روش ساختن یک گیف GIF در آیفون

9
آذر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 3 دقیقه
0 نظر 2171 بازدید

روش ساختن یک گیف GIF در آیفون 

ساختن یک گیف (GIF) در آیفون آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. در این مقاله روش ساختن یک گیف با استفاده از Live Photos و Google Motion Stills در آی. او. اس آموزش داده شده است.

-----

سافت‌مک: گیف‌ها در همه جا وجود دارند: در شبکه‌های اجتماعی، در پیام‌ها، و حتی می‌توان آنها را در برخی آموزش‌ها به کار گرفت. گیف‌ها یک روش عالی برای نمایش یک تصویر متحرک بدون نیاز به ارسال یک ویدیوی حجیم هستند. آی. او. اس 11 از گیف پشتیبانی می‌کند، و حتی یک پوشه در Photos برای مشاهدهٔ همهٔ آنها فراهم کرده است. اما در وهلهٔ اول چگونه می‌توانید آنها را در آیفون خود ایجاد کنید؟

تصاویر پویا (Live Photos) عالی هستند و راهی آسان برای دارندگان آی. او. اس برای گرفتن لحظه‌ای بیش از یک تصویر ثابت را فراهم می‌کنند. تصویر پویا سه ثانیه قبل و بعد از فشردن شاتر دوربین را ضبط می‌کند و همراه با حرکت و صدا تصویر گیف‌مانندی را ایجاد می‌کند.

این امر باعث می‌شود که تصاویر پویا نامزد ایده‌آلی برای تبدیل شدن به گیف باشند. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟ ایجاد گیف در مک آسان است، اما در آی. او. اس کمی بیشتر چالش برانگیز است.

خوشبختانه یک برنامهٔ آی. او. اس رایگان از گوگل وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا عکس‌های پویا را به یک گیف تبدیل کنید و به شما این امکان را می‌دهد که آن را با هر کسی در هر سیستم عامل یا پلتفرمی به اشتراک بگذارید.

 

Live Photos و Motion Stills

برای گرفتن عکس‌های پویا (Live Photos)، باید کلید کشویی Live که در بالای برنامهٔ Camera را فعال کنید. پس از فعال کردن آن، آیکون Live Photos به رنگ زرد درخشان تغییر می‌کند که به شما اطلاع می‌دهد که حالت Live Photos فعال است. به عنوان یک یادآوری، برای گرفتن عکس‌های پویا، به یک آیفون 6s، آیفون 6s پلاس، آیفون SE یا جدیدتر نیاز دارید.

روش ساختن یک گیف GIF در آیفون

پس از گرفتن عکس‌های پویا، شما نیاز به دانلود Motion Stills از فروشگاه برنامه دارید. این برنامه برای دانلود رایگان است و 25 مگابایت حجم دارد. اکنون می‌توانید JPG و MOV Live Photos را به گیف‌های انعطاف‌پذیر تبدیل کنید.

عکس‌های پویای خود را به گیف‌های تثبیت شده تبدیل کنید

Motion Stills گوگل را باز کنید و Live Photosی مورد نظر خود را انتخاب کنید. Motion Stills اکنون کلیپ کوتاه را تثبیت می‌کند و سپس گزینه‌های مختلف صادر کردن (export) و اشتراک‌گذاری را برای شما فراهم می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا گیف را ذخیره کرده یا برای یک مخاطب ارسال کنید.

روش ساختن یک گیف GIF در آیفون

برنامهٔ گوگل از الگوریتم‌های تثبیت کنندهٔ ویدیو برای ثابت کردن پس‌زمینهٔ کلیپ کوتاه شما استفاده می‌کند و به پیش‌زمینه مکان ادامهٔ حرکت را می‌دهد. این افکت سینمایی نه تنها آن را به یک ویدیوی پایدار تبدیل می‌کند، بلکه به نظر می‌رسد به صورت حرفه‌ای ویرایش شده است. گیف بالا بدون تثبیت ویدیوی گوگل تهیه شده است و تفاوت بین آن با گیف تثبیت شدهٔ زیر به وضوح قابل مشاهده است.

برای صادر کردن (export) تصویر تثبیت شدهٔ خود، بر روی آیکون فلش ضربه بزنید و Send GIF را انتخاب کنید. از اینجا می‌توانید آن را در برنامهٔ Photos خود ذخیره کنید یا آن را از طریق گزینه‌های بی‌شمار در Share Sheet (صفحه اشتراک‌گذاری) به اشتراک بگذارید. پس از صادر کردن فایل، به سادگی به برنامهٔ Photos آی. او. اس 11 بروید، پوشهٔ GIF را انتخاب کرده و گیف جدید خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.

روش ساختن یک گیف GIF در آیفون

به عنوان یک امتیاز اضافی، Motion Stills همچنین نقطهٔ شروع بهینه را نیز انتخاب می‌کند. هرچند این کار را خودتان نیز می‌توانید انجام دهید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘