روش حذف فلش در مک

28
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 2159 بازدید

روش حذف فلش در مک 

اگر در مورد نقص‌های امنیتی مرتبط با ادوبی فلش پلیر نگران هستید، به شما نشان می‌دهیم که چگونه متوجه شوید که آیا بر روی مک شما نصب است یا خیر و اگر نصب است چگونه آن را حذف کنید.

-----

سافت‌مک: ادوبی فلش (Adobe Flash) در گذشته مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرده است. با آسیب‌پذیری‌های بسیار مهم که اغلب در معرض آن قرار دارد و ضرورت دارد که ادوبی مرتباً به روز رسانی‌های امنیتی منتشر کند.

این نقص‌های امنیتی فلش، بر روی ویندوز، مک و لینوکس تأثیر گذاشته است. چگونه می‌توانید مطمئن شوید که مک شما از آسیب‌پذیری‌های فلش در امان است؟

اصلاً این احتمال وجود دارد که فلش واقعاً روی مک شما نصب نشده باشد. از آنجایی که سافاری 10 در سال 2015 با مک. او. اس سافاری معرفی شد، فلش پلیر ادوبی به صورت پیش‌فرض غیرفعال شده است - قبلاً لازم بود که آن را به صورت دستی غیرفعال کنید. بدیهی است که اپل تمایلی ندارد که مشتریان در معرض آسیب‌پذیری قرار گرفتهٔ خود را از دست بدهد. ترجیح اپل این است که مشتریان از HTML5، روش جدیدتر و ایمن‌تر برای مرور وب استفاده کنند.

با این حال اگر می‌خواهید فلش را بر روی مک خود نصب کنید، اپل شما را از نصب فلش ممانعت نمی‌کند. اگر می‌خواهید فلش را نصب کنید تا بتوانید به عنوان مثال محتوای All4 را تماشا کنید، ما آموزش «روش اجرای فلش در آیفون و آیپد» را داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

حتی اگر خودتان تصمیم گرفته باشید که فلش را در مک خود نصب کنید، لزوماً فلش برای همیشه در مک شما باقی نمی‌ماند. هر بار که سیستم عامل مک را به روز رسانی می‌کنید، فلش تمایل دارد از مک شما حذف شود. ما در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه متوجه شوید که آیا فلش را در مک خود نصب دارید یا خیر.

اگر فلش بر روی مک شما نصب شده است و شما می‌خواهید آن را حذف کنید، در این مقاله چگونگی حذف فلش پلیر در مک بیان شده است.

 

آیا در مک خودم به فلش نیاز داریم؟

قبل از شروع ممکن است شما کاملاً مطمئن باشید که احتیاجی به فلش ندارید.

این احتمال وجود دارد که شما بتوانید بدون هیچ نیازی به فلش، با رضایت وب را مرور کنید، زیرا بسیاری از سایت‌ها در حال حاضر برای استفاده از گزینه‌های جدید به روز رسانی شده‌اند، به خصوص که ادوبی در ژوئیه سال 2017 تأیید کرده است که: «ادوبی برای پایان دادن به حیات فلش برنامه‌ریزی کرده است».

تعداد بسیار کمی سایت وجود دارد که هنوز هم از فلش استفاده می‌کنند. ما فکر می‌کنیم تنها استثناء All4 است. امیدوارم که All4 به زودی محتوای خود را برای استفاده از HTML5 به روز رسانی کند. در حقیقت در ژوئن سال 2017 کانال 4 اعلام کرد که این انتقال از پخش کننده‌های ویدیویی مبتنی بر ادوبی فلش به HTML5 خواهد بود، بنا بر این باید خبر بسیار فراگیری باشد.

 

روش فهمیدن این که آیا فلش در مک ما نصب شده است یا خیر

نمی‌دانید که آیا فلش را در مک خود نصب کرده‌اید یا خیر؟ اگر فلش را نصب نکرده‌اید، هنگام تلاش برای مشاهدهٔ محتوای فلش در سافاری، پیغام Blocked Plug-in (افزونه مسدود شده است) را مشاهده خواهید کرد.

برای بررسی این موضوع، می‌توانید به کانال 4 یا Crunchyroll. com مراجعه کنید، که در زمان نوشتن این مقاله، همچنان از فلش استفاده می‌کند.

اگر سعی کنید که ویدیویی را پخش کنید، پیامی را مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهد یک افزونهٔ گم شده (Missing Plug-in) وجود دارد.

روش حذف فلش در مک

از طرف دیگر ممکن است پیامی مانند تصویر زیر را مشاهده کنید:

روش حذف فلش در مک

اگر بخواهید فلش را نصب کنید می‌توانید چنین کاری را انجام دهید.

 

روش حذف فلش پلیر از روی مک

اگر معلوم شود که فلش را در مک خود نصب کرده‌اید، اما به این نتیجه رسیده‌اید که فضای وب بدون فلش مکان مناسب‌تری است - شاید به این دلیل که در مورد آسیب‌پذیری اخیر شنیده باشید - یا به این دلیل که می‌خواهید از دیدن تبلیغات مبتنی بر فلش خودداری کنید، روش حذف آن در زیر آمده است:

1. شما باید یک حذف کننده (uninstaller) را از ادوبی دانلود کنید، می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

2. توجه داشته باشید که بسته به سن سیستم عامل شما نسخه‌های متفاوتی وجود دارد. جدیدترین سیستم عامل OS X 10.6 است، اما نگران نباشید، تمامی نسخه‌های بعدی سیستم عامل را نیز در بر می‌گیرد.

3. uninstaller را از پوشهٔ Downloads در مک خود اجرا کنید.

4. هنگامی که uninstaller اجرا شد، بر روی Uninstall کلیک کنید.

5. پسورد ادمین خود را وارد کرده و تمامی مرورگرهای خود را ببندید.

6. زمانی که uninstaller کارش به پایان رسید، طبق گفتهٔ ادوبی، بهتر است که چند پوشه را نیز حذف کنید. این موارد را می‌توانید در پوشهٔ Library فهرست اصلی پیدا کنید. به Finder بروید، در منو بر روی Go کلیک کرده و Alt (یا Option) را پایین نگه دارید تا پوشهٔ Library به صورت یک منوی کشویی ظاهر شود. این دو پوشه را پیدا کرده و آنها را حذف کنید:

~/Library/Preferences/Macromedia/Flash\ Player

~/Library/Caches/Adobe/Flash\ Player 

 

HTML5 و Flash

یکی از دلایل سقوط فلش HTML5 است، که یک استاندارد متن باز است و به صورت محلی در انواع دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها از جمله مرورگرهای وب PC، دستگاه‌های تلفن همراه و تلویزیون‌های هوشمند پشتیبانی می‌شود.

فلش، در مقایسه، تکنولوژی‌ای متعلق به ادوبی است و توسط ادوبی هم کنترل می‌شود. اگر چه فلش از مدت‌ها پیش به عنوان استاندارد de facto برای ویدیوهای مبتنی بر وب در نظر گرفته می‌شد، اما این قابلیت یکی از اجزاء درونی اکثر مرورگرها نیست و باید با یک افزونهٔ داخلی یا قابل دانلود از ادوبی فعال شود.

 

آسیب‌پذیری‌های جاوا در مک

این فقط فلش نیست که می‌تواند با نقص امنیتی روبرو شود. جاوا نیز می‌تواند از آسیب‌پذیری رنج ببرد و به عنوان ابزاری که هکرها توانسته‌اند با آن کنترل کامپیوترها را به دست گرفته و آنها را تحت حملات خود قرار دهند، استفاده شود. اخیراً توسط اپل به عنوان روشی که می‌توان از آسیب‌پذیری Spectre در آن استفاده کرد نشانه‌گذاری شد.

اپل درباره Spectre نوشت: «در عین حالی که سوء استفاده از آنها بسیار دشوار است، حتی توسط برنامه‌ای که به صورت محلی بر روی دستگاه مک یا آی. او. اس اجرا می‌شود، می‌توانند به صورت بالقوه در جاوااسکریپت‌ی که در یک مرورگر وب اجرا می‌شود، مورد سوء استفاده قرار بگیرند. »

در آوریل 2012 گزارش شده است که بیش از 600.000 مک به یک Flashback Trojan horse که با استفاده از جاوا در کامپیوترهای شخصی نصب شده بود، آلوده شده‌اند. اپل پیش از این بستهٔ جاوا همراه با OS X به صورت پیش‌گزیده را متوقف کرده است.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘