بهترین هارد دیسک‌های مک 2019

21
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 26 دقیقه
0 نظر 2947 بازدید

 بهترین هارد دیسک‌های مک 2019

در این مقاله بهترین هارد دیسک‌های مک و گزینه‌های ذخیره‌سازی اکسترنال در سال 2019 آورده شده است. با مطالعهٔ این مطلب شما خواهید دانست که کدام هارد دیسک می‌تواند به افزایش فضای ذخیره‌سازی شما کمک کند، یا برای تهیهٔ یک نسخهٔ پشتیبان ایمن و بی‌خطر از مک خود، از کدام هارد دیسک می‌توانید استفاده کنید.

-----

سافت‌مک: خرید یک مک می‌تواند گران تمام شود، بنا بر این ممکن است در هنگام خرید، پول کافی برای ارتقاء فضای ذخیره‌سازی آن را نداشته باشید. یا ممکن است تمام فضای ذخیره‌سازی روی دستگاه خود را استفاده کرده باشید و دیگر فضای آزاد برای ذخیره‌سازی نداشته باشید. SSDها سریع هستند، اما معمولاً حجم زیادی ندارند. تهیهٔ فضای ذخیره‌سازی اکسترنال می‌تواند بسیاری از مشکلات شما را برطرف کرده و حتی زندگی را برای شما آسان‌تر کند.

شما می‌توانید داده‌های خود را از SSD مک‌بوک خود یا هارد فیوژن آی‌مک خود که پر شده است را به یک هارد اکسترنال منتقل کرده و آنها را خالی کنید. یا یکی از آنها را به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته به عنوان مخزنی برای ذخیرهٔ داده‌های غیرعملکردی و غیرمهم به سیستم خود متصل داشته باشید. یک هارد دیسک برای موسیقی، فایل‌های ویدیویی و عکس‌ها مناسب است.

برای یافتن بهترین هارد دیسک برای نیازهای خود، باید به چند سؤال پاسخ دهید.

 

به چه مقدار فضای ذخیره‌سازی نیاز دارم؟

فضای ذخیره‌سازی هارد دیسک نسبتاً ارزان است. کوچک‌ترین هارد دیسکی که ما توصیه می‌کنیم، یک ترابایت است، مگر این که برای خرید آن واقعاً مشکل بودجه داشته باشید.

ارتقاء آن به 2 ترابایت، 3 ترابایت و حتی 4 ترابایت نیز مقرون به صرفه‌تر است. هر ترابایت می‌تواند حدود 11000 آلبوم موسیقی با کیفیت 192kbps را در خود ذخیره کند، اما وقتی شروع به آرشیو فیلم‌های 4K می‌کنید، چنین فضای ذخیره‌سازی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

یک گیگابایت داده، به اندازهٔ ذخیرهٔ سه دقیقه فیلمبرداری 4K با آیفون 8 است.

مگر این که شما کمتر از لحظات خود فیلمبرداری کنید. با این وجود باید استفاده‌های بعدی خود را نیز در نظر داشته باشید. ما در سال‌های بعدی از داده‌های بیشتری استفاده خواهیم کرد، نه کمتر.

 

قابل حمل یا رومیزی؟

اگر فکر می‌کنید با داشتن یک هارد 1 تا 4 ترابایت راضی خواهید بود، می‌توانید یک هارد قابل حمل خریداری کنید. این هاردها از دیسک‌های 2.5 اینچی کوچک استفاده می‌کنند، در نتیجه به راحتی در جیب کت شما جا می‌گیرند.

فقط لازم است که آنها را به دسکتاپ یا لپتاپ خود وصل کنید، و هیچ منبع تغذیه جداگانه‌ای لازم نیست. فقط یک کابل وجود دارد، و خود هارد هم فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

اگر فقط به یک هارد دیسک با ظرفیت فوق‌العاده بالا نیاز دارید، یک مدل رومیزی را در نظر داشته باشید. اینها از دیسک‌های 3.5 اینچی بزرگ‌تری استفاده می‌کنند و معمولاً ظرفیت‌هایی از 4 ترابایت تا 12 ترابایت دارند.

این هاردها لازم است که به برق وصل شوند. آنها باید در جای ثابتی باشند و قابل حمل نیستند.

 

دوام و مقاومت

انتخاب کردن برای کسانی که نیاز دارند در هر جایی هارد خود را وصل کنند مشخص است. شما به یک مدل قابل حمل 2.5 اینچی نیاز دارید.

همچنین برخی از این هاردها مقاوم‌سازی شده هستند. محافظت از ضربه مهم‌ترین مسئله برای یک هارد است، زیرا برخلاف SSDها، این هاردها قطعات متحرکی دارند که بعد از افتادن و ضربه خوردن می‌توانند آسیب ببینند.

درایوهای مقاوم‌سازی شده معمولاً دارای نوعی پوشش پلاستیکی هستند که نیروی ضربه را دفع می‌کنند و محفظه‌ای مستحکم دارند که تحت فشارهای عادی و معمول تغییر شکل نمی‌دهند، نمی‌شکنند و آسیب نمی‌بینند.

تعداد معدودی نیز در برابر آب مقاوم هستند. هر چند تعدادی از آنها، مانند آیفون X، در رده‌بندی IP67 قرار دارند، به این معنی که می‌توانند بدون آسیب دیدن در آب قرار گیرند، برخی نیز می‌توانند در حد بارش باران یا پاشش آب مقاوم باشند.

 

به چه ویژگی‌های اضافه‌ای نیاز دارید؟

هر چند که با خرید یک درایو بزرگ‌تر، احتمالاً ویژگی‌های بیشتری را دریافت خواهید کرد. نمونه‌های رومیزی ممکن است یک هاب داخلی داشته باشند که به شما این امکان را می‌دهند که کارت‌های حافظه یا لوازم جانبی دیگری را با استفاده از درگاه‌های یو. اس. بی به آن وصل کنید.

این موارد مخصوصاً زمانی مفید هستند که رابط فعلی شما دارای محدودیت اتصال است، یا تعداد یو. اس. بی‌هایی که دارید به اندازه کافی نیستند.

همچنین مطابقت متصل کننده‌های هارد دیسک با لپتاپ و دسکتاپ شما نیز ضروری است. شما یک کابل را در جعبه دریافت خواهید کرد که به یک رابط USB یا USB-C منتهی می‌شود.

اگر یک مک‌بوک قدیمی‌تر دارید، لازم است به دنبال USB نوع قدیمی‌تری باشید. در صورت داشتن یک مک‌بوک جدید، داشتن یک متصل کنندهٔ USB-C ضروری است.

اگر چه همه به صورت یکسان USB-C نیستند. مک‌بوک‌ها از Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کنند که دارای سرعتی هشت برابر پهنای باند USB 3.0 هستند.

با این حال، در اغلب موارد نیازی نیست که بیش از حد نگران این موضوع باشید که یک هارد دیسک از USB 3.0 یا از Thunderbolt استفاده کرده است. خود هارد دیسک‌ها آنقدر سریع نیستند که بتوانند محدودیت سرعت داده‌های USB 3.0 معمولی را بشکنند.

 

بی‌سیم و NAS

گذشته از یک هارد دیسک بی‌سیم مخصوص Western Digital که عمدتاً می‌توانید آن را در رده هاردهای اکسترنال معمولی پیدا کنید، دستهٔ دیگری با عنوان NAS نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید آن را نیز در نظر بگیرید.

این درایوهای ذخیره‌سازی قابل اتصال به شبکه، به وایفای منزل شما متصل می‌شوند تا داده‌های خود را با سایر دستگاه‌های خانه شما به اشتراک بگذارند. این دستگاه‌ها ممکن است یک تلویزیون هوشمند، اپل تی. وی، تبلت یا لپتاپ باشد.

اگر بخواهید یک سرور رسانه‌ای در خانهٔ خود راه‌اندازی کنید، یک NAS بخصوص سودمند است. NAS مانند یک جعبه موسیقی بی‌سیم است که می‌توانید آن را با فیلم‌ها، عکس‌ها و موسیقی پر کنید.

 

1. Seagate Backup Plus Hub: بهترین گزینهٔ ذخیره‌سازی ظرفیت بالای خانگی

بهترین هارد دیسک‌های مک 2019

:: 129.99 دلار (4 ترابایت) تا 259.99 دلار (10 ترابایت)

این یکی از بهترین گزینه‌های ذخیره‌سازی ظرفیت بالای خانگی است.

هارد دیسک‌های مدل رومیزی ممکن است نسبت به هارد دیسک‌هایی با ظرفیت نسبتاً بالا که به راحتی در جیب جا می‌شوند و مقرون به صرفه‌تر هستند جذابیتی نداشته باشند. با این حال، هنوز هم مشتریان واقعی برای آنها وجود دارد، مخصوصاً اگر آنها هرگز یا به ندرت نیاز به ترک محل کار خود را داشته باشند.

Seagate Backup Plus Hub یک هارد رومیزی 3.5 اینچی کلاسیک است. در اندازه‌های حداکثر 10 ترابایت در دسترس است، و ما از یک نسخهٔ با ظرفیت فوق بالای آن استفاده می‌کنیم. ضمن این که در بین انواع آنها، هیچ تفاوتی در اندازهٔ فیزیکی وجود ندارد.

اندازهٔ آن 198×118×41 میلیمتر است، بنا بر این چندان از درایو 3.5 اینچی داخل آن بزرگتر نیست. Seagate Backup Plus Hub دارای ظاهری شبیه مک نیست، اما کیفیت لمسی باارزشی دارند که متوجه آن می‌شوید. طرفین آن به رنگ مشکی براق است. ، بالا، پایین و پشت آن یک شبکهٔ لانه‌زنبوری برای دفع حرارت دارد و نسبتاً خوب به نظر می‌رسد.

یک گوشهٔ منحنی نیز مانع از آن می‌شود که مانند یک آجر پلاستیکی ساده به نظر آید.

چند نکتهٔ منحصر به فرد کاربردی نیز وجود دارد. Seagate Backup Plus Hub دارای دو درگاه USB 3.0 در قسمت جلو است. درایو را هوشمندانه نصب کنید و این می‌تواند به در دسترس‌ترین درگاه‌های محل کار شما تبدیل شود.

می‌توانید از این درگاه‌ها برای شارژ تلفن یا تبلت خود استفاده کنید.

Seagate Backup Plus Hub همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان از آن در هر دوی کامپیوترهای ویندوزی و مک. او. اس‌ی استفاده کرد. با استفاده از سیستم فایل NTFS، استاندارد درایوهای ویندوزی با ظرفیت بالا، فرمت می‌شود. فقط کافیست فایل کاربری مک را که از قبل در هارد وجود دارد را اجرا کنید، این عمل درایوری را نصب می‌کند که به شما امکان می‌دهد با استفاده از OS X در درایو بنویسید.

شما می‌توانید درایوی با فرمت ویندوز را با مک بخوانید، اما نمی‌توانید به صورت معمول فایل‌هایی را بر روی آن کپی کنید. اگر هر دو سیستم را ندارید، می‌توانید Seagate Backup Hub Pro را با استفاده از برنامهٔ Disk Utility موجود در OS X مجدداً فرمت کنید. این کار فقط یک دقیقه طول می‌کشد.

(نسخهٔ مک هارد به صورت پیش‌فرض برای مک فرمت شده است، اما شما می‌توانید یک درایور ویندوز را دانلود کنید.)

این یک مدل نسبتاً دیرینه در لیست تولیدات Seagate است، بنا بر این هیچ اتصالی برای درگاه‌های Thunderbolt یا USB-C 3.1 در آن طراحی نشده است. یک سوکت microUSB 3.0 در قسمت پشت قرار دارد که به نظر می‌رسد یک microUSB 3.0 معمولی است. کابل 1.2 متری آن به یک درگاه USB معمولی ختم می‌شود که مناسب مک‌های قدیمی است.

شاید از یک درایو بدون Thunderbolt انتظار عملکرد کمتری داشته باشید، اما سرعت Seagate Backup Hub Proی 10 ترابایتی بسیار عالی است. یک درایو Seagate Barracuda Pro در داخل آن وجود درد که وقتی به تنهایی خریداری شود، هزینهٔ بیشتری نسبت به این درایو دارد. عجیب است، این طور نیست؟!

با سرعت حداکثر 197 مگابایت در ثانیه می‌نویسد و با سرعت 264 مگابایت در ثانیه می‌خواند. این به مراتب بهتر از سرعت یک HDD 2.5 اینچی رقیب است.

با این حال، همچنین به احتمال زیاد این توضیح می‌دهد که چرا Seagate Backup Hub Proی 10 ترابایتی به صورت قابل توجهی گران‌تر از نسخهٔ 8 ترابایتی است.

 

2. LaCie Mobile Drive: بهترین گزینه برای کسانی که سیار هستند

بهترین هارد دیسک‌های مک 2019

:: 74.99 دلار (1 ترابایت) تا 169.99 دلار (5 ترابایت)

این درایو بهترین گزینه برای کسانی است که سیار هستند.

هارد The LaCie Rugged Secure هنوز در حال فروش است و اگر به یک درایو قابل حمل محکم نیاز دارید که بتواند در هنگام جابجا شدن یا در محل کار، جابجایی زیاد را تحمل کند، گزینهٔ خوبی است. در عین حال اکنون فقط یک نسخه با فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایت از آن باقی مانده است. LaCie در اوایل سال جاری، رده جدیدتر Mobile Drives مبتنی بر CES را معرفی کرد که طیف گسترده‌تری از گزینه‌ها را ارایه می‌دهد، و همچنین طرح جدید «برش الماس» (Diamond Cut) را نیز معرفی کرده است.

به جای محافظ پلاستیکی نئون‌نارنجی درایوهای Rugged، درایوهای موبایل جدید در آلومینیوم خوش‌نمایی پوشیده شده‌اند. آنها در دو رنگ موجود هستند: «نقره‌ای ماه» و «خاکستری فضایی» که با مطابقت با آخرین مدل‌های مک در دسترس هستند (و فقط از طریق فروشگاه آنلاین اپل به فروش می‌رسند). طرح «برش الماس» به سادگی به گوشه‌های زاویه‌دار اغراق شده‌ای اشاره دارد که کمی شبیه به الماس‌های تراش داده شده است. به نظر می‌رسد پوشش آلومینیومی آن بسیار محکم است. در حقیقت، مدل 5 ترابایتی که ما آن را آزمایش کردیم 400 گرم وزن دارد، و اگر با آن به سر کسی ضربه بزنید، می‌تواند صدمات جدی وارد کند.

گزینه‌های کوچک‌تر و سبک‌تری نیز وجود دارد، که البته بستگی به میزان فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز شما دارد. قیمت‌ها از 75 دلار برای یک Mobile Drive با حجم ذخیره‌سازی یک ترابایت شروع می‌شود، در حالی که مدل 2 ترابایت 100 دلار قیمت دارد. این دو درایو فقط 10 میلیمتر ضخامت، 88 میلیمتر عرض و 122 میلیمتر طول دارند، و متوسط وزن آنها 200 گرم است.

مدل 5 ترابایت دو برابر سنگین‌تر و دو برابر ضخامت دارد (20 میلیمتر) و قیمت آن 170 دلار است. همچنین یک مدل 4 ترابایتی نیز وجود دارد که به همان اندازه و وزن است، اما قیمت آن 150 دلار و کمی ارزان‌تر است.

Mobile Drive فقط یک درگاه USB-C در پشت دارد، اما LaCie شامل کابل‌هایی هم برای USB-C و هم برای USB 3.0 قدیمی‌تر است، بنا بر این می‌توانید از درایو همراه با هر مک و PC استفاده کنید.

درایوها را می‌توان همراه با تایم ماشین (Time Machine) برای پشتیبان‌گیری از مک استفاده کرد، اما برنامهٔ LaCie's ToolKit به شما این امکان را می‌دهد تا پوشه‌های تکی را «آینه» (mirror) کنید. استفاده از این گزینه زمانی خوب است که از مک خود در محل کار استفاده می‌کنید و پروژه‌های جداگانه‌ای دارید که هر پروژه را در پوشهٔ خودش سازماندهی کرده باشید. هر پوشه‌ای که «آینه» شده باشد، به محض این که در هر یک از پرونده‌های آن پوشه تغییری ایجاد شود، به صورت خودکار از آن نسخهٔ پشتیبان تهیه شده و بلافاصله به روز می‌شود. این تضمین می‌کند که نسخهٔ پشتیبان تهیه شده توسط شما همیشه با جدیدترین نسخهٔ فایل‌های شما به روز باشد (در حالی که ماشین زمان هنوز هم فاصله یک ساعته بین تهیه نسخه‌های پشتیبان را رعایت می‌کند).

تنها نارضایتی ما در اینجا این است که دفترچه راهنمای LaCie اطلاعات زیادی در مورد برنامهٔ ToolKit یا گزینه‌های مختلف فرمت کردن درایو در اختیار شما قرار نمی‌دهد، و این باعث می‌شود که با مواجهه با دسته‌ای از پرسش و پاسخ‌های موجود در وب سایت LaCie، به سادگی آنجا را ترک کنید.

این تنها نارضایتی ماست و Mobile Drive عملکرد خوبی دارد، همراه با متوسط سرعت نوشتن و خواندن 132 مگابایت در ثانیه در آزمایشات ما - تقریباً مشابه با درایوهای Rugged Secure - در حالی که پشتیبان‌گیری از آهنگ‌های 5 گیگابایتی آی‌تیونز ما دقیقاً یک دقیقه طول کشید.

 

3. Buffalo MiniStation Extreme: بهترین گزینه برای کارهای سخت

بهترین هارد دیسک‌های مک 2019

:: شروع قیمت از 134.99 دلار

درایو Buffalo's MiniStation Extreme کمی گران‌تر از برخی از رقبای قابل حمل خود است، اما این یک درایو کوچک و مقاوم است که برای افرادی که در خارج از منزل کار می‌کنند گزینهٔ بسیار خوبی خواهد بود.

این درایو، به جای استفاده از USB-C جدیدتر که در جدیدترین مک‌بوک‌ها و لپتاپ‌های ویندوزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با یک رابط استاندارد USB 3.0 همراه است. با این حال هنوز هم میلیون‌ها نفر وجود دارند که دارای لپتاپ‌های USB-C هستند، بنا بر این مطمئناً مخاطبینی برای یک درایو قابل حمل مقاوم مانند این وجود دارد.

درایو MiniStation Extreme با فضای ذخیره‌سازی 500 گیگابایتی، یک ترابایتی و 2 ترابایتی و قیمت‌های 64 پوند، 75 پوند و 105 پوند در دسترس است (و مدل یک ترابایتی به رنگ‌های مشکی، قرمز یا نقره‌ای موجود است، در حالی که مدل‌های دیگر فقط رنگ مشکی دارند). خوانندگان آمریکایی می‌توانند مدل یک ترابایتی را با قیمتی حدو 135 دلار از HP تهیه کنند.

با 21 میلیمتر ضخامت، 90 میلیمتر عرض و 141 میلیمتر طول، و وزنی معادل 277 گرم، این کوچک‌ترین و سبک‌ترین درایو قابل حملی است که ما تا به حال دیده‌ایم. فقط نمی‌توانید آن را موقع حرکت در جیب خود بگذارید، آن طور که در مورد برخی از درایوهای قابل حملی که در اینجا مرور می‌کنیم می‌توانید انجام دهید، اما حمل آن همراه با لپتاپ خود در هنگام جابجا شدن مشکلی نخواهد داشت.

و اندازهٔ درایو نشان دهندهٔ طراحی محکم آن است، زیرا درایو داخلی در یک محفظهٔ پلاستیکی و مقاوم در برابر ضربه قرار داده شده است که مطابق با استانداردهای نظامی ایالات متحده است و در مقابل سقوط از ارتفاع 1.2 متری مقاوم است. این مورد دارای رده‌بندی IP53 است، این به این معناست که هم در برابر آب و هم در برابر گرد و غبار مقاوم است، بنا بر این برای استفاده در محل‌های ساخت و ساز ساختمانی یا در مزارع گل‌آلود ایده‌آل خواهد بود.

برای راحتی بیشتر، درایو دارای یک کابل USB یکپارچه است که به صورت دائمی وصل شده است، و در یک لایهٔ ضخیم پلاستیکی قرار داده شده تا به ایمنی آن کمک شود. این کابل تنها در حدود شش اینچ طول دارد، اما ما خوشحال شدیم وقتی دیدیم که Buffalo همچنین شامل یک کابل USB اضافی نیز هست، برای مواقعی که طول کابل ثابت به اندازهٔ کافی نباشد.

عملکردی نسبتاً متوسط دارد و سرعت خواندن و نوشتن آن 110 مگابایت در ثانیه است. و MiniStation Extreme در زمان قابل قبول 75 ثانیه توانست از 5 گیگابایت فایل‌های موسیقی آی‌تیونز ما نسخهٔ پشتیبان تهیه کند. این زمان کاملاً برای پشتیبان‌گیری‌های معمول در زمانی که برای لحظاتی از محل کار خود بیرون می‌روید و در اطراف چرخی می‌زنید کافی است؛ و درایو در مک‌بوک ایر قدیمی من با تایم ماشین به خوبی کار می‌کرد.

تنها نارضایتی جزئی ما این است که - یک بار دیگر - به نظر می‌رسد که Buffalo در مورد مک کوتاهی کرده باشد.

MiniStation Extreme از قبل فرمت شده برای PC ویندوزی ارایه شده است، و راهنمای QuickStart به ما گفت که برای فرمت مجدد درایو برای استفاده در مک، نرم‌افزاری به نام Mode Changer را دانلود کنیم. با این حال، ما در یافتن نرم‌افزار فوق در وب سایت Buffalo با مشکل مواجه شدیم. و همچنین به نظر می‌رسید که این سایت نشان می‌دهد که با نسخهٔ فعلی مک. او. اس موهاوی کار نمی‌کند (هر چند پس از آن که موفق شدیم آن را دانلود کنیم، در موهاوی به خوبی اجرا شد).

خوشبختانه شما می‌توانید از ابزار Disk Utility خود اپل برای مجدداً فرمت کردن درایو استفاده کنید، بنا بر این نیازی نیست وقت خود را در وب سایت Buffalo هدر دهید. و طراحی بسیار مقاوم MiniStation Extreme به شما اطمینان می‌دهد که در محیط‌های سخت و خشن به خوبی کار می‌کند.

 

4. Seagate Backup Plus Ultra Touch: بهترین گزینه برای دارندگان مک‌بوک

بهترین هارد دیسک‌های مک 2019

:: 89.99 دلار (1 ترابایت)، 109.99 دلار (2 ترابایت)

این درایو بهترین گزینه برای دارندگان مک‌بوک است.

درایو Seagate Backup Plus Hub هنوز هم به صورت آنلاین در حال فروش است و گزینه‌ای عالی به عنوان یک فضای ذخیره‌سازی رومیزی در منزل یا دفتر کار است (و ما یکی از آنها را در دفتر کار خود داریم که درگاه‌های USB اضافی آن بسیار مفید است). با این حال، این شرکت به تازگی ردهٔ Backup Plus را مجدداً بازسازی کرده و تأکید بیشتری بر روی درایوهای قابل حمل برای کاربران لپتاپ داشته است.

مدل‌های جدید همگی درایوهای قابل حمل و جمع و جوری هستند که طرح‌ها و ویژگی‌های متفاوتی را ارایه می‌دهند. اگر می‌خواهید یک فضای زیاد ذخیره‌سازی با قیمتی رقابتی را داشته باشید، Backup Plus Portable Drive یک 4 ترابایت به قیمت 130 دلار، و یک 5 ترابایت به قیمت 160 دلار را عرضه کرده است. این درایوهای بزرگ کمی ضخیم هستند - 21 میلیمتر ضخامت دارند - بنا بر این Seagate در عوض Backup Plus Slim را با فضای ذخیره‌سازی یک ترابایت و 2 ترابایت نیز ارایه می‌دهد. درایوهای Slim 12 میلیمتر ضخامت دارند و یک ترابایت آن 80 دلار و 2 ترابایت آن 100 دلار قیمت دارد.

با این حال، مدل برتر این رده Backup Plus Ultra Touch است. مانند درایوهای Slim، درایو Ultra Touch نیز با فضای ذخیره‌سازی یک ترابایت و 2 ترابایت در دسترس است. این درایو کمی گران‌تر است. یک ترابایت آن 90 دلار و 2 ترابایت 110 دلار قیمت دارند. اما طراحی زیبایی دارد که می‌تواند به عنوان یک همراه خوب برای مک‌بوک شما باشد. همچنین امکان رمزگذاری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا امنیت بیشتری را برای فایل‌ها و داده‌های مهم شما فراهم کند.

درایو Ultra Touch فقط 12 میلیمتر ضخامت، 78 میلیمتر عرض و 115 میلیمتر طول دارد و وزن آن 151 گرم است، بنا بر این می‌توانید در هنگام جابجا شدن با لپتاپ خود به راحتی آن را درون جیب کت یا کیف خود بگذارید. این درایو در دو رنگ مشکی یا سفید موجود است، همراه با طراحی هوشمندانهٔ زیبایی که باعث تغییر زیبایی در رنگ‌های تک‌رنگ و کسل کنندهٔ متداول در اکثر هارد دیسک‌ها شده است. در پشت درایو یک درگاه USB 3.0 استاندارد وجود دارد، و یک کابل USB 3.0 نیز وجود دارد که با هر مک یا PC کار خواهد کرد. اما Seagate همچنین شامل یک آداپتور USB-C نیز هست تا بتوانید از آن در کامیپوترهای جدیدی که USB-C دارند نیز استفاده کنید.

درایو Ultra Touch دارای همان برنامهٔ ToolKitی است که در LaCie Mobile Drive استفاده می‌شود و ما نیز در این تست گروهی بررسی می‌کنیم. این درایو می‌تواند برای پشتیبان‌گیری‌های خودکار تایم ماشین در مک شما استفاده شود، اما می‌توانید از گزینهٔ «آینه» (mirror) در برنامهٔ ToolKit نیز برای پشتیبان‌گیری به صورت خودکار از پوشه‌های جداگانه استفاده کنید تا همیشه به روز باشند (و لازم نباشد برای پشتیبان‌گیری ساعتی تایم ماشین صبر کنید).

برنامهٔ ToolKit همچنین فرایند رمزگذاری برای Ultra Touch را نیز کنترل می‌کند. هر چند ما کتابچه راهنمای شرکت Seagate را بی‌فایده تشخیص دادیم، و ما را مجبور به جستجوی سؤالات متداول و اطلاعات در مورد این رمزگذاری و سایر ویژگی‌ها در وب سایت شرکت کرد.

عملکرد آن به اندازهٔ کافی قابل قبول است، اگر چه Ultra Plus هیچ امتیازی در تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان با سرعت بالا را کسب نمی‌کند. در تست‌های ما سرعت نوشتن و خواندن 125 مگابایت و 130 مگابایت در ثانیه را ثبت کرد، و 110 ثانیه طول کشید تا از 5 گیگابایت فایل‌های موسیقی آی‌تیونز ما نسخهٔ پشتیبان تهیه کند. با این وجود، در هنگامی که سیار هستید، این عملکرد برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان معمول مناسب خواهد بود، و اگر می‌خواهید مطمئن شوید که حتی اگر درایو شما گم شود یا به سرقت برود، اطلاعات شخصی شما در امان خواهند ماند، گزینهٔ رمزگذاری واقعاً مفید خواهد بود.

 

5. WD My Passport Wireless Pro: بهترین گزینه برای سرگرمی‌های خانگی و عکاسان

بهترین هارد دیسک‌های مک 2019

:: 149.99 دلار

این درایو بهترین گزینه برای سرگرمی‌های خانگی و عکاسان است.

همچنین این شاید جالب‌ترین درایو تست شده در اینجا باشد. شما می‌توانید از WD My Passport Wireless Pro مانند یک هارد سیمی استاندارد استفاده کنید، اما همچنین از وایفای مجتمع و باتری 10 ساعته نیز برخوردار است.

یک درایو کاملاً مدرن که به جای راه‌اندازی با یک لپتاپ، با استفاده از یک برنامهٔ موبایل (برای آی. او. اس و اندروید) راه‌اندازی می‌شود. این به WD Wireless Pro کمک می‌کند تا وارد شبکه وایفای خانگی شما شود تا بتواند بخشی از آن شود.

در عرض چند دقیقه، این وسیله به عنوان یک درایو اشتراکی شبکه ظاهر می‌شود، که از مک‌بوک و سایر دستگاه‌های متصل، مانند تلویزیون‌های هوشمند، قابل دسترسی است. می‌توانید فیلم‌ها و عکس‌های ذخیره شده را، با بکار بردن مجدد برنامه برای دسترسی به آنها، مستقیماً از طریق تلفن خود مشاهده کنید.

مانند سایر دستگاه‌های هوشمند این خانواده، این اپلیکشن هم نقاط قوت و ضعف خود را دارد.

ما آن را بیشتر به عنوان یک درایو متصل به یک لپتاپ یا دسکتاپ اصلی که می‌توان بدون این که درگیر هیچ تنظیم اضافی شویم در سراسر خانه به آن دسترسی داشته باشیم، دوست داریم. WD Wireless Pro مستقیماً به شبکه‌های وایفای متصل می‌شود و می‌تواند برای پشتیبان‌گیری از داده‌ها به صورت بی‌سیم در لحظاتی که محل کار خود را ترک می‌کنید استفاده شود. این درایو مرکز وایفای 2.4 گیگاهرتز و یا 5 گیگاهرتز (ac) ایجاد می‌کند.

درایو WD Wireless Pro از نظر تطبیق‌پذیری و راحتی بسیار عالی است، اما از نظر کارایی در نوع خود بهترین نیست. در هنگام اتصال با کابل، تا 110 مگابایت در ثانیه می‌خواند و می‌نویسد. در حدود 20 مگابایت در ثانیه کمتر از بهترین درایوهای 2.5 اینچی مقرون به صرفه.

همچنین، هنگام تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان به صورت بی‌سیم، سرعت انتقال بسیار کندتر است. با استفاده از پهنای باند 5 گیگاهرتزی درایو، می‌توانید نرخ‌هایی در حدود 20 مگابایت در ثانیه داشته باشید. اگر بخواهید بیش از چند صد مگابایت داده را منتقل کنید، این سرعت کاملاً مناسب است. اما اگر تصمیم دارید چند گیگابایت را انتقال دهید، وصل کردن درایو ایدهٔ بهتری خواهد بود.

هر چند این درایو چند ویژگی اضافی هم دارد. WD Wireless Pro در یک طرف خود دارای شکاف کارت SD است. این یک راه عالی برای عکاسان است تا بتوانند سریعاً از فایل‌های خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنند.

یک آرایهٔ 4-LED چند منظوره نیز در قسمت بالای آن وجود دارد. این نشان می‌دهد که چه مقدار از باتری باقیمانده است، یا این که چه مقدار از کامل شدن انتقال فایل باقی مانده است.

برای شارژ مجدد باتری، WD Wireless Pro را با استفاده از درگاه USB در پشت درایو وصل کنید. یک دوشاخه برق به سبک تلفن‌های هوشمند نیز در جعبه قرار داده شده است.

در کل به نظر می‌رسد این درایو، به دلیل تمام فناوری‌های اضافی مورد نیازی که دارد، بسیار بزرگ‌تر از یک هارد دیسک قابل حمل استاندارد باشد. مساحت آن تقریباً دو برابر کوچک‌ترین درایو قابل حمل است. و از یک درایو قابل حمل 3 ترابایتی، تقریباً 20 درصد ضخیم‌تر است.

با این حال، WD Wireless Pro هنوز هم بسیار کوچک‌تر از یک درایو اکسترنال 3.5 اینچی است و به سهولت در یک کیف کوچک جای می‌گیرد. و با توجه به این که دارای یک محفظهٔ تماماً پلاستیکی و بدون استحکام است، با آن بدرفتاری نکنید.

به یاد داشته باشید که بعد از اتمام کار خود آن را خاموش کنید، در غیر این صورت، تا زمانی که باتری آن خالی نشود همچنان فعال خواهد ماند. بعد از چند ساعت استفاده، در قسمت زیرین WD Wireless Pro کمی گرما احساس می‌شود، و جای تعجبی هم ندارد، چون در داخل آن هیچ فن تهویه‌ای وجود ندارد.

 

6. LaCie 2big Dock Thunderbolt 3: بهترین گزینه برای حرفه‌ای‌ها و ویرایشگران ویدیو

بهترین هارد دیسک‌های مک 2019

:: 648.99 دلار (8 ترابایت) تا 1.198 دلار (20 ترابایت)

این درایو بهترین گزینه برای حرفه‌ای‌ها و ویرایشگران ویدیو است.

The LaCie 2big Dock Thunderbolt 3 بسیار بیشتر از یک هارد دیسک است. برای شروع بگوییم که نه فقط یکی، بلکه دارای دو درایو است. ما در حال استفاده از یک پیکربندی سطح بالا هستیم که دارای دو دیسک 10 ترابایت IronWolf Pro است که برای تحمل بار کاری 300 ترابایت در سال طراحی شده است.

اینها درایوهای کلاس سازمانی هستند، یک سطح بالاتر از آنچه می‌توانید در یک فروشگاه الکترونیکی در بازار خرید کنید. و طبیعتاً از امکانات بیشتری در زمینهٔ قابلیت اطمینان داشتن برخوردار هستند.

استفاده از چنین درایوهای با کیفیت بالا در یک محفظهٔ هوشمند به LaCie 2big Dock Thunderbolt 3 این امکان را می‌دهد که در هنگام خواندن و نوشتن فایل‌های بزرگ، به سرعت‌های شبیه SSD برسد. ما سرعت خواندن 495 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 487 مگابایت در ثانیه، یعنی چهار برابر سرعت یک درایو اکسترنال استاندارد را ثبت کرده‌ایم.

در حالی که این سرعت، در مقایسه با سریع‌ترین SSDهای M. 2 که می‌تواند با سرعت حدوداً 3500 مگابایت در ثانیه بخواند و با سرعت 2100 مگابایت در ثانیه بنویسد، آهسته به نظر می‌رسد، اما در حقیقت چندان هم از SSDهای با سرعت 500 مگابایت در ثانیه که در اکثر درایوهای اکسترنال استفاده می‌شود، کُندتر نیست. و ارزش یک فضای ذخیره‌سازی SSD 20 ترابایتی، در حال حاضر حداقل 4000 پوند برای شما هزینه دارد.

اتفاقاً قیمت 900-1000 پوندی LaCie 2big Dock Thunderbolt 3 20 ترابایتی، چندان هم زیاد به نظر نمی‌رسد.

این یک درایو NAS یا یک فضای سرور کوچک نیست، اما دارای چندین ویژگی مهم دیگر است. یک برنامهٔ سادهٔ LaCie که به شما این امکان را می‌دهد تا به یک تنظیم RAID 1 سویچ کنید، وضعیتی که داده‌ها به صورت همزمان بر روی هر دو درایو نوشته می‌شوند تا از از بین رفتن داده‌ها محافظت کنید. ضمن این که انجام این کار، سرعت نوشتن را تقریباً نصف می‌کند.

شما باید بین عملکرد عالی و به اندازهٔ کافی قابلیت اطمینان داشتن، یا قابلیت اطمینان عالی در پشتیبان‌گیری و سرعت که برای یک HDD بسیار مناسب است، یکی را انتخاب کنید.

در هر صورت LaCie 2big Dock Thunderbolt 3 در کنار یک آی‌مک عالی به نظر می‌رسد. دارای یک محفظهٔ آلومینیومی و یک چراغ کروی به رنگ آبی در قسمت جلویی است که وقتی پیش‌آمد اشتباهی اتفاق افتاده باشد، به رنگ قرمز در می‌آید.

بعید است که با مشکلات زیادی برخورد کنید، زیرا هر چند که این یک وسیلهٔ سطح بالا است، اما هنوز هم سادگی یک محصول مصرفی را دارد. به عنوان مثال، فقط کافیست بلوک‌های آلومینیومی در قسمت جلوی درایو را بکشید تا درایو را باز کنید، هیچ کابلی درگیر نیست.

اتصالات LaCie 2big Dock Thunderbolt 3 نیز جامع است. دارای یک درگاه 5Gbps USB-C در پشت و دو Thunderbolt 3 است. این به شما اجازه می‌دهد تا از چندین درایو به صورت زنجیره‌ای استفاده کنید.

حتی یک DisplayPort در اندازهٔ کامل وجود دارد که می‌تواند از طریق فید ویدیوی یک مک‌بوک متصل به یک مانیتور استفاده شود. این چهرهٔ دیگری از شخصیت 2big را معرفی می‌کند.

اتصالات USB 3.0 و SD و CompactFlash در قسمت جلو قرار دارند که مخصوصاً برای عکاسان مفید است.

از آنجایی که درایوهای IronWolf Pro در اکثر مواقع حرارت زیادی ایجاد می‌کنند، LaCie 2big Dock Thunderbolt 3 از یک فن استفاده می‌کند که در پشت آن قرار دارد. این یک وسیلهٔ ساکت نیست، اما فن کم‌صدای Noctua با کیفیت بالا در واقع کوچک‌ترین مسئلهٔ قابل توجه آن است. سر و صدای کار کردن درایوها نسبت به یک درایو 2.5 اینچی با کارایی کمتر مشهود است.

ما فکر نمی‌کنیم که این مسئلهٔ مهمی باشد، اما اگر به دنبال یک مک‌بوک تقریباً بی‌صدا هستید، باید این مسئله را به خاطر داشته باشید.

 

7. Toshiba Canvio Advance 2TB: بهترین گزینه با طراحی درجه یک و با قیمت پایین

بهترین هارد دیسک‌های مک 2019

:: 69.99 دلار

این درایو بهترین گزینه با طراحی درجه یک و با قیمتی پایین است.

هنگام خرید یک هارد دیسک برای مک خود، لزومی ندارد که حتماً قابلیت پیکربندی خودکار (plug and play) را داشته باشد. Toshiba Canvio Advance 2TB بسیار شبیه به هارد دیسک‌های شرکت Premium for Mac است. این درایو فقط برای ویندوز فرمت شده است و هیچ تدبیری برای مطابقت دادن آن با مک‌بوک ندارد.

بنا بر این چگونه باید آن را برای مک. او. اس آماده کنید؟ DiskUtility را اجرا کنید و می‌توانید در زمانی حدوداً یک دقیقه‌ای، درایو را مجدداً فرمت کنید. همین بود، حالا شما می‌توانید از آن استفاده کنید. و در مقایسه با نسخهٔ مخصوص مک، حدود 20 دلار صرفه‌جویی می‌کنید. همچنین فرمت کردن مجدد، امکان استفاده از درایو برای قابلیت پشتیبان‌گیری تایم ماشین در مک. او. اس را فراهم می‌کند.

تفاوت اصلی به غیر از فرمت، ساختار آن است. Toshiba Canvio Advance 2TB به جای یک بدنهٔ آلومینیومی، دارای یک پوستهٔ پلاستیکی نیمه براق است. نسخهٔ سفید رنگ آن از نظر سبک، برای مک‌ها و مک‌بوک‌ها شایسته و مناسب است.

با ضخامت 14 میلیمتری مدل 2 ترابایتی، چندان از صفحه کلیدهای مک‌بوک‌های نسل قدیمی بلندتر نیست. همچنین این درایو در رنگ‌های سیاه، قرمز و آبی نیز وجود دارد.

این درایو به طور کلی برای سخت‌افزارهای قدیمی نیز گزینهٔ بهتری است، زیرا Toshiba Canvio Advance 2TB با یک کابل USB در اندازهٔ کامل و نه یک USB-C به سبک Thunderbolt همراه است. کانکتور موجود در درایو یک micro USB 3.0 است که به نظر شبیه یک microUSB است که به یک نیمه USB دیگر وصل شده باشد.

اگر یک مک‌بوک از برند جدید خریداری کرده‌اید، ممکن است بخواهید هارد دیسک شما با درگاه‌های آن مطابقت داشته باشد. با این حال، از آنجا که این یک هارد دیسک است و نه یک SSD فوق سریع، در واقع هیچ فداکاری عملکردی واقعی وجود ندارد.

درایو Toshiba Canvio Advance 2TB در هنگام انتقال 5 گیگابایت فایل، به طور متوسط با سرعت 140.2 مگابایت در ثانیه می‌خواند. و همان 5 گیگابایت را با سرعت 120.2 مگابایت در ثانیه می‌نویسد. این بسیار شبیه به نتایج نسخهٔ Premium for Mac است که ما آزمایش کردیم، و به هر حال واریانس کمی در سرعت بین ظرفیت‌های مختلف مشاهده خواهید کرد.

LED یکی دیگر از موارد اضافهٔ Toshiba است. هنگامی که به درگاه USB 2.0 وصل شده است، آن را به رنگ سفید روشن می‌شود، و در زمانی اتصال به درگاه USB 3.0 به رنگ آبی روشن می‌شود. این راه خوبی برای این است که ببینید آیا بهترین عملکرد را از درایو دریافت می‌کنید یا خیر. اگر سفید است، آن درگاه را تغییر دهید.

هنگام استفاده از Toshiba Canvio Advance 2TB همراه با یک مک، بخش کوچکی وجود دارد که آن را از دست می‌دهید. این درایو با یک ابزار رمزگذاری همراه است که به شما امکان محافظت از کل درایو را می‌دهد. هنگام فرمت مجدد، این ابزار از بین می‌رود. با این حال، شما فقط در صورت نیز به امنیت مظاعف برای فایل‌های خود می‌خواهید از آن استفاده کنید. یک کابوس بدتر می‌تواند این باشد که رمز عبور خود را فراموش کرده و نتوانید به داده‌های خود دسترسی داشته باشید.

درایو Toshiba Canvio Advance یک هارد دیسک مناسب و در اندازهٔ جیب است که مخصوصاً برای مک‌بوک‌های کمی قدیمی‌تر بسیار مناسب است. ما مدل 2 ترابایت را تست کردیم (و توصیه می‌کنیم)، اما در حجم‌های یک ترابایت و 3 ترابایت نیز موجود است.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘