روش ارسال و دریافت پیام‌های متنی در مک

11
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 1881 بازدید

روش ارسال و دریافت پیام‌های متنی در مک 

ارسال و دریافت پیام‌های متنی در مک آسان است. حتی می‌توانید پیام‌های متنی دوستانی که آیفون ندارند را نیز دریافت کنید. در این مقاله روش راه‌اندازی پیام‌رسانی متنی در مک را آموزش خواهیم داد. این قابلیت برای زمانی که تلفن شما در کیف شماست یا به هر علتی در دسترس شما نیست، مفید است.

-----

سافت‌مک: در طی سال‌ها، بسیاری از برنامه‌های آیفون و آیپد را برای استفاده در مک نیز تولید کرده‌اند، از جمله Notes، Maps، Photos، iBooks و Messages. با استفاده از برنامهٔ Messages در مک، می‌توانید پیامک‌های متنی (SMS) و iMessages را ارسال و دریافت کنید، حتی بدون این که آیفون را از کیف خود خارج کنید.

در واقع دو نوع پیام مختلف وجود دارد که می‌توانید در مک خود ارسال و دریافت کنید. iMessages از طریق سرورهای اپل ارسال می‌شود و پیام‌های متنی عادی از طریق آیفون شما تعیین مسیر می‌شوند. در این مقاله روش ارسال و دریافت هر دو مورد را به شما نشان خواهیم داد.

 

روش ارسال یک متن از مک شما

روش ارسال و دریافت پیام‌های متنی در مک

1. بر روی آیکون Messages در Dock واقع در پایین صفحه کلیک کنید (این یک کادر متن آبی است)، یا برای جستجو با فشار دادن Cmd + Space bar شروع به تایپ Messages کنید.

2. با استفاده از اپل آیدی که با آیفون شما مرتبط است وارد سیستم شوید.

3. آیکون پیام جدید (آیکون مربع در کنار قسمت جستجو) را انتخاب کنید.

4. مکان‌نمای خود را در قسمت To قرار دهید: شماره تلفن یا آدرس ایمیل دوستی که می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید را تایپ کنید (آدرس ایمیل باید یکی از آنها که برای iMessage استفاده می‌کنند باشد) و کلید Enter را فشار دهید.

5. از طرف دیگر، اگر فایل Contacts (مخاطبین) خود را با مک خود همگام‌سازی کرده‌اید، می‌توانید بر روی علامت + کلیک کنید تا یکی را از لیست مخاطبین خود اضافه کنید.

6. اگر دوست شما یک آیفون داشته باشد می‌توانید تشخیص دهید، زیرا شمارهٔ آنها داخل یک کادر آبی قرار می‌گیرد. این به این معنی است که متن شما را به صورت iMessage که از طریق سرورهای اپل ارسال می‌شود، دریافت می‌کنند. (توجه داشته باشید که iMessage ارسال شده از این طریق، ممکن است به جای شماره تلفن شما، با آدرس ایمیل اپل آیدی شما به عنوان شناسه وارد تلفن دوست شما شود. این امر بستگی به این دارد که آیا اطلاعات تماس شما در تلفن آنها تنظیم شده باشد یا خیر.)

7. اگر دوست شما قادر به دریافت iMessages باشد، کافیست پیام خود را در کادر مربوطه تایپ کنید. پس از اتمام تایپ، Return را فشار دهید تا پیام شما ارسال شود.

پس از ورود به اپل آیدی خود در Messages بر روی مک، می‌توانید iMessages ارسال شده توسط دوستانی که از آیفون استفاده می‌کنند را دریافت کنید. همچنین پیام‌ها در آیفون شما نیز ظاهر می‌شوند، بنا بر این یک پیوستگی وجود خواهد داشت.

 

روش ارسال یک پیام از مک در صورتی که دوست شما آیفون نداشته باشد

اگر دوست شما آیفون نداشته باشد و از نوع دیگری از تلفن استفاده می‌کند، هنگام اضافه کردن آنها به کادر To ممکن است شماره تلفن آنها کادر قرمز رنگی داشته باشند. این نشان می‌دهد که تلفن آنها در iMessage ثبت نشده است. اگر بخواهید یک پیام متنی را برایشان ارسال کنید، هشداری با عنوان Your message could not be sent (پیام شما نمی‌تواند ارسال شود) را مشاهده خواهید کرد.

با این حال، این به این معنی نیست که شما نمی‌توانید متنی برای آنها ارسال کنید. شما فقط باید مک خود را تنظیم کنید تا بتواند از طریق آیفون شما پیام را ارسال کند.

روش ارسال و دریافت پیام‌های متنی در مک

1. مطمئن شوید که با استفاده از یک اپل آیدی یکسان در مک و آیفون خود به آی‌کلود وارد شده‌اید.

2. در مک، به System Preferences > iCloud رفته و با استفاده از جزئیات ورود به اپل خود وارد شوید.

3. در آیفون، بررسی کنید که حساب اپل آیدی که استفاده می‌کنید یکسان باشد. به Settings > iCloud بروید.

4. برنامهٔ Messages را در مک خود باز کنید.

5. در آیفون خود به Settings > Messages رفته و بر روی Text Messages Forwarding ضربه بزنید.

6. در اینجا مک (یا مک‌ها) ی خود را همراه با یک لغزنده خاموش در کنار آنها مشاهده خواهید کرد. برای این که به مک خود اجازه دهید پیام‌های متنی را ارسال و دریافت کند، لغزنده را روشن کنید تا سبز رنگ شود.

7. پیامی را مشاهده خواهید کرد که می‌گوید کد نمایش داده شده در مک خود را وارد کنید تا پیام‌های متنی آیفون نیز در مک شما ارسال و دریافت شوند. شماره را وارد کرده و ضربه بزنید و صبر کنید تا دستگاه مورد تأیید قرار گیرد.

اکنون وقتی شماره موبایل غیر آیفونی دوست خود را اضافه می‌کنید، یک کادر سبز نشان داده می‌شود که نشان دهندهٔ این است که شما در حال ارسال یک پیام متنی هستید.

دوست شما یک پیام متنی استاندارد را دریافت خواهد کرد که از طریق آیفون شما تعیین مسیر شده است، بنا بر این مطابق قرارداد تلفن همراه شما، هزینهٔ پیامک به حساب شما منظور خواهد شد.

روش ارسال و دریافت پیام‌های متنی در مک

بهترین چیز این است که مکالمهٔ پیام متنی محدود به مک شما نمی‌شود: آن را در آیفون (و آیپد) خود نیز مشاهده خواهید کرد.

 

روش دریافت پیام‌های متنی در مک

برای دریافت پیام‌های متنی (ارسال شده از یک تلفن غیر آیفونی) در مک، لازم است مک و آیفون خود را مطابق مراحل گفته شده در بالا تنظیم کنید.

این شامل ورود به سیستم مک خود با اپل آیدی خود در System Preferences و تنظیم ارسال پیام متنی از طریق آیفون شما در Settings > Messages نیز می‌شود.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘