آی‌مک به روز شد، اما این اولین به روز رسانی آن از سال 2017 بود. آی‌مک از پردازنده‌های چهار هسته‌ای نسل هفتم به پردازنده‌های 4 هسته‌ای 3.6 گیگاهرتز نسل هشتم و پردازنده‌های 6 هسته‌ای 3.0 گیگاهرتزی نسل هشتم ارتقاء داده شد، در واقع آی‌مک را به مک مینی که دقیقاً همان پردازنده‌ها را دارد رساند.

در حالی که مک‌بوک ایر در سال 2019 به روز رسانی شد، اما در واقع یک به روز رسانی خاص نبود، و فقط شامل افزوده شدن True Tone به صفحه نمایش و 100 پوند تخفیف در قیمت بود.

مرور موارد فوق دورنمایی از روند یک ساله را در اختیار ما می‌گذارد که گویای این حقیقت است که از نظر ارتقاء پردازنده اتفاق خاصی نیفتاده است، ادامه حیات اپل در گرو به روز رسانی در سریع‌ترین زمان ممکن است. بدون شک اپل اینتل را سرزنش خواهد کرد که با نسل بعدی پردازنده‌هایش مشکلاتی دارد.

بنا بر این، با توجه به تمام این موارد، آیا به زودی شاهد به روز رسانی مک مینی خواهیم بود؟

مک مینی 2020: تاریخ عرضه، مشخصات و شایعات قیمت

 

مک مینی 2020: تاریخ عرضه

ممکن است در بهار سال 2020، در همان زمانی که انتظار می‌رود اپل رویداد بعدی خود را برگزار کند، یک به روز رسانی برای مک مینی وجود داشته باشد. با این حال ما فکر می‌کنیم که یک به روز رسانی در زمان برگزاری WWDC 2020 (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) محتمل‌تر باشد.

 

مک مینی 2020: قیمت

اپل به غیر از تنظیم قیمت بنا بر نوسانات ارزی، به ندرت قیمت‌ها را تغییر می‌دهد، همان طور که در ژوئیه 2019 و برای مک‌بوک پرو انجام داد. و این به این معنی بود که مصرف کنندگان انگلستان شاهد افزایش قیمت بالاترین مدل تا 100 پوند بودند.

از طرف دیگر، مک‌بوک ایر یک کاهش قیمت 100 پوندی را تجربه کرد.

اما آیا مک مینی می‌تواند شاهد کاهش قیمت باشد، چرا که مطمئناً کسانی هستند که مایل هستند جدیدترین را داشته باشند. هنگامی که اپل در اکتبر سال 2018 مک مینی جدید را معرفی کرد، قیمت آن را نیز مشخص کرده است. مک مینی که پیش از این با قیمت 499 پوند ارزان‌ترین مکینتاش اپل بود (و Manny در سال‌های گذشته فقط 399 پوند بود)، اکنون 799 پوند قیمت دارد. این هنوز هم ارزان‌ترین مک است، اما در مقایسه با گذشته بسیار گران‌تر است.

آیا اپل قیمت مک مینی را کاهش خواهد داد؟ ما در این مورد بسیار شک داریم. و فکر می‌کنیم زمانی که اپل این مدل را به روز رسانی کند، قیمت‌ها دقیقاً مانند حال حاضر باقی خواهند ماند.

مک مینی 2020: تاریخ عرضه، مشخصات و شایعات قیمت

 

مک مینی 2020: طراحی

اپل با اعلام خبر به روز رسانی مک مینی در اکتبر 2018، فاش کرد که مک مینی یک انتخاب محبوب برای مزرعه‌های سرور است و حرفه‌ای‌های فیلم غالباً از مجتمع کردن چندین مک مینی برای ویرایش ویدیویی استفاده می‌کنند. در نتیجه، طراحی مک مینی تغییر نکرد. انجام این کار به این معنی است که مجموعه‌های موجود نمی‌توانند با ماشین‌های جدید مطابقت داشته باشند.

با این حال تغییری در طراحی وجود داشته است، در حال حاضر مک مینی در Space Grey وارد بازار شده است، که به نظر می‌رسد فرجامی محبوب همراه با جوانبی مثبت است (بر اساس واکنش‌ها نسبت به معرفی آی‌مک Space Grey با آی‌مک پرو) و توسعه دهندگان (که از طرفداران بزرگ Dark Mode در مک نیز هستند).

مک مینی 2020: تاریخ عرضه، مشخصات و شایعات قیمت

همان طور که در ادامه خواهید دید، درخواست‌هایی برای تغییرات داخلی در مکینتاش نیز وجود دارد. اگر چه بعید به نظر می‌رسد که اپل مک مینی را از این هم کوچک‌تر کند (به مزرعه‌های سرور در بالا مراجعه کنید) اگر فضای بیشتری در داخل دستگاه وجود داشته باشد، می‌تواند یک کارت گرافیک مجزا و یک سیستم خنک کنندهٔ بهتری را در خود جای دهد. اما اپل چگونه می‌تواند فضای بیشتری را ایجاد کند. یک پیشنهاد حذف منبع تغذیه است که می‌تواند به همان روشی که در لپتاپ‌های مک که به صورت جدا هستند استفاده شود. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد پیشرفت‌های گرافیکی داریم.

 

مک مینی 2020: مشخصات

مک مینی در اکتبر 2018 شاهد آنچه اپل به عنوان «بزرگ‌ترین به روز رسانی» نامید بود. با توجه به تأخیر چهار ساله، مطمئناً انتظار داشتید که پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد. از به روز رسانی بعدی مک مینی چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟

پردازنده‌های نسل نهم اینتل می‌توانند 8 هسته را به مک مینی بیاورند، همان طور که مک‌بوک پرو دارد.

وقتی اپل گرافیک‌ها را در مدل‌های 2018 به روز رسانی کرد، این شرکت ادعا کرد که آنها 60 درصد سریع‌تر هستند، اما این بعد از یک وقفهٔ چهار ساله بود. برای این که شاهد ارتقاء مشابهی در نسخهٔ بعدی مک مینی اپل باشید، می‌توانید گزینهٔ گرافیک مجزا را اضافه کنید. این یک حرکت بسیار متداول است، اما ممکن است که مک به یک سیستم خنک کنندهٔ بهبود یافته نیز نیاز داشته باشد. همان طور که قبلاً پیشنهاد کردیم، با حذف منبع تغذیه، می‌توان فضای لازم را به دست آورد.

مک مینی هنگام عرضه در سال 2018 گزینه‌های هارد دیسک / هارد فیوژن را نیز از دست داد. در حال حاضر خرید یک مک مینی فقط با SSD امکانپذیر است. ما می‌توانیم شاهد این باشیم که قیمت‌های SSD در گزینه‌های سفارشی‌سازی کاهش یابد، همان طور که در ماه ژوئیه برای مک‌بوک ایر اتفاق افتاد. حالا صحبت به اینجا کشید، مک مینی مدل رقابتی در حال حاضر به صورت استاندارد با 128 گیگابایت SSD عرضه می‌شود، که خیلی‌ها فکر می‌کنند حجم بسیار کمی است. اپل می‌تواند در همهٔ موارد مشخصات SSD را افزایش دهد، به صورتی که ما شاهد فضای 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی به عنوان استاندارد باشیم.

همچنین صحبت‌هایی در مورد اپل وجود دارد که قصد دارد ارتقاء مک مینی پس از فروش را آسان کند. در حال حاضر ارتقاء RAM در دستگاه‌ها از طریق دریچه‌ای در پایین (در عکس زیر نشان داده شده است) ممکن است، هر چند که انجام این کار مانند گذشته آسان نیست. اما روزگاری امکان به روز رسانی بسیاری از مؤلفه‌های داخلی مک مینی وجود داشت و بسیاری هستند که تمایل به بازگشت همان وضعیت را دارند.

مک مینی 2020: تاریخ عرضه، مشخصات و شایعات قیمت

ما نمی‌دانیم که اپل چه موقع مک مینی را به روز رسانی خواهد کرد، اما بعید به نظر می‌رسد که کوچک‌ترین مک خود را به همان صورتی که پیش از به روز رسانی سال 2018 بود، دست نخورده باقی بگذارد. مهم‌ترین چیزی که مانع به روز رسانی می‌شود، احتمالاً توسعه پردازندهٔ اینتل است. با شایعاتی مبنی بر این که اپل در حال توسعهٔ پردازنده‌های اختصاصی خود است، شاید به زودی شاهد حضور یک پردازندهٔ اپل در داخل مک مینی باشیم.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘