روش اشتراک‌گذاری وایفای در مک

20
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1311 بازدید

روش اشتراک‌گذاری وایفای در مک 

اگر ارسال داده‌ها به آیفون شما قطع می‌شود، یا شبکه وایفای محلی نمی‌تواند ارتباط مورد نیاز شما را تأمین کند، ممکن است دانستن روش تبدیل مکینتاش به یک مرکز وایفای، برای این که بتوانید ارتباط اینترنتی خود را با آیفون خود نیز به اشتراک بگذارید، بهترین راه حل باشد. در اینجا روش به اشتراک گذاشتن وایفای از مک به آیفون (یا حتی اندروید) آورده شده است.

-----

سافت‌مک: مواقعی وجود دارد که شبکه وایفای شما نمی‌تواند اتصال به اینترنت مورد نیاز شما را تأمین کند. ممکن است شما در حال انجام کاری باشید و وایفای نتواند از پس دسترسی دادن به تمام آیپدها و آیفون‌های موجود برآید، بنا بر این باعث کُند شدن کار شما خواهد شد (یا رییس شما به دلیل همین کُند شدن، تصمیم می‌گیرد رمز عبور را تغییر دهد).

ممکن است شما در یک هتل باشید و نتوانید همهٔ دستگاه‌های خود را به یکباره وصل کنید. یا شاید بخواهید به شخصی اجازه دهید از وایفای شما استفاده کند، اما نمی‌خواهید رمز عبور خود را به او بدهید.

یا شاید هم اواخر ماه است و اشتراک اینترنت موبایل شما به اتمام رسیده باشد. لازم نیست گشت و گذار خود در اینترنت را متوقف کنید! ایجاد یک مرکز وایفای در مک خود و اشتراک‌گذاری ارتباط اینترنتی خود با دستگاه‌های دیگر از طریق وایفای بسیار آسان است. و در اینجا ما چگونگی انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد.

 

روش اشتراک‌گذاری وایفای از مک به آیفون

آنچه نیاز دارید: شما نیاز به یک اتصال اترنت به مک خود دارید، به عبارت دیگر، مک شما باید به جای استفاده از وایفای، با سیم به شبکه وصل باشد.

1. System Preferences (تنظیمات سیستم) را باز کرده و Sharing (اشتراک‌گذاری) را انتخاب کنید. اگر صفحهٔ زیر را نمی‌بینید، بر روی آیکونی که 12 نقطه را نشان می‌دهد کلیک کنید.

روش اشتراک‌گذاری وایفای در مک

2. بر روی Sharing کلیک کنید.

3. حالا بر روی کادر کنار Internet Sharing (اشتراک‌گذاری اینترنت) کلیک کنید.

4. در کنار Share your connection from: (کانکشن خود را به اشتراک بگذارید:) گزینهٔ Ethernet را انتخاب کنید.

5. در زیر آن و در کنار To computers using: (به کامپیوترهای مورد استفاده:)، Wi-Fi را انتخاب کنید.

6. بعد بر روی Wi-Fi Options کلیک کنید. این گزینه به شما امکان انتخاب رمز عبور را می‌دهد تا غریبه‌ها نتوانند از وایفای شما استفاده کنند (رمز عبور حداقل باید از هشت نویسه تشکیل شده باشد). بعد در قسمت Security گزینهٔ WPA2 Personal را انتخاب کرده و سپس پسورد خود را وارد کرده و آن را تأیید کنید. (WPA2 استاندارد 802.11i برای رمزگذاری است.)

روش اشتراک‌گذاری وایفای در مک

7. حالا بر روی کادر کنار Internet Sharing (اشتراک‌گذاری اینترنت) کلیک کنید.

8. با کلیک بر روی Start تأیید کنید که می‌خواهید اشتراک‌گذاری اینترنت را روشن کنید.

روش اشتراک‌گذاری وایفای در مک

9. اکنون با استفاده از مک خود یک مرکز وایفای ایجاد کرده‌اید. توجه داشته باشید که در جایی که به صورت عادی مشاهده می‌کنید که یک سیگنال وایفای دارید، آیکونی با یک فلش را مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد در حال به اشتراک گذاشتن کانکشن خود هستید.

روش اشتراک‌گذاری وایفای در مک

10. حالا در آیفون یا آیپد خود به Settings > Wi-Fi رفته و شبکه‌ای که ایجاد کرده‌اید را انتخاب کنید.

11. رمز عبوری که تنظیم کرده‌اید را وارد کنید و شما به خوبی می‌توانید از آن استفاده کنید.

12. برای افزودن دومین مک به مرکز وایفای خود، بر روی آیکون وایفای در بالای صفحه کلیک کرده و نام مرکز وایفای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

13. اکنون رمز عبور آن شبکهٔ وایفای را وارد کنید.

14. گشت و گذار خوش بگذرد.

اما اگر اتصال اترنت نداشته باشید، شاید مک‌بوک شما دارای درگاه اترنت نباشد و شما هم تمایلی به گرفتن آداپتور ندارید، چه رسد به این که بخواهید یک کانکشن کابلی داشته باشید، آن وقت تکلیف چیست؟ ادامه مطلب را بخوانید.

 

روش ایجاد یک مرکز وایفای مک بدون اترنت

متأسفانه مک شما نمی‌تواند یک کانکشن اینترنتی از طریق وایفای را با استفاده از وایفای به اشتراک بگذارد… مگر این که یک وسیلهٔ جانبی دیگری در اختیار داشته باشید.

در حالی که کارت شبکهٔ داخلی مک می‌تواند به وایفای یا میزبان شبکه اختصاصی خود متصل شود، کاربران می‌توانند یک آداپتور شبکهٔ وایفای خریداری کنند که باید به یک رابط شبکه اجازه دهد اتصال وایفای را دریافت کند در عین حالی که دیگری مجدداً آن را پخش می‌کند. شما می‌توانید از یک دانگل آداپتور Anewish AC Dual Band Wireless USB WiFi استفاده کنید که 12.9 پوند قیمت دارد.

پس از وصل کردن و نصب کردن آداپتور وایفای، دستورالعمل‌های بالا را دنبال کرده و به جای اتصال اترنت مورد استفاده در مرحلهٔ 3، یکی از دو آداپتور وایفای خود را انتخاب کنید.

 

روش اشتراک‌گذاری اینترنت از مک به آیفون از طریق بلوتوث

اما اگر نخواهید یک آداپتور شبکهٔ وایفای تهیه کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ گزینهٔ دیگری نیز وجود دارد، هر چند به سرعت وایفای نخواهد بود و ممکن است با بسیاری از دستگاه‌ها سازگار نباشد. گزینه این است که به جای استفاده از وایفای برای به اشتراک گذاشتن کانکشن اینترنت با سایر دستگاه‌های خود، از بلوتوث استفاده خواهید کرد. یا اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، Bluetooth PAN (Personal Area Network). (بلوتوث شبکه محلی خصوصی).

اتصال اولیه به دستگاه به دلیل فرآیند جفت شدن بلوتوث طولانی‌تر خواهد بود، اما وقتی بخواهید اتصال اینترنتی خود را از طریق وایفای به اشتراک بگذارید، این یک جایگزین رایگان است و باید با اکثر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها کار کند.

راه‌اندازی آن شامل همان مراحلی است که اگر از طریق وایفای به اشتراک می‌گذاشتید (مراحل بالا را مشاهده کنید)، اما هنگام رسیدن به پیکربندی یک شبکهٔ اشتراک‌گذاری اینترنت در مرحلهٔ 3، مطمئن شوید که در کادر To computers using گزینهٔ Bluetooth PAN را انتخاب کرده‌اید.

1. برای پیوستن به شبکهٔ بلوتوث از آیفون خود، این مراحل را دنبال کنید:

2. ابتدا مطمئن شوید که بلوتوث مک شما روشن شده است.

3. در آیفون خود به Settings >Bluetooth رفته و مطمئن شوید که بلوتوث روشن است.

4. حالا به Settings > Mobile Data (or Cellular Data) رفته و بر روی Personal Hotspot ضربه بزنید.

5. حالا باید آیفون خود را با کامپیوتر خود جفت کنید. پنجرهٔ Bluetooth در System Preferences را باز کرده و به پایین اسکرول کنید تا آیفون خود را مشاهده کنید، سپس بر روی Connect کلیک کنید.

6. یک کُد در هر دو دستگاه شما ظاهر می‌شود. بر روی Pair در آیفون خود کلیک کنید تا هر دو دستگاه با هم جفت شوند. بر روی Pair ضربه بزنید و کد نمایش داده شده در کامپیوتر را وارد کنید.

7. حالا باید یک آیکون بلوتوث آبی در سمت چپ بالای صفحهٔ آیفون خود که نشانگر اتصال دستگاه‌ها است را مشاهده کنید.

8. در مک شما، آیکون معمول وایفای که یک فلش را نشان می‌دهد نمایش داده خواهد شد.

9. از طریق آیفون خود به Wi-Fi رفته و مک مورد نظر خود برای لینک شدن را پیدا کنید.

10. در آیفون خود گزینهٔ پیوستن به Personal Hotspot را مشاهده خواهید کرد، بر روی Join (پیوستن) ضربه بزنید.

11. در صورتی که رمز عبوری برایش تنظیم کرده‌اید، آن را وارد کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘