چگونه آیفونی که شارژ نمی‌شود را تعمیر کنیم

17
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1639 بازدید

چگونه آیفونی که شارژ نمی‌شود را تعمیر کنیم 

اگر نمی‌توانید آیفون یا آیپد خود را شارژ کنید، زیرا درگاه لایتنینگ (یا درگاه USB-C یا شارژ وایرلس) کار نمی‌کند، باید نکات سریع و رفع ایراد بلند مدت را امتحان کنید. ما اطلاعات مورد نیاز را به شما خواهیم داد.

-----

سافت‌مک: گاهی اوقات یک آیفون یا آیپد باتری خود را شارژ نمی‌کنند، حتی وقتی به منبع تغذیه وصل هستند یا در یک پدشارژ بی‌سیم سازگار قرار دارند. ممکن است ببینید که دستگاه در حال شارژ شدن است و به شما نشان می‌دهد که شارژ می‌شود، اما درصد شارژ باتری هرگز افزایش پیدا نمی‌کند؛ که این شارژها بی‌اعتبار هستند و نیاز به ثبات و تعدیل دارند. یا ممکن است کابل لایتنینگ (یا USB-C) شل شده باشد و اتصال مناسبی را برقرار نمی‌کند. یا این که در زمان شارژ اصلاً هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

در این مقاله ما به تشریح آنچه شما می‌توانید برای تعمیر آیفون یا آیپدی که شارژ نمی‌شود، اعم از مشاوره رسمی اپل و توصیه‌هایی دربارهٔ روش تعمیر دستگاه شما می‌پردازیم. و اگر هیچ کدام از راه‌حل‌ها کار نکنند، راهنمای عیب‌یابی و چند رفع اشکال موقتی که پیدا کرده‌ایم را با شما در میان خواهیم گذاشت.

همچنین بهتر است به مقاله دیگر ما در مورد «هرآنچه که باید برای صرفه‌جویی در مصرف، سلامت و طول عمر باتری آیفون و آیپد بدانید» و دو مقالهٔ دیگر در مورد «روش بررسی سلامت باتری آیفون و فهمیدن زمان تعویض آن» و همچنین «معرفی بهترین شارژرهای بی‌سیم آیفون» نگاهی بیندازید.

 

نکات عیب‌یابی

- ابتدا موارد بدیهی: مطمئن شوید که کابل‌ها و آداپتورها کاملاً وصل هستند و پریز برق کار می‌کند.

- اگر دستگاه خود را به کامپیوتر وصل می‌کنید، مطمئن شوید که کامپیوتر روشن است (و مطمئن شوید که دستگاه شما را شارژ می‌کند). سعی کنید به یک کامپیوتر دیگر متصل کنید و ببینید که آیا این کار کمک می‌کند و دستگاه شما شارژ می‌شود یا خیر.

- دستگاه خود را جدا کرده و درگاه لایتنینگ را برای احتمال وجود آشغال در آن بررسی کنید. در آن فوت کنید یا از دمنده هوای فشرده استفاده کنید تا آشغال‌های احتمالی از آن خارج شود.

- یک بار، کابل، آداپتور برق و پورت یو. اس. بی دیگری را امتحان کنید تا ببینید آیا مشکل رفع می‌شود یا خیر.

- اگر این طور به نظر می‌رسد که همه چیز درست کار می‌کند، دستگاه خود را دوباره وصل کرده و 30 دقیقه صبر کنید. اگر دستگاه هنوز شارژ نشده است، سعی کنید در حالی که به برق متصل است آن را ری‌استارت کنید. اگر نمی‌توانید ری‌استارت کنید، دستگاه خود را ریست کنید. بعد از وصل شدن دستگاه خود هشداری را مشاهده خواهید کرد که می‌گوید: This accessory is not supported by this device (این وسیلهٔ جانبی توسط این دستگاه پشتیبانی نمی‌شود). در این صورت متوجه می‌شوید که مشکل از تجهیزات شارژ است.

چگونه آیفونی که شارژ نمی‌شود را تعمیر کنیم

 

رفع اشکال موقت

پس از طی موارد اولیه، اکنون عیب‌یابی پیشرفته‌تری را انجام خواهیم داد. اما قبل از رسیدن به مرحلهٔ تعمیرات - یا در حالی که منتظر پشتیبانی اپل برای ارایهٔ یک راه حل طولانی مدت هستید - ممکن است تمایل داشته باشید این راه حل‌های کوتاه مدت را نیز امتحان کنید. آنها به علل اصلی نمی‌پردازند، اما دریافتیم که آنها می‌توانند برای شارژ کردن یک آیفون معیوب کمک کنند.

- سعی کنید در ضمن شارژ شدن، تلفن را به آرامی حرکت دهید. فقط مراقب باشید زیرا کابل شارژ در هنگام فشار بیش از حد مستعد قطع شدن است.

- عجیب است که ما همچنین متوجه شده‌ایم که استفاده از کابل آیفون 30 پین قدیمی همراه با یک آداپتور لایتنینگ بهتر از یک کابل استاندارد لایتنینگ عمل می‌کند.

اینها توصیه‌های رسمی نیستند و فقط تجربهٔ ما هستند. و مانند همهٔ مسایل سخت‌افزاری، بعید نیست که با گذشت زمان درست شود. شما باید این مشکل را به درستی رفع کنید.

چگونه آیفونی که شارژ نمی‌شود را تعمیر کنیم

 

مشکلات شارژ آیفون XS و XS Max با سیستم عامل آی. او. اس 12

اگر شما یک آیفون XS یا XS Max دارید، ممکن است گرفتار Chargegate شده باشید، نامی که The Sun سعی کرد برای خطای ظاهراً نرم‌افزاری که اندکی پس از ارایهٔ آن در پاییز 2018 این دستگاه را گرفتار کرد، بگذارد.

مشکلی که به صورت گسترده مورد بحث و جدل قرار گرفته است معمولاً به این شکل آشکار می‌شود. کاربر کابل لایتنینگ را به یک XS یا XS Max وصل می‌کند، اما صدایی ایجاد نمی‌شود و شارژ را شروع نمی‌کند. حتی وقتی هم که دستگاه را از خواب بیدار می‌کنید، باز هم از همکاری امتناع می‌ورزد و شارژ نمی‌شود.

برخی از کاربران به این نتیجه رسیدند که می‌توانند با جدا کردن کابل لایتنینگ، و بعد از این که مطمئن شدند صفحه نمایش روشن شده است، آن را دوباره وصل کنند - به این ترتیب شروع به شارژ شدن می‌کند. ما همچنین متوجه شدیم که به طور کلی درگاه‌های لایتنینگ XS می‌توانند کمی دمدمی مزاج باشند، و جدا کردن و متصل کردن چندین بارهٔ کابل ممکن است گاهی کمک کند، هر چند روشی آزار دهنده و غیرعلمی است.

ما می‌دانیم که این مشکل مربوط به نسخهٔ خاص آی. او. اس 12 است و اپل مدتی قبل این مسئله را با به روز رسانی سیستم عامل رفع کرد؛ بنا بر این سعی کنید آی. او. اس را به روز رسانی کنید و ببینید که آیا مشکل رفع می‌شود یا خیر. اما باید اضافه کنیم که در زمان نوشتن این مطلب (ژوئیه 2019) ما همچنان مشکلی مشابه را با بررسی XS خود مشاهده کردیم، با این که از جدیدترین نسخهٔ آی. او. اس استفاده می‌کنیم.

ما متوجه شدیم که شارژ بی‌سیم ساده‌تر است و به خوبی عمل می‌کند. (ما از شارژ داخل اتومبیل Mophie استفاده می‌کنیم. یک میز همراه با یک شارژر داخلی در محل کار، و از یک پد Ted Baker در خانه استفاده می‌کنیم.)

 

از اپل بخواهید تا درگاه لایتنینگ یا USB-C را تعمیر کند

این قسمت بیشتر تشخیص‌های خانگی را که می‌توانیم ارایه دهیم را پوشش می‌دهد، و مرحلهٔ بعدی تماس با پشتیبانی اپل است. مشکل اینجاست که اغلب پشتیبانی اولیه مراحل ذکر شده در بخش عیب‌یابی بالا را شامل می‌شود.

وقتی وارد برنامهٔ پشتیبانی آنلاین اپل می‌شوید، بلافاصله از شما خواسته می‌شود که آیفون یا آیپد خود را برای سرویس بفرستید یا ببرید. این می‌تواند خوب باشد، اما وقتی گارانتی دستگاه به پایان رسیده باشد، ما شنیده‌ایم که افرادی برای تعمیر این مشکل 200 پوند هزینه پرداخت کرده‌اند.

در بهترین حالت، در این مرحله بیمه شما وارد خواهد شد. اگر یک قرارداد بیمهٔ تلفن دارید، یا حتی یک بیمهٔ خانه و ضمائم خوبی داشته باشید، ممکن است بتوانید از طریق بیمهٔ خود درخواست تعمیر را داشته باشید.

اگر هنوز در یک قرارداد هستید، ممکن است ارایه دهندهٔ شبکهٔ شما هزینهٔ تعمیر یا تعویض را متحمل شود، حتی اگر این به معنای پاراف کردن قرارداد برای یک دورهٔ طولانی‌تر باشد. اگر این گونه نباشد، باید هزینهٔ تعمیر را با هزینهٔ خرید یک تلفن جدید مقایسه کنید. این خبر خوبی نیست، اما با هزینهٔ 200 پوند برای تعمیر، شما احتمالاً ترجیح بدهید که یک گوشی جدید بخرید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘