بررسی رویداد های احتمالی اپل برای سال 2020

25
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 2287 بازدید
در سال 2019 شاهد رویداد‌های بزرگ و مهمی از سوی اپل بوده‌ایم و حالا دیگر به پایان رویداد‌های 2019 رسیده‌ایم و احتمالا تا بهار 2020 دیگر شاهد رویداد جدیدی نخواهیم بود، اما می‌خواهیم در این مطلب بررسی کنیم و ببینیم برنامه رویداد‌های اپل برای سال 2020 چگونه خواهد بود و ما انتظار چه رویداد‌هایی را برای سال میلادی جدید خواهیم داشت.
اپل اغلب در رویدادهای بزرگ مانند CES یا E3 شرکت نمی‌کند، و با ارزش‌ترین شرکت دنیا رویدادهای خاص خود را برگزار می‌کند. اپل چند بار در سال، متخصصان مطبوعات و صنعت را به یک رویداد دعوت می‌کند تا همه محصولات و خدمات خود را معرفی کند. اپل این موارد را «رویدادهای ویژه» می‌نامد و آنها را به صورت آنلاین به میلیون‌ها طرفدار خود منتقل می‌کند.
 
apple_presentacion_5
 
همچنین WWDC، کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل، یک رویداد چند روزه در اواسط سال با محوریت جلساتی مربوط به برنامه نویسان برگزار می‌شود و به آنها کمک می‌کند تا از جدیدترین ابزارها و محصولات اپل استفاده کنند. این برنامه با معرفی محصولات جدید (به طور معمول آخرین نسخه‌های iOS و macOS و همچنین محصولات سخت افزاری) که قرار است عرضه شود، شروع می‌گردد. اپل معمولاً فقط دو هفته قبل از تاریخ دقیق، رویداد‌های ویژه خود را اعلام می‌کند، اما تمایل دارد که در یک زمان مشابه در سال‌های مختلف آن را برگزار کند. در اینجا لیستی از رویدادهایی که انتظار داریم اپل در سال 2020 برگزار کند، و آنچه انتظار می‌رود در این رویداد‌ها معرفی کند آورده ایم.

اولین رویداد سال: مارس 2020

در یک دهه گذشته به طور کلی اولین رویداد سال اپل در ماه مارس برگزار شده است. و در حالی که هر سال یک رویداد مارس برگزار نشده، اما این شرکت چهار سال از پنج سال گذشته، یک رویداد در این ماه برگزار کرده (2017 استثنا بود). رویداد‌های مارس تقریباً به معرفی هر چیزی می‌پردازد. رویدادهای ماه مارس گذشته شامل محصولات مختلفی همچون نمایش دوم اپل واچ اصلی درست قبل از انتشار آن، مک بوک‌های جدید، آیفون SE، آیپد‌های جدید و آیپد‌های پرو و حتی معرفی خدماتی مانند اپل کارت، اپل آرکید و اپل تی وی پلاس بوده است. رویدادهای ماه مارس، زمان بندی خاصی را دنبال نمی‌کنند. اپل آنها را در تاریخ 2 مارس و یا اواخر 27 مارس، برگزار کرده است. با توجه به گستردگی بیشتر خدمات و محصولات اپل به نظر می‌رسد اپل به رویداد‌های بیشتری در سال احتیاج دارد و با این توصیفات به نظر، رویداد ماه مارس برای سال 2020 بسیار محتمل خواهد بود.
 
apple-event
 
معرفی محتوای جدیدی برای سرویس‌های موجود مانند اپل آرکید یا اپل تی وی پلاس و یا سرویس‌های جدیدی که هنوز فاش نشده‌اند در این ماه بسیار محتمل خواهد بود. همچنین شایعاتی درباره آیفون SE 2 در سال پیش رو وجود دارد. ما هنوز منتظر ردیاب‌های اپل هستیم که طبق گفته‌ها آنها «Apple Tags» نامیده می‌شوند. رویداد معرفی آن پیش بینی می‌شد امسال اتفاق بیفتد که انجام نشد، بنابراین شاید یک رویداد مارس سال 2020 زمان و مکان مناسبی برای معرفی آنها باشد.

رویداد WWDC: ژوئن 2020

رویداد توسعه دهنده هفتگی اپل همیشه در ماه ژوئن برگزار می‌شود و همیشه با یک نمایش بزرگ شروع می‌گردد که در آن به معرفی به روزرسانی‌های جدید macOS، tvOS، iOS، iPadOS و watchOS برای پاییز پرداخته می‌شود. این رویداد معمولاً در هفته اول یا دوم ماه ژوئن برگزار می‌شود، که در سال 2020 آن را در 1 تا 5 ژوئن یا 8 تا 12 ژوئن برگزار می‌کند. انتظار داریم در مورد iOS و iPadOS 14، tvOS 14، watchOS 7 و macOS 10.16 در این سال اخبار جدید بشنویم. رویدادهای WWDC اغلب (اما نه همیشه) سخت افزار جدیدی را نیز معرفی می‌کنند. ما ابتدا در مورد مک پرو و مک پرو با نمایشگر XDR جدید در WWDC در سال 2019 شنیدیم و هومپاد و آی مک پرو در سال 2017 در WWDC معرفی شدند. یکی از شایعات می‌گوید که اپل در سال 2020 یک آیپد جدید با سنسور نقشه برداری سه بعدی «time of flight» روی دوربین عقب رونمایی خواهد کرد تا جلوه دوربین بهتر شود و به ویژه بهبود و توسعه واقعیت افزوده را فراهم کند. WWDC ممکن است مکان مناسبی برای انتشار چنین دستگاهی باشد (در صورت آماده شدن تا آن موقع)، زیرا این می‌تواند بستر توسعه مطلوب برای ارتقاء‌های بزرگ به ARKit باشد، که بخشی از iOS و iPadOS جدید است.
 
801x410_apple_tv_tim_cook

رویداد آیفون: 8 یا 9 سپتامبر

طی هشت سال گذشته، اپل طی رویدادی که در هفته دوم سپتامبر برگزار شده (معمولاً سه شنبه یا چهارشنبه) از آیفون‌های جدید رونمایی کرده است. محتمل‌ترین تاریخ برای رویداد آیفون 2020 در تاریخ 8 یا 9 سپتامبر است. در حال حاضر شایعات زیادی در مورد آیفون‌های 2020 وجود دارد که برخی از آنها متناقض است. انتظار می‌رود حداقل برخی از مدل‌ها دارای اتصال 5G باشند، دوربین‌ها ارتقا یافته و سنسورهای «time of flight» را داشته باشند و یک بار دیگر مدل‌های رده بالا، از نمایشگرهای OLED بهره ببرند، در حالی که مدل ارزان‌تر دارای LCD است. مطمئناً می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آیفون‌های جدید دارای پردازنده جدید A14 باشند. اپل همچنین در هر رویداد سپتامبر اپل واچ جدید را معرفی میکند و احتمال دیده شدن اپل واچ سری 6 در سال 2020 وجود دارد.
 
5c9933d72cc74055bf133ace

رویداد اکتبر خواهیم داشت؟

اپل گاهی اوقات در ماه اکتبر یک رویداد برگزار می‌کند، و بعضی اوقات هم چنین کاری نمی‌کند. این رویدادها انواع و اقسام محصولات را به نمایش می‌گذارند، اپل بعضی از سال‌ها در ماه اکتبر یک مک بوک جدید رونمایی کرده است و برخی سال‌ها هم یک آیپد جدید. در ماه اکتبر 2019 برخلاف انتظارات هیچ رویدادی توسط اپل برگزار نشد، در عوض اپل محصولاتی مانند آیپد پرو و مک بوک پرو 16 اینچی را مستقیماً بصورت آنلاین و بدون هیچ رویدادی عمومی منتشر کرد.  

مراسم جوایز اپل

اپل سالها جوایز برترین برنامه را اهدا کرده بود، اما سال 2019 اولین بار بود که چنین جوایزی به صورت یک مراسم رسمی برگزار می‌شد. جوایز بهترین برنامه سال 2019 در یک رویداد کوچک در نیویورک برگزار شد که بیشتر برنامه نویسان نامزد و برخی از مطبوعات در آن حضور داشتند. که البته این مراسم به صورت آنلاین پخش نمی‌شد. همچنین برای اولین بار در سال 2019، اپل مراسم اهدای جوایز برای Apple Music برگزار کرد. به عنوان بخشی از آن، یک اجرای زنده توسط هنرمند سال بیلی الیش برگزار شد، این رویداد به طور کلی برای صنعت موسیقی برگزار می‌شود.
 
apple-black-logo-wallpaper
 
در WWDC، اپل جوایز طراحی اپل را ارائه می‌دهد. جوایزی  برای هنرهای ممتاز، پیشرفت فنی، رابط کاربری و طراحی برنامه به برنامه نویسان اهدا می‌شود. حال به نظر می‌رسد که اپل برای سال 2020 هم چنین مراسمی را برگزار کند.
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
برنده شدن هرگز به معنای بهترین بودن نیست.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘