روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

24
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1257 بازدید

روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز 

بازیابی کردن آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان (ذخیره شده در آی‌کلود یا آی‌تیونز) یک روش عالی برای انتقال داده‌ها به دستگاه جدید یا ترمیم یک مشکل فنی است. در این مقاله روش انجام این کار توضیح داده شده است.

-----

سافت‌مک: وقتی یک آیفون جدید خریداری می‌کنید، مطمئناً دوست ندارید وقت خود را صرف تنظیم همه چیز از ابتدا کنید تا برنامه‌ها، داده‌ها و تنظیمات را به همان روشی که دوست دارید انجام دهید. به همین دلیل، بازیابی (restore) کردن از یک نسخهٔ پشتیبان بسیار راحت است: یک ضربهٔ سریع می‌زنید، کمی صبر می‌کنید، و شما آماده هستید.

این امر در مورد نقص عملکرد تلفن، شکستن، گم شدن یا به سرقت رفتن آن نیز صدق می‌کند. دانستن این که می‌توانید عکس‌ها، اسناد و داده‌های خود را به راحتی از نسخهٔ پشتیبان‌گیری شده در آی‌کلود یا آی‌تیونز بازیابی کنید، می‌تواند بسیار اطمینان‌بخش باشد.

بله، تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان یک بخش مهم و اساسی از زندگی مدرن دیجیتالی است، به همین دلیل ما در مقاله‌ای دیگر، روش تهیه نسخهٔ پشتیبان از آیفون و آیپد را نیز آموزش داده‌ایم که می‌توانید آن را نیز مطالعه کنید.

 

آیا اخیراً یک نسخهٔ پشتیبان تهیه کرده‌اید؟

ابتدا موارد مهم: مطمئن شوید که یک نسخهٔ پشتیبان تهیه کرده‌اید که می‌توانید از آن بازیابی کنید. بدیهی است که این نسخهٔ پشتیبان باید به اندازهٔ کافی جدید باشد تا برنامه‌ها و داده‌هایی را که می‌خواهید نگه دارید، و/یا به اندازهٔ کافی قدیمی باشد که قبل از مشکل فنی که شما سعی در رفع آن دارید تهیه شده باشد.

برای دیدن نسخه‌های پشتیبان‌گیری شده در آی‌کلود، Settings در آیفون یا آیپد خود را باز کنید و در قسمت بالا بر روی نام/چهره خود ضربه بزنید. حالا بر روی iCloud > Manage Storage > Backups ضربه بزنید. بر روی یکی از نسخه‌های پشتیبان ضربه بزنید تا ببینید که این نسخه در چه زمانی تهیه شده است.

برای دیدن نسخه‌های پشتیبان‌گیری شده در مک خود، آی‌تیونز را باز کرده و در نوار بالای آی‌تیونز کلیک کرده و Preferences را انتخاب کنید. سپس برگهٔ Devices را انتخاب کنید. تاریخ و زمان هر کدام از نسخه‌های پشتیبان‌گیری شده در اینجا ذکر شده است.

اگر مطمئن نیستید که یک نسخهٔ پشتیبانِ به اندازهٔ کافی جدید تهیه کرده‌اید، اگر می‌توانید، همین حالا شروع به تهیهٔ یک نسخهٔ پشتیبان از دستگاه قدیمی خود کنید.

 

بازیابی از یک نسخهٔ پشتیبان آی‌کلود

اپل اجازه می‌دهد که iDevice از نسخه‌های پشتیبان‌گیری شدهٔ موجود در هم آی‌کلود و هم آی‌تیونز استفاده کند، و ما قصد داریم با آی‌کلود شروع کنیم.

به همین دلیل ما باید مطمئن باشیم که یک نسخهٔ پشتیبان قابل استفاده وجود داشته باشد. قبل از بارگذاری نسخهٔ پشتیبان در دستگاه، باید داده‌های موجود در آن را پاک کنیم، و البته این امر یک فرآیند غیر قابل برگشت است. (اگر تلفن شما قبلاً پاک شده است، یا اگر کاملاً جدید است، می‌توانید پاراگراف زیر را رد کنید.)

برنامهٔ Settings را باز کرده و به مسیر General > Reset > Erase All Content and Settings بروید. تأیید کنید که این کاری است که شما می‌خواهید انجام دهید.

بعد از این که عملیات پاک کردن کامل شد، می‌توانید آیفون خود را روشن کنید. پس از گذشتن از صفحهٔ خوشامدگویی، در اولین قدم شما به صفحه‌ای با عنوان Apps & Data خواهید رسید.

روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

اولین گزینه Restore from iCloud Backup (بازیابی از نسخه پشتیبان آی‌کلود) است. این گزینه را انتخاب کنید. سپس از شما خواسته می‌شود که با اپل آیدی خود وارد شوید.

با انجام این کار، لیستی از نسخه‌های پشتیبان آی‌کلود به شما نشان داده می‌شود. تاریخ نسخه‌های پشتیبان را بررسی کنید تا ببینید که کدام یک از آنها جدیدتر است و به آن ضربه بزنید. حالا آیفون به صورت خودکار از نسخهٔ پشتیبان انتخاب شده در آی‌کلود بازیابی می‌کند.

در طی این فرآیند لازم است که دستگاه به وایفای متصل باشد، و بسته به این که چه مقدار داده برای بازیابی لازم است، این امر می‌تواند مدتی طول بکشد. همچنین این احتمال وجود دارد که از شما خواسته شود تا دوباره وارد سیستم شوید تا بتوانید همهٔ موارد خریداری شده از فروشگاه برنامه یا آی‌تیونز را دانلود کنید.

پس از اتمام عناصر اصلی نسخهٔ پشتیبان، می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید، اما ممکن است متوجه شوید که برنامه‌ها و سایر داده‌ها همچنان در پس‌زمینه در حال نصب شدن هستند.

 

بازیابی از یک نسخهٔ پشتیبان آی‌تیونز

آی‌تیونز ممکن است بخش ضروری تجربهٔ آیفون، به آن صورتی که قبلاً بود، نباشد، و وقتی مک. او. اس کاتالینا در پاییز سال 2019 عرضه شود، به طور کامل متوقف خواهد شد و وظایف اینچنینی توسط Finder انجام خواهد شد. اما در حال حاضر این یک راه عالی برای ایجاد یا بازیابی یک نسخهٔ پشتیبان محلی است.

برای سرعت بخشیدن به آیفون خود، ابتدا باید آن را به مک یا PC که آی‌تیونز در آن اجرا شده است وصل کنید. اگر تا به حال دستگاه خود را به این کامپیوتر خاص وصل نکرده‌اید، پس از وصل کردن آن، صفحهٔ Welcome to Your New iPhone (به آیفون جدید خود خوش آمدید) را مشاهده خواهید کرد.

روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

بر روی Continue کلیک کرده و سپس با همگام‌سازی آیفون خود با آی‌تیونز موافقت کنید. با این کار شما به صفحهٔ اختصاری دستگاه در آی‌تیونز منتقل می‌شوید که شامل گزینه‌های مختلفی برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان و بازیابی کردن دستگاه است.

روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

در بخش Backups دکمه‌ای با عنوان Restore Backup (بازیابی نسخهٔ پشتیبان) را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن کلیک کنید.

اگر Find My iPhone روشن باشد، ممکن است پیامی را ببینید که به شما می‌گوید قبل از ادامهٔ کار باید آن را خاموش کنید. برای انجام این کار، Settings در آیفون خود را باز کرده و بر روی نام/چهره خود در بالای صفحه ضربه بزنید، سپس بر روی iCloud ضربه بزنید. به پایین اسکرول کنید تا Find My iPhone را پیدا کنید، سپس به آن ضربه بزنید و دکمه کشویی را به حالت خاموش تغییر دهید، رمز عبور خود را برای تأیید وارد کنید، سپس در مک یا PC خود به آی‌تیونز برگردید.

پس از کلیک بر روی Restore Backup، باید پنجره‌ای شناور از نسخه‌های پشتیبان در دسترس ظاهر شود. نسخهٔ پشتیبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمهٔ Restore کلیک کنید.

روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

اکنون آیفون شما فرآیند بازیابی خودکار را اجرا خواهد کرد. آیفون کامل شدن به روز رسانی را به شما اطلاع می‌دهد. سپس می‌توانید آیفون را جدا کرده و با خیال راحت از داده‌های خود استفاده کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘