روش تغییر اندازه متن سافاری در آیفون

18
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 2432 بازدید

 روش تغییر اندازه متن سافاری در آیفون

چند روش برای افزایش یا کاهش اندازهٔ متن سافاری در آیفون شما وجود دارد. در اینجا روش‌های فوق را مطرح می‌کنیم.

-----

سافت‌مک: تعداد کمی برنامه‌های اپل وجود دارد که می‌توانیم از آنها اجتناب کنیم، ولی سافاری (Safari) جزو آنها نیست. مرورگر وب سافاری آیفون یکی از بی‌عیب و نقص‌ترین برنامه‌های پیش‌فرض تلفن همراه اپل است که علاوه بر ظاهری ساده و کارآمد، به صورت خودکار تبلیغات را نیز مسدود می‌کند.

بسته به نوع آیفون شما، ممکن است متوجه شوید که اندازهٔ متن روی صفحه نمایش خیلی زیاد است، خیلی کم است، خیلی بزرگ است، یا خیلی کوچک است. آیفون SE یک کلاس پیشرفته در آی. او. اس مینیاتوری است، اما با نمایشگر 4 اینچی آن نمی‌توانید متن زیادی را در صفحه نمایش آن جا دهید.

از طرف دیگر، صفحه نمایش بلند بالای 6.5 اینچی در آیفون 11 پرو مکس امکان نمایش متن وب سایت‌ها در وسعت بیش‌تری را برای شما فراهم کرده است. اما از آنجایی که بزرگی و کوچکی نمایش متن در هر وب سایت متفاوت است، ممکن است به این نتیجه برسید که لازم است اندازهٔ متن را تغییر دهید.

برای بهتر کردن تجربهٔ خواندن متن در سافاری آیفون به صورتی که برای شما مناسب باشد، می‌توانید اندازهٔ متن وب سایت‌های مشخصی، یا برای همهٔ وب سایت‌ها در سافاری را تنظیم کنید. می‌توانید تنظیمات را برای تمامی سایت‌ها یا برای برخی موارد انتخابی کنترل و حفظ کنید. در ادامه چگونگی انجام این کار آمده است.

 

تغییر اندازهٔ متن در سافاری برای آیفون

روش اول ساده است.

1. سافاری را باز کرده و به وب سایت مورد نظر بروید.

2. پس از لود شدن سایت مورد نظر، سافاری آیکونی به شکل «aA» در بالا سمت چپ صفحه نمایش می‌دهد. برای دیدن یک منو بر روی آن ضربه بزنید.

3. سپس می‌توانید بر روی A کوچک ضربه بزنید تا اندازهٔ متن کاهش یابد، یا بر روی A بزرگ ضربه بزنید تا اندازهٔ متن افزایش یابد.

با هر بار ضربه زدن اندازهٔ متن تغییر کرده و صفحه وب تغییر یافته به شما نشان داده می‌شود. هنگامی که به اندازهٔ مناسب رسیدید، فقط کافیست که از منو خارج شوید.

آیفون شما هوشمندانه این اندازهٔ متن مورد نظر شما برای سایتی که بازدید کرده‌اید را به خاطر خواهد سپرد. بنا بر این در این مورد، آیفون ما بدون توجه به اندازهٔ واقعی نمایش صفحه، هر بار که از سایت macworld. co. uk کنیم، بزرگ‌نمایی آن را در اندازهٔ 85٪ نگه خواهد داشت و در همان اندازه به ما نمایش خواهد داد.

این که هر بار یک یا چند وب سایتی که اغلب در سافاری از آنها بازدید می‌کنید، اندازهٔ متن را در آیفون شما در سایز مورد نظر شما نمایش دهند بسیار مفید است. پس این کار را انجام دهید.

روش تغییر اندازه متن سافاری در آیفون

 

تغییر اندازهٔ متن برای همهٔ سایت‌ها

اگر ترجیح می‌دهید که اندازهٔ متن پیش‌فرض برای همهٔ سایت‌هایی که با استفاده از سافاری بازدید می‌کنید را تغییر دهید، در اینجا چگونگی انجام این کار آمده است.

به مسیر Settings > Safari > Page Zoom بروید. در اینجا می‌توانید ببینید که آیفون بزرگ‌نمایی 85٪ برای سایت macworld. co. uk را به خاطر سپرده است.

اگر در سافاری اندازهٔ متن وب سایت‌های دیگری را نیز تغییر دهید، آنها نیز در اینجا در یک لیست نمایش داده خواهند شد.

اگر می‌خواهید اندازهٔ متن را برای تمامی وب سایت‌ها تغییر دهید، باید اندازهٔ متن پیش‌فرض سافاری را تنظیم کنید:

- برای کاهش یا افزایش اندازه متن، بر روی یکی از گزینه‌های زیر برگهٔ Other Websites ضربه بزنید.

روش تغییر اندازه متن سافاری در آیفون

با استفاده از این نکات، می‌توانید اندازهٔ متن در سافاری آیفون خود را تنظیم کنید بدون این که اندازه متن کل سیستم عامل آیفون را تغییر دهید.

همچنین بخوانید:

- روش ایجاد یک PDF در آیفون

- راهنمای کامل حرکات و دستورات لمسی آیفون

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘