تاریخ عرضه مک‌بوک ایر 2020 و شایعات مربوطه

27
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 9 دقیقه
0 نظر 2907 بازدید

تاریخ عرضه مک‌بوک ایر 2020 و شایعات مربوطه 

اپل مک‌بوک ایر را برای سال 2019 به روز رسانی کرد - اما تمام آنچه که واقعاً انجام داد این بود که تغییری جزئی در تکنولوژی صفحه نمایش داد و قیمت آن را هم کاهش داد. بنا بر این ما از مک‌بوک ایر 2020 چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم…

-----

سافت‌مک: اپل مک‌بوک ایر را در سال 2019 به روز رسانی کرد، اما تنها تغییری که با آن به روز رسانی حاصل شد، بهبود جزئی در صفحه نمایش (افزودن True Tone) و کاهش قیمت بود. بنا بر این ما مشتاقانه منتظر نسخهٔ مک‌بوک ایر 2020 هستیم، و امیدوارم همراه با موارد دیگر، مشکلات مربوط به صفحه کلید را هم برطرف کند.

در این مقاله خواهید دانست که چه اتفاقی برای مک‌بوک ایر در سال 2020 رخ خواهد داد. و تمام شایعات، نکات و سرنخ‌های مربوط به مدل مک‌بوک ایر 2020 را شامل می‌شود، از جمله قیمت، مشخصات فنی، ویژگی‌های جدید و طراحی.

اکنون که اپل یک مک‌بوک پروی 16 اینچی جدید همراه با یک صفحه کلید بازطراحی شده را عرضه کرده است - رسیدگی به مشکلات مربوط به مکانیسم پروانه‌ای موجود در مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر - به نظر می‌رسد که می‌توانیم انتظار بهتر شدن صفحه کلید مشابه در مک‌بوک ایر را نیز داشته باشیم. اما چه موقع؟

 

مک‌بوک ایر 2020: تاریخ عرضه

اپل در ماه ژوئیه سال 2019 مک‌بوک ایر را به روز رسانی کرد تا بتواند از بازار فروش زمان برگشت به مدرسه استفاده کند. با این حال، همان طور که گفتیم، این یک به روز رسانی جزئی بود. افزودن True Tone و یک کاهش قیمت، همراه با حذف سبک قدیمی‌تر مک‌بوک ایر.

شایعاتی وجود داشت مبنی بر این که اپل با عرضهٔ یک مدل جدید همراه با صفحه کلید به روز شده در اکتبر 2019، مشکلات صفحه کلید مک‌بوک ایر را حل خواهد کرد. ما فکرش را می‌کردیم که به این زودی و پس از به روز رسانی در ماه ژوئیه بعید است چنین اتفاقی بیفتد و از این که فقط مک‌بوک پروی 16 اینچی در این ماه صفحه کلید جدید را به دست آورد، تعجب نکردیم.

با این حال به نظر می‌رسد که این یک به روز رسانی برای سال 2020 باشد. DigiTimes گزارش داده است که مک‌بوک پروی جدید 13 اینچی در نیمهٔ اول سال 2020 وارد بازار خواهد شد و احتمالاً به روز رسانی مک‌بوک ایر نیز تقریباً در حدود همین زمان خواهد بود.

از طرف دیگر تحلیل‌گر Ming Chi Kuo اظهار کرده است که عرضهٔ مک‌بوک ایر جدید، نیمهٔ دوم سال 2020 شروع خواهد شد.

بر این اساس، ما می‌توانیم مک‌بوک ایر جدید را در بهار ببینیم، شاید همزمان با یک رویداد بهاری. اما به نظر می‌رسد که راه‌اندازی یک WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) محتمل‌تر باشد.

از طرف دیگر، همان طور که در ژوئیهٔ 2019 در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، این شرکت فقط می‌توانست لپتاپ‌های مک را به روز رسانی کند.

 

مک‌بوک ایر 2020: قیمت

در ژوئیه سال 2019، همان طور که پیش‌بینی می‌کردیم، اپل ادامهٔ تولید مک‌بوک ایر قدیمی را متوقف کرد. بنا بر این زمانی که این کار را انجام داد، قیمت مدلی که 1.199 پوند بود را به 1.099 پوند کاهش داد.

بعید است که باز هم شاهد کاهش قیمت باشیم.

این ارزان‌ترین مک‌بوک ایری نیست که اپل تا کنون فروخته است: در سال 2015 قیمت مدل رقابتی 13 اینچی با هزینهٔ 849 پوند، حتی از آن قیمت هم پایین‌تر بوده است. قبل از قطع تولید مک‌بوک ایر 11 اینچی در اکتبر 2016، شما می‌توانستید یکی از آنها را با قیمت 749 پوند خریداری کنید.

 

مک‌بوک ایر 2020: طراحی

از آنجایی که مک‌بوک ایر در سال 2018 مجدداً طراحی شد - با پخی کم‌تر در گوشه‌ها، ضخامت باریک‌تر و رنگ‌های جدید - بعید به نظر می‌رسد که در سال 2020 شاهد تغییر چشمگیری در طراحی باشیم.

تماس‌های مشتریان با اپل برای کاهش پخی گوشه‌ها و افزایش اندازهٔ صفحه نمایش بزرگتر متوقف نشده است. اما به نظر می‌رسد که احتمال آن برای مک‌بوک پرو 13 اینچی بیشتر باشد.

آیا اپل مک‌بوک ایر 11 اینچی جدیدی عرضه خواهد کرد؟ در این مورد مطمئن نیستیم. مشکل تولید یک مک‌بوک ایر کوچک‌تر می‌تواند در اندازهٔ صفحه کلید باشد - چون تایپ کردن با یک لپتاپ کوچک‌تر نمی‌تواند راحت باشد.

تاریخ عرضه مک‌بوک ایر 2020 و شایعات مربوطه

 

مک‌بوک ایر 2020: مشخصات

اگر قرار است مک‌بوک ایر در سال 2020 به روز رسانی کند، چه انتظاری می‌توانیم از آن داشته باشیم؟

صفحه کلید جدید

این تنها چیزی است که می‌توانیم از آن اطمینان داشته باشیم. مک‌بوک ایر جدید از یک صفحه کلید جدید بهره خواهد برد. این طرح جدید سوئیچ‌قیچی (مبتنی بر لپتاپ‌های مک گذشته و Magic Keyboard که همراه با آی‌مک ارسال می‌شد) جایگزین طرح مکانیسم پروانه‌ای است که از سال 2016 در صفحه کلیدهای لپتاپ اپل استفاده شده است.

مکانیسم پروانه‌ای به اپل این امکان را می‌دهد تا صفحه کلید (و در نتیجه مک) باریک‌تر شود، اما به نظر می‌رسد که این طرح باعث شده تا مشکلاتی در مورد گرد و غبار گرفتگی در زیر کلیدها بوجود بیاید که به تعمیرات پرهزینه‌ای نیاز دارد.

اپل به این مسئله اعتراف کرده و تعمیرات رایگانی را برای افراد آسیب دیده ارایه داده است، اما مشکلات شایع مربوط به صفحه کلید، بدون شک مانع از فروش برخی لپتاپ‌های مک می‌شود. این چیزی است که احتمالاً اپل بخواهد آن را اصلاح کند.

اپل پیش از این و با معرفی مک‌بوک پرو 16 اینچی در نوامبر 2019 این روند را شروع کرده است. مک‌بوک پروی جدید دارای صفحه کلیدی به سبک سوئیچ‌قیچی است که اپل لقب Magic Keyboard (صفحه کلید جادویی) را به آن داده است. امیدوارم که Magic Keyboard به صورت جادویی بدون مشکلات صفحه کلید قبلی باشد و امیدوارم که خیلی زود با مک‌بوک ایر همراه شود.

اگر بخواهم صادقانه مک‌بوک پرو 16 اینچی را نقد کنم، باید چنین بگویم: «صفحه کلید پروانه‌ای به این دلیل معرفی شد که این شرکت وسواس زیادی داشت که لپتاپ‌های خود را باریک‌تر و باریک‌تر کند، اما کار به جایی رسید که قابلیت استفاده، قربانی رسیدن به آن اهداف شد. » ما فکر می‌کنیم که اپل باید این اشتباه را سریعاً اصلاح کند!

پردازنده

مدل‌های مک‌بوک ایر 2018 و 2019 هر دو دارای پردازندهٔ Generation dual-core Coffee Lake نسل هشتم اینتل هستند.

در حالی که اپل هنوز از تراشه‌های نسل هشتم استفاده می‌کند، بسیاری از رقبای اپل (ایسر، ایسوز، دل، لنوو، اچ. پی و غیره) پیش از این پردازنده‌های نسل دهم Ice Lake را معرفی کرده‌اند. به خودت تکانی بده اپل!

نکتهٔ دیگر در مورد مک‌بوک ایر این است که، در حالی که بسیاری از لپتاپ‌های دیگر (و سایر لپتاپ‌های مک) از پردازنده‌های چهار هسته‌ای یا پردازنده‌های بهتری برخوردار هستند، مک‌بوک ایر از پردازندهٔ دو هسته‌ای برخوردار است.

اما آیا مک‌بوک ایر نیاز به یک پردازنده با هسته‌های بیشتری را دارد؟ ممکن است کاربر معمولی برای رفع نیازهای خود به چیزی بیشتر از مجموعهٔ فعلی تراشه‌های Amber Lake احتیاجی نداشته باشد. از سوی دیگر، اپل این را به مشتریان خود مدیون است که آیندهٔ این دستگاه‌ها را تضمین کند و یک مک قدرتمندتر مدت زمان بیشتری مطرح باقی خواهد ماند.

گرافیک

مک‌بوک ایر فعلی دارای گرافیک یکپارچهٔ Intel UHD Graphics 617 است.

گرافیک‌های یکپارچهٔ جدید Iris Plus با تراشه‌های نسل دهم اینتل عرضه می‌شود.

SSD

همانند پردازنده، هیچ تغییر آشکاری در فضای ذخیره‌سازی داخلی مک‌بوک ایر 2019 در مقایسه با مدل 2018 وجود ندارد. با این حال، اپل قیمت گزینهٔ سفارشی‌سازی SSD یک ترابایت را به 400 دلار کاهش داده است. پیش از این فقط یک SSD 1.5 ترابایت ارایه می‌داد که هزینهٔ اضافی آن بالای 1000 دلار بود.

RAM

همچنین مک‌بوک ایر 2018/2019 رم 16 گیگابایتی را ارایه می‌دهد، که دو برابر نسل قبلی است. هنوز هم به صورت متعارف با حافظهٔ 8 گیگابایتی 2133 مگاهرتز LPDDR3 ارایه می‌شود. بعید نیست که این امر در آیندهٔ نزدیک تغییر کند.

پردازنده‌های طراحی شده توسط اپل

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ممکن است اپل پردازنده‌های خاص خود را برای تأمین قدرت مک‌بوک‌های خود تولید کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این پردازنده‌ها ممکن است در سال 2020 عرضه شوند.

بلومبرگ در ژانویه سال 2018 گزارش داد که اپل در حال توسعهٔ بیشتر کمک پردازنده‌های خاص خود (مانند تراشهٔ T2 در آی‌مک پرو و مک‌بوک پرو 2018 و حالا در مک‌بوک ایر) برای استفاده در کامپیوترهای رومیزی و لپتاپ خود است.

طبق گفتهٔ 9to5Mac که در ماه مه سال 2018 در مورد پردازندهٔ جدیدی که از طرف اپل توسط Pegatron (که سایر دستگاه‌های آی. او. اس اپل را تولید می‌کند) با منابع زنجیره تأمین صحبت کرده است، یک پردازندهٔ ساخت اپل می‌تواند در «زودترین تاریخ عرضهٔ اولین مکینتاش مبتنی بر ARM سال 2020 خواهد بود. »

این سایت ادعا می‌کند که: «ما می‌دانیم که این محصول یک صفحه لمسی، یک شکاف سیم کارت، جی. پی. اس و قطب‌نما دارد و در برابر آب مقاوم است. همچنین EFI را نیز اجرا می‌کند. »

هر چند شامل شدن صفحه نمایش لمسی، شکاف سیم کارت و مقاومت در برابر آب، ممکن است منظور یک آیفون یا آیپد باشد، 9to5Mac معتقد است که آن می‌تواند یک مک باشد. در این سایت اشاره شده است که EFI (رابط کاربری توسعه یافته) سیستم بوت استفاده شده توسط مکینتاش‌ها است.

9to5Mac اظهار کرد که این تراشهٔ جدید برای خانواده‌ای با نام تجاری جدید استفاده خواهد شد که مشتقات آی. او. اس را اجرا می‌کنند.

آیا این دستگاه جدید می‌تواند یک مک‌بوک ایر 13 اینچی جدید باشد؟ ممکن است.

تاریخ عرضه مک‌بوک ایر 2020 و شایعات مربوطه

LTE/4G داخلی

در صحبت از این تراشهٔ جدید اپل، یکی از ویژگی‌هایی که گفته می‌شود شامل آن می‌شود، اتصال LTE است.

دیجیتال ترندز (Digital Trends) در آوریل 2018 اعلام کرد که یک مک جدید می‌تواند اتصال LTE داخلی داشته باشد.

این امر آنها را در رقابت مستقیم با PCهای ویندوز 10 جدید «همیشه متصل» قرار می‌دهد، که لپتاپ‌هایی با اتصالات سلولی داخلی هستند.

یکی از این دستگاه‌ها HP Envy x2 است. این لپتاپ از مودم Snapdragon 835's X16 LTE استفاده می‌کند تا بتواند همیشه کاربران را به هم مرتبط کند.

نوار لمسی

آیدی لمسی (Touch ID) مک‌بوک ایر 2018/2019، همراه با یک حسگر اثر انگشت در داخل صفحه کلید عرضه می‌شود. این قابلیت برای امنیت (باز کردن قفل مک‌بوک ایر) و برای پرداخت‌های Apple Pay قابل استفاده است.

آیا احتمالاً شاهد این خواهیم بود که سایر قسمت‌های نوار لمسی (Touch Bar)، به همان صورتی که در مک‌بوک پرو دیده می‌شود، وارد مک‌بوک ایر شوند؟ احتمالاً نه.

تاریخ عرضه مک‌بوک ایر 2020 و شایعات مربوطه

بر خلاف سایر مکینتاش‌های مجهز به آیدی لمسی، هیچ نوار لمسی در مک‌بوک ایر 2018 وجود ندارد. اپل می‌گوید که نوار لمسی مخصوص کاربران حرفه‌ای است و از این رو جایی در مک‌بوک ایر ندارد. شاید یکی از مک‌های آینده بتواند عملکرد نوار لمسی را با کنترل‌های روی صفحه نمایش جایگزین کند، که احساس می‌کنیم این ممکن است بیشتر قابل درک باشد. اتفاقاً با عرضهٔ کاتالینا، ویژگی جدیدی را به شما می‌دهد که به کاربران اجازه می‌دهد آیپد خود را به مک خود متصل کرده و از آن به عنوان یک صفحه نمایش مضاعف با قابلیت نوار لمسی استفاده کنند. برای استفاده از این قابلیت، می‌توانید مقاله دیگر ما با عنوان «روش استفاده از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم همراه با مک» را مطالعه کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘