نکات کاربردی برای کاربران مبتدی آیفون

22
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 1352 بازدید

اگر از کاربران جدید آیفون هستید و یا هنوز در استفاده از آن حرفه ای نیستید حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در این مطلب به شما یاد می دهیم چگونه سریع و مانند حرفه ای ها از آیفونتان بهره ببرید. آیفون ها دستگاه های گسترده و پیچیده ای هستند. شاید وقتی برای اولین بار با آن ها رو به رو می شوید فکر کنید زمان زیادی نیاز خواهید داشت تا همه چیز را راجع به آن متوجه شوید. 
از آنجایی که هر تپ اضافی یا فشار بیشتر در هر تپ می تواند کار متفاوتی را انجام دهد با یک تپ ساده شروع میکنیم که مانند سایر دستگاه ها باعث باز شدن برنامه ای که بر روی آن ضربه زده اید می شود. اما چیزی که اهمیت دارد این است که فشار اضافی در هنگام تپ کردن بر روی صفحه و یا تپ دوگانه چه کاربردی خواهد داشت.

تپ دوباری ( دو ضربه پشت هم)

در بیشتر برنامه ها ، دوبار ضربه زدن (دو ضربه پشت سر هم ، مشابه با دوبار کلیک کردن بر روی ماوس) هیچ کاری انجام نمی دهد. اما می تواند یکی از ویژگی های بسیار مفید در دکمه اصلی یا هوم باشد زیرا باعث ایجاد حالت دستیابی می شود و استفاده از دستگاه را با یک دست راحت تر می کند.
برای دیدن نحوه کار کردن ، روی دکمه هوم را به آرامی دو ضربه بزنید (فشار ندهید) و مشاهده خواهید کرد که نیمه بالایی نمایشگر به سمت پایین و مرکز نمایشگر می رود. اکنون می توانید روی گزینه های قسمت بالایی که قبلاً رسیدن به آن سخت بود ، ضربه بزنید. انجام دوباره این کار نمایشگر را به حالت عادی باز می گرداند ، یا به جای آن می توانید فلش را به بالا بکشید. ( توجه کنید این کار صرفا برای آوردن برنامه های قسمت بالایی صفحه به سمت پایین است تا هنگام استفاده با یک دست از گوشی، در صورتی که انگشتانتان به گزینه ها و برنامه های بالایی نمی رسد کار برایتان راحت شود).
 
erererreeddd

ضربه بزنید و نگه دارید (یا همان فشار طولانی مدت)

اگر بر روی نماد یکی از برنامه های خود ضربه بزنید ، بعد از چند ثانیه منوی کوچکی از گزینه های سریع را مشاهده خواهید کرد که از برنامه به برنامه دیگر متفاوت است - به عنوان مثال توییتر به شما پیشنهاد می دهد یک توییت جدید در آنجا بنویسید. اما همه برنامه ها سه گزینه ارائه می دهند: برنامه را حذف کنید ، آن را به اشتراک بگذارید و صفحه اصلی را ویرایش کنید.
روی آخرین مورد ضربه بزنید و خواهید دید که همه نمادهای برنامه شروع به جابجایی می کنند. همچنین می بینید که در حال حاضر هر یک از آیکون ها دارای یک X در گوشه بالا سمت چپ هستند. اگر می خواهید یکی را حذف کنید ، روی X ضربه بزنید. اگر به طور تصادفی روی یکی از آنها اشتباه ضربه بزنید و آن را حذف کنید ، نگران نباشید. همه آنها دوباره می توانند از اپ استور بارگیری شوند و هیچ داده ای را نباید از دست دهید.
 
fgfgww

انتقال برنامه ها

اگر قصد دارید آیکون برنامه ها را روی صفحه اصلی جا به جا کنید، روی برنامه مورد نظر تپ کرده، نگهدارید و به محل مورد نظر انتقال داده و سپس رها کنید. به همین سادگی برنامه مورد نظرتان را انتقال دهید. اگر می خواهید به صفحه دیگری انتقال دهید همین کار را دوبراه انجام داده برنامه را به لبه صفحه برده تا به صفحه بعد منتقل شود و سپس رها کنید.
 
fddfddd

ترکیب برنامه ها با هم در یک پوشه در صفحه اصلی

مانند روش انتقال برنامه اگر برنامه کورد نظر را تپ کرده و نگهدارید سپس آن را روی برنامه دیگری انتقال دهید خود به خود یک پوشه ایجاد شده و به صورت ترکیبی این برنامه ها در آن قرار می گیرند. اگر در هنگام انجام این کار پشیمان شدید فقط کافیست برنامه را به خارج پوشه منتقل کنید تا پوشه ایجاد شده محو شود.

Pinching

یکی از دیگر حرکات رایج ، پینچ کردن است. با دو انگشت (معمولاً انگشت شست و انگشت اشاره) را روی صفحه بگیرید و در حالی که صفحه را با دو انگشت لمس میکنید، نوک دو انگشتتان را از هم دور کنید، در اصل شما در دو جهت متناوب در حال حرکت انگشتانتان هستید. نتیجه باید این باشد که تصویر روی نمایشگر با این حرکت بزرگ شده و گسترش می یابد. تکرار روند معکوس (نزدیک کردن دو نوک انگشت به یکدیگر) ، تصاویر را کوچک می کند. هیچ کدام اینها بر خود تصویر یا سند یا صفحه اثر نمی گذارد ،و این فقط نمای موقت شما از آن مورد است.
 
rgrrewew

چرخاندن

آخرین موردی که باید بدانید، چرخش تصاویر است. این بسیار شبیه به مورد قبلی است که در بالا توضیح داده شد ، اما به جای اینکه انگشتان خود را باز کنید ، آنها را در مسیری که می خواهید تصویر را بچرخانید حرکت دهید. iOS آنها را از به چهار زاویه مختلف 90 درجه حرکت می دهد.
مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘